Cum să ajuți tratamentul depresiei cu hipnoza

Când auziți cuvântul hipnoză, s-ar putea să vă gândiți la controlul minții sau la hucksters. În realitate, hipnoza este un fenomen psihologic legitim și bine studiat și nu are nimic de a face cu controlul oamenilor sau de a le face să se comporte ciudat. Hipnoza este o stare mentală care face ca oamenii să fie în mod special receptivi la sugestii. Terapeuții calificați pot folosi hipnoza ca instrument pentru a ajuta clienții să creeze modele de gândire mai sănătoase și să se ocupe de amintirile traumatizante. Dacă sunteți interesat să vă tratați depresia cu hipnoză sau sunteți terapeut în speranța de a încorpora această practică, puteți începe prin a înțelege mai bine beneficiile și limitările acestei abordări. Apoi, lucrați cu terapeutul dvs. descoperiți cauzele depresiei și folosiți puterea sugestiei hipnotice pentru a vă schimba mentalitatea.

Cap 1
Analizând cauzele principale ale depresiei

  1. Descoperă amintiri sau emoții îngropate.
    1
    Descoperă amintiri sau emoții îngropate. Una dintre principalele modalități în care hipnoza este utilizată într-un cadru terapeutic este să vă atingeți mintea subconștientă. În timp ce te lupți cu depresia, de multe ori nu știi de unde vin sentimentele tale. Privind sub suprafața conștiinței de zi cu zi, hipnoza vă poate ajuta pe dumneavoastră și pe terapeut să înțelegeți ce cauzează depresia, care este necesară pentru un tratament eficient.
  2. Căutați sentimente nerezolvate sau lipsă de închidere.
    2
    Căutați sentimente nerezolvate sau lipsă de închidere. Depresia poate rezulta dintr-un sentiment de a avea afaceri neterminate. Acest lucru poate fi conștient, dar mai des este subconștient. Când vă aflați într-o stare hipnotică, terapeutul dvs. va lucra pentru a afla dacă aveți o tensiune, o durere sau o vinovăție nerezolvată. [2]
  3. Utilizați alte tipuri de psihoterapie pentru a lucra prin traume.
    3
    Utilizați alte tipuri de psihoterapie pentru a lucra prin traume. Odată ce tu și terapeutul tău ați descoperit problemele de rădăcină în timpul sesiunilor de hipnoterapie, puteți aborda aceste probleme în sesiunile care nu implică hipnoza. Tehnici precum terapia comportamentală cognitivă pot fi utile în tratarea amintirilor și problemelor emoționale după ce au fost descoperite. [3]

