Cum să conduci în condiții de gheață

Știind cum să conduci în condiții de gheață este o abilitate extrem de importantă, mai ales dacă trăiești într-un climat mai rece, cu ierni dure. Condițiile de îngălbenire pot apărea brusc și fără avertisment, astfel încât trebuie să fiți pregătit de fiecare dată când ajungeți în mașină odată ce temperatura scade. Podurile sunt deosebit de periculoase în aceste circumstanțe, deoarece acestea gheață mai întâi din cauza lipsei de teren cald sub ele. Acest articol explică tehnicile de conducere potrivite pentru adoptarea pentru condiții de gheață.

Cap 1
Folosind tehnici pentru a rămâne pe drum

  1. Pompați frânele (dacă nu aveți frâne ABS).
    1
    Pompați frânele (dacă nu aveți frâne ABS). Primul dvs. instinct poate fi acela de a bate frânele, ceea ce este corect, dar poate duce la pierderea controlului. Numai pompa frânele în cazul în care mașina începe să vere la stânga sau la dreapta, sau dacă aveți nevoie pentru a conduce mașina în jurul ceva. Viteza mare ridică doar pericolul de a pierde controlul, astfel încât este mai bine să evitați viteza excesivă. Oferiți-vă o mulțime de timp pentru a se opri în vremea înghețată. Începeți ruperea cu mult înainte de a vă opri de fapt, doar dacă aveți gheață. Dacă nu înțelegeți cum și de ce trebuie să pompăți frânele, încercați să practicați tehnica într-un loc sigur, dar înghețat, cum ar fi o parcare complet goală, cu mult spațiu. Trageți puțin pe gheață, apoi frânați brusc. Vedeți cum scade mașina? Acum încercați din nou, de data aceasta pompând. Diferența de control trebuie să fie clară.
  2. Accelerați ușor.
    2
    Accelerați ușor. Există mult mai puțin frecare între drum și anvelopă în condiții alunecoase. Dacă accelerați prea repede, roțile dvs. tind să se rotească. Accelerați încet și ușor, testați pentru a vedea dacă anvelopele dvs. au o bună tracțiune. Dacă nu le simțiți să se prindă, încetiniți și porniți din nou procesul. Dacă vă aflați într-o situație în care anvelopele dvs. nu pot fi aderente, presărați zona din fața lor cu nisip, pietriș, așternut pentru pisici, prosoape vechi sau alte unelte de frecare. S-ar putea să trebuiască să săpați niște zăpadă în jurul lor pentru a le oferi loc pentru a vă deplasa. Accelerarea lentă este o altă tehnică care poate fi practicată într-o parcare înghețată și goală. Încercați să porniți mașina pe un patch de gheață și să mergeți greu pe gaz. Anvelopele vor începe probabil să se rotească. Acum încearcă din nou, de data aceasta împingând lent gazul pentru a lăsa anvelopele să călătorească.
  3. Aflați cum să ieșiți dintr-un clic.
    3
    Aflați cum să ieșiți dintr-un clic. Mai întâi scoateți piciorul de pe pedala de accelerație, astfel încât mașina dvs. să încetinească și să recâștige tracțiunea. Reglați ușor mașina în direcția în care doriți să meargă. Dacă supracompensați pentru deplasare și începeți să alunecați invers, îndreptați-vă în direcția în care doriți să mergeți. Este posibil să faceți câteva mișcări subtile pentru a vă îndrepta vehiculul. [1] Când vă deplasați în direcția corectă, puteți pompa ușor pauzele sau accelerați pentru a vă recâștiga controlul. Rămâi calm dacă te alunecă. Rezistați nevoii de supracompensare prin rotirea prea tare a roții în cealaltă direcție. O direcție calmă și liniștită va corecta direcția mașinii dvs. și vă va pune înapoi pe pistă. Practicați-vă pierderea și recâștigarea controlului mașinii dvs. în loturi sigure. Apropiați-vă de un plasture înghețat și accelerați-l în așa fel încât mașina să înceapă să alunece. Îndrăzniți cu grijă calea de ieșire din culise orientându-vă mașina în direcția în care doriți să meargă. Acest lucru poate fi foarte distractiv!

