Cum să a face față unei prietene sau unui prieten aglomerat

Bineînțeles că îți pasă de prietena sau prietenul tău, dar poate vrei mai mult spațiu decât ea sau e dispusă să-ți dea. Poate că el sau ea vă sună mereu ori de câte ori se găsesc într-o perioadă de nevoie (care poate fi zilnic) sau vă cere în mod constant timpul, energia sau banii. Aceasta este o problemă deosebit de dificilă de a vă aduce, deoarece vă puteți speria că vă va afecta sentimentele partenerului că doriți mai mult timp singur. Găsirea unui echilibru între timpul petrecut împreună și spațiul dvs. poate fi dificil, dar este posibil.

Cap 1
Lucrând prin comportamente agresive și motivații

  1. Înțelegeți ce face oamenii să se agațe.
    1
    Înțelegeți ce face oamenii să se agațe. Adesea, partenerii se agață atunci când se tem că persoana care le pasă este pe punctul de a pleca. [1] Puteți să vă petreceți mai puțin timp împreună, să trimiteți mesaje text sau să sunați mai rar sau să nu trimiteți aceleași asigurări pe care le-ați avut anterior. Frica de abandon poate da naștere. În timp ce nu este rolul dvs. de a oferi asigurări, puteți înțelege comportamentele și motivațiile din spatele lipsei. Dacă partenerul dvs. începe să vă îngrijoreze că plecați, amintiți-i în timp ce nici unul dintre dvs. nu poate prezice viitorul, sunteți amândoi fericiți acum și acum este locul unde se concentrează cel mai bine.
  2. Reflectați pe propria istorie.
    2
    Reflectați pe propria istorie. Uneori alegeți oameni cărora le împărțiți o mare atracție, dar declanșează cele mai profunde insecții. Acest lucru poate fi valabil și pentru partenerul dvs. Fără a realiza acest lucru, puteți declanșa nesiguranța în partenerul dvs., care nu a mai fost explorată până acum. [2] Înțelegeți că acest lucru poate însemna că o persoană dorește să se apropie sau vrea să se retragă. În timp ce este tentant să alergi, poate fi de asemenea meritat să rămâi cu el și să lucrezi prin probleme. Poate că ați avut oameni aglomeranți în viața dvs. înainte (ca un frate mai mic sau un ex), iar comportamentul partenerului dvs. actual declanșează acele amintiri, determinându-vă să dorești să fugi. Înainte să vă dați vina pe partenerul dvs., faceți câteva momente pentru a reflecta asupra propriei vieți. Au existat relații anterioare când te-ai agățat? Ce te-a făcut să te agiți și cum a răspuns cealaltă persoană comportamentului tău? Ce-i cu privire la agățarea care te supără și cum răspunzi la ea? Răspunzi în furie, frustrare sau distanțându-te?
  3. Navigați prin manipulare.
    3
    Navigați prin manipulare. Există o distincție între nevoia și manipularea. Manipularea implică adesea renunțarea la ceva pentru cealaltă persoană. [3] Un manipulator poate folosi slăbiciuni împotriva ta, poate să te învinovățească pentru lucruri sau să sugerezi că numai tu îl poți ajuta pe el sau pe el. Mai ales dacă aveți tendința de a fi o persoană cu adevărat de ajutor, aveți grijă să nu fiți profitat de partenerul dvs. Întreabă-te dacă acțiunile partenerului tău sau ale celor nevoiași sau dacă sunt manipulativi. Manipularea poate fi pedepsirea ta atunci când partenerul tău nu își face drumul (dând tratamentul tăcut, fără să-și facă treburile casnice) sau la fel de extremă încât amenință să-ți rănească singur dacă nu faci ceea ce dorește . Dacă vă simțiți pedepsiți atunci când nu respectați cerințele sau nevoia partenerului dvs., acesta poate fi manipulare. Dacă simți că ești manipulat, fii atent în modul în care interacționezi cu partenerul tău, mai ales când vorbești despre oferirea de ajutor, bani sau renunțarea la ceva. Pentru mai multe informații, consultați modul de abordare a comportamentului manipulator, cum să recunoașteți o relație de manipulare sau de control și cum să vă ocupați de o persoană manipulatoare.
