Cum să ajuți pe cei dragi cu tulburare distimică

Tulburarea distimică (denumită și tulburare depresivă "la nivel scăzut" persistentă) este caracterizată de o dispoziție cronică depresivă care durează doi sau mai mulți ani. [1] În timp ce depresia majoră se caracterizează prin episoade depresive severe, tulburarea distimică tinde să se exprime ca o stare ușoară, dar persistentă, în mai multe zile decât nu. Poate fi o provocare să iubești pe cineva care apare mereu ușor deprimat sau care vede că are o dispoziție scăzută ca fiind "așa cum sunt." Cu toate acestea, poți să-ți arăți sprijinul, vorbind despre distimie și depresie, angajând în interacțiuni sănătoase cu cel iubit, și încurajându-i să aibă un stil de viață sănătos.

Cap 1
Discutați despre depresie cu cel iubit

  1. Vorbește despre depresie.
    1
    Vorbește despre depresie. Dysthymia este o categorie de depresie. Au o discuție cu iubitul tău despre simptomele și depresia lor. Fii blând în abordarea ta, dar lasă-i să știe că ești îngrijorat și vrei să ajuți. Prioritizează compasiunea față de acordarea de consultanță. Lăsați-i să știe că sunteți gata să ascultați și să vă sprijiniți. [3] Amintiți-vă că dysthymia este o suferință pe termen lung cu simptome de depresie și nu ceva ce persoana poate să se oprească atunci când doresc să se simtă. Începeți conversația spunând: "Sunt îngrijorat de tine" sau "Am observat unele schimbări și mă întreb cum faceți." Întrebați întrebări precum: "Când ai început să te simți așa? Ce vă face dificilă? Te simti asa de tot timpul? Evitati sa fii condescendent ("De ce nu esti mai bine?"), Minimizandu-si durerea ("Toti se simt asa)", sau spunandu-le sa " € din ea.
  2. Întrebați cum le puteți sprijini.
    2
    Întrebați cum le puteți sprijini. Când vorbești cu iubitul tău, nu-l iei ca pe o ocazie să le spui ce să faci sau cum să te îmbraci. Acest lucru le poate face să se simtă neputincioși sau că nu sunt în controlul tulburării dvs. sau al tratamentului. În schimb, învățați de la ei și întrebați: "Cum pot să fiu acolo pentru voi? Ce suport aveți nevoie? "[4] Întreabă," Ai considerat că te-ai ajutat? Cum vă pot ajuta în tratamentul dvs.?
  3. Verificați-vă pe cel iubit.
    3
    Verificați-vă pe cel iubit. Izolarea și singurătatea pot face simțurile depresive mai grave. [5] Verificați în mod regulat persoana iubită și oferiți-vă să petreceți timpul împreună. Chiar și un apel telefonic săptămânal vă poate ajuta dacă trăiți departe. Încurajați-vă pe cei dragi să petreacă timpul cu ceilalți și să se angajeze în relații și activități sociale. [6] Dacă observați că persoana iubită se izolează, contactați-o. Oferiți-vă să veniți și să luați cina sau să mergeți la un film împreună. Dacă iubitul tău refuză continuu să se întâlnească, îți exprima îngrijorarea. Spune: "Sunt îngrijorat că te izolezi, ceea ce mă face să mă întreb cum te descurci cu distimia ta. Te simti bine? Pot să fac ceva?
  4. Încurajați obiceiurile sănătoase.
    4
    Încurajați obiceiurile sănătoase. Încurajați-vă pe cei dragi să mențină obiceiuri sănătoase pentru bunăstarea generală și pentru sănătate. Sprijiniti-i in a manca alimente sanatoase, gestionarea stresului si obtinerea unui somn bun in fiecare seara. [7] Starea fizică sănătoasă vă poate ajuta să stați sănătoși din punct de vedere mental. Discutați cu persoana iubită despre beneficiile sănătății generale. Spune: "Știu că te lupți cu dysthymia, și vreau să te ajut să te simți mai bine. Să rămâi sănătos înseamnă să iei sănătatea și să-ți ții bine corpul. "Invită-i la mese sănătoase să-și petreacă timpul împreună și să se bucure de gătit sănătoasă. Bucurați-vă de activități non-alcoolice, cum ar fi vizionarea unui film sau vizitarea cafelei. Încurajați-i să mănânce mai mulți acizi grași omega-3, care pot ușura simptomele depresive. Unele obiceiuri bune includ consumul de 4 uncii de pește gras, cum ar fi somonul, macrou sau tonul, de două ori pe săptămână sau un supliment de ulei de pește de 2 grame.
  5. Nu uitați să aveți grijă și de tine.
    5
    Nu uitați să aveți grijă și de tine. Pentru a fi cel mai bun sprijin posibil pentru cineva cu dysthymia, trebuie să vă susțineți propria bunăstare fizică, mentală și spirituală.

Cap 2
Petrecând timp împreună

  1. Exercitați împreună.
    1
    Exercitați împreună. Exercitarea este o modalitate foarte bună de a mări starea de spirit și de a preveni episoadele depresive. Angajarea în exerciții regulate poate ajuta la gestionarea distimiei și a altor simptome ale depresiei. Încurajați-vă pe cei dragi să beneficieze de o activitate de 15-30 de minute în fiecare zi. [8] Oferiți-vă să faceți exerciții fizice cu cel iubit, făcând plimbări regulate, îmbinând o clasă de fitness, cum ar fi filarea sau aderarea la o sală de gimnastică. Faceți-o distractivă și ceva ce amândoi așteptăm să facem împreună. Fii blândă și nu te pese pe iubitul tău dacă rezistă. Continuă să-i inviți să facă activități cu tine și să găsească unul care le face apel.
  2. Meditează împreună.
    2
    Meditează împreună. Meditatia are beneficii pentru sanatate fizica, emotionala si mentala. În plus, poate ajuta la gestionarea simptomelor depresiei [9]. Meditați împreună pentru a valorifica puterile de responsabilitate și pentru a vă îmbunătăți viața. O meditație de bază este să vă concentrați asupra respirației. Stați confortabil și concentrați-vă asupra inhalării și expulzării. Reglați-vă gândurile și îndreptați-vă atenția numai spre respirația voastră. Faceți asta timp de 5-15 minute. Dacă sunteți interesat să aflați alte tehnici de meditație, consultați Cum să meditați, cum să faceți meditația minții și cum să meditați pentru a diminua stresul.
  3. Ajutați-vă când puteți.
    3
    Ajutați-vă când puteți. Ajuta-i pe cei dragi in tratamentul lor, ajutandu-te sa faci numiri si sa-i conduci pentru a-si vedea terapeutul. Dacă vă îndrăgostiți aveți un timp dificil de a ține pasul cu viața, oferiți-i să vă ajute, făcând mese și ajutându-vă să lucrați în gospodărie. Asigurați-vă că în timp ce vă ajutați pe cel iubit, nu vă ardeți și nu vă răzbunați. Dacă se întâmplă acest lucru, faceți un pas înapoi și reevaluează modul în care vă puteți ajuta.
  4. Practicați relaxarea împreună.
    4
    Practicați relaxarea împreună. Găsiți niște puncte de lucru sănătoase pentru stresul pe care îl puteți face împreună. Treizeci de minute de relaxare în fiecare zi vă pot ajuta să gestionați depresia, să stabilizați stările de spirit și să faceți față stresului. [11] Relaxarea vă poate ajuta să vă simțiți bine și să petreceți timp împreună făcând ceva benefic. Faceți activități pe care le bucurați și le găsiți în avantaj. Verificați cursuri de yoga, qi gong sau alte activități, cum ar fi pictură sau scriere. Găsiți ceva ce vă place și rămâneți cu el.
  5. Explorați plăcerea în viața de zi cu zi.
    5
    Explorați plăcerea în viața de zi cu zi. Recunoscând valoarea în activitățile la fel de simple ca mersul pe jos, grădinăritul sau vizionarea unui film înălțătoare poate stimula creierul să elibereze hormoni care ușurează simptomele dysthymia.
  6. Luați în considerare tratamente precum terapia cu lumină.
    6
    Luați în considerare tratamente precum terapia cu lumină. Acest tratament simplu implică șederea sau lucrul în apropierea unui dispozitiv numit cutie de terapie cu lumină, care dă lumină strălucitoare destinată simulării soarelui și a efectelor chimice ale creierului legate de starea de spirit și de somn. Un nou studiu arată că terapia cu lumină, împreună cu farmacoterapia, a îmbunătățit semnificativ depresia în rândul pacienților [13].

Cap 3
Privind pentru sănătatea lor mintală

  1. Încurajați tratamentul.
    1
    Încurajați tratamentul. Dacă tehnicile de susținere precum dieta, exercițiul fizic, medicația și sprijinul social nu sunt eficiente, încurajați-vă prietenul să viziteze medicul. Amintiți-vă iubitului că tratamentul este important și vă va ajuta să vă îmbunătățiți simptomele. Încurajați-i să obțină terapie regulată. Chiar dacă se simt mai bine, îi sprijină în a lua medicamente în mod regulat și, dacă doresc să iasă din medicație, îi sfătuiesc să facă acest lucru cu îndrumarea unui psihiatru. Este bine dacă tratamentul și ameliorarea simptomelor necesită timp [14]. Atât tulburarea distitimică minoră, cât și depresia majoră sunt tratate cu aceleași medicamente, deși tulburarea distimică poate necesita o dozare mai mică. Medicatia poate fi necesara doar pentru o perioada scurta de timp pentru ai ajuta pe cei dragi sa-si recastige sanatatea mintala. O alternativă la medicamente este psihoterapia. Aceasta poate implica 6-12 sesiuni săptămânale care utilizează întrebări, afirmații, reflexii și rezolvarea problemelor. Dacă iubitul tău nu are un terapeut, ajută-i să găsească unul. Sunați-i pe furnizorul de asigurări, clinica locală de sănătate mintală sau obțineți o recomandare din partea medicului.
  2. Feriți-vă de comportamentele suicidare.
    2
    Feriți-vă de comportamentele suicidare. Unii oameni suferă de gânduri suicidare ca rezultat al senzației de depresie. Pentru cineva cu dysthymia, s-ar putea simți că nu pot scăpa de sentimentele deprimate și vor să-și găsească o afacere. [15] Căutați semne de avertizare cu privire la sinucidere, cum ar fi vorbind despre uciderea ei, vânzarea posesiunilor, creșterea consumului de alcool sau substanțe, simtind o povară pentru ceilalți, retragerea socială de la prieteni și activități și acționarea nesăbuită. Lăsați-o pe cel iubit să știe că pot ajunge la tine și că vrei să-i sprijini fără să-i judeci. Încurajați-i să obțină imediat tratament. Dacă iubitul tău este sinucid, ia toate amenințările în serios și acționează imediat asupra lor. Apelați serviciile de urgență, mergeți la departamentul de urgență local și contactați terapeutul. De asemenea, puteți apela o linie de asistență pentru sinucidere, cum ar fi 1-800-273-8255 în SUA, 08457 90 90 90 în Marea Britanie și 13 11 14 în Australia.
  3. Încurajați-i să se alăture activităților sociale.
    3
    Încurajați-i să se alăture activităților sociale. Dacă iubitul tău nu are o conexiune socială, încurajați-i să se alăture unui hobby sau unei activități care îi expune altora. Dacă iubitul tău a avut întotdeauna un interes în artă, încuraja o clasă de pictură sau o clasă de sculptură. Sau, poate verificați o altă activitate, cum ar fi karate, scrapbooking sau grădinărit. Indiferent ce este, încurajați mediul social care le poate ajuta să le conectați cu alții cu ușurință. [17] Voluntariatul este o modalitate excelentă de a face ceva bun comunității și de a cunoaște oameni noi. Dacă iubitul tău este timid sau nu vrea să fie în jurul valorii de o mulțime de oameni, să-i încurajeze să se ofere voluntar la un adăpost pentru animale.