Cum să păstreze părul sprancenei să nu cadă

Sprâncenele îți îmbrățișează fața și joacă un rol important în aspectul și expresia facială. Dacă părul din sprâncene începe să cadă, sunteți sigur că veți vedea o diferență în aspectul dvs., pe care ați putea dori să o rectificați. Multe condiții pot provoca pierderea sprâncenelor. [1] Cu toate acestea, puteți lua, de obicei, măsuri pentru a inversa efectele, cum ar fi consumul unei alimentații sănătoase și ajustarea modului de rutină sau a stilului de viață pentru a ține cont de procesul natural de îmbătrânire.

Cap 1
Consumul unei diete echilibrate

  1. Mâncați o mulțime de produse proaspete.
    1
    Mâncați o mulțime de produse proaspete. Asigurați-vă că obțineți suficienți nutrienți precum vitaminele A, C, D și E, consumând zilnic cel puțin 5 porții de fructe și legume proaspete. Includeți spanac și alte verde cu frunze, morcovi, roșii și ardei grași. Obțineți vitamina C din fructe cum ar fi portocalele, fructele de pădure și pepeni. [2] Silica întărește părul și este vital pentru creșterea părului. [3] Bananele, stafidele, ovăzul și berea sunt toate bogate în silice [4]. Vitamina C ajută organismul să absoarbă fierul și să producă colagen. Fructele cum ar fi căpșunile, afinele, portocalele, kiwi, broccoli și o serie de alte fructe și legume sunt bogate în vitamina C. [5]
  2. Mancati mai multe carne slaba si leguminoase.
    2
    Mancati mai multe carne slaba si leguminoase. În timp ce nu este nevoie să exageați proteinele, asigurați-vă că obțineți suficient în dieta dumneavoastră. O dieta echilibrata, inclusiv obtinerea de proteine ​​suficiente, poate ajuta la reducerea caderii parului. [6] Proteinele pot, de asemenea, să vă întărească părul și să-l păstreze mai sănătos. [7] Femeile cu vârsta cuprinsă între 19 și 30 de ani ar trebui să primească 5 1/2 uncii (echivalent uncii) pe zi, în timp ce femeile cu vârsta de 31 de ani și peste ar trebui să primească 5 uncii. Bărbații 19-30 ar trebui să primească 6 1/2 uncii (sau echivalentul uncii) pe zi, în timp ce bărbații 31-50 ar trebui să primească 6 uncii, iar bărbații cu vârsta de 51 de ani și peste ar trebui să primească 5 1/2 uncii. "Echivalente de uncii" sunt porții altor proteine ​​pe lângă carne pe care guvernul le consideră egale cu o uncie, cum ar fi 1 ouă, o jumătate de uncie de nuci și o jumătate de ceasca de fasole sau tofu. Lipiți cu surse slabe de proteine, cum ar fi pește, fasole și tofu, deoarece aportul ridicat de grăsimi poate crește testosteronul, care a fost asociat cu pierderea părului. [9]
  3. Suficientă fier.
    3
    Suficientă fier. Fierul este una dintre principalele cauze ale căderii părului, asigurându-vă că obțineți suficient este important. Luați medicul dumneavoastră pentru a vă verifica nivelul de fier, deoarece este posibil să aveți nevoie de supliment dacă nu obțineți suficient. Proteinele de origine animală oferă o cantitate bună de fier, dar și verdele cu frunze, lămâie și broccoli. [10] Motivul de fier poate provoca pierderea părului este faptul că corpul dumneavoastră poate fura de la foliculii de păr dacă este deficit de fier.
  4. Mancati acizi grasi omega-3.
    4
    Mancati acizi grasi omega-3. În timp ce acizii grași omega-3 nu împiedică neapărat pierderea parului, mai ales dacă provoacă o afecțiune medicală, ei contribuie la un păr sănătos și sunt utilizați de celulele de păr din apropierea pielii. În plus, ele sunt bune pentru sănătatea voastră generală. [11] Manâncați pești grași cum ar fi somonul, păstrăvul și heringul. Vegetarienii pot obține omega-3 din nuci, semințe de dovleac și avocado.
  5. Obțineți o mulțime de vitamine B.
    5
    Obțineți o mulțime de vitamine B. Vitaminele B includ riboflavina, folatul, biotina, niacina și altele. Aceste vitamine lucrează împreună pentru a ajuta la menținerea părului sănătos, care, la rândul său, poate ajuta la prevenirea căderii părului. Puteți lua un supliment, dar puteți obține și multe din aceste vitamine din dieta dvs. [12] Verzile cu frunze, legumele din ocean și boabele integrale sunt toate surse bune de vitamine B.
  6. Verificați aportul de sulf.
    6
    Verificați aportul de sulf. Sulful, în special cel care se găsește în aminoacidul L-metionină, poate crește sănătatea părului. [13] Nucile, în special nucile din Brazilia, sunt bogate în acest aminoacid, precum și proteinele animale, boabele de soia și semințele de susan. Legume precum legumele cu frunze oferă de asemenea acest aminoacid. [14]
  7. Luați suficient biotină.
    7
    Luați suficient biotină. Nu obțineți suficient biotină în dieta dvs. vă poate face părul să fie asemănător cu paiele și fragil. Atunci când părul este fragil, este mai probabil să se rupă, ceea ce duce la pierderea părului. Creșterea biotinei în dieta ta poate contribui la pierderea părului. [15] Gălbenușurile de ouă, cerealele integrale, drojdia, făina de soia și ficatul au un nivel ridicat de biotină.
  8. Beți destulă apă în fiecare zi.
    8
    Beți destulă apă în fiecare zi. Fiind hidratat este necesar pentru o sănătate bună, inclusiv pentru părul sănătos. Asigurați-vă că beți cantitatea recomandată de apă. [16] Institutul de Medicină recomandă ca bărbații să consume 13 de cești de apă zilnic, iar femeile să consume 9 cesti de apă zilnic. [17] Încearcă să bea apă cu fructe proaspete cum ar fi căpșuni sau portocale în ea pentru o aromă adăugată.
  9. Luați în considerare luarea unui supliment de creștere a părului.
    9
    Luați în considerare luarea unui supliment de creștere a părului. Dacă aveți probleme cu obținerea nutrienților necesari numai din dietă, poate doriți să adăugați un supliment special conceput pentru reducerea căderii părului și conține toate aceste vitamine și minerale importante. Puteți lua în considerare și un supliment cu 500 la 1.000 de miligrame de L-lizină zilnic, ceea ce poate ajuta la ameliorarea caderii parului. Multe produse de creștere a sprâncenelor sunt în prezent pe piață, inclusiv geluri și seruri. Nimeni nu a fost aprobat de FDA pentru tratarea pierderii sprâncenelor. Utilizați astfel de produse cu precauție și monitorizați cu atenție efectele secundare [19].
  10. Mențineți un nivel consistent de zahăr din sânge.
    10
    Mențineți un nivel consistent de zahăr din sânge. Dacă sunteți diabetic, având zahăruri necontrolate de sânge pe o perioadă lungă de timp poate duce la pierderea parului. Prin urmare, pentru a reduce această problemă, încercați să vă mențineți glicemia în sânge sub control, prin consumul de dietă prescrisă pentru diabetici, luând medicamentele și monitorizând zaharurile din sânge. [20] Dacă zahărurile din sânge sunt deseori scoase din sub control, discutați cu medicul dumneavoastră despre schimbarea medicamentelor.

Cap 2
Prevenirea pierderii prin alte opțiuni de stil de viață

  1. Încearcă uleiul de cocos ca un hidratant.
    1
    Încearcă uleiul de cocos ca un hidratant. Menținerea hidratată a pielii vă ajută să păstrați părul hidratat, de asemenea. Uleiul de nucă de cocos, în special, este util pentru prevenirea căderii părului, deoarece ajută la reducerea pierderii proteinelor în părul dumneavoastră. Încercați să aplicați ulei de nucă de cocos în sprâncene înainte și după spălarea feței. [21]
  2. Opriți suprapunerea.
    2
    Opriți suprapunerea. Tweezing prea mult poate duce la pierderea parului mai permanent. Cu alte cuvinte, nu numai că îndepărtați părul, ci îl puteți împiedica să crească în viitor. Dacă ați observat că firele de păr nu se înrăutățesc, încearcă încetinirea ritmului de înțepare. [22] De asemenea, deranjarea poate cauza deteriorarea firelor de păr și a foliculului. Curățați întotdeauna pensulele cu alcool înainte de a le smulge pentru a preveni transferarea bacteriilor care pot provoca infecții.
  3. Monitorizați modificările hormonale.
    3
    Monitorizați modificările hormonale. Sarcina, menopauza și modificările în controlul nașterilor sunt toate modificări ale nivelului de estrogen din corpul dumneavoastră. Pierderea estrogenului poate duce la pierderea părului, deci dacă bănuiți că ați putea avea modificări hormonale, discutați cu medicul dumneavoastră despre a lua un supliment. [23]
  4. Reduce stresul.
    4
    Reduce stresul. Când sunteți stresat, corpul dvs. începe să închidă procesele care nu sunt necesare pentru supraviețuire. Această oprire poate apărea cu stres fizic, cum ar fi o intervenție chirurgicală sau o boală, și stres emoțional, care se manifestă adesea ca simptome fizice. Pierderea poate apărea până la trei luni după evenimentul stresant și poate dura încă trei ani pentru a crește din nou. [24] Începeți o practică zilnică de meditație. Fă-ți timp dimineața, după muncă sau școală, sau înainte de culcare, pentru a-ți liniști mintea și a sta liniștit. Alegeți un timp care să funcționeze cel mai bine cu programul dvs. și petreceți cel puțin 20 de minute concentrându-vă asupra respirației. Yoga este o modalitate foarte bună de a obține mai mult exercițiu și de a reduce stresul în același timp. Este, de asemenea, mai ușor pentru mulți oameni de a face decât exerciții de cardio tradiționale și necesită doar un covor pentru practică.
  5. Renunțe la fumat.
    5
    Renunțe la fumat. Fumatul poate duce la pierderea parului. Substanțele chimice din fumul de țigară și alte tipuri de fum de tutun pot descompune celulele părului, ceea ce duce la pierderea părului. Dacă sunteți îngrijorat de căderea părului, gândiți-vă la oprirea încetării problemei. [25] Pentru a renunța la fumat, asigurați-vă că prietenii și familia dvs. știu că doriți să renunțați. Ele vă pot ajuta să evitați declanșatoarele și să vă reamintesc când uitați. Evitați declanșatoarele care vă duc la fumat, cum ar fi accesul la baruri. Utilizați ajutoare pentru a vă ajuta, cum ar fi patch-uri și grupuri de asistență. [26]
  6. Limitați utilizarea machiajului sprâncenelor.
    6
    Limitați utilizarea machiajului sprâncenelor. Coloranți, nuanțe și chiar creioane sprancene pot provoca pierderea părului, mai ales dacă aplicați o presiune prea mare. Dacă ați observat că vă pierdeți sprâncenele, mai ales după ce ați început un nou machiaj, luați în considerare oprirea machiajului pentru o perioadă de timp pentru a vedea dacă vă ajută.
  7. Monitorizați orice pierdere a părului atunci când începeți să utilizați medicamente noi.
    7
    Monitorizați orice pierdere a părului atunci când începeți să utilizați medicamente noi. Numeroase medicamente pot provoca pierderea temporară sau permanentă a părului, inclusiv chimioterapia, [28] antidepresivele și stabilizatorii de dispoziție. [29] Cu toate acestea, multe alte medicamente pot provoca pierderea părului în cazuri izolate. Dacă ați observat căderea părului după ce ați început un nou medicament, discutați cu medicul dumneavoastră despre acest efect secundar.

Cap 3
Știind când să vezi un doctor

  1. Vedeți medicul pentru pierderea bruscă a părului.
    1
    Vedeți medicul pentru pierderea bruscă a părului. Dacă vă pierdeți brusc sprâncenele, ar putea fi un semn al unei probleme mai grave, mai ales dacă vă pierdeți doar sprâncenele sau genele și nu alte păruri. Pierderea bruscă a sprâncenelor poate fi un simptom al afecțiunilor ochilor, al condițiilor cutanate, al tulburărilor sistematice, al infecțiilor și al deficiențelor nutriționale. Văzând medicul vă poate ajuta să restrângeți condiția. [30] Adesea, atunci când tratați condiția care stă la baza căderii părului, părul va crește înapoi.
  2. Verificați pentru hipotiroidism.
    2
    Verificați pentru hipotiroidism. Dacă observați, de asemenea, creștere în greutate inexplicabilă, oboseală cronică, senzație de depresie sau senzație de răceală decât de obicei la temperaturi scăzute, glanda tiroidă nu produce suficient hormoni. De asemenea, puteți observa că perioadele dvs. devin mai grele sau devin sporadice. Hipotiroidismul este cel mai frecvent la femei, în special la vârsta de peste 50 de ani și poate fi tratat cu un hormon sintetic. [31] Discutați cu medicul dumneavoastră dacă bănuiți că ați putea avea această afecțiune. Medicul dumneavoastră va utiliza un examen fizic precum și un test de sânge pentru a diagnostica hipotiroidismul.
  3. Vedeți un dermatolog pentru pielea toracică sau erupții în jurul sprâncenelor.
    3
    Vedeți un dermatolog pentru pielea toracică sau erupții în jurul sprâncenelor. Aceste plasturi pot indica o infecție cutanată sau o interacțiune cu un produs de frumusețe nou sau un declanșator de mediu. De asemenea, ați putea avea inflamație din cauza dermatitei sau psoriazisului. [32] Aceste condiții nu provoacă, de fapt, căderea părului, dar ele pot duce la aceasta dacă frecați și zgâriați zonele afectate. Dacă credeți că aveți dermatită, faceți o întâlnire cu un dermatolog și întrerupeți utilizarea oricăror produse de îngrijire a pielii care nu sunt produse special pentru pielea sensibilă până când nu le vedeți. Chiar și produsele pe care le-ați folosit o perioadă lungă de timp pot fi brusc prea dure datorită schimbărilor din piele.
  4. Vedeți un medic dacă aveți pete mari de chelie.
    4
    Vedeți un medic dacă aveți pete mari de chelie. Având în subțierea parului sprancene nu este un motiv de îngrijorare, mai ales dacă îmbătrâniți. Cu toate acestea, dacă aveți pe deplin cheate pete care sunt splotchy pe sprâncene sau alte părul facial, ar trebui să discutați cu medicul dumneavoastră. [33]
  5. Știți că se întâmplă cu vârsta.
    5
    Știți că se întâmplă cu vârsta. Este natural să pierzi niște păr, pe măsură ce îmbătrânești, inclusiv în sprâncene. Toata lumea face. De fapt, aceasta afectează și rata la care crește părul, astfel încât crește mai puțin în momentul în care îl pierdeți. În timp ce este posibil să nu puteți modifica acest fapt, știți că toți ceilalți se află în aceeași barcă cu vârsta. [34] Căderea părului cu vârsta vine în două forme. Un formular implică cicatrici. Dacă aveți acest tip, pierderea parului dvs. nu este probabil reversibilă. Dacă aveți un alt tip, este posibil să îl puteți inversa. [35] Cu toate acestea, dacă vă pierdeți brusc părul și sunteți mai tânăr, ar trebui să vedeți un doctor. [36]