Cum să contestați o cerere de asigurare auto

Când intri într-un accident de mașină, probabil că aștepți compania dvs. de asigurări să plătească. La urma urmei, ați plătit cu sârguință primele, ați contactat compania de asigurări după accident și ați depus formulare corespunzătoare. Cu toate acestea, s-ar putea să constatați că societatea de asigurări nu dorește să acopere cererea dumneavoastră. Pentru a contesta o cerere de asigurare, va trebui să citiți politica dvs. și apoi să apelați compania de asigurări.

Cap 1
Pregătirea pentru a contesta revendicarea

  1. Identificați tipul dvs. de litigiu.
    1
    Identificați tipul dvs. de litigiu. S-ar putea să doriți să contestați o cerere de asigurare într-una din cele două situații. În primul rând, asigurătorul refuză să acopere o creanță deoarece nu se încadrează în poliță. În al doilea rând, asigurătorul va acoperi o cerere, dar nu apreciază corect prejudiciul. În ambele situații, trebuie să argumentați compania de asigurări că oferta inițială a fost inadecvată și că aveți dreptul la mai mult. Dacă contestați o reclamație pe care ați făcut-o la o altă companie de asigurare a conducătorului auto, atunci procesul de soluționare a litigiilor este în continuare același. În cazul în care compania dvs. de asigurări a susținut că reclamația dvs. nu se încadrează în politica dvs., trebuie să scoateți copia dvs. de politică și să o citiți.
  2. Înțelegeți legea dvs. de stat.
    2
    Înțelegeți legea dvs. de stat. Ar trebui să încercați să citiți legea privind asigurările de stat. Companiile de asigurări trebuie să respecte anumite reguli stabilite de statul dvs. și, dacă compania dvs. de asigurări încalcă oricare dintre ele, atunci cazul dvs. este mult mai puternic. De exemplu, o companie de asigurări nu poate să denatureze politica dvs. sau să refuze să proceseze cererile cu promptitudine. [1] Pentru a vă găsi legea privind asigurarea de stat, vizitați site-ul Departamentului de Asigurări al statului. Ar trebui să existe legături cu legea dvs. de stat. Dacă nu puteți găsi nimic pe site-ul de stat, efectuați o căutare generală pe Internet, tastând "regulamentul de asigurare" și statul dvs. într-un browser web. Alternativ, puteți să vizitați biblioteca de legi locale și să întrebați pe cineva să vă arate unde sunt legile.
  3. Obțineți o evaluare independentă.
    3
    Obțineți o evaluare independentă. Evaluatorul pe care compania dvs. de asigurări îl utilizează este de fapt angajat de compania de asigurări, deci nu ar trebui să fii surprins dacă estimarea daunelor este scăzută. Compania de asigurări dorește să plătească cât mai puțin posibil. Cu toate acestea, puteți, de asemenea, să faceți o evaluare proprie. Pentru a găsi un evaluator cu care puteți avea încredere, adresați-vă prietenilor, familiei și colegilor pentru recomandări. De asemenea, puteți căuta regulatori de asigurare independenți în cartea telefonică sau online. [2] Țineți aprecierea, astfel încât să o puteți împărtăși cu compania de asigurări.
  4. Comunicarea documentelor.
    4
    Comunicarea documentelor. Păstrați întotdeauna orice comunicare scrisă referitoare la revendicare: scrisori, e-mailuri și rapoarte. Scrieți rezumatele conversațiilor pe care le aveți cu angajații companiei de asigurări, inclusiv numele angajatului și data și ora conversației. Acordați atenție, de asemenea, termenelor. Compania dvs. de asigurări ar putea încerca să se blocheze prin a nu răspunde la comunicările dvs. sau promițând să trimită documente, dar niciodată să le urmeze [3]. Urmăriți compania de asigurări dacă nu primiți documente.

