Cum să depuneți o cerere de asigurare împotriva cutremurului

Asigurarea de cutremur ar trebui să fie o parte importantă din portofoliul dvs. de acoperire în funcție de locul în care locuiți. Odată ce ați obținut o asigurare de la o companie de renume și de încredere, veți putea depune o plângere ori de câte ori un cutremur dăunează locuinței dumneavoastră sau bunurilor personale. Dacă nu sunteți de acord cu determinarea gradului de acoperire al companiei de asigurări, veți putea contesta această decizie cu asigurătorul dvs., cu o agenție de stat sau cu instanțele judecătorești.

Cap 1
Obținerea asigurării cutremurului

  1. Luați în considerare unde locuiți.
    1
    Luați în considerare unde locuiți. Ar trebui să luați în considerare doar achiziționarea de asigurări de cutremur dacă locuiți într-o zonă predispusă la cutremure relativ frecvente sau potențial periculoase. În timp ce majoritatea Statelor Unite este susceptibilă la cutremure, multe dintre aceste zone se confruntă cu minore sau incredibil de rare. Pe lângă considerarea locației dvs. geografice, trebuie să luați în considerare și tipul de locuință în care locuiți. Unele clădiri sunt mai predispuse la deteriorări decât altele. California are cele mai frecvente cutremure dăunătoare, iar Alaska are cele mai mari cutremure. În general, dar nu întotdeauna, cutremurele se întâlnesc la vest de Munții Stâncoși. Clădirile din cărămidă, case de lemn și case cu povești multiple sunt cele mai sensibile la daune. În plus, case mai vechi tind să fie mai periculoase. Puteți evalua o serie de acești factori vizitând site-ul Web al Anchetei geologice din Statele Unite. Puteți accesa site-ul la http:
    www.usgs.gov/. Acolo veți întâlni informații care includ hărți periculoase și hărți ale liniilor de avarii. [1] [2]
  2. Înțelegeți acoperirea asigurărilor de cutremur.
    2
    Înțelegeți acoperirea asigurărilor de cutremur. Asigurarea acoperă, în general, anumite tipuri de daune, excluzând altele. Când vă uitați la planuri diferite, este important să înțelegeți deductibilele și primele. Asigurările de seceră acoperă în general locuința, proprietatea personală și, uneori, cheltuielile suplimentare de trai (acoperirea ALE). Acoperirea locuințelor va include pagube la locuința dvs., până la o anumită sumă (numită limită). Asigurările de cutremur nu acoperă, de obicei, peisaje, piscine, garduri sau clădiri separate pe proprietatea dvs. Acoperirea proprietății personale include, de obicei, articole precum televizoarele, mobilierul și computerele dvs. Nu acoperă de obicei porțelan sau cristal. Acoperirea ALE ajută la costurile de a fi strămutate în timp ce zona dvs. este evacuată sau când vă reparați casa. Fiecare poliță de asigurare are excluderi, lucruri pe care politica nu le va acoperi. Nu este neobișnuit să existe o politică de cutremur care exclude pagubele produse de incendii, pagubele terenurilor, daunele aduse vehiculelor și pagubele produse de inundații. Toate aceste lucruri sunt, de obicei, acoperite în alte tipuri de politici. Fiecare politică va avea deductibile diferite, care reprezintă partea din daunele pe care o veți plăti. De obicei, veți avea deductibile diferite pentru diferite porțiuni din acoperirea dvs. De exemplu, este posibil să aveți o deductibilă pentru daunele aduse locuinței, care este egală cu 10-15% din limita dumneavoastră. O