Cum să ușureze greața în timpul unei migrene

Până la 75% din migrenă suferă, de asemenea, descrie simptome de greață și vărsături ocazionale care însoțesc migrenă. [1] De fapt, prezența greaței ca simptom este una dintre modalitățile în care medicii disting migrenele de durerile de cap tensiune, care sunt altfel similare în ceea ce privește durerea și alte simptome. Pentru a combate cel mai eficient eficacitatea grețurilor legate de migrene, ar trebui să înveți modalități de a reduce durerea de migrenă în timpul atacurilor, precum și de a lua pași pe termen lung, cum ar fi identificarea și gestionarea declanșatorilor, care pot reduce frecvența migrenelor.

Cap 1
Luarea de măsuri imediate pentru a ușura durerea și greața

  1. Bea apă.
    1
    Bea apă. Deshidratarea poate agrava simptomele migrenei, precum și complicațiile mai dificile de tratare a simptomelor prin alte metode [2]. Încearcă să bei apă, chiar dacă în picături mici, pentru a evita să-ți agravezi greața. Mulți pacienți care suferă de migrene întâmpină ceea ce se numește o perioadă prodromală a migrenei, care este prezența simptomelor înainte de atacul cu adevărat dureros al durerii de cap. Această perioadă poate include o sensibilitate crescută la lumină și sunet, precum și o obscuritate sau o schimbare în viziunea dvs. cunoscută sub numele de "aura vizuală". Pentru rezultate optime, începeți să beți apă imediat ce identificați perioada prodromală a dumneavoastră Migrația care se apropie.
  2. Slăbiți îmbrăcămintea.
    2
    Slăbiți îmbrăcămintea. Presiunea împotriva abdomenului poate crește percepția de greață. [3] Dacă este posibil, îndepărtați îmbrăcămintea potrivită și puneți-vă ceva confortabil și ușor de fixat. Dacă sunteți la serviciu sau în alt loc unde schimbarea nu este posibilă, îndepărtați (sau cel puțin slăbiți) centura și anulați butonul de sus al pantalonilor.
  3. Stinge luminile.
    3
    Stinge luminile. Prin reducerea altor simptome ale migrenei, puteți, de asemenea, ajuta la atenuarea greaței și disconfortului asociat. Unul dintre cele mai frecvente simptome ale migrenei este sensibilitatea la lumină și sunet. [4] Încercați să vă așezați într-o cameră întunecată, cu cantități minime de zgomot exterior. [5] Dacă tăcerea vă va face să vă concentrați prea mult pe grețuri sau dureri de cap trecătoare, încercați muzica pe care o găsiți liniștitoare la un volum foarte mic.
  4. Luați o soluție de ameliorare a durerii de tip over-the-counter (OTC).
    4
    Luați o soluție de ameliorare a durerii de tip over-the-counter (OTC). Mulți excizori ai durerii OTC (cum ar fi Tylenol și Excedrin) au formule speciale menite să țintească migrenele [6]. Luați în funcție de doza recomandată de producător și nu depășiți niciodată cantitatea zilnică specificată pe ambalaj. Majoritatea formulelor OTC pentru migrena funcționează mai bine decât formulele normale deoarece conțin atât acetaminofen, cât și un medicament antiinflamator nesteroidian (AINS), care sunt de obicei ambalate separat. [7] Cu toate acestea, acestea conțin substanțele într-un echilibru sigur. Mulți conțin, de asemenea, cafeină. Nu trebuie să amestecați medicamentele OTC pe cont propriu.
  5. Aveți o băutură cu cafeină.
    5
    Aveți o băutură cu cafeină. Cofeina poate ajuta la ameliorarea durerii de migrena [8]. Puteți încerca să aveți o ceașcă mică de cafea sau o porție de sifon cofeină pentru a ajuta la ameliorarea durerii. Acest lucru poate contribui adesea la ameliorarea efectului de ameliorare a durerii de către un analgezic OTC, în special acetaminofenul (Tylenol). [9] Feriți-vă că cafeina este una dintre substanțele care pot declanșa, de asemenea, migrene la unii suferinzi. [10] Întrerupeți această încercare dacă se pare că aceasta vă agravează sau vă alungă simptomele de migrenă și greață.
  6. Utilizați comprese calde sau reci.
    6
    Utilizați comprese calde sau reci. Încercați ambele comprese calde și reci, atât pe cap cât și pe spatele gâtului. [11] Pacienții care suferă de migrene au raportat că ambele sunt de ajutor, dar efectul este diferit pentru fiecare persoană. Puteți răspunde bine la comprese calde, dar urați la rece. Vedeți ce funcționează pentru dvs. Seturile de gheață pot avea un efect amorțios asupra durerii, în timp ce compresele fierbinți pot ajuta la ameliorarea tensiunii musculare. [12] Întotdeauna înfășurați pachetele de gheață într-un prosop și alterați perioade de cincisprezece minute de aplicare și de îndepărtare a ambalajului pentru a evita eventualele leziuni ale țesuturilor din frig.
  7. Mâncați alimente proaste și evitați mesele grele.
    7
