Cum să reglați un carburator

Găsirea amestecului corect de aer și combustibil va contribui la prelungirea duratei de viață a motorului. Dacă motorul dvs. funcționează prea dur, este important să reglați amestecul și să găsiți viteza corectă de ralanti pentru a scădea tensiunea motorului, menținând ca lucrurile să nu funcționeze prea repede sau prea lent. Reglarea carburatorului în mașină se poate face doar cu câțiva pași simpli și fără unelte speciale.

Cap 1
Reglarea amestecului de aer și combustibil

  1. Localizați filtrul de aer și scoateți-l.
    1
    Localizați filtrul de aer și scoateți-l. La majoritatea autoturismelor, va trebui să scoateți filtrul de aer pentru a expune carburatorul și a-l ajusta. Deschideți capota și asigurați-vă că motorul este oprit înainte de a localiza filtrul de aer și scoateți ansamblul. Deșurubați piulița aripii și orice alte conectori, apoi scoateți complet filtrul de aer. În funcție de marca și modelul dvs. și de tipul de motor din vehicul, filtrul de aer ar putea fi în orice număr de locuri diferite ale motorului. Consultați manualul de utilizare sau ghidul magazinului pentru vehiculul dvs. La majoritatea autoturismelor cu carburanți, carcasa filtrului de aer este atașată direct la carburator.
  2. Găsiți șuruburile de reglare de pe partea frontală a carburatorului.
    2
    Găsiți șuruburile de reglare de pe partea frontală a carburatorului. Ar trebui să existe două șuruburi pe partea frontală a carburatorului, care sunt utilizate pentru reglarea amestecului de aer și combustibil. Adesea, acestea arată ca șuruburi cu cap plat și puteți folosi o șurubelniță pentru a le întoarce, ajustând cantitatea de combustibil și amestecarea aerului în carburant. Unele carburatoare, cum ar fi Quadrajet găsite în majoritatea vehiculelor GM, au un șurub special și necesită un instrument specific de reglare. Modelul Quadrajet folosește un instrument dublu "D" de reglare a carburatorului. Alte carburatoare pot avea o ajustare a amestecului de 4 colțuri în gol (4 șuruburi de amestec în gol).
  3. Porniți motorul și lăsați-l să se încălzească la temperatura normală de funcționare.
    3
    Porniți motorul și lăsați-l să se încălzească la temperatura normală de funcționare. Verificați indicatorul de temperatură pentru a afla când este la temperatura potrivită și ascultați sunetul motorului pentru a obține un sentiment al ajustărilor care trebuie făcute. Un motor care rulează slabă
  4. Reglați ambele șuruburi în mod egal și găsiți amestecul potrivit.
    4
    Reglați ambele șuruburi în mod egal și găsiți amestecul potrivit. Ajustarea carburatorului este foarte asemănătoare cu acordarea unei chitare sau a unui alt instrument cu coarde. Doriți să rotiți șuruburile în mod egal, fără probleme și încet până când găsiți locul dulce. Indiferent dacă motorul funcționează prea bogat sau prea slab, aduceți-l într-un amestec foarte slab prin rotirea ambelor șuruburi la o jumătate de rând, la un moment dat, în sens contrar acelor de ceasornic, apoi le-aducându-le lent înapoi la un nivel egal și neted amestec. Ajustarea amestecului este o artă imprecisă, care necesită cunoașterea bine a motorului și ascultarea aproape. Aduceți ambele șuruburi încet și ascultați până când motorul se umezește ușor. Orice zdruncinare sau zgomot este un semn de amestec prea slab. Continuați să vă întoarceți până veți găsi locul dulce.
  5. Înlocuiți ansamblul filtrului de aer.
    5
    Înlocuiți ansamblul filtrului de aer. După ce ajustați carburantul, puneți filtrul de aer înapoi și sunteți pregătit să vă rotiți. Dacă trebuie să reglați și turația de mers în gol, așteptați să puneți filtrul de aer până când terminați. [2]

Cap 2
Reglarea vitezei de mers în gol

  1. Găsiți șurubul de ajustare în gol.
    1
    Găsiți șurubul de ajustare în gol. Există un șurub de viteză în gol, care reglează deschiderea plăcii de accelerație și un șurub de amestecare în gol, care limitează debitul de combustibil la ralanti. Doriți să ajustați acest al doilea șurub. Ca întotdeauna, consultați manualul de utilizare sau ghidul magazinului pentru marca și modelul dvs., dacă nu puteți găsi șuruburile.
  2. Porniți motorul și lăsați-l să se încălzească la temperatura de funcționare.
    2
    Porniți motorul și lăsați-l să se încălzească la temperatura de funcționare. La fel ca și în cazul amestecului combustibil / aer, lăsați motorul să se încălzească pentru a vă asigura că reglați în condiții de funcționare reale.
  3. Rotiți șurubul de reglaj al inactivului pentru a strânge.
    3
    Rotiți șurubul de reglaj al inactivului pentru a strânge. Rotiți șurubul în sensul acelor de ceasornic, nu mai mult de o jumătate de viraj și ascultați motorul. Cele mai multe manuale de proprietar vor avea o viteză optimă pentru a seta inactivul, deși aveți o cameră de vânătoare dacă preferați să fie mai mare sau mai mică. Consultați manualul de utilizare a numărului și consultați tahometrul în timp ce ajustați.
  4. Ascultați motorul mașinii pentru sunete de rugozitate și reglați dacă este necesar.
    4
    Ascultați motorul mașinii pentru sunete de rugozitate și reglați dacă este necesar. Ar trebui să dureze aproximativ 30 de secunde pentru ca motorul să se adapteze schimbării pe care ați făcut-o, deci nu obțineți degetele fericite și nu reglați prea mult. Faceți întoarcerea lentă și ascultați cu atenție răspunsul.
  5. Înlocuiți filtrul de aer și terminați operația.
    5
    Înlocuiți filtrul de aer și terminați operația. Când aveți inactivitatea ajustată la specificațiile corespunzătoare sau la propriile dvs. preferințe, ucideți motorul și înlocuiți filtrul de aer pentru a termina lucrarea.