Cum să facem față dacă soțul / soția dvs apare ca transgender

Disfuncția identității de gen este un termen clinic pentru cineva care simte că s-au născut sexul greșit. [1] Adesea, persoanele care sunt transsexuali doresc să trăiască ca un alt gen și nu unul pe care l-au atribuit biologic. În cazul în care soțul / soția dvs. apare ca fiind transgender, probabil vă veți simți în șoc, confuz, poate chiar trădat. Știind cum să avansezi poate fi dificilă și probabil că vei avea mai multe discuții ulterioare. Permiteți-vă să vă exprimați sentimentele și să vă gândiți la lucruri. Ajungeți la sprijin pentru a vă alătura unui grup de asistență sau a participa la terapie.

Cap 1
Vorbind cu soțul / soția

  1. Respectați cuvintele și acțiunile.
    1
    Respectați cuvintele și acțiunile. Nu depinde de dvs. dacă soțul dvs. este transgender sau nu. Soțul dvs. a făcut un pas mare în a vă dezvălui un mare secret și este foarte puțin probabil că ei pot sau sunt dispuși să-și schimbe mintea. În loc să se certe cu ei sau să-ți spună părerile, respectă ceea ce spun și acceptă-l ca pe adevăr. Indiferent dacă sunteți de acord cu acțiunile lor sau nu nu înseamnă că opinia dvs. va schimba nimic. Ascultați în mod intenționat ceea ce spun și respingeți nevoia de a sari sau de a răspunde imediat. [2] Soțul / soția dvs. dorește să fie auzit și înțeles, fără a fi discutat. Faceți tot ce este mai bine să ascultați și să acceptați ceea ce spun ei. Cereți timp pentru a digera informațiile, dacă aveți nevoie de ele. De asemenea, dacă vă simțiți furioasă, asigurați-vă că vă exprimați că furia voastră nu este direcționată spre ei, ci mai degrabă emoția dvs. este despre situația în care vă aflați acum. Spuneți: "Aceasta este o mulțime de a lua, dar eu respect ce vă spun, chiar dacă mă lupt să înțeleg
  2. Vorbiți despre deciziile lor.
    2
    Vorbiți despre deciziile lor. Unii oameni exprimă faptul că sunt transsexuali ca îmbrăcăminte încrucișată, iar alții doresc schimbarea. Întrebați soțul / soția cum vor să se exprime. Mai multe informații despre nevoile și dorințele lor vă pot ajuta să înțelegeți ce doresc și cum doresc să se exprime. Întrebați soțul / soția, "Ce vrei să faci ca urmare a faptului că ești transgender? Cum doriți să vă exprimați? Cum mă va afecta asta?
  3. Puneți câteva întrebări.
    3
    Puneți câteva întrebări. S-ar putea să te simți confuz și să ai multe întrebări. Întrebați soțul / soția despre întrebările dvs. sau faceți unele cercetări pe internet. Dacă sunteți prea șocați sau surprinși atunci când soțul / soția dvs. iese inițial, petreceți câteva zile sau săptămâni scriind o listă de întrebări pe care ați dori să le răspundeți. Dacă nu sunteți familiarizați cu termeni precum transgender, petreceți ceva timp educându-vă și înțelegând mai bine ce înseamnă. De exemplu, s-ar putea să vă întrebați: "Este soțul meu gay?" Aflați diferența dintre identitatea de gen și orientarea sexuală, întrebând soțul / soția sau învățând mai multe despre acești termeni. Majoritatea persoanelor care sunt transgender nu se identifică ca homosexuali [3]. Alăturați-vă unei comunități online sau efectuați o căutare pe Internet vă poate ajuta să răspundeți la întrebările dvs. specifice. Acest lucru poate fi, de asemenea, un moment bun pentru a ajunge la un consilier care se specializează în probleme de identitate de gen. Această persoană poate fi o resursă obiectivă pentru a vă răspunde la întrebări și a vă oferi îndrumări.
  4. Urmărirea discuțiilor.
    4
    Urmărirea discuțiilor. Este puțin probabil să aveți o înțelegere clară a ceea ce vrea soțul dvs. și cum vă va afecta atunci când vă dezvăluie pentru prima dată. Asigurați-un punct de a vorbi mai departe, chiar dacă este inconfortabil. Este posibil să aveți nevoie să evaluați relația dvs., să discutați despre ce să spuneți copiilor și să decideți cum să anunțați lucrurile prietenilor și familiei. Vorbiți împreună despre aceste decizii, mai ales pentru că vă afectează pe amândoi. Spuneți, "Continuați să continuați să discutați acest lucru. Știu că voi avea mai multe întrebări și vreau să țin comunicarea deschisă. "Asigurați-vă că discutați despre cum veți face acest lucru. Vrei o întâlnire săptămânală? Veți pune întrebări când apar? Este mai constructiv să comunicăm în persoană sau în format electronic?

Cap 2
Exprimând gândurile și sentimentele

  1. Recunoașteți gândurile și sentimentele.
    1
    Recunoașteți gândurile și sentimentele. S-ar putea să vă simțiți surprinși, supărați, răniți, dezamăgiți, șocați sau orice număr de emoții atunci când soțul / soția dvs. se prezintă ca transgender. Orice te simți, e bine să-ți exprimi acea emoție. Să știți că fiecare emoție pe care o experimentați este o parte necesară a vindecării voastre. Stai cu sentimentele tale. S-ar putea să vă simțiți amestecați pentru a vă simți răniți sau supărați, dar doriți să vă sprijiniți pe soțul / soția. Acordați-vă timp pentru a vă sorta emoțiile. [4] Luați în considerare scrierea sentimentelor și a gândurilor într-un jurnal. Puteți, de asemenea, să pictați, să desenați, să mergeți la o plimbare sau să ascultați muzică ca pe o cale de a vă purta prin sentimentele voastre.
  2. Acceptați situația.
    2
    Acceptați situația. Practicați acceptarea radicală, recunoscând că aceasta face parte din realitatea voastră. Dacă vă aflați spunând: "De ce mă?" Sau "Nu ar trebui să fie așa!" Respirați adânc și recunoașteți că aceasta este realitatea actuală. Simțind rău pentru tine sau trăind în negare tinde să crească sentimentele negative, dar este normal să simți acest lucru și trebuie să recunoști aceste sentimente pentru a avansa. [5] Acceptarea radicală nu înseamnă că aprobi sau în favoarea unui lucru, înseamnă că îl puteți recunoaște fără a pretinde că nu există sau că nu vă afectează. În timp ce experiența poate fi dureroasă, nu înseamnă că trebuie să suferiți. Spune-te singur, "Este greu de înțeles, dar nu voi fugi de situație. Știu că pot trece prin dificultatea asta
  3. Rămâi prezent.
    3
    Rămâi prezent. Mintea ta s-ar putea îndrepta spre viitor și ce se va întâmpla cu tine, cu copiii și cu soțul tău. Este ușor să fiți copleșiți de știrile mari și cum s-ar putea să vă afecteze viața. Dacă vă simțiți copleșiți de gândurile viitorului, rămâneți prezent. Țineți-vă gândurile aici și acum. [6] O modalitate de a vă întoarce în prezent este prin a vă folosi respirația. Concentrați-vă asupra respirației prin numărarea inhalărilor și a exhalărilor, amintiți-vă că respirația voastră vă conectează la momentul prezent. Încercați să utilizați și exerciții de pregătire psihologică. De exemplu, puteți face lucruri cum ar fi să vă spuneți numele, unde vă aflați și ce faceți. Sau, încercați să faceți o ceașcă de ceai și să simțiți ceașcă caldă în mâinile dvs. [7]
  4. Fii flexibil.
    4
    Fii flexibil. Dacă vă simțiți confuzi în privința propriilor sentimente și nu știți cum să răspundeți soțului / soției dvs., fiți dispuși să îmbrățișați posibilitățile. Nu aveți nevoie să decideți acum dacă să vă sprijiniți pe soțul / soția sau să vă separați. Când soțul / soția iese, luați acel moment critic și fiți deschisi la ceea ce se poate sau nu să se întâmple fără a închide orice posibilitate.
  5. Dă-i recunoștință.
    5
    Dă-i recunoștință. Dacă sunteți copleșiți de sentimente de îngrijorare și de stres, opriți-vă și faceți un moment de recunoștință. S-ar putea să simțiți că întreaga ta lume a fost întoarsă cu susul în jos, și te poți concentra doar pe soțul tău care iese ca transgender. Ia-ți o clipă și exprimă o recunostintă. Spuneți ceea ce sunteți recunoscător pentru vocea dvs. sau a altora, scrieți-o și citiți-o înapoi. Deoarece multe moduri în care vă puteți transforma creierul în recunoștință, cu atât mai bine. Puteți aprecia lucrurile pe care le prețuiți sau le găsiți în mod semnificativ, fie că este vorba de copii, de soare, de spălarea rufelor sau de scoaterea din uz [9]. Găsiți lucruri de gândit pozitiv și să fiți recunoscători pentru a păstra un anumit sens pozitiv, chiar dacă lucrurile se simt ca și cum se vor prăbuși pe tine.

Cap 3
Obținerea de asistență

  1. Utilizați rețeaua de asistență.
    1
    Utilizați rețeaua de asistență. Indiferent dacă discutați cu prietenii sau cu membrii familiei, adresați-vă celor apropiați de dvs. Poate doriți să vorbiți despre soțul dvs. care iese sau despre reacțiile dvs. la știri. Chiar dacă prietenii tăi nu pot schimba sau rezolva nimic, poate fi util să-ți împărtășești gândurile și sentimentele într-un mediu sigur. Discutați cu cineva care vă face să vă simțiți înțeleși. [10] Pentru că acesta este un subiect delicat, fiți atenți la cine decideți să vă confecționați. Alegeți pe cineva care va fi de susținere și înțelegere, nu cineva care va judeca sau lectură. Cumpărați o cafea cu un prieten sau contactați un coleg de muncă. Spune: "Este un moment dificil pentru mine și familia mea, și aș aprecia sprijinul dvs.".
  2. Participați la o comunitate de asistență.
    2
    Participați la o comunitate de asistență. Poate fi dificil să te simți susținut în acest timp, deoarece mulți oameni își vor sprijini soțul. S-ar putea să nu vă simțiți confortabil să discutați cu prietenii sau familia apropiată despre experiența dvs., deci luați în considerare un grup de asistență. Un grup de asistență vă poate ajuta să recunoașteți că nu sunteți singurul care trece prin acest lucru și că alte persoane au o experiență similară cu dvs. Puteți solicita sfaturi și asistență, puteți auzi povestile altor persoane și puteți învăța de la oameni în diferite stadii ale soțului / soției lor care ies. [11] Înscrieți-vă la un grup de asistență pentru comunitate sau căutați un grup online. Indiferent dacă oamenii sunt aproape sau departe, poate fi reconfortant să cunoască alte persoane care au "luat" acolo sau trec prin ceea ce treci.
  3. Ia terapie.
    3
    Ia terapie. Dacă aveți dificultăți în adaptarea la știri și aveți nevoie de sprijin, un terapeut vă poate ajuta să faceți față. Terapia este un loc sigur pentru a-ți exprima gândurile și sentimentele fără judecată. Terapistul te poate ajuta să înveți și să practice abilitățile de coping. De asemenea, vă pot ajuta să știți cum să comunicați mai eficient cu soțul / soția dvs. în acest timp. [12] Este important să aveți grijă de nevoile dvs. și să vă îngrijiți. Dacă simțiți că trebuie să înțelegeți mai bine sentimentele, un terapeut vă poate ajuta.
  4. Mergeți la consilierea cuplurilor.
    4
    Mergeți la consilierea cuplurilor. Dacă nu sunteți siguri cum să mergeți mai departe cu soțul / soția, vă recomandăm să vedeți un terapeut de cupluri. Ar putea fi mai ușor pentru dvs. să discutați schimbările și modul în care vă simțiți în terapie în loc de acasă. Terapeutul dvs. vă poate ajuta pe fiecare dintre voi să comunice modul în care vă simțiți și dorințele și nevoile unii altora. Dacă unul sau ambii dintre voi evitați să discutați despre schimbări, terapia vă poate ajuta să creați siguranță în jurul vorbirii despre lucruri incomode. [13] Indiferent de alegerile pe care le faceți ca un cuplu, terapia vă poate ajuta să facilitați aceste schimbări și să vă ajutați pe fiecare să facă față.