    Mâncați alimente proaste și evitați mesele grele. S-ar putea să descoperiți că mâncarea ceva neplăcut vă poate ajuta să vă așezați stomacul. Încercați să mâncați mici cantități de alimente proaste, cum ar fi biscuiți cu sare uscată sau iaurt simplu. Paceți-vă în timp ce mâncați, luând mici mușcături de mâncare pentru a vă menține copleșirea stomacului. [13] Alimentația meselor grele poate crește presiunea din stomac. Cu o presiune crescută, greața voastră se va agrava și poate duce chiar la vărsături.
  8. Relaxa.
    8
    Relaxa. Deoarece stresul și efortul sunt două declanșatoare comune ale migrenei, pur și simplu încercarea de relaxare este un alt mod de a ajuta la simptome. [14] Pentru cele mai bune rezultate, încercați să identificați migrena viitoare în etapa prodromală înainte de apariția durerii. Încercați să vă scoateți picioarele și să vă îndepărtați de la un mediu stresant în timpul acestei etape a migrenei, înainte de a avea o șansă de a se înrăutăți. Dacă practicați yoga sau alte forme de meditație, acestea pot, de asemenea, ajuta la relaxare într-un mod care ajută la simptomele migrenei. [15]
  9. Încearcă relaxarea musculară progresivă.
    9
    Încearcă relaxarea musculară progresivă. Relaxarea progresivă a mușchilor este o tehnică comună care poate ajuta la simptomele migrenei [16]. Începând cu degetele de la picioare și lucrați spre capul tău, grupurile musculare individuale tensionate timp de cinci secunde, înainte de a le relaxa progresiv timp de treizeci de secunde. După fiecare grup, treceți în ordinea crescătoare. Această tehnică vă ajută să vă concentrați atât pe tensiunea musculară, cât și pe relaxarea pe tot corpul dvs. [18] În plus față de efectele de relaxare, concentrarea asupra altor porțiuni ale corpului dumneavoastră va întrerupe fixarea pe simptomele migrenei. Acordați o atenție deosebită relaxării muschilor abdominali, deoarece tensiunea poate crește percepția de greață.
  10. Țineți respirația proaspătă.
    10
    Țineți respirația proaspătă. Greața poate fi un ciclu vicios, mai ales dacă vă vomitați și vă prelungiți greața din cauza gustului acrid în gură. Clătiți-vă gura sau periați dinții și limba pentru a evita greața dumneavoastră sau pentru a dura mai mult decât este necesar.
  11. Bea ceai de ghimbir.
    11
    Bea ceai de ghimbir. Ginger a fost asociat atât cu prevenirea migrenei, cât și cu ameliorarea greaței, iar unele au raportat dureri și frecvențe reduse ale migrenelor în timp ce utilizează ghimbir. [19] Fie ghimbirul proaspăt, fie pudra, sub formă de pudră, pentru a face ceaiul este cel mai comun mod de a folosi ghimbirul, deși proaspătul este preferat dacă este disponibil. De asemenea, puteți mânca pur și simplu ghimbir proaspăt. Cu toate acestea, gustul puternic al ghimbirului poate fi prea mult pentru simțurile crescute ale gustului și mirosului care pot agrava greața suferinzilor de migrena.
  12. Utilizați aromoterapia.
    12
    Utilizați aromoterapia. Diferitele mirosuri pot avea efecte benefice sau dăunătoare atunci când vine vorba de simptome de greață. Lavanda și menta sunt două mirosuri comune pe care oamenii le găsesc calmante [20]. Luați în considerare utilizarea a una sau două picături de ulei esențial pe o minge de bumbac pentru a vedea dacă aceste mirosuri ajută calmarea spasme gastro-intestinale care contribuie la greață.
  13. Experimentați cu mentă de menta.
    13
    Experimentați cu mentă de menta. Menta conține mentol care poate fi eficient în tratarea durerii de migrenă, precum și alinarea greaței declanșată de o migrenă. Menta mărește mucoasa stomacului, tratând astfel greața. Luați o linguriță de frunze de menta și adăugați-le într-o ceașcă de apă. Acoperiți apa și lăsați-o să absoarbă timp de aproximativ cinci minute. Adăugați mierea la gust.
  14. Încercați acupressure.
    14
    Încercați acupressure. Acupresura este o practică bazată pe aceleași strategii folosite în acupunctură, cu excepția faptului că utilizați presiune de la deget și nu de ace. Punctele de presiune ajută la eliberarea tensiunii musculare și la promovarea circulației sângelui în zonă. [21] Punctul de presiune P-6 este un punct pe brațul interior care ajută la ameliorarea greaței și a vărsăturilor. Poziționați mâna cu degetele îndreptate spre tavan. Ține-ți palma. Așezați primele trei degete ale celeilalte mâini de-a lungul încheieturii mâinii, astfel încât degetele se execută pe lungimea brațului. Așezați degetul mare în punctul imediat sub degetul cel mai apropiat de cot, ar trebui să simțiți două tendoane mari. Apăsați pe acest punct folosind o mișcare circulară timp de două până la trei minute. Acest lucru nu ar trebui să provoace nici o durere. Repetați pe cealaltă parte. [22]