Cap 2
Respinsa revendicării

  1. Contactați compania de asigurări.
    1
    Contactați compania de asigurări. Puteți începe procesul de contestare prin apelarea companiei de asigurări și a vorbi cu adjudecătorul de creanțe. Exprimați că sunteți nemulțumit de suma oferită. Asigurați-vă că vă prezentați motivele pentru care, menționând citirea poliței de asigurare, evaluarea dvs. independentă etc. [4] Rămâneți politicos. Veți obține mai departe dacă vă exprimați întotdeauna dezacord într-un mod calm, rațional. Puteți începe prin a acționa în acest fel cu reclamantul de revendicare, cu care probabil că veți avea cel mai mult contact.
  2. Vorbiți unui supraveghetor.
    2
    Vorbiți unui supraveghetor. Dacă agentul inițial de revendicare nu vă poate ajuta, atunci cereți să vorbiți cu un supervizor. Faceți aceleași argumente acestei persoane și vă trimiteți voluntar toate documentele pe care le susțineți. [5] Dacă societatea de asigurări dorește copii ale documentației, trimiteți imediat copii. Nu trimiteți niciodată originale deoarece acestea pot fi pierdute.
  3. Urmăriți-o cu o scrisoare.
    3
    Urmăriți-o cu o scrisoare. Chiar și atunci când inițiați contactul prin telefon, este o idee bună să trimiteți o scrisoare de urmărire. Scrisoarea servește ca dovadă a disputei dvs. În scrisoare, reiterați motivele pentru care sunteți nemulțumit de oferta companiei de asigurări. De asemenea, menționați convorbirile telefonice pe care le-ați avut, inclusiv numele persoanelor cu care ați vorbit și când ați vorbit. Asigurați-vă că includeți numărul dvs. de telefon și listați numărul politicii undeva în scrisoare. [6] Includeți copii ale oricăror documente scrise și trimiteți scrisoarea certificată prin poștă, cererea de returnare solicitată. Țineți bonul, deoarece este dovada că scrisoarea a fost primită.
  4. Plângeți-vă departamentului de asigurări al statului.
    4
    Plângeți-vă departamentului de asigurări al statului. Atunci când societatea de asigurări nu va oferi scutirea pe care o căutați, trebuie să le depășiți capul. Următorul pas este să contactați agenția de asigurări a statului, numită adesea Departamentul de Asigurări. Acest departament reglementează asigurătorii privați. Puteți depune o plângere la departament, care va investiga apoi. [7] Procesul de plângere va fi diferit în funcție de stat. În multe state, cu toate acestea, puteți trimite o reclamație online sau descărcați un formular de reclamație. [8] [9] [10] [11] Întotdeauna răspundeți cu promptitudine solicitărilor departamentului de documentare sau informații suplimentare.

Cap 3
Suge compania de asigurări

  1. Vorbiți cu un avocat.
    1
    Vorbiți cu un avocat. Un avocat este întotdeauna de ajutor atunci când aveți dispute cu o societate de asigurări, în special în cazul în care avocatul are experiență în ceea ce privește gestionarea creanțelor de asigurare auto. Puteți găsi un avocat competent solicitându-vă prietenii și familia pentru recomandări sau vizitând site-ul web al asociației barurilor de stat, care administrează un serviciu de recomandare. Programați o consultare cu avocatul. La consultarea dvs., puteți să întrebați avocatul dacă el sau ea crede că aveți un caz puternic. De asemenea, puteți să întrebați ce gândește avocatul ar face ca cazul dvs. să fie mai puternic. Asigurați-vă că ați întrebat despre taxe. Creanța dvs. împotriva companiei de asigurări ar putea fi atât de mică încât nu ar avea sens să angajeze un avocat. Taxa orară a avocatului ar putea fi mai mare decât suma în litigiu. De asemenea, avocații care lucrează în situații neprevăzute nu vor lua caz dacă suma dolarului cazului este prea mică. Prin urmare, ar trebui să fii pregătit să dai în judecată un asigurător fără ajutorul unui avocat dacă nu-ți poți permite în ultimă instanță. Cu toate acestea, ar putea fi logic să vă întâlniți pentru o consultare pur și simplu pentru a obține o opinie a expertului cu privire la puterea cazului dumneavoastră.
  2. Luați în considerare soluționarea litigiilor alternative.
    2
    Luați în considerare soluționarea litigiilor alternative. Compania dvs. de asigurări poate solicita medierea. În mediere, atât tu, cât și asigurătorul te vei întâlni cu o terță parte neutră (mediatorul). În loc să decidă cazul ca un judecător, mediatorul va ajuta părțile să ajungă la o soluție reciproc acceptabilă. [13] Societatea de asigurări poate, de asemenea, să recomande arbitrajul. În arbitraj, tu și compania de asigurări vă veți apăsa cazul în fața unui arbitru care se comportă ca un judecător. Ar trebui să vă gândiți cu atenție înainte de a vă de acord cu arbitrajul. Companiile ca arbitraj, deoarece sunt private și în general mai ieftine [14]. Cu toate acestea, este posibil să renunțați la drepturi importante, cum ar fi dreptul la un apel.
  3. Sue în instanță.
    3
    Sue în instanță. De asemenea, aveți opțiunea de a merge direct la instanță pentru a depune o plângere "împotriva credinței" împotriva unei societăți de asigurări. Cu o afirmație a credinței, afirmați că societatea de asigurări și-a încălcat obligația de a acționa cu bună-credință, refuzând să plătească o creanță, refuzând să respingă cererea într-o perioadă rezonabilă de timp sau dacă nu a investigat corect reclamația. [15] În funcție de valoarea dolarului în litigiu, este posibil să puteți depune dosare în instanța de revendicări mici. [16] Instanțele de recurs minor au proceduri simplificate care permit oamenilor să dea în judecată fără asistența unui avocat. Dacă solicitați o sumă peste limită pentru o instanță de revendicare mică, atunci ați depune o plângere în instanța civilă obișnuită. Pentru mai multe informații, consultați Sue o companie de asigurări după un accident auto.