Cum să elaborați un acord de franciză

Dacă dețineți o afacere de succes și doriți să îi acordați licențe altora pentru a utiliza marca dvs. pentru a crea locații suplimentare pentru afacerea dvs., puteți face acest lucru printr-un acord de franciză. Acordurile de franciză vă permit să percepeți o taxă pentru utilizarea mărcilor dvs. comerciale și să obțineți venituri dintr-o locație comercială administrată și administrată de altcineva. Acordul însuși stabilește standardele de funcționare și condițiile licenței. [1] [2]

Cap 1
Organizarea documentului

  1. Căutați online șabloane.
    1
    Căutați online șabloane. În timp ce puteți angaja un avocat pentru a elabora acordul dvs. de franciză, este adesea mai ieftin și mai eficient pentru dvs. să utilizați șabloane online pentru a elabora acordul dvs. [3] [4] Există mai multe șabloane disponibile online gratuit sau că puteți acces pentru o mică taxă. Aceste șabloane sunt destul de versatile și pot fi adaptate la cerințele afacerii dvs. și ale statelor în care intenționați să vindeți francize. De asemenea, puteți examina eșantioane de la alte companii care au mai multe francize care operează în întreaga țară. Beneficiul elaborării acordului dvs. de franciză este că știți afacerea dvs. și știți ce aspecte ale operațiunilor și producției de afaceri pe care doriți să le controlați în francize pentru a evita un impact negativ asupra mărcii și reputației dvs. Costul este un alt avantaj, având în vedere că un avocat tranzacțional cu experiență care creează un acord de franciză ar putea percepe o sumă de 20.000 de dolari pentru a vă elabora acordul. Deoarece legea care guvernează francizele este relativ stabilă, puteți crea un acord de franciză generală care să se utilizeze pentru mulți francizați diferiți la nivel național, fără a vă îngrijora prea mult de caracterul său executoriu.
  2. Compilați informații referitoare la afacerea dvs.
    2
    Compilați informații referitoare la afacerea dvs. Pentru a crea un acord de franciză, aveți nevoie de o bună înțelegere a ceea ce face ca afacerea dvs. să fie reușită și cum ar fi aceasta să se transforme într-o locație de franciză. [5] [6] Gândiți-vă la ceea ce este cunoscut marca dvs. și de ce. În afară de mărcile dvs. comerciale, semnalizarea, decorarea și prezentarea produselor, pot apărea alte aspecte ale afacerii dvs. De exemplu, dacă elaborează un acord de franciză pentru un restaurant, ia în considerare calitatea ingredientelor și standardele pentru pregătirea produselor alimentare. Trebuie să fii capabil să scară aceste pentru mai multe francize. Serviciile pentru clienți și standardele de personal intră și în joc. În calitate de francizor, nu numai că aveți capacitatea de a controla produsele în cadrul unei francize, ci și instruirea și expertiza persoanelor care produc și comercializează aceste produse. Examinați detaliile de funcționare a afacerii dvs. zilnic și determinați modul în care planurile și procedurile dvs. de afaceri pot fi redimensionate în orientările generale pentru francizați și standardele pe care trebuie să le îndeplinească.
  3. Identificați părțile.
    3
    Identificați părțile. În mod obișnuit, redactați un acord de franciză cu ideea de a avea mai mulți francizați diferiți, deci este posibil să doriți să furnizați semne pentru numele și locația francizatului pe documentul original. [7] [8] Furnizați un nume generic pentru fiecare dintre părțile care vor fi folosite pe tot parcursul contractului, astfel încât, pe măsură ce achiziționați noi francizați, nu trebuie să schimbați întregul contract, puteți pur și simplu să completați blanchetele. De obicei, puteți folosi eticheta "Franchisor" pentru dvs. și "Francizat" pentru persoana care achiziționează licența de franciză de la dvs.
  4. Scrieți paragrafele introductive.
    4
    Scrieți paragrafele introductive. Deși nu este strict necesar, majoritatea acordurilor de franciză încep cu o serie de clauze introductive cunoscute sub numele de "în timp ce" clauze care descriu natura afacerii dvs. și scopul acordului. [9] [10] Puteți utiliza aceste clauze, afacerea dvs., pentru că veți descrie succesul dvs. și cât de valoroasă este marca dvs. în industria dvs. Deși aceste clauze nu conțin în mod obișnuit niciun limbaj legal, acestea funcționează pentru a stabili valoarea mărcii dvs. în ochii francizatului și pentru a justifica taxele de licențiere și nivelul de control pe care îl exercitați prin dispozițiile de fond.
  5. Includeți o secțiune pentru definiții.
    5
    Includeți o secțiune pentru definiții. În conformitate cu regulile standard pentru interpretarea contractului, cuvintele sunt date în sens obișnuit, dacă nu se specifică altfel. Orice cuvinte pentru care intenționați o definiție specifică ar trebui să fie incluse într-o secțiune spre începutul acordului dvs. [11] Adesea, acestea sunt cuvinte care intenționează să se refere la ceva specific și pot fi capitalizate pentru a le diferenția de definiția generică a termenului. De exemplu, puteți defini "locație" pentru a însemna site-ul de afaceri autorizat de dvs. pentru funcționarea francizei pe durata acordului. De asemenea, este posibil să doriți să definiți un astfel de cuvânt pentru a fi utilizat în tot documentul pentru a vă referi la afacere. De exemplu, dacă creați un acord de franciză pentru a permite altor persoane să opereze o franciză a brutăriei dumneavoastră, "Cupcakes Christi's", puteți include o definiție a "Bakery" care indică faptul că acest cuvânt se referă în mod specific la marca dvs. de brutărie marcă comercială, și nu la orice altă brutărie.