Cap 2
Efectuarea de pași suplimentari pentru reducerea migrenelor

  1. Gestionați declanșatoarele.
    1
    Gestionați declanșatoarele. Pentru mulți oameni, migrenele și simptomele ulterioare - inclusiv greața - sunt declanșate de surse pe care le pot controla sau reduce expunerea lor la. Urmăriți ceea ce faceți cu puțin timp înainte ca migrenă să apară în cursul mai multor atacuri și să vedeți dacă puteți găsi un declanșator consistent. Printre cele obișnuite se numără: [24] Oboseală emoțională sau fizică datorată stresului sau efortului Modificări abrupte ale timpului Altitudine Mișcare cum ar fi călătoria Somn săraci Lipsă de hrană Anumite mirosuri Modificări hormonale, cum ar fi femeile menstruale Mâncăruri și băuturi specifice, inclusiv brânză în vârstă, ciocolată , vinuri roșii, cafea, bere etc. (de asemenea, anumiți aditivi alimentari, cum ar fi glutamatul monosodic și nitrații)
  2. Vedeți medicul.
    2
    Vedeți medicul. Medicul va putea să ofere prescripții la o gamă largă de medicamente diferite care au demonstrat eficacitate în tratarea greaței și a altor simptome de migrenă. Aceste medicamente necesită deseori încercări și erori pentru a descoperi ce combinație funcționează cel mai bine pentru a vă controla simptomele. Dacă vărsați de cel puțin trei ori pe zi, trebuie să-l vedeți pe medicul dumneavoastră. Vărsăturile prea mult vă vor predispune la dezechilibrul fluidelor și electroliților. Asigurați-vă că vă vedeți medicul dacă dezvoltați o durere de cap înrăutățitoare. Un vas sângeros ar putea provoca problema. Adresați-vă medicului dumneavoastră dacă durerea de cap migrenă este însoțită de febră, gât rigid, convulsii, dublă viziune, amorțeală, dificultate în vorbire și alte manifestări neobișnuite. [25]
  3. Întrebați despre triptani.
    3
    Întrebați despre triptani. Triptanii sunt unele dintre cele mai comune medicamente prescrise folosite pentru a trata migrenele. Acestea contractează vasele de sânge și blochează căile dureroase ale creierului pentru a atenua diferitele simptome ale migrenei. [26] Acestea sunt disponibile în diferite forme - cum ar fi pastile, spray-uri nazale și injecții - și medicamentele includ: [27] Sumatriptan (Imitrex) Rizatriptan (Maxalt) Almotriptan (Axert) Naratriptan (Amerge) Zolmitriptan ) Eletriptan (Relpax)
  4. Întrebați despre medicamente anti-grețuri.
    4
    Întrebați despre medicamente anti-grețuri. Pentru a trata direct greața de la migrene, puteți să întrebați și medicul dumneavoastră despre medicamente anti-grețuri. El sau ea va prescrie probabil una în asociere cu un medicament pentru a trata și alte simptome. Unele medicamente comune anti-greata includ: [28] Clorpromazină Metoclopramida (Reglan) Proclorperazină (Compro) Ondansetron (zofran)