deductibilă pentru proprietatea personală poate fi de sute sau mii de dolari, în funcție de limitele dvs. de acoperire. Primele sunt costurile tale anuale pentru acoperirea. De obicei, veți fi facturat de două ori pe an pentru politica dvs. Atâta timp cât vă veți ține la curent cu primele, probabil veți avea acoperire atunci când aveți nevoie de ele. Prima dvs. va depinde de diverși factori, cum ar fi vârsta casei dvs., din ce este construită, locația acesteia, tipul de sol pe care se află, costul de reconstrucție și deductibilitatea. [3]
  3. Magazin pentru acoperire.
    3
    Magazin pentru acoperire. Într-o țară ca California, dacă aveți asigurări de proprietar, compania dvs. de asigurări trebuie să vă ofere periodic asigurări de cutremur. Dacă închiriați, este posibil să aveți nevoie de acoperire pentru apartenența dvs. personală și acoperirea ALE. Dacă dețineți un condo, este posibil să aveți nevoie de acoperire pentru bunurile dvs. personale și acoperirea ALE, precum și acoperire pentru a acoperi orice taxe de asociere de origine. Dacă locuiți în California, cumpărăturile pentru asigurare sunt relativ simple. Autoritatea de Cutremur din California (CEA) oferă majoritatea ariei de acoperire. În timp ce nu cumpărați direct de la CEA, veți cumpăra de la companiile de asigurări membre CEA. Aceste companii oferă doar politici CEA. [4] Dacă locuiți în afara California într-un stat predispus la cutremure (de exemplu, Alaska, Hawaii, Nevada sau Washington), puteți să faceți cumpărături de asigurare contactând departamentul de asigurări al statului. De exemplu, în Nevada și Alaska, puteți descărca un ghid de asigurare de pe site-ul guvernului fiecărui stat. Ghidurile vă vor ajuta să înțelegeți unde și cum să obțineți asigurarea împotriva cutremurelor. [5] [6] [7]
  4. Determinați costul de acoperire.
    4
    Determinați costul de acoperire. Puteți stabili costul de acoperire prin contactarea directă a brokerului dvs. sau prin utilizarea unui calculator online. Dacă sunteți de contact cu brokerul dvs. de asigurare, stai jos cu ei în persoană, astfel încât să înțelegeți exact ce protecția pe care le obține pentru ce preț. Dacă locuiți în California, CEA oferă un calculator premium pe site-ul lor. Veți urma instrucțiunile de pe ecran și veți răspunde la o serie de întrebări. Când ați terminat, calculatorul CEA vă va arăta ce ar putea fi prima dvs. [8]
  5. Uită-te la alternative de asigurare.
    5
    Uită-te la alternative de asigurare. Dacă nu vă puteți asigura o asigurare împotriva cutremurelor, există o serie de lucruri pe care le puteți face pentru a minimiza pagubele potențiale ale locuinței dvs. și, prin urmare, costurile de reparare. Cea mai comună alternativă este modernizarea. Când vă aduceți înapoi casa, faceți-o mai sigură și mai puternică. Puteți să vă modernizați casa prin prinderea acesteia la fundație, prin înșurubarea coșului de fum, prin înșurubarea încălzitorului de apă, prin introducerea supapelor automate de închidere a gazelor și prin utilizarea placajului pentru a consolida zidurile de degradare. [9] În afară de instalarea ulterioară a casei dvs., puteți, de asemenea, să: securizați obiectele care pot fi rupte folosind muzeul muzeului; Utilizați încuietori pe dulapuri; Încuietați mobilierul înalt la bolțurile din perete; și lega calculatoarele și televizoarele. [10]

