Cum să sfârșești sentimentele de rușine atunci când ai ocd

Tulburarea obsesiv-compulsiva (TOC) afecteaza gandurile si comportamentele intr-un mod care te poate face sa te simti ciudat sau diferit. Dacă simți că nu-ți poți controla gândurile, poți începe să simți rușine despre TOC. Poate doriți să opriți gândurile, dar nu știți cum, sau vă simțiți jenat de modul în care TOC vă afectează relațiile sau cei din jurul vostru. Gândurile tale despre TOC pot influența modul în care vorbești cu oamenii sau te pot face să crezi că există părți din tine care nu pot fi împărtășite cu ceilalți. De asemenea, vă puteți simți rușine de conținutul gândurilor TOC, care ar putea include gânduri violente sau sexuale care nu se aliniază la valorile personale. [2] Poate fi dificil să se facă față sentimentelor de rușine cu privire la TOC, totuși există modalități de depășire a acestor sentimente, cum ar fi lucrul prin gândurile și sentimentele tale, obținerea sprijinului de la alți oameni și căutarea ajutorului unui terapeut.

Cap 1
Lucrul prin gânduri și sentimente

  1. Identificați sentimentele de rușine.
    1
    Identificați sentimentele de rușine. Rușinea poate apărea atunci când simțiți că sunteți nevrednici, de nelegiuiți sau mai puțin decât ceilalți. Rușinea vă poate face să simțiți că nu meritați iubire, prosperitate sau fericire pentru că există ceva fundamental "rău" cu voi. [3] Rușinea te poate face să te simți singur și te provoacă să te izolezi. Cu toate acestea, cu cât vorbiți mai puțin despre rușine, cu atât mai multă putere pe care o poate avea asupra vieții dvs. [4] Rușinea poate fi în spatele gândurilor, "Nu veți fi într-adevăr parte. Întotdeauna eșuezi la tot ceea ce faci. Cine te-ar iubi vreodată?
  2. Recunoașteți efectele rușinii.
    2
    Recunoașteți efectele rușinii. Rușinea nu este productivă și conduce adesea oamenii la comportamente distructive și disfuncționale. Senzația de rușine înseamnă, în cele din urmă, că simți că ai gresit sau rău și nu poți fi îmbunătățit. În timp ce vinovăția poate fi un catalizator pentru creștere sau schimbare, rușinea vă poate trimite o groapă profundă de emoții care pare imposibil de scăpat. Recunoașterea rolului rușinii în viața voastră vă poate ajuta să vă dați seama cum vă afectează. Este important să identificați sentimentele de rușine, astfel încât să puteți începe să provocați aceste sentimente. Realizați că rușinea nu vă va ajuta să faceți față cu TOC. Toată lumea are probleme și probleme. Nimeni nu primește viața fără a le avea. TOC este o afecțiune tratabilă. Senzația de rușine pentru că vă confruntați cu o problemă pe care o întâmpinați ar putea bloca progresul dvs. ajutându-vă să vă descurcați cu TOC.
  3. Provocați gândurile negative.
    3
    Provocați gândurile negative. Rușinea despre TOC vă poate afecta gândurile, ceea ce ar putea întări sentimentele de rușine. Prin urmare, este posibil să aveți nevoie să lucrați la schimbarea gândurilor pentru a depăși rușinea. De exemplu, vă puteți gândi: "Nimeni nu mă va iubi vreodată pentru că am acest secret profund că nu pot să împărtășesc nimănui". Sau puteți să vă gândiți, "Dacă cineva știa că luptele mele cu TOC nu ar mai fi nu am prieteni și aș fi singuri. "Recunoașteți că aceste gânduri dăunătoare pot contribui la sentimente de rușine și pot să nu fie adevărate. [6] Pentru a contesta aceste gânduri, identificați mai întâi gândurile negative. Spune: "Acesta este un gând negativ." Apoi, provocați gândul. Spune-te, "E adevărat? Este corect? Este acest gând rațional? Sunt prea generalizat? Cum aș răspunde la un prieten care a spus acest lucru despre ea însăși? "Odată ce ați provocat gândul, înlocuiți-l cu un gând mai pozitiv sau mai rațional. De exemplu, puteți spune: "Chiar dacă TOC mea poate șoca pe cineva când le spun despre asta, un adevărat prieten este cineva care mă susține în vremuri dificile."
  4. Jurnal.
    4
    Jurnal. Puteți simți ezitant să vă împărtășiți sentimentele cu alții, dar jurnalizarea poate fi utilă pentru a vă exprima sentimentele de rușine și a le înțelege mai bine. Acest lucru vă poate ajuta să vă depășiți sentimentele de rușine cu privire la TOC. Scrierea într-un jurnal vă poate ajuta să vă clarificați gândurile și sentimentele. [7] De asemenea, vă poate ajuta să reflectați mai clar asupra vieții dvs. atunci când o citiți înapoi. Utilizați un jurnal pentru a vă explora sentimentele legate de rușine. Unele intrări în jurnal pot include: "Ce mă face să mă simt rușinat? Când mă simt rușine de TOC mea? Ce mă împiedică să spun oamenilor despre TOC? Cum m-am ocupat de rușine în trecut? Care sunt câteva lucruri pe care le pot face pentru a mă simți mai bine atunci când mă simt rușine? "De asemenea, puteți utiliza jurnalul pentru a urmări simptomele în fiecare zi. În acest fel, puteți urmări ceea ce declanșează sentimente de rușine și cum vă descurcați.
  5. Rezolva trauma subiacentă.
    5
    Rezolva trauma subiacentă. Pentru unii oameni, simptomele TOC pot rezulta ca o modalitate de a face față traumei [9]. Gândiți-vă la simptomele TOC și dacă au început în jurul unei perioade de traumă sau implică compulsii legate de o traumă. De exemplu, dacă ați fost lovit de o mașină în timpul mersului, puteți verifica dacă mașina este compulsivă, nu străbate străzile care au mașini în ele sau numărați pașii în timp ce traversați strada. În timp ce simptomele TOC pot fi deranjante, cauza principală este trauma de a fi lovită. Dacă aveți o traumă nerezolvată, partenerul cu un terapeut trebuie să lucreze prin traume și să scadă simptomele TOC. Abordările cognitive pentru tratarea TOC pot fi ineficiente până când trauma va fi rezolvată. [10]

