Cum să te descurci cu sinuciderea unui iubit

Soțul / soția, copilul, părintele, prietenul sau o altă persoană apropiată de dvs. sa sinucis recent. Lumea voastră se rotește. Pierderea unui iubit prin orice mijloace poate fi devastatoare. Știind că iubitul tău a ales să-și ia propria viață poate adăuga un set complet de provocări. Timpul de trecere vă poate ajuta să vă întristați și să vă adaptați la pierdere. Între timp, puteți învăța abilități care să vă ajute să vă înțelegeți emoțiile și să vă îngrijiți în această perioadă tragică.

Cap 1
Pregătirea pentru o reacție emoțională

  1. Așteptați șoc.
    1
    Așteptați șoc. Când auziți pentru prima oară știrile despre sinuciderea persoanei dragi, este comun ca membrii familiei și prietenii să se simtă amorți. S-ar putea spune lucruri precum "Nu-mi vine să cred!" pentru că nu credeți că acest lucru poate fi real. Acest sentiment va disparea de-a lungul timpului când veniți să acceptați moartea. [1]
  2. Știți că sentimentul de confuzie este normal.
    2
    Știți că sentimentul de confuzie este normal. Confuzia este o altă emoție trăită în mod obișnuit de cei care pierd o persoană iubită la sinucidere. Tu și ceilalți ați putea întreba în mod constant "de ce" acest lucru sa întâmplat sau "de ce" iubitul tău nu a arătat semne. Nevoia de a înțelege moartea vă poate bântui în mod continuu. [2] Încercarea de a pune împreună ultimele săptămâni, zile sau ore ale vieții celor dragi vă poate ajuta să înțelegeți mai bine. Cu toate acestea, trebuie să acceptați că, cu sinucidere, vor exista întotdeauna câteva întrebări fără răspuns.
  3. Înfrânează-te pentru furie, vinovăție și vină.
    3
    Înfrânează-te pentru furie, vinovăție și vină. Puteți observa că vă simțiți furioși în legătură cu sinuciderea. Sentimentele voastre furioase pot fi vina îndreptată spre voi înșivă pentru că nu vedeți semne pe care le-a suferit persoana iubită. De asemenea, puteți să fiți direct răspunzători la Dumnezeu, la alți membri ai familiei, la profesioniștii din domeniul sănătății mintale pentru că nu faceți suficient sau la cei dragi pentru că nu v-au contactat și nu v-au cerut ajutorul. Recunoașteți că vina sau simțul vinovăției este obișnuită, dar nu este vina voastră. Vina vă poate ajuta să încercați să faceți față pierderii atribuindu-vă responsabilitatea atunci când sunteți cu adevărat supărat de ideea că viața și viața celor dragi nu sunt în controlul dvs. [3]
  4. Faceți-vă sentimentele de respingere sau abandonare percepută.
    4
    Faceți-vă sentimentele de respingere sau abandonare percepută. [4] Atunci când iubitul tău se sinucide, te poți gândi la tine ca fiind insuficient de bun. Vă gândiți dacă relația dvs. cu această persoană este "suficientă", atunci poate că nu a ales să-și ia viața. Ești supărat că te-a lăsat în urmă să te ocupi singur de această durere devastatoare. Este bine să te simți abandonat sau respins. Dar, amintiți-vă, sinuciderea este o încercare foarte complexă pentru victimă și pentru cei rămași în urmă. Știți că această alegere a fost decizia celui iubit pentru că nu putea să-și facă față viața sau anumite circumstanțe - nu este o reflecție a ta.

