Cum să vă bucurați de o zi bolnavă

A fi bolnav poate fi un moment dificil. S-ar putea să nu vă simțiți că faceți multe în ziua bolnavă, dar există câteva activități care vă pot ajuta să profitați la maximum. O zi bolnavă poate fi o mare oportunitate de a te relaxa și de a te concentra asupra sănătății tale. Ia-ti ziua pentru tine si concentreaza-te asupra lucrurilor care iti plac in timp ce te recuperezi de boala ta.

Cap 1
Bucurându-vă de ziua voastră bolnavă

  1. Medita.
    1
    Medita. Meditația a fost prezentată clinic pentru a reduce stresul și anxietatea, ceea ce, la rândul său, poate duce la o îmbunătățire a sănătății și a funcției sistemului imunitar. Dacă vă simțiți bine, încercați să obțineți o sesiune de meditație bună și să vă bucurați de beneficiile pe care le poate aduce. Iată câteva modalități ușoare de a începe: [1] Respirați profund și vă concentrați atenția asupra respirațiilor. Dacă mintea voastră se rătăcește, întoarceți-vă accentul la respirație. Examinați-vă corpul și observați cum se simte fiecare parte. Dacă găsiți zone de disconfort sau tensiune, vă puteți imagina că încep să se simtă mai relaxat. Citiți sau ascultați un pasaj important, poezie sau versuri cântece. Luați câteva momente pentru a reflecta asupra semnificațiilor pe care le are pentru dvs.
  2. A rade.
    2
    A rade. Chiar dacă s-ar putea să nu vă simțiți bine, râsul poate ajuta la stimularea sistemului imunitar și vă poate face să vă simțiți mai bine. Râsul sa dovedit a reduce nivelul de stres și a crește corpul tău celule naturale ucigașe care luptă împotriva celulelor invadează. [2] Urmăriți-vă filmele preferate amuzante sau emisiunea de televiziune. Ascultați o emisiune de comedie sau podcastul preferat de comedie. Citiți o carte care vă face mereu să râdeți.
  3. Discutați cu un prieten sau cu un iubit.
    3
    Discutați cu un prieten sau cu un iubit. Utilizați o parte din timpul liber pentru a apela pe cineva cu care vă place să vorbiți. Având o conversație extraordinară cu un prieten sau un membru al familiei, sa dovedit că ridică niveluri de oxitocină, care poate ajuta la vindecare și bunăstare. [3]
  4. Fă ceva ce-ți place.
    4
    Fă ceva ce-ți place. Ia-ți puțin timp pentru tine în timpul zilei tale bolnave și faci o activitate ușoară pe care ți-o placi. Acest lucru vă poate împiedica să vă bolnavi și vă puteți îmbunătăți starea de spirit. Încercați unele dintre exemplele de mai jos pentru a vă face ziua bolnavă una plăcută: Ascultați muzică. Joacă un joc sau un joc video. Fă-ți arta preferată sau arta dacă te simți destul de bine. Planificați o vacanță viitoare.
  5. Înnebuneste-te.
    5
    Înnebuneste-te. Dacă aveți o răceală, poate doriți să încercați să faceți un exercițiu în timpul zilei bolnave. Ascultați ceea ce vă spune corpul dumneavoastră dacă faceți exerciții fizice. Nu faceți prea mult și opriți-vă dacă vă simțiți mai rău. [4] Exercițiile ușoare pot atenua unele simptome precum congestia. Exercițiul este bine dacă singurele simptome sunt nasul, congestia sau strănutul. Nu vă faceți exerciții dacă aveți simptome în piept, cum ar fi tusea, respirația șuierătoare, febra sau durerile musculare. Opriți imediat dacă începeți să vă simțiți mai rău.

Cap 2
Îmbunătățirea condiției

  1. Odihneste-te.
    1
    Odihneste-te. Șansele sunt dacă sunteți bolnav, vă simțiți obosiți. Nivelurile de energie pot scădea atunci când nu te simți bine și s-ar putea să simți că dormi în ziua ta bolnavă. Acesta este un raspuns imun natural si somnul este o cerinta pentru o sanatate buna. Folosește-ți ziua bolnavă ca o ocazie de a prinde din somn pierdut și de a începe să te simți mai bine. [5] Luați cât mai multe HAP cum aveți nevoie în timpul zilei. Nu încercați să rămâneți târziu. Du-te la culcare devreme și pentru a obține o odihnă bună nopți.
  2. Bucurați-vă de o baie sau duș.
    2
    Bucurați-vă de o baie sau duș. În funcție de simptomele dvs., o baie sau un duș vă pot ajuta să vă simțiți mai bine. Atât dusurile calde cât și cele reci vor avea efecte diferite și ar trebui utilizate în diferite cazuri. Consultați următoarele informații pentru a afla cum trebuie să utilizați apă caldă sau rece: [6] [7] Apa caldă vă poate ajuta să vă relaxați și să ușurați durerile musculare sau articulare. De asemenea, aceasta poate ajuta la decongestionarea. [8] Dușurile și baiile calde sau călduțe pot ajuta la reducerea umflăturilor și pot reduce febră. Dușurile foarte reci pot ridica de fapt temperatura datorită tremuratului. Nu faceți niciodată un duș fierbinte sau o baie dacă aveți febră, deoarece aceasta vă poate ridica temperatura la niveluri periculoase.
  3. Asigurați-vă că mâncați ceva.
    3
    Asigurați-vă că mâncați ceva. Deși este posibil să nu aveți mare apetit atunci când vă îmbolnăviți, trebuie să mâncați și să mențineți energia calorică. Consumul de alimente vă poate ajuta să vă recuperați boala și puteți reduce chiar stresul. Faceți-vă ceva gustos pentru a începe să vă simțiți mai bine. [9] [10] Carbohidrații sunt importanți atunci când sunteți bolnavi și veți dori în jur de 150 de grame din ele pe zi bolnavă. O jumatate de cana de suc de mere poate avea pana la 15 grame de carbohidrati. O jumătate de cești de sorbet vă va oferi aproximativ 30 de grame de carbohidrați. Încercați să mâncați în jurul a șase mese mici pe zi bolnavă, în loc de cele trei mari. Nu mâncați nimic greu, gras sau picant dacă aveți greață sau ați vărsat.
  4. Stai hidratat.
    4
    Stai hidratat. Unele simptome vă pot determina să deveniți deshidratate în timpul zilei bolnave. Febră, diaree, vărsături sau urinare frecventă contribuie la deshidratare. Asigurați-vă că beți multe lichide în ziua bolnavă și rămâneți hidratat. [11] Bea multă apă în timpul zilei. Evitați sucurile de fructe sau cafeaua, deoarece acestea pot face diaree mai rău.
  5. Ia puțin soare.
    5
    Ia puțin soare. Expunerea la lumina naturală și directă a soarelui sa dovedit a îmbunătăți sănătatea generală. Prin deschiderea perdelelor și lăsarea luminii solare, puteți începe să obțineți beneficiile pentru sănătate pe care le poate aduce lumina ultravioletă. [12] Expunerea la lumina soarelui poate crește producția de vitamină D în organism. Vitamina D este importantă pentru multe dintre funcțiile organismului. Obținerea unor soare poate ajuta la reglarea ciclului de somn / trezire și vă va permite să obțineți maximum de odihnă. Expunerea rapidă și repetată funcționează cel mai bine, aducerea beneficiilor expunerii la soare în timp ce atenuarea pericolelor. Orice indice UV peste 3 necesită protecție la soare.