  4. Fii răbdător cu partenerul tău.
    4
    Fii răbdător cu partenerul tău. Partenerul dvs. nu poate ajuta neapărat să se simtă aglomerat. Amintește-ți toate lucrurile care fac partenerul tău minunat și care fac relația grozavă. Fiți răbdători și empatici față de partenerul dvs. pentru motivul pentru care simte acest lucru. Poate că partenerul dvs. sa simțit abandonat în trecut sau există lucruri pe care nu le înțelegeți pe deplin despre el sau ea. Când vă simțiți furioși sau frustrați, amintiți-vă să fiți răbdători, iubitori și blândi față de partenerul dvs. și emoțiile sale.
  5. Utilizați imaginile legate de o relație sănătoasă.
    5
    Utilizați imaginile legate de o relație sănătoasă. Dacă aveți tendința de a fugi, imaginați-vă într-o relație sigură, echilibrată. Dacă partenerul dvs. tinde să se agațe, trebuie să-l imaginați pe sine într-o relație echilibrată. Chiar imaginați-vă o relație sigură și sănătoasă poate fi de ajutor, mai ales atunci când vă aflați sub stres. [4] Acordați o perioadă de timp partenerului dvs. pentru acest exercițiu. Închideți ochii și imaginați-vă cum vă arată o relație sănătoasă (și partenerul dvs.). Imaginați-vă senzația calmă, centrată și fericită la gândul acestei relații. Cum se simte? Ce faceți împreună cu voi doi și nu faceți împreună? Apoi, schimbați atenția și imaginați-vă că aceasta este relația pe care o aveți. Când ați terminat, deschideți-vă ochii și discutați.
  6. Evaluați dacă sunteți într-o relație codependentă.
    6
    Evaluați dacă sunteți într-o relație codependentă. Deseori există ceva despre relația care este benefică atât pentru oameni, cât și nu pentru o singură persoană. Deci, dacă aveți un partener pe care îl percepeți ca fiind aglomerat, este posibil ca într-un fel să beneficiați sau să jucați în agățare? Unele semne ale relațiilor de tip codependent includ incapacitatea de a găsi fericire în afara unei persoane, de a rămâne cu cineva, chiar dacă partenerul dvs. are anumite comportamente nesănătoase sau distructive (cum ar fi abuzul de droguri sau alcoolismul). , fizic, financiar) chiar și cu costul propriei sănătăți sau bunăstării? [6] Întreabă-te dacă renunți la propriile nevoi pentru a împlini nevoile partenerului tău. Acest lucru poate conduce la consecințe pe termen scurt și pe termen lung [7]. Intreaba-te daca esti cu adevarat fericita cu partenerul tau sau daca stai cu el sau ea in functie de ceea ce vei pierde daca te desparti.
  7. Fluxul cu relația.
    7
    Fluxul cu relația. Amintiți-vă că vor fi momente în care veți fi nevoiași și când partenerul dvs. se va îndepărta de dvs. [8] Acesta este fluxul normal al relațiilor. Când îți pasă de cineva, alegi să-l iubești și să îl sprijini în timpul ebbs și fluxuri, chiar și atunci când influențează viața ta. Amintiți-vă că circumstanțele și situațiile se pot schimba întotdeauna și că relațiile sunt fluide. Partenerul dvs. este aglomerat din cauza unei situații sau a unui eveniment de viață? În acest caz, poate fi necesar să oferiți partenerului o pauză momentană și să vă concentrați asupra faptului că sunteți susținător. Vor fi momente când veți avea nevoie de sprijin suplimentar.

Cap 2
Discutarea problemei cu partenerul dvs.