Cap 2
Crearea unui mediu de susținere

  1. Vorbiți cu prietenii și familia.
    1
    Vorbiți cu prietenii și familia. Puteți încerca să vă ascundeți TOC de la cei din jurul dvs. din teamă sau rușine. De asemenea, s-ar putea să vă simțiți temători sau îndoieli cu privire la faptul că sunteți într-o relație și dacă veți continua dacă persoana vă cunoaște TOC. [11] Discutați cu o persoană despre care aveți încredere în TOC. Spuneți acestei persoane ce vă face să vă simțiți speriați sau rușinați. Ar putea fi înfricoșător, dar se poate simți, de asemenea, ca o ușurare să nu păstreze totul în secret. S-ar putea să ajungeți să aflați că împărtășirea secretelor și a experiențelor dvs. nu este la fel de dificilă cum ați imaginat și că oamenii sunt dispuși să vă sprijine.
  2. Evitați izolarea.
    2
    Evitați izolarea. Rușinea voastră vă poate face să vă simțiți că doriți sau trebuie să vă izolați de ceilalți oameni. S-ar putea să vă fie greu să fiți în jurul altora sau să vă temeți să mergeți afară sau să fiți în public. Aceste sentimente pot duce la rușine și izolare intense [12]. Cu toate acestea, izolarea nu vă ajută să vă ocupați de emoțiile dificile și de cele mai multe ori crește simptomele TOC. [13] Faceți un punct de petrecere a timpului cu prietenii și familia. Chiar dacă sunt departe, programați apelurile telefonice sau apelurile video pentru a păstra legătura. O modalitate de a se simți mai puțin izolată este adoptarea unui animal de companie. Un câine poate oferi o companie și poate ajuta la reducerea anxietății. [14] Pentru mai multe informații, consultați Cum să adoptați un animal de companie dintr-un adapost.
  3. Practicați relaxarea.
    3
    Practicați relaxarea. Noțiuni de bază în obiceiul de a practica exerciții de relaxare poate ajuta la reducerea anxietate și creșterea sentimentelor de bunăstare și calm. Acest lucru vă poate ajuta să scădeați anxietatea și alte experiențe emoționale negative, cum ar fi rușinea. Includeți relaxarea ca parte din fiecare zi pentru a vă bucura de rezultate de lungă durată. [15] Programați timpul în fiecare zi pentru a practica relaxarea. Puteți începe cu 10 minute și ajustați timpul după cum este necesar. Dacă doriți să încercați diferite tehnici de relaxare, încercați qi gong, yoga sau meditație.
  4. Conectați-vă cu un grup de asistență.
    4
    Conectați-vă cu un grup de asistență. [16] Găsiți un grup de asistență TOC lângă dvs. S-ar putea să găsiți într-o clinică de sănătate mintală în apropierea locului în care locuiți sau să găsiți resurse online. Un grup de asistență vă poate ajuta să faceți legături și să înțelegeți că nu suferiți singuri. [17] Ele sunt adesea organizate de persoane cu tulburare sau de un profesionist în domeniul sănătății mintale și funcția de a aduce oamenii împreună care suferă de fiecare provocări similare. S-ar putea să afli că alte persoane se confruntă cu rușine similare. Grupul de asistență vă poate oferi sfaturi cu privire la alte persoane care s-au confruntat cu sentimente similare.

Cap 3
Obținerea de ajutor profesional

  1. Lucrează cu un terapeut.
    1
    Lucrează cu un terapeut. Uneori, cel mai bun tratament nu se concentrează doar pe simptomele TOC. Conținutul gândirii vă poate deranja până la punctul în care provoacă primejdie semnificativă. Un terapeut vă poate ajuta să lucrați prin sentimente de depresie, rușine, vinovăție și depresie în tratament. [18] Deși abordarea TOC poate fi obiectivul principal al tratamentului, poate fi important să vă orientați și pe modul în care TOC vă face să vă simțiți.
  2. Dezvoltați un program de expunere pentru rușine.
    2
    Dezvoltați un program de expunere pentru rușine. Cu un terapeut, creați o ierarhie de situații sau gânduri care vă provoacă rușine. Apoi, rang-le de la a face cel mai puțin rușine pentru a provoca cele mai multe rușine. Terapistul vă va ajuta să vă confruntați cu fiecare situație și să lucrați emoțional în fiecare situație care a provocat rușine legate de TOC. Acest tip de expunere poate diminua reacția emoțională a rușinii și vă poate ajuta să vă dați seama că vă puteți confrunta cu gânduri și sentimente provocatoare. [19] De exemplu, puteți să vă simțiți rușina când mănâncați în fața familiei și aranjați alimentele, față de ceilalți și având gânduri despre violența față de fratele tău. Acum, aranjați situațiile în ordinea gravității rușinii, apoi discutați fiecare situație cu terapeutul.
  3. Luați medicamente.
    3
    Luați medicamente. TOC este adesea tratată cu medicamente. Medicamentele pot ajuta la diminuarea severității simptomelor. Medicatia poate ajuta la reducerea gandurilor TOC in general, ceea ce poate ajuta la scaderea sentimentelor de rusine. Discutați cu un medic, cum ar fi un psihiatru, pentru a discuta despre medicamente. Medicamentul antidepresiv este adesea încercat în primul rând, iar unii oameni beneficiază de medicamente antipsihotice. Medicul dvs. de prescripție medicală poate încerca mai multe medicamente pentru a găsi cele mai potrivite pentru dvs. [20] Este puțin probabil să găsească un medicament care nu provoacă efecte secundare și care elimină toate simptomele de TOC. Când se ia în considerare medicamentele, este important să observăm posibilele efecte secundare și riscurile asociate cu medicația. Când luați medicamente, asigurați-vă că faceți acest lucru sub supraveghere medicală.
  4. Luați în considerare terapia familială.
    4
    Luați în considerare terapia familială. Terapia familială poate ajuta familiile să înțeleagă mai bine TOC și să răspundă mai eficient nevoilor individului. [21] Mai ales dacă persoana cu TOC locuiește împreună cu familia, poate fi dificil pentru persoana și membrii familiei să trăiască în mod armonios și să se înțeleagă reciproc. Terapia familială poate contribui la scăderea conflictelor și la creșterea înțelegerii în ceea ce privește TOC, ce este să trăiască cu TOC și cum pot ajuta membrii familiei. Copiii cu TOC par să beneficieze foarte mult de terapia familială. [22]
  5. Încearcă terapia de grup.
    5
    Încearcă terapia de grup. TOC vă poate lăsa să vă simțiți singuri și izolați. S-ar putea să simțiți că sunteți singura persoană care are aceste probleme. Terapia de grup vă poate ajuta să simțiți că vă potriviți într-o comunitate de alte persoane asemănătoare cu dvs. Ea poate fi utilă în furnizarea de sprijin, construirea abilităților emoționale și scăderea izolării. [23] Terapia de grup este, în general, condusă de un psiholog sau terapeut. Poate include abilități de învățare, practicarea unor modalități de a răspunde constrângerilor și unirea reciprocă pