Cum să a îmbunătăți puterea minții

Oamenii sunt norocoși prin faptul că avem plasticitate a creierului - capacitatea de a ne schimba și de a crește funcția creierului. Puteți construi noi conexiuni și, poate, chiar puteți crește celulele creierului noi, menținând mintea și corpul stimulat. Și o mică cantitate de efort pentru a îmbunătăți funcția cognitivă are plăți pozitive disproporționat de mari, [2] citiți mai departe pentru a afla cum să vă cultivați puterea creierului.

Cap 1
Exercitiile creierului

  1. Aflați noi abilități.
    1
    Aflați noi abilități. Prin învățarea de noi competențe, vă păstrați creierul angajat și provocat, care poate construi noi conexiuni neuronale și pentru a vă îmbunătăți funcția cognitivă. Învățarea unei noi limbi este o modalitate excelentă de a vă extinde mintea. Va forța creierul să lucreze în feluri în care nu este obișnuit și vă poate ajuta să vedeți lumea din jurul vostru dintr-o nouă perspectivă lingvistică. Încercarea de noi activități sau de hobby-uri poate ajuta, de asemenea, să vă păstrați creierul reglat. Căutați oportunități de a învăța cum să faceți lucruri noi, cum ar fi dansul în sala de bal, o artă marțială, o clasă de cusut sau un atelier de scris. Joaca jocuri. Redarea de jocuri noi cu prietenii sau familia, în special jocuri mai intense, cum ar fi șahul sau criptarea, vă pot ajuta să adăugați și să vă îmbunătățiți abilitățile cognitive.
  2. Cultivați curiozitatea.
    2
    Cultivați curiozitatea. Nu acceptă lucrurile așa cum sunt. În schimb, învățați să întrebați în mod constant lucrurile - chiar și lucrurile care par a fi evidente sau de bază. [4] Căutați în mod deliberat lucruri noi și diferite. Deși poate fi tentant să eviți mai degrabă decât să urmărești lucruri care sunt ciudate sau diferite - noi alimente sau stiluri de mese, noi ceremonii religioase, cartiere noi etc. - creierul îți construiește legături noi și mai diverse de fiecare dată când întâlnește ceva necunoscut sau greu de inteles. Îmbrățișează provocările ideilor, credințelor și experiențelor tale.
  3. Citit.
    3
    Citit. Citirea îți implică atât creierul, cât și imaginația ta și este o modalitate excelentă de a învăța lucruri noi și de a învăța să vezi oameni, locuri, lucruri și idei în moduri noi și diferite. Căutați o citire care să fie cel puțin provocatoare moderat în termeni de vocabular, conținut sau idei. Căutați citiri care nu vă pot oferi doar acces la cunoștințe noi, ci vă permit să explorați idei și perspective noi și diferite, precum și credințe.
  4. Faceți jocuri creier și puzzle-uri.
    4
    Faceți jocuri creier și puzzle-uri. Există tot felul de jocuri disponibile pentru a menține creierul tău limpede și potrivit. Uitați-vă în jur, experimentați și găsiți ceea ce funcționează pentru dvs. [5] Vechile situații de așteptare a cuvintelor încrucișate și a jocurilor logice s-au aflat de ceva vreme și persistă astăzi deoarece funcționează - sunt modalități excelente de a contesta și de a extinde abilitățile tale de gândire. Alternative mai noi pentru a vă provoca creierul sunt disponibile online și ca aplicații smartphone. Multe site-uri oferă jocuri concepute pentru a vă menține mintea activă și angajată, așa că, mai degrabă decât să vă petreceți timpi de navigare în picături, luați în considerare încercarea unui joc virtual de creier.
  5. Focus și revizuire.
    5
    Focus și revizuire. Angajați-vă să vă concentrați îndeaproape pe învățarea și îmbunătățirea gândirii. Când întâlniți o idee sau un fapt nou, concentrați-vă asupra învățării despre aceasta și asupra comiterii ei în memorie. Apoi, reveniți periodic asupra noilor idei și fapte pe care le-ați învățat și le repetați. Revizuirea informațiilor noi în acest fel - în special după ce le-ați învățat - este esențială pentru a le încorpora într-un mod semnificativ și durabil în memoria dvs. Ar putea părea banal, dar se pare că doar să vă hotărâți să vă concentrați și să vă angajați într-o nouă idee vă va ajuta să o păstrați.
  6. Scrie lucrurile în jos - lung.
    6
    Scrie lucrurile în jos - lung. Cercetarea a arătat că scrierea de noi informații pe termen lung vă ajută să o integrați mai bine și să o reamintiți mai ușor. [6] De exemplu, în timp ce ascultați informații noi într-o întâlnire, într-o conferință sau într-o clasă, scrieți cele mai importante informații. Asigurați-vă că scrieți lizibil și pentru a revedea ceea ce ați scris ulterior pentru al ajuta să rămână fix în mintea voastră.
  7. Implicați-vă simțurile.
    7
    Implicați-vă simțurile. Încercați să corelați informațiile noi cu cele cinci simțuri ale dvs. pentru a vă ajuta să o absorbiți și să o păstrați. Legați ideea sau fapta la un gust, un sentiment tactil, un miros sau o imagine. Cu cât este mai multi-senzorial, cu atât mai puternic veți rămâne cu dvs. [7] Majoritatea oamenilor relaționează deja mirosul mâncării preferate cu gustul și experiențele pe care le-a consumat. Un alt lucru de încercat este numărarea numărului de persoane dintr-o cameră. Acest lucru vă va ajuta să dezvoltați rapid o minte mai clară atunci când este vorba de a vă aminti, mai ales dacă oamenii se freacă în jurul unui hol sau ceva de genul asta. De exemplu, dacă doriți să vă amintiți că ați lăsat cheile pe tejghea de lângă castronul de zahăr, faceți un efort de a asocia gândirea cheilor cu gustul zahărului și albei (sau a oricărei culori) sau a blatului.

Cap 2
Îngrijirea creierului

  1. Renunțe la fumat.
    1
    Renunțe la fumat. Cercetătorii au descoperit dovezi că fumatul împiedică funcția cognitivă și poate chiar să mărească mărimea hipocampului creierului dvs. [8] Cercetările au arătat că fumatul poate scădea abilitățile legate de memorie, planificare și capacitatea mentală generală [9].
  2. Mănâncă bine.
    2
    Mănâncă bine. Există o serie de alimente pe care cercetătorii cred că le pot oferi unei funcții creierului îmbunătățite. Desigur, mănâncile de nuci nu te vor face un geniu, dar ar putea ajuta creierul să facă ceea ce are nevoie și poate o să fie puțin mai bine. Alimentele bogate în acizi grași omega-3, cum ar fi nucile și peștele, sunt importante pentru dezvoltarea creierului și pot ajuta la reglarea stării de spirit și a concentrației. [10] Mananca alimente bogate in magneziu, de asemenea, se crede ca imbunatateste functia creierului si, pentru ca multi oameni sunt deficitari de magneziu, cresterea aportului tau ar putea fi, de asemenea, o idee buna in general. Antioxidanții bogați în alimente sunt considerați că ajută la protejarea creierului de degenerare și se găsesc în principal în fructe și legume. Cu cât este mai întunecată fructul sau leguma, cu atât este mai mare în antioxidanți. [11] De exemplu, afinele, murele, prunele, fasolea roșie și boabele negre sunt bogate în antioxidanți. [12] Alimente bogate în boabe integrale ajută la reglarea nivelului de glucoză al organismului și deoarece glucoza este ceea ce creierul utilizează pentru combustibil, menținerea nivelului constant este important pentru starea dumneavoastră de spirit și capacitatea de concentrare. Sursele bune de boabe integrale includ alimente cum ar fi oțetul tăiat de ovaz, orezul brun și tărâțele de ovăz. [13]
  3. Fă sport regulat.
    3
    Fă sport regulat. Menținerea unui exercițiu de rutină și a unei alimentații sănătoase este importantă nu numai pentru sănătatea dvs. fizică, ci și pentru sănătatea mintală. [14] Activitatea cardio-vasculară eliberează un amestec puternic de hormoni importanți pentru îmbunătățirea stării de spirit, ameliorarea stresului și creșterea concentrației. [15] Un număr de studii au asociat exercițiul cu o funcție cognitivă îmbunătățită, incluzând memoria, atenția și capacitatea de a se mișca ușor între diferite sarcini. [16] Desi nu exista un consens absolut, multi experti recomanda activitate moderata de cardio de 2-3 ori pe saptamana pentru a obtine beneficiul mental complet al exercitiilor fizice.
  4. Dormi suficient.
    4
    Dormi suficient. Sigur că ați fost avertizat destul de des, dar somnul este important. Și se dovedește că este deosebit de important pentru buna funcționare a creierului. Luați cel puțin 6 până la 8 ore de somn în fiecare noapte. Nu numai că vă va ajuta să vă concentrați și să vă mențineți în alertă, ci și la prevenirea pierderii substanței gri în creierul dvs. în timp.
  5. Medita.
    5
    Medita. Cercetările au arătat că meditația zilnică vă poate îmbunătăți creierul, precum și bunăstarea. Meditația se crede că îmbunătățește în mod deosebit abilitățile de luare a deciziilor și de prelucrare a informațiilor. [17] Practici de meditație precum yoga și tai chi s-au dovedit a îmbunătăți starea de spirit și funcția mentală.