  1. Gândește-te la ce te deranjează.
    1
    Gândește-te la ce te deranjează. În timp ce poate părea simplu, gândiți-vă la ceea ce vă deranjează cu adevărat. Există situații specifice în care partenerul dvs. se simte aglomerat? Există vreunul dintre factorii pe care îi aduceți, cum ar fi vă supărați de agățare atunci când sunteți obosit, stresat sau frustrat? Ce gânduri și sentimente vin atunci când te gândești la partenerul tău fiind aglomerat? Tind să fugi de relații când devin serioase? Sau ați fost partenerul aglomerat în trecut? Reflectați pe propriul istoric de întâlniri și gândiți-vă dacă acest lucru are legătură cu modul în care vă simțiți. Încearcă să te uiți la lucrurile din perspectiva partenerului tău. El sau ea s-ar putea să vă fie teamă să vă piardă sau să vă simțiți deprimați. Poate doriți să scrieți ce vă deranjează, când și de ce puteți înțelege mai bine cum să vă exprimați.
  2. Discutați despre modul în care vă simțiți cu partenerul dvs.
    2
    Discutați despre modul în care vă simțiți cu partenerul dvs. Nu este corect pentru tine sau partenerul tău să ții aceste sentimente și să le păstrezi pentru tine. Discutați cu prietena dvs. sau cu prietenul dvs. și lăsați-o să știe că vă simțiți copleșiți. Este posibil ca partenerul dvs. să nu știe cum vă simțiți și să vă sufli neintenționat, și dacă vă țineți în sentimentele voastre, puteți începe să vă răsplătiți de partenerul dvs. [9] Planificați-vă să discutați cu partenerul dvs. și lăsați-l ușor să știe ce vă deranjează. Poate fi dificil să aveți aceste conversații, însă nu uitați că este important să vă comunicați sentimentele partenerului dvs. Nu-ți acuza partenerul de a fi agățat. Fii blând în abordarea ta, spunând: "Este important să-ți petreci timpul cu tine și totuși este important pentru noi să avem și viețile și interesele separate." Spune, "Mă simt un relația sănătoasă include petrecerea timpului de calitate împreună, dar și timpul separat. Este important pentru mine să-mi păstrez interesele și prietenii, în timp ce încă mai sunt într-o relație de împlinire cu dvs. "În loc să vă exprimați numai îngrijorările, încercați să vă gândiți la niște pași acțiuni pe care îi puteți aduce pentru a oferi câteva soluții, care se găsesc în secțiunea următoare.
  3. Afirmă-ți sentimentele și preocupările.
    3
    Afirmă-ți sentimentele și preocupările. S-ar putea să vă simțiți ca și cum ați pune problema pe partenerul dvs., spunând: "Mă face să mă simt". "Sau" O urăsc atunci când ... "Evitați această capcană, ceea ce poate duce la rănirea sentimentelor sau la escaladarea vina . În loc să pună vina sau acuzația pe partenerul dvs., spuneți modul în care vă simțiți. Puteți începe prin a spune: "Există momente când mă simt copleșit de cât timp petrecem împreună". Spune, "Preocuparea mea este ...", pentru a preciza sursa sentimentului. [10] De exemplu, spuneți: "Când doriți să vă petreceți tot timpul cu mine, mă simt copleșit. Preocuparea mea este că vom fi atât de înfășurați unul în celălalt încât restul vieții vor scăpa
  4. Sunt de acord să stabiliți anumite limite.
    4
    Sunt de acord să stabiliți anumite limite. După ce discutați cum vă simțiți, stabiliți niște granițe sănătoase cu partenerul dvs. [11] În mod ideal, doriți să veniți împreună cu granițele, astfel încât ambele să fiți de acord cu ele. Dacă vă simțiți sufocați de partenerul dvs., poate doriți să desemnați o zi pe săptămână când alegeți să petreceți timp cu alte persoane; o puteți face o zi de prietenie, o zi de familie sau o zi de îngrijire. Puteți stabili limite în timp fizic, timp în telefon, texte etc. Puteți spune: "Îmi place să primesc texte de la dvs. pe parcursul zilei și știind că vă gândiți la mine. Uneori mă simt puțin copleșit. Putem să reducem textul în timp ce eu lucrez? "Păstrați limitele sănătoase. Nu doriți să controlați sau să vă simțiți controlat de partenerul dvs. În mod ideal, granițele ar trebui să fie în beneficiul ambilor parteneri, oferindu-vă un anumit spațiu și permițând partenerului dvs. să nu se bazeze foarte mult pe dvs. sau pe sprijinul dvs. Dacă partenerul dvs. vă sună constant pentru ajutor, puteți stabili o limită, deoarece aceasta vă poate arde. [12] În timp ce nu este un lucru rău pentru a oferi ajutor, acesta vă poate epuiza. Discutați cu partenerul dvs. modalitățile în care se poate ajuta, poate chema alte persoane sau poate lucra în situații dificile fără a se baza pe dvs. Amintiți-vă că granițele vă ajută să creați un sentiment sănătos de sine, nu sunt acolo pentru a împinge partenerul tău departe.
  5. Aplicați limitele pe care le-ați setat.
    5
    Aplicați limitele pe care le-ați setat. Deși este bine să stabiliți limite, adevăratul test vine în aplicarea acestora. Mai ales când stabiliți într-un sistem nou, partenerul dvs. poate simți că îl abandonați și faceți mai mult efort să vă contactați sau să fiți cu voi. Când stabiliți limite, discutați și modalități de aplicare a limitelor. Este posibil să fie necesar să porniți telefonul pe silențios sau complet, sau să spuneți "nu mai des". Amintiți-vă pe dvs. și pe partenerul dvs. că ați stabilit aceste limite pentru a vă ajuta și că trebuie să rămână. Desigur, este bine să renegociați granițele odată ce nu vă mai servesc.