Cap 2
Sub terapia sugestivă

  1. Opriți auto-sugestia negativă.
    1
    Opriți auto-sugestia negativă. Ca persoană deprimată, probabil că aveți obiceiul de a vă oferi feedback frecvent negativ. Poate că nu știți că faceți asta. În timp ce vă aflați într-o stare hipnotică relaxată, terapeutul dvs. vă va ajuta să identificați autocolantele negative și să vă îndrumați spre formarea unor modele de gândire mai sănătoase.
  2. Construiește așteptări pozitive.
    2
    Construiește așteptări pozitive. Depresia implică adesea așteptarea celui mai rău și a vedea partea negativă a lucrurilor. În condiții normale, poate fi foarte dificil pentru o persoană deprimată să schimbe aceste gânduri, chiar dacă știți că acestea sunt iraționale. Hipnoza vă poate duce într-o stare mai receptivă, ceea ce ușurează modificarea gândurilor obișnuite. Terapistul vă va ajuta să înlocuiți în schimb așteptările negative ale dvs. și ale altora cu cele pozitive. [5] De exemplu, terapeutul dvs. ar putea sugera că de fiecare dată când vă prindeți gândindu-vă "nu pot face acest lucru", ar trebui să înlocuiți că gândul cu "voi face să-mi dau seama cum să fac asta"
  3. Reframe amintiri traumatice.
    3
    Reframe amintiri traumatice. Reframează un eveniment înseamnă a găsi o modalitate de a gândi diferit. Modul în care interpretăm experiențele noastre determină modul în care ne simțim în legătură cu ele. Când vă aflați sub hipnoză, sunteți într-o stare ideală pentru a vă gândi la experiențele negative anterioare și a le re-interpreta într-un mod mai pozitiv. [6] Reframingul unei amintiri vă poate ajuta să vă simțiți mai liniștiți cu el după aceea.
  4. Lucrați în construirea stimei de sine.
    4
    Lucrați în construirea stimei de sine. Depresia și stima de sine scăzută merg frecvent în mână. Când vă aflați într-o stare de hipnoză, terapeutul va folosi puterea de sugestie pentru a te ajuta să te simți mai bine despre tine și abilitățile tale. Acest lucru vă poate ajuta să ușurați depresia pe termen lung, oferindu-vă un sentiment de control asupra dvs., a simptomelor și a vieții dvs. [7] De exemplu, terapeutul dvs., vă poate face să vă gândiți la realizările pe care sunteți mândri. Terapistul va sugera că, atunci când începeți să vă gândiți negativ la propria persoană, ar trebui să vă opuneți acestor gânduri, gândindu-vă în schimb la realizările voastre.
  5. Utilizați afirmații pozitive.
    5
    Utilizați afirmații pozitive. Afirmațiile sunt o modalitate puternică de a modifica modelele de gândire și sunt deosebit de eficiente atunci când vă aflați în starea de hipnoză sugestivă. Alegeți afirmații adaptate scopurilor terapeutice și problemelor cu care vă confruntați. [8] Afirmațiile ar trebui să fie în prezent și să fie exprimate într-un mod pozitiv. De exemplu, afirmația "nu-i las pe oamenii negativi să mă aducă în jos" ar fi mai bine reformulată, deoarece "depășesc orice negativitate pe care oamenii o aduc în viața mea".

Cap 3
Înțelegerea hipnoterapiei

  1. Separă miturile hipnozei de fapte.
    1
    Separă miturile hipnozei de fapte. Hipnoza este o stare de relaxare și concentrare profundă. Când cineva se află într-o transă hipnotică, ei sunt în mod special receptivi la idei și sugestii. Cu toate acestea, nu este posibil ca o persoană hipnotizată să facă tot ceea ce nu vrea să facă. Oamenii rămân conștienți de împrejurimile și acțiunile lor în timpul hipnozei și pot ieși din transa ori de câte ori doresc.
  2. Aflați cum funcționează hipnoterapia.
    2
    Aflați cum funcționează hipnoterapia. Hypnotherapy este folosit în două moduri. Primul este de a ajuta clientul să dezvăluie amintiri reprimate și sentimente care cauzează depresie sau alte probleme. Al doilea este de a folosi puterea de sugestie pentru a ajuta clientul să construiască modele de gândire mai sănătoase și strategii de coping. [10] Mulți oameni reprimau gândurile și amintirile lor traumatice, făcându-le mai greu să le identifice și să le trateze. Hipnoterapia este utilă pentru depășirea acestei situații deoarece oferă terapeuților și clienților o fereastră în mintea subconștientului clientului.
  3. Înțelegeți că hipnoza nu este un tratament în sine.
    3
    Înțelegeți că hipnoza nu este un tratament în sine. Hipnoza este un instrument util, însă, prin ea însăși, nu poate trata depresia sau orice altă problemă de sănătate mintală. Hipnoterapia trebuie utilizată ca o completare a altor tehnici de psihoterapie, cum ar fi terapia comportamentală cognitivă, care poate aborda problemele pe care hipnoterapia le aduce la suprafață. [11]
  4. Căutați cursuri în hipnoterapie.
    4
    Căutați cursuri în hipnoterapie. Dacă sunteți interesat să adăugați hipnoterapie la practica dvs., căutați un program de antrenament pentru a vă asigura că înțelegeți cum să faceți acest lucru într-un mod sigur și eficient. Există multe cursuri de pregătire pentru hipnoză disponibile în persoană și online, dar nu toate sunt conduse de persoane calificate. Căutați un curs care a fost aprobat de Societatea Americană de Hipnoză Clinică. [12]