Cap 2
Împotrivă cu durerea

  1. Ajungeți la cei dragi.
    1
    Ajungeți la cei dragi. După ce afli că sincerul tău iubit te-ai sinucis, te poți retrage de la prieteni și membri ai familiei. Alții pot provoca o reacție emoțională mai puternică a vinovăției sau a vina. Amintiți-vă că acești oameni pot fi la fel de supărați de moartea ca și tine. În loc să vă izolați, petreceți mai mult timp cu cei care i-au iubit și pe această persoană. Acest lucru vă poate oferi confort. [5]
  2. Amintiți-vă de amintirile plăcute.
    2
    Amintiți-vă de amintirile plăcute. [6] În timp ce vă adunați împreună și încercați să vă mângâiați unul pe celălalt, faceți timp să vă amintiți zilele bune pe care le-ați avut cu persoana decedată. Locuindu-se pe urmele și pe cele ale sinuciderii (în timp ce este de înțeles) nu va duce la pace. Redarea amintirilor tale plăcute te poate aduce înapoi într-o vreme când această persoană era fericită. Poți alege să-ți amintești așa.
  3. Stick la o rutină.
    3
    Stick la o rutină. De îndată ce vă simțiți capabil, încercați să vă întoarceți la rutina obișnuită. Făcând acest lucru va fi foarte greu la început. Chiar și îmbrăcarea sau curățarea casei ar putea fi activități dureroase. Nu, lucrurile nu vor mai fi niciodată "normale" din nou, dar stabilirea din nou a dvs. de rutină vă poate ajuta să obțineți un sentiment de scop și de structură.
  4. Mănâncă bine și exercițiu.
    4
    Mănâncă bine și exercițiu. [8] Când suferiți de moartea unei persoane dragi, este ușor să uitați de mese. A avea grijă de tine este, probabil, ultimul lucru din mintea ta. Cu toate acestea, consumul de câteva mese echilibrate în fiecare zi vă va da puterea de a persevera prin această încercare. Exercitarea - chiar dacă este doar mersul câinelui în jurul blocului - poate ajuta la reducerea tristeții sau anxietății pe care le simțiți și pentru a vă îmbunătăți starea de spirit. [9] În timp ce vă dezvoltați rutina, includeți planificarea mesei și exercițiul în programul dvs., hrăniți în mod corespunzător corpul în timpul acestui timp stresant.
  5. Practicați activități de auto-liniștitoare.
    5
    Practicați activități de auto-liniștitoare. Toate gândurile și sentimentele supărătoare asociate cu sinuciderea iubitului dvs. vă pot determina să vă simțiți trist, anxios sau chiar deprimat. Activitățile care te ajută să te relaxezi pot ușura aceste sentimente și te pot revigora. [10] Activitățile de auto-liniștitoare pot include orice găsiți calmant, cum ar fi împachetarea într-o pătură caldă, băutul de ceai fierbinte, luarea unei băi fierbinți, jucând muzică liniștitoare, așezat în fața focului sau citind o carte bună. Dacă sunteți un adolescent care vă este greu să vă exprimați și să eliberați stresul în alte moduri, puteți beneficia de tragerea sentimentelor într-o carte de colorat expresivă sau în mâini libere. [11]
  6. Nu te simti rau sa te distrezi.
    6
    Nu te simti rau sa te distrezi. Participarea la evenimentele sociale poate fi o formă de distragere a atenției de la durerea voastră și pentru a vă reaminti că, indiferent cât de dure sunt lucrurile acum, viața se va îmbunătăți. [12] Distracția de emoțiile dvs. pentru o perioadă scurtă de timp nu diminuează seriozitatea din ceea ce treci. În schimb, ieșirea cu prietenii, vizionarea unui film amuzant sau dansul pe cântecele preferate pe care le-ați împărtășit cu decedatul poate fi o modalitate excelentă de a vă restabili capacitatea de a face față durerii. S-ar putea să te trezești cu râs și apoi să te îneci în lacrimi. E și în regulă.
  7. Solicitați ajutor profesional, dacă este necesar.
    7
    Solicitați ajutor profesional, dacă este necesar. Supraviețuitorii supraviețuitori dobândesc frecvent o înțelegere mai bună a ceea ce trece prin detenție prin a vedea un consilier de durere. Un consilier poate explica probleme confuze de sănătate mintală pe care le-a iubit cel care se luptă. El sau ea vă poate ajuta, de asemenea, să procesați ceea ce vă simțiți și să dezvoltați abilități de coping sănătoase. Acest lucru este util în special dacă ați fost martor la sinucidere, deoarece o asemenea traumă se poate manifesta în tulburarea de stres post-traumatic sau în PTSD. [13] Adresați-vă medicului de îngrijire medicală primară pentru o sesizare sau căutarea unui specialist care să se specializeze în durere după sinucidere.

Cap 3
Cucerirea stigmei

  1. Aflați statisticile asociate cu sinuciderea.
    1
    Aflați statisticile asociate cu sinuciderea. Educându-te pe tine însuți, pe cei dragi și pe ceilalți din jurul tău, te poți ajuta să înțelegi mai bine de ce iubitul tău a ales să-și ia viața. În fiecare an, în America, mai mult de 40.000 de oameni își iau viața proprie. Sinuciderea este cea de-a zecea cauză principală de deces în Statele Unite și cea de-a doua cauză principală pentru tinerii cu vârsta cuprinsă între 10 și 24 ani. [14] Făcând unele cercetări despre motivul pentru care se află în spatele sinuciderii vă poate ajuta să înțelegeți mai bine ceea ce trecea prin iubitul dvs. , și poate chiar să salveze vieți în viitor.
  2. Nu stați tăcut despre durerea voastră.
    2
    Nu stați tăcut despre durerea voastră. Destul de diferite de celelalte cauze ale morții, sinuciderea lasă supraviețuitorii să se simtă izolați. Stigma din jurul sinuciderii face supraviețuitorii puțin probabil să vorbească despre ceea ce trec prin alții și poate doriți chiar să păstrați liniște despre detaliile morții pentru a evita acest stigmat. [15] [16] Discutați cu prietenii dvs. și cei dragi despre gândurile și sentimentele tale sunt esențiale pentru procesul de vindecare. Fiți curajoși și căutați alții cu care vă puteți împărtăși povestea. Nu trebuie să spuneți tuturor în comunitatea dvs. locală, ci să deschideți până la câteva persoane pe care vă puteți baza pe sprijin. Starea tăcută în legătură cu această problemă ar putea împiedica alții să învețe despre semne și, eventual, să salveze o viață.
  3. Alăturați-vă unui grup de asistență pentru cei afectați de sinucidere.
    3
    Alăturați-vă unui grup de asistență pentru cei afectați de sinucidere. Obținerea sprijinului de la ceilalți supraviețuitori, oameni care se ocupă, de asemenea, de pierderea unui iubit la sinucidere, vă pot ajuta să găsiți confort și să depășiți stigmatizarea. Puteți să vă alăturați unui grup facilitat de un consilier sau de un laic care are o experiență personală care se ocupă de durere după o sinucidere. Verificați câteva grupuri locale pentru a vedea dacă vă simțiți confortabil să vă deschideți și să vă împărtășiți povestea. [17] Dacă nu puteți găsi un grup local pentru supraviețuitorii de suicid, aveți acces la unul online. [18]