Cap 3
Timpul de cheltuieli

  1. Participați la hobby-urile proprii.
    1
    Participați la hobby-urile proprii. Dacă descoperiți că dvs. și partenerul vostru petreceți tot timpul împreună împreună, găsiți modalități de a vă bucura de activități pe cont propriu. [13] Poate că sunteți interesat să învățați să coaseți, dar nu ați ajuns niciodată la el, sau partenerul dvs. dorește să învețe să danseze. Aceasta este o mare oportunitate de a explora propriile interese, fără să simțiți că trebuie să vă aflați în jurul partenerului. Având propriile dvs. hobby-uri vă ajută pe dvs. și pe partenerul dvs. să faceți prieteni în mod independent în timp ce faceți activități pe care le bucurați. Unele hobby-uri pe care ați putea dori să le verificați includ drumeții, pantofi de zăpadă, tricotat, pictură sau citire.
  2. Petreceți timp cu proprii prieteni.
    2
    Petreceți timp cu proprii prieteni. Câteodată dragostea vă poate mătui de pe picioare și apoi câteva luni mai târziu vă puteți da seama că nu mai petreceți timp cu prietenii și familia. Este important pentru sănătatea dvs. mentală și emoțională să vă înconjurați cu prietenii și să aveți prieteni în viața dvs. [14] Dacă ți-ai tăiat prietenii din viața ta, invită-i să se întoarcă. Organizați o noapte de băieți sau o noapte de fete pentru a petrece doar cu prietenii tăi. Planificați o evadare în weekend sau o noapte de film.
  3. Exercițiu.
    3
    Exercițiu. Alăturați-vă la o sală de gimnastică sau la o echipă sportivă este o modalitate excelentă de a elimina aburul, de a provoca mintea și corpul, și transpirați puțin. Exercitarea este bună pentru sănătatea mentală, emoțională și fizică și ar trebui să fie efectuată în 30 de minute sau mai mult, de mai multe ori în fiecare săptămână. [15] Multe săli de sport oferă cursuri. Dacă sunteți interesat de cursuri de greutate, yoga, pilates sau alte clase de fitness de grup, verificați-vă sală de gimnastică locală și vedeți ce oferă.
  4. Provoaca-te.
    4
    Provoaca-te. Începeți un efort pe care nu l-ați făcut niciodată în prezent. A avea un scop și de a lucra spre el poate fi motivant, interesant și provocator. Poate că doriți să conduceți un maraton sau să finalizați un proiect dificil de meșteșug. Găsiți un obiectiv care vă excitează și mergeți la el. Mergeți pe Muntele Whitney sau faceți o excursie pe durata unei săptămâni. Învățați câinelui să faceți trucuri complicate. Bike 100 de mile într-o zi. Posibilitățile sunt nesfârșite!