Cap 2
Depunerea unei cereri de despăgubire

  1. Contactați compania de asigurări.
    1
    Contactați compania de asigurări. După un cutremur și dacă bănuiți sau vă veți descoperi daune, contactați agentul de asigurări cât mai curând posibil. Când vă contactați compania de asigurări, acestea vor deschide imediat o cerere. O reclamație este cererea dumneavoastră ca societatea de asigurări să acopere anumite pierderi sau daune. Când vorbiți cu agentul dvs. de asigurare, vă vor pune probabil întrebări generale despre ceea ce sa întâmplat și despre ce a fost deteriorat. În California, aveți un an pentru a începe o plângere sau compania de asigurări o poate nega. Asigurați-vă că începeți cererea dvs. cât mai curând posibil după ce ați găsit daunele. [11]
  2. Discutați cu adjudecătorul dvs. de revendicări.
    2
    Discutați cu adjudecătorul dvs. de revendicări. După deschiderea unei reclamații, compania dvs. de asigurări vă va încredința un reclamant de creanță. Această persoană lucrează de obicei pentru compania de asigurări și este responsabilă pentru evaluarea daunelor și pierderilor și estimarea costurilor. Reclamantul poate fi, de asemenea, un contractor independent. [12] Lucrați cu ancheta de revendicare a revendicărilor și întâlniți-i cu ei atunci când vin să evalueze pagubele. [13] Cu toate acestea, trebuie să știți că este de datoria lor să minimalizați suma care trebuie plătită de compania de asigurări. Deși trebuie să facă acest lucru în anumite limite legale, aveți grijă să vă evaluați situația în mod corect și complet.
  3. Defecțiuni ale documentelor.
    3
    Defecțiuni ale documentelor. Înainte, în timpul și după ce i se atribuie un dispozitiv de revendicare a reclamațiilor, documentați-vă singur pagubele. Faceți fotografii și videoclipuri cu ziduri crăpate, fundații deteriorate și proprietăți personale sparte. Faceți acest lucru cât mai curând posibil, după ce este sigur să evaluați situația. Păstrați totul la loc atunci când documentați pagubele și nu mutați nimic decât dacă este necesar. De asemenea, puteți păstra o listă cu toate proprietățile personale care au fost rupte sau deteriorate în timpul evenimentului. Aceste informații vă pot ajuta pe reclamant să ia o decizie cu privire la plata dvs. Vă poate ajuta, de asemenea, dacă nu sunteți de acord cu procedura de revendicare a reclamațiilor și trebuie să contestați o decizie.
  4. Ia-ti propriul inspectie.
    4
    Ia-ti propriul inspectie. Dacă nu sunteți de acord cu hotărârea reclamantului dvs. cu privire la valoarea prejudiciului suportat sau la plata care urmează a fi autorizată, trebuie să solicitați efectuarea unei inspecții proprii. Ar trebui să puteți obține un contractant în proprietatea dvs. și să-i dați estimări cu privire la cât de mult ar costa repararea imobilului dvs. [14] Aceste informații pot fi o resursă excelentă dacă trebuie să contestați rezultatele cererii dvs. în viitor .
  5. Păstrați înregistrări complete despre toată corespondența.
    5
    Păstrați înregistrări complete despre toată corespondența. Ori de câte ori vorbiți cu cineva de la compania de asigurări, inclusiv cu cei cu care se contractează, ar trebui să țineți note detaliate care să includă cu cine ați vorbit, când ați vorbit cu ei și de ce consta conversația. Dacă sunteți în contact prin e-mailuri sau prin altă corespondență scrisă, păstrați copii ale acestor documente. [15]
  6. Evaluați acoperirea.
    6
    Evaluați acoperirea. Când adjuvantul revendicărilor și-a făcut treaba, își vor compila notele și vor determina ce prejudiciu este acoperit și ce nu este. În timp ce acest lucru se va face de către compania de asigurări și personalul acestora, este important să verificați activitatea acestora. Trageți-vă polița de asigurare și determinați cu atenție ce tip de prejudiciu este acoperit și ce nu. De asemenea, trebuie să evaluați suma deductibilă pentru a determina dacă urmăriți-vă cu revendicarea este chiar merită. De exemplu, dacă politica dvs. nu acoperă daunele cauzate de incendiu și subsolul dvs. a fost grav ars din cauza unei linii de gaze sparte care a provocat un incendiu, este posibil ca pagubele să nu fie acoperite de politica dvs. Într-un alt exemplu, presupuneți că polița dvs. acoperă daune de locuit până la o limită de 100.000 $. Valoarea deductibilă din politica dvs. este de 10.000 $. Dacă locuința dvs. a suferit doar 4 000 de dolari de daune cauzate de un cutremur, de obicei nu merită să fie urmată cu o reclamație. Evaluați aceste lucruri înainte de a lua orice decizie finală.
  7. Primiți plata plății.
    7
    Primiți plata plății. Plata dvs. va fi sub forma unui cec și vă va fi trimisă de compania de asigurări. Împreună cu plata dvs. va fi o descriere detaliată a ceea ce a fost daunele au fost și ceea ce este acoperit și ceea ce nu este. Dacă solicitați o plată mai mare decât deductibilă, societatea de asigurări vă va scădea deductibilul de la plata acesteia. [16] De exemplu, dacă plată la plată este de 30.000 $ și deductibilă este de 10.000 $, veți primi un cec pentru 20.000 $ (30.000 $ - 10.000 $ ).

