Cum să mâncați mâncare indiană cu mâinile

Dacă sunteți obișnuiți să mănânci cu tacâmuri, mâncarea alimentelor indiene cu mâinile poate fi un concept intimidant. Din fericire, mâncarea cu mâinile nu trebuie să fie o experiență dezordonată și incomodă. Urmând câteva reguli simple de etichetă și învățând cum să mâncați alimente diferite cu mâinile, puteți să vă așezați și să vă bucurați cu încredere de o masă tradițională indiană.

Cap 1
Urmărirea etichetei corecte

  1. Spală-ți mâinile înainte de a mânca.
    1
    Spală-ți mâinile înainte de a mânca. Vreți să vă asigurați că mâinile sunt complet curate înainte de a vă așeza la masă.
  2. Mănâncă numai cu mâna dreaptă.
    2
    Mănâncă numai cu mâna dreaptă. În cultura indiană, mâna stângă este în mod obișnuit văzută ca fiind murdară și nesănătoasă și, prin urmare, nepoliticoasă să mănânce. Evitați să serviți, să mâncați sau să atingeți alimentele cu mâna stângă. [2]
  3. Utilizați numai degetele pentru a ridica mâncarea.
    3
    Utilizați numai degetele pentru a ridica mâncarea. Evitați să lăsați mâncarea să vă atingă palmele. Țineți mâncarea lângă vârful degetelor când o aduceți în gură. [3]
  4. Luați mușcăturile unei singure feluri de mâncare la un moment dat.
    4
    Luați mușcăturile unei singure feluri de mâncare la un moment dat. Este obișnuit să eșantionați fiecare fel de mâncare individual. Acest lucru este valabil pentru feluri de mâncare principale și mâncăruri laterale, dar nu include pâinea, orezul sau daalul. [4] De exemplu, nu ați amesteca un vas de legume cu o felie de mâncare în aceeași mușcătura, feluri de mâncare cu una din mâncărurile principale din aceeași mușcă.

Cap 2
Mananca cu pâinea

  1. Luați o mică servire de la fiecare fel de mâncare și mâncăruri principale.
    1
    Luați o mică servire de la fiecare fel de mâncare și mâncăruri principale. În mod tradițional vi se vor oferi legume și carne ca feluri de mâncare principale, împreună cu mâncăruri laterale cum ar fi muraturi și papade. [5]
  2. Păstrați o bucată mică de pâine.
    2
    Păstrați o bucată mică de pâine. Încercați să obțineți o bucată care este de aproximativ 1 x 1,5 inci (2,5 x 3,8 cm). Puneți pâinea pe una dintre felurile principale de pe farfuria dvs. [6] Puteți folosi pâinea ca un instrument pentru a sparge bucățile de alimente pe farfurie, care sunt prea mari pentru a mânca. Puneți pâinea pe o bucată de mâncare și apăsați-o în jos pentru al distruge în bucăți mai mici. [7]
  3. Utilizați bucata de pâine pentru a ridica mâncarea de la un vas principal.
    3
    Utilizați bucata de pâine pentru a ridica mâncarea de la un vas principal. Cu bucata de pâine care se odihnește deasupra vasului de legume sau de carne de pe platou, împăturiți pâinea în jumătate cu ajutorul degetelor, lăsând o parte din mâncarea de dedesubt prinsă între cele două jumătăți ale pâinii. Aduceți-vă mâna la gură și mâncați pâinea. [8]
  4. Utilizați degetele pentru a încerca o farfurie laterală.
    4
    Utilizați degetele pentru a încerca o farfurie laterală. Luați o bucată de mâncare dintr-o farfurie și aduceți-o în gură. Nu vă puneți degetele în gură atunci când o mănânci sau le lingeți după ce ați luat o mușcătură.
  5. Alterați între feluri de mâncare principale și feluri de mâncare până când pâinea este plecată.
    5
    Alterați între feluri de mâncare principale și feluri de mâncare până când pâinea este plecată. Continuați să folosiți pâinea pentru a ridica alimentele din vasele principale. Mănâncă un fel de farfurie între fiecare mușcătură a unui vas principal. [10]

Cap 3
Mănâncă orezul

  1. Serviți-vă orez odată ce ați terminat cu pâinea.
    1
    Serviți-vă orez odată ce ați terminat cu pâinea. Dacă ați terminat felurile principale de pe farfuria dvs., serviți-vă ceva mai mult cu orezul. [11]
  2. Se toarnă o dată pe orezul tău.
    2
    Se toarnă o dată pe orezul tău. Daal este o tocană pe bază de linte, servită în mod tradițional cu orez. [12] Nu trece peste bord cu daal la început; prea mult daal va face orezul muschi și greu să se strângă împreună. Dacă orezul este bland sau lipicios, adăugați cu atenție mai multe daal până când vă place gustul și textura. [13]
  3. Utilizați degetele pentru a împacheta o parte din orez într-o minge.
    3
    Utilizați degetele pentru a împacheta o parte din orez într-o minge. Puteți face o minge de orez doar cu amestecul de orez și daal, sau puteți să vă împachetați și în unele dintre felurile principale. [14]
  4. Cupați mâna ca o lingură și ridicați bila de orez.
    4
    Cupați mâna ca o lingură și ridicați bila de orez. Poziționați bilele de orez în apropierea vârfurilor celor patru degete și mențineți-le la loc folosind degetul mare. [15]
  5. Adu-ți mâna cu mingea de orez în gură.
    5
    Adu-ți mâna cu mingea de orez în gură. Palma mâinii trebuie să fie cu fața în sus, cu bila de orez direct în fața gurii dvs. [16]
  6. Utilizați degetul mare pentru a împinge mingea de orez în gură.
    6
    Utilizați degetul mare pentru a împinge mingea de orez în gură. Asigurați-vă că obțineți toată orezul de pe vârful degetelor folosind degetul mare. [17]
  7. Alternați între mâncarea orezului și mâncărurile laterale până când orezul este plecat.
    7
    Alternați între mâncarea orezului și mâncărurile laterale până când orezul este plecat. Serviți-vă mai multe feluri de mâncare principale, mâncăruri laterale sau orez, dacă rămâneți în orice moment în timpul mesei. [18]
  8. Spală-ți mâinile după ce toată lumea a terminat să mănânce.
    8
    Spală-ți mâinile după ce toată lumea a terminat să mănânce. Spală-ți mâinile în chiuvetă dacă ești acasă sau alăptează la casa altcuiva. Dacă sunteți la un restaurant, spălați-vă mâinile într-unul din bolurile de apă furnizate de serverul dvs. [19]