Cap 2
Crearea unor termeni substanțiali

  1. Stabiliți acordarea licenței.
    1
    Stabiliți acordarea licenței. Această secțiune specifică dreptul și licența pe care le acordați francizatului și descrie limitele acelei licențe, precum și listarea drepturilor rezervate și identificarea licenței ca neexclusivă în natură. [12] [13] Doriți ca licența să să nu fie exclusiv, deoarece în mod ideal doriți să vindeți mai multe licențe, astfel încât francizele să poată fi deschise în diferite locații. Includeți un acord și recunoașterea de la francizatul dvs. că locațiile suplimentare vor fi deschise și operate, poate chiar și în locații din apropiere. Acordarea licenței oferă în mod obișnuit francizatului dreptul de a opera numai într-o locație desemnată pe care ați autorizat-o. Acest lucru vă permite să răspândiți francizele în așa fel încât să evitați concurența directă. În majoritatea cazurilor dvs. și francizatul ați fost deja de acord asupra locației și adresa va fi menționată în partea de sus a acordului în care ați identificat părțile. Este posibil să doriți să includeți un termen până la care trebuie să se deschidă noua locație. Acest termen poate varia în funcție de situația în care noua locație este o structură liberă sau se află într-un mall sau în alt spațiu comercial. Secțiunea de acordare a licenței va include, de asemenea, suma pe care francizatul trebuie să o plătească în taxele de licențiere și când sunt datorate taxele. Un francizor plătește în mod obișnuit o taxă de licențiere în plus, plus redevențe, fie săptămânal, fie lunar, care de obicei reprezintă un procent din vânzările brute ale francizei.
  2. Stabiliți standarde pentru utilizarea mărcii comerciale.
    2
    Stabiliți standarde pentru utilizarea mărcii comerciale. Ca proprietate intelectuală, trebuie să vă protejați mărcile comerciale prin specificarea modului în care francizatul poate folosi acea marcă comercială și modul în care trebuie să fie identificată franciza. [14] [15] Includeți o declarație conform căreia francizatul recunoaște și este de acord că dețineți mărcile comerciale și că ați obținut licență utilizarea lor numai, sub rezerva condițiilor stabilite în acordul de franciză. În mod obișnuit, francizatul va fi limitat să utilizeze numai numele dvs. cu marcă comercială pentru a identifica afacerea în sigle și în reclame. Puteți crea un document separat care să contureze indicațiile dvs. pentru semnele interne și externe, inclusiv mărimea și locațiile. În același timp, francizatul trebuie să se identifice ca titular de franciză sau de licență și nu se poate deține ca proprietar al mărcilor. Puteți furniza un limbaj care trebuie utilizat în legătură cu mărcile comerciale pentru a identifica proprietatea. Francizatului nu i se permite să modifice numele sau imaginile dvs. sau să se abată de la regulile privind afișarea și utilizarea mărcilor comerciale.
  3. Definiți durata acordului.
    3
    Definiți durata acordului. Trebuie să stabiliți un termen inițial pentru acord și să furnizați procedurile de reînnoire a acestuia. În timp ce puteți permite reînnoirea automată, puteți dori, de asemenea, să solicitați îndeplinirea anumitor condiții. [16] [17] Definiți data efectivă pentru începerea acordului. Aceasta poate fi data la care acordul este semnat de ambele părți sau poate începe în ziua deschiderii locației de franciză. Întrucât acordurile de franciză durează de obicei o perioadă de ani după data de începere, este important ca data intrării în vigoare a acordului să fie definită în mod specific, astfel încât să nu existe nici o îndoială cu privire la încheierea acordului. Acordați un termen limită pentru francizat să vă anunțe dacă doresc să reînnoiască acordul. Dacă acordul dvs. are o durată de 10 sau 20 de ani, este posibil ca acest anunț să dureze cu șase luni înainte de data de încheiere. Stabiliți standardele la care franciza trebuie să funcționeze pentru a fi eligibilă pentru reînnoire. Puteți include obligații de vânzări sau se referă la obiectivele sau obligațiile enumerate într-un document separat. În această secțiune, doriți, de asemenea, să indicați suma taxelor de reînnoire și atunci când aceste taxe sunt datorate în cazul în care acordul urmează să fie reînnoit.
  4. Includeți standarde pentru facilitatea de franciză.
    4
    Includeți standarde pentru facilitatea de franciză. Pentru a vă proteja marca, doriți să stabiliți standarde specifice privind tipul de instalație care poate fi utilizată, întreținerea și starea acesteia și locul în care poate fi localizată. [18] [19] Puteți crea criterii de selecție a site-urilor și să le comunicați în un document separat. Francizatul este responsabil pentru cumpărarea sau închirierea unei locații pentru franciză care îndeplinește criteriile dvs. și obține aprobarea scrisă de la dvs. după ce dvs. sau agentul dvs. desemnat ați evaluat site-ul. Stabiliți standardele de pre-deschidere privind calitatea construcției instalației și procedurile de inspecție a amplasamentului spre aprobare înainte de deschidere. În acest fel puteți să vă asigurați că fiecare franciză proiectează imaginea corectă și îmbunătățește, mai degrabă decât diminuează, marca dumneavoastră. De asemenea, doriți să detaliați specificațiile pentru structura sau structura interioară a instalației, inclusiv dimensiunile și zonele de ședere, dacă este cazul. Locația de franciză trebuie să se comporte cu atmosfera și imaginea afacerii dvs. inițiale. În mod obișnuit, veți dori ca mobilierul și mobilierul să fie identice sau practic identice în toate francizele. Puteți indica unde pot fi achiziționate aceste elemente sau puteți stabili alți parametri de proiectare după cum doriți.
  5. Listați alte standarde și cerințe pentru operațiuni.
    5
    Listați alte standarde și cerințe pentru operațiuni. Standardele de operare reprezintă o altă modalitate de a vă proteja marca și reputația, solicitând francizelor să desfășoare activități în mod particular și la anumite nivele de calitate. [20] [21] Aveți literalmente capacitatea de a controla orice aspect al operațiunilor pe care doriți să îl controlați un acord de franciză. Cu toate acestea, rețineți că fiecare detaliu specific de care aveți nevoie este altceva pe care va trebui să îl monitorizați mai târziu pentru conformare. Decideți când vă redactați acordul inițial în ce măsură doriți să administrați micro-operațiunile de franciză. De obicei, odată ce stabiliți aceste cerințe, acestea nu sunt negociabile între diferiți francizați. Scopul francizei este un grad ridicat de uniformitate, ceea ce înseamnă nu numai că clienții știu ce să se aștepte atunci când merg într-o altă locație, dar și faptul că angajații pot trece de la o franciză la alta și să fie asigurați că aceleași instruiri și proceduri sunt în efect. Francizorii scot în mod obișnuit și simplifică formarea noilor angajați și oferă francizelor lor materiale de formare de marcă care îi învață pe angajați standardele dvs.

Cap 3
Inclusiv dispoziții diverse

  1. Scrieți o clauză de despăgubire.
    1
    Scrieți o clauză de despăgubire. În timp ce este posibil să fi stabilit standarde semnificative pentru controlul și funcționarea francizei, nu veți fi, de fapt, persoana care o conduce. O clauză de despăgubire vă protejează de răspundere în cazul în care francizatul dvs. se confruntă cu probleme. [22] Francizatul este obligat să respecte legislația locală și să obțină toate licențele necesare și permisele de exploatare a francizei. Clauza de despăgubire vă scutește de răspundere dacă francizatul dvs. nu îndeplinește niciuna dintre aceste cerințe de stat sau locale pentru a opera în mod legal afacerea. În același timp, ar trebui să includeți o prevedere care să impună francizatului să vă informeze cu promptitudine dacă sunt citați cu încălcări ale legii de stat sau locale sau dacă cineva depune o plângere împotriva acestora pentru vătămări sau pierderi suferite în proprietatea de franciză. Puteți, de asemenea, să doriți să solicitați francizatului să vă trimită documentația privind licențele de băuturi alcoolice și inspecțiile codului de sănătate, dacă este cazul pentru afacere. Clauza de despăgubire include, în mod obișnuit, o renunțare la orice pretenții pe care francizatul le poate avea împotriva dvs. pentru pierderi sau răniri legate de funcționarea francizei.
  2. Solicitați achiziția de asigurare.
    2
    Solicitați achiziția de asigurare. Majoritatea acordurilor de franciză solicită francizatului să achiziționeze o asigurare de răspundere civilă până la o anumită sumă de acoperire pentru a vă proteja atât pe dumneavoastră cât și pe francizat în cazul unui accident asupra proprietății [23]. Stabiliți sumele minime de acoperire pentru diferite tipuri de răspunderi, și a limitelor de apariție. Solicitați francizatului să prezinte dovada existenței asigurării necesare la data intrării în vigoare a contractului și în fiecare perioadă ulterioară în care trebuie să se reînnoiască acoperirea de asigurare.
  3. Stabilirea unor convenții de neconcordanță și de confidențialitate.
    3
    Stabilirea unor convenții de neconcordanță și de confidențialitate. Prin procesul de deschidere a unei francize și respectarea standardelor de operare și a altor cerințe, francizatul dvs. va primi de la dvs. o mulțime de informații confidențiale și secrete comerciale. [24] Solicitați francizatului să garanteze confidențialitatea oricăror secrete sau metode de operare și să promitem că aceste informații nu vor fi folosite în alte scopuri decât să opereze franciza. De asemenea, doriți să includeți un legământ din partea francizatului pentru a nu cumpăra, deține sau conduce altă afacere în concurență directă cu dvs. pentru un anumit termen de ani. În statele în care acordurile necompetente sunt restricționate, acest legământ nu poate dura, de obicei, dincolo de termenul acordului de franciză în sine. Furnizați o anumită sumă de despăgubiri la care sunteți îndreptățit în cazul în care francizatul încalcă necompetența sau legământul de confidențialitate.
  4. Drepturi de transfer de adrese.
    4
    Drepturi de transfer de adrese. Întrucât contractele de franciză durează în mod obișnuit 10 sau 20 de ani, acordul dvs. ar trebui să țină seama de faptul că, la un moment dat, francizatul dvs. poate fi cumpărat de altcineva sau nu mai are de a continua operațiunile. [25] De obicei doriți să aveți capacitatea de a evalua și aprobarea persoanei sau a întreprinderii care poate prelua franciza. Din moment ce ați evaluat calificările, abilitățile și experiența financiară și managerială a francizatului înainte de a intra în contract, doriți să vă asigurați că oricine preia franciza îndeplinește aceleași standarde. Poate doriți să solicitați plata unei taxe de transfer de la francizatul în cazul în care un transfer este aprobat. Această taxă ar fi destinată să acopere toate costurile și cheltuielile pe care le-ați suporta ca urmare a procesului de transfer. În schimb, în ​​cazul în care francizatul încorporează, franciza lor ar fi transferată societății respective. Această situație nu ar necesita același proces sau taxe ca transferarea francizei către altcineva.
  5. Identificați motive legitime pentru încetarea contractului.
    5
    Identificați motive legitime pentru încetarea contractului. Există circumstanțe care ar putea afecta fie pe dvs., fie pe francizați, în care acordul de franciză nu ar mai beneficia nici unei părți. [26] Această parte a acordului include în mod obișnuit o clauză de forță majoră care încheie automat acordul fără nicio răspundere din partea oricăreia dintre părți, dacă apare un eveniment catastrofal, cum ar fi un uragan sau o tornadă, aflat în afara controlului oricărei părți. Definiți implicit și dați-vă dreptul să reziliați acordul dacă notificați francizatului o neîndeplinire a obligațiilor și nu remediați neplata în termen de 10 zile de la primirea unei astfel de notificări. Poate doriți să includeți încălcări grave, cum ar fi eșecul inspecției de sănătate și siguranță sau pierderea licenței, care va duce la încheierea imediată a acordului, fără posibilitatea de a remedia problema.
  6. Rezolvarea litigiilor de acoperire
    6
    Rezolvarea litigiilor de acoperire În cazul în care apare o dispută în cadrul acordului de franciză, doriți să specificați modul în care va fi gestionată această situație. Aceasta poate include cerința de a participa la soluționarea alternativă a litigiilor (ADR). [27] Puteți specifica arbitrajul sau medierea drept metodă preferată de soluționare a litigiilor și identificarea anumitor furnizori care urmează să fie utilizați. Această dispoziție ar trebui să includă și o cerință de notificare în cazul în care una dintre părți intenționează să depună o litigiu la arbitraj sau la mediere. Identificați legile statului care guvernează acordul de franciză. Din simplitate, de obicei, doriți ca acesta să fie statul în care locuiți și să aveți locul principal de activitate. Aveți, de asemenea, posibilitatea de a alege forumul - instanța în care pot fi intentate procese în temeiul acordului. În majoritatea cazurilor, veți dori să alegeți o instanță din apropierea dvs. care are jurisdicție.