Cap 3
Refuzarea deciziei unui asigurător

  1. Rezolvați diferențele cu asigurătorul dvs.
    1
    Rezolvați diferențele cu asigurătorul dvs. Dacă nu sunteți de acord cu decizia finală a companiei de asigurări cu privire la plata către dvs., începeți să discutați problemele dvs. cu agentul de asigurări. Arătați-le evaluarea dvs. independentă, care va include inspecția dvs. independentă, fotografiile și videoclipurile despre daune și toată corespondența pe care ați păstrat-o între dvs. și compania de asigurări. Trebuie să cereți întotdeauna o explicație scrisă cu privire la decizia lor. De obicei, vă vor da acest lucru atunci când primiți plata. Analizați raționamentul lor cu atenție și puneți întrebări lucrurilor care nu au sens. De asemenea, trebuie să verificați politica dvs. pentru o clauză de evaluare dacă nu sunteți de acord cu valoarea reclamației dvs. O clauză de evaluare permite fiecărei părți la contract să solicite evaluarea proprietății și a daunelor de către o terță parte. Clauza va dicta ulterior modul în care evaluarea va fi gestionată după ce va apărea. [17] Compania dvs. de asigurări ar putea avea, de asemenea, un proces de revizuire internă. Dacă da, depuneți o plângere formală la compania de asigurări și așteptați un răspuns.
  2. Trimiteți o plângere la departamentul de asigurări al statului dvs.
    2
    Trimiteți o plângere la departamentul de asigurări al statului dvs. În cazul în care compania dvs. de asigurări nu răspunde la preocupările dvs., puteți contacta departamentul de asigurări al statului pentru ajutor. În California, acesta este Departamentul de Asigurări din California (CDI). Pentru a depune o reclamație la CDI, accesați site-ul Web și faceți clic pe link-ul pentru a depune o plângere "Consumer Complaint Online". Odată ce ați ajuns acolo, veți putea alege tipul de acoperire de asigurare pentru care vă plângeți. Va trebui apoi să introduceți informațiile dvs. personale, precum și informațiile companiei de asigurări. De asemenea, veți putea să descrieți reclamația dvs. și să atașați orice documentație justificativă pe care o aveți. Odată ce depuneți plângerea, CDI o va investiga și vă va trimite o scrisoare de determinare a deciziei. [18]
  3. Dă în judecată.
    3
    Dă în judecată. Dacă toate celelalte bulevarde au eșuat, vă recomandăm să luați în judecată compania de asigurări. În general, veți da în judecată o teorie a încălcării contractului, încălcări ale legilor privind protecția consumatorului sau o încălcare a legii "rea-credință". Aceste tipuri de cazuri pot deveni destul de complicate și pot implica mai multe părți. Prin urmare, dacă vă gândiți să vă dați în judecată compania de asigurări, trebuie să angajați un avocat calificat care să vă ajute. [19] Pentru a angaja un avocat, vizitați site-ul baroului de stat și utilizați serviciul de referință al avocaților. De exemplu, în California, puteți discuta cu o persoană care vă va pune întrebări generale despre cazul dvs. și vă va aduce la curent cu avocații calificați din zona dvs. [20]