Cap 2
Vindecarea mașinii

  1. Obțineți o verificare de bază de întreținere.
    1
    Obțineți o verificare de bază de întreținere. Către sfârșitul toamnei, duceți-vă mașina la magazin pentru a obține o verificare de rutină și asigurați-vă că totul este în stare de funcționare. Ultimul lucru de care aveți nevoie în condiții de gheață este ca mașina să se descompună în timp ce zăpada se strânge pe parbriz. Când vă luați mașina pentru a obține zinc, verificați mecanicul și înlocuiți tot ce nu funcționează corect: Anvelope și presiune în pneuri Baterii Curele și furtunuri Radiator Frâne Sistem de evacuare Încălzitor Lampă de ulei Sistem de aprindere Ștergătoare Dacă zona dvs. este gheată timpul, instalați anvelopele spicate. Ei vor pătrunde gheața, ceea ce va spori foarte mult fricțiunea.
  2. Obțineți anvelope noi în cazul în care călcâiele dvs. se epuizează.
    2
    Obțineți anvelope noi în cazul în care călcâiele dvs. se epuizează. Chiar dacă mecanicul tău crede că ai rămas puțină viață în anvelopele tale, dacă te îndrepți într-o iarnă înghețată, ai putea să te gândești la obținerea unor noi. Cel mai mare pericol în timpul conducerii de iarnă este alunecarea pe gheață datorită tracțiunii slabe. Este un risc de siguranță indiferent de starea anvelopei dvs., dar dacă adâncimea benzii de rulare este scăzută, aveți riscul să ștergeți. Standardul pentru industria anvelopelor pentru o bună tracțiune de zăpadă și gheață este un tren de 6/32 inch. Asigurați-vă că anvelopele pe care le alegeți vor face o muncă adecvată în condițiile în care vă veți confrunta. Anvelopele concepute pentru performanțe ridicate în timpul verii nu se descurcă bine pe drumurile înghețate. [2] Dacă vă confruntați cu o iarnă lungă și aspră, vă recomandăm să investiți în anvelope de iarnă. Sunt proiectate cu un profil mai profund, care funcționează bine în condiții de îngheț și în condiții de zăpadă.
  3. Verificați presiunea în anvelope în timpul iernii.
    3
    Verificați presiunea în anvelope în timpul iernii. În vreme rece, presiunea în anvelope scade în mod natural. Anvelopele care nu sunt complet umflate pot avea un timp de reacție mai lent când încercați să conduceți, ceea ce ar putea fi periculos atunci când există gheață pe drum. Verificați presiunea anvelopei la fiecare câteva săptămâni pentru a vă asigura că sunt complet umflate. [3] Pentru a verifica presiunea în anvelope, utilizați un indicator pentru a determina kilogramele anvelopei pe presiune pătrată (PSI). Verificați dacă este mai mică decât presiunea recomandată pentru anvelopele dvs. Dacă aveți nevoie să reglați presiunea, găsiți o sursă de aer (stațiile de benzină le au, la fel și magazinele de autovehicule) și umpleți anvelopele unul câte unul, verificând frecvent presiunea pentru a vă asigura că nu le depășiți.
  4. Luați în considerare investiția în lanțurile de zăpadă.
    4
    Luați în considerare investiția în lanțurile de zăpadă. Lanțurile de zăpadă și alte dispozitive concepute pentru a oferi anvelopei mai multă tracțiune pe gheață sunt bune pentru a avea în portbagaj, în cazul în care un blizzard suflă inch Lanțurile nu sunt greu de fixat în jurul anvelopei, iar tu le scoți imediat ce drumurile sunt uscate din nou. Discutați cu mecanicul dvs. despre tipul de dispozitiv cel mai potrivit pentru vehiculul dvs. Dacă locuiți într-o regiune cu dealuri abrupte și o mulțime de gheață sau într-un loc în care camioanele cu săruri nu vin în mod obișnuit pentru a trata străzile, obțineți lanțurile de zăpadă de sus în jos, ușor de preluat și deconectate când vizibilitatea este scăzută. Dacă călătoriți pe un teren notoriu înghețat, s-ar putea să vedeți semne care să specifice că lanțurile de zăpadă sunt obligatorii. Dacă sunteți într-o călătorie și nu ați cumpărat lanțuri de zăpadă în prealabil, le puteți ridica la cele mai multe magazine care vând piese auto.
  5. Fiți pregătit în cazul în care mașina se descompune.
    5
    Fiți pregătit în cazul în care mașina se descompune. Cel mai important lucru despre condusul în condiții de gheață și de iarnă este întotdeauna să fii pregătit. În lunile de iarnă, acest lucru înseamnă că ar trebui să aveți cabluri de jumperi și un kit de acționare de urgență stocat în portbagajul vehiculului. Doar în cazul în care vă lăsați blocați de câteva ore, este o idee bună să aveți o sursă de hrană, apă și pături, de asemenea. Aduceți întotdeauna un telefon mobil atunci când ieșiți în condiții de gheață. Benderele Fender și accidentele mai grave sunt extrem de frecvente atunci când există gheață în jurul valorii și doriți să fiți în stare să apelați imediat la ajutor. S-ar putea să vă doriți să obțineți un membru AAA sau să aveți și un număr de turn local la îndemână.

Cap 3
Efectuarea de decizii inteligente de conducere

  1. Răsturnați ferestrele înainte de a pleca.
    1
    Răsturnați ferestrele înainte de a pleca. Nu lăsați drumul pe străzi cu îngheț sau zăpadă. Va trebui să aveți cea mai bună vizibilitate în timp ce conduceți pe gheață și zăpadă. Dați-vă timpul mașinii să se încălzească puțin, astfel încât ferestrele să fie complet dezghețate și fără zăpadă. De asemenea, trebuie să verificați ștergătoarele pentru a vă asigura că nu sunt înghețate. Dacă trebuie să conduci prin zăpadă orbitoare, este imperativ ca acestea să funcționeze corect. Asigurați-vă că oglinzile laterale sunt curățate de zăpadă și de gheață.
  2. Conduceți în zone frecventate de camioanele de zăpadă și plugurile de zăpadă.
    2
    Conduceți în zone frecventate de camioanele de zăpadă și plugurile de zăpadă. Dacă știți că trebuie să ieșiți într-o furtună de zăpadă, să vă îndepărtați de locuri care au atât de puțin trafic sau sunt atât de greu de atins încât nu sunt tratate cu sare și arăte. Găsiți un traseu către destinația dvs. care nu este obstrucționat de trafic, dar este suficient de central pentru a fi tratat corespunzător. Sarea determină topirea gheții, permițând anvelopei dvs. să obțină o tracțiune mai bună pe măsură ce conduceți, dar la temperaturi foarte scăzute nu se va topi. În aceste cazuri, drumurile ar putea fi tratate cu nisip, care se află pe vârful gheții și vă ajută anvelopele să prindă mai bine drumul. Autostrăzile sunt de obicei tratate și aratate imediat, dar doriți să evitați zonele cu mult trafic. Gheața și zăpada au tendința de a scoate la iveală cel mai rău în alți șoferi Chiar dacă știi ce faci, nu vrei să fii înconjurat de șoferi în panică. Rămâneți vigilent pentru prezența camioanelor de sare și a plugurilor, deoarece acestea tind să conducă mai lent decât alte vehicule pe șosea.
  3. Conduceți la o jumătate din limita de viteză sau mai jos atunci când există gheață pe drum.
    3
    Conduceți la o jumătate din limita de viteză sau mai jos atunci când există gheață pe drum. Mergând prea repede în zăpadă și gheață este cel mai simplu mod de a fugi de pe drum sau de a provoca un accident. Începeți încet pentru a testa cât de mult tracțiune cauți anvelopele. Găsiți o viteză confortabilă pe care o puteți conduce fără a aluneca sau a pierde controlul. Vizibilitatea este adesea scăzută atunci când zăpada este condusă în parbriz, deci este posibil să fie nevoie să încetinești dacă vrei sau nu. Dacă întâmpinați dificultăți în a vedea alte mașini, scade viteza chiar mai mult. Deși ar trebui să greșești pe partea lentă, nu vrei să mergi atât de încet încât să împiedici traficul. Încercați să mergeți la aceeași viteză ca și mașinile din jurul vostru, astfel încât un alt șofer să nu vă bată din spate.
  4. Lăsați mult spațiu între mașina dvs. și cea viitoare.
    4
    Lăsați mult spațiu între mașina dvs. și cea viitoare. Nu te apropia prea mult de mașina următoare pe care ți l-ai lovit cu ușurință în cazul în care șoferul ar trebui să-și lovească frâiele. Lăsați suficient spațiu astfel încât cealaltă mașină sau a ta să aibă loc pentru a aluneca sau a țese fără a risca o coliziune.
  5. Aveți grijă de gheața neagră și alte pericole.
    5
    Aveți grijă de gheața neagră și alte pericole. Gheața neagră este aproape imposibil de văzut până când nu ești în vârf. Tind să aibă loc în zone umbrite și în direcția părților laterale ale drumului. Oamenii tind să conducă peste el la viteze mari, deoarece nu-și dau seama că este acolo, așa că gheața negru este responsabilă pentru o mulțime de accidente rele. Fii extrem de alertă când conduci și dacă există vreo șansă că gheața neagră ar putea fi pe drum, asigurați-vă că conduceți încet. Pasajele și podurile îngheață înaintea restului drumului, apropiați astfel și aceste zone cu prudență. De îndată ce zăpada începe să cadă, ar trebui să renunți la viteză și să fii în alertă. Celălalt pericol major în condiții de gheață sunt alte mașini pe drum. Așa cum am menționat, furtunile de zăpadă tind să-i facă pe șoferi să se simtă panică. Verificați oglinzile de multe ori și rămâneți cât mai vigilent posibil, astfel încât să aveți timp să reacționați dacă vedeți o mașină care se îndreaptă spre dvs. Rămâi cât mai departe de ceilalți șoferi.
  6. Trageți când este necesar.
    6
    Trageți când este necesar. Dacă întâlniți o zonă unde se întâmplă în mod constant accidente, adesea ați alunecat, poate că este pur și simplu nesigur să continuați. Mai bine să întârzii decât să distrugi mașina sau să fii rănit. Trageți și așteptați furtuna sau până când drumurile sunt mai acceptabile. În mod ideal, acesta ar fi un loc relativ confortabil de așteptat, cum ar fi un restaurant, o stație de odihnă, un mall sau ceva asemănător. # * Pe o autostradă interstatală sau majoră, va trebui să trageți pe un umăr. Puneți-vă semnalele de urgență astfel încât să fii mai vizibil. Cu toate acestea, dacă vă aflați într-o situație cu trafic intens, acest lucru poate fi periculos în cazul în care traficul trece prin glisare de pe șosea. WH.shared.addScrollLoadItem ( 'img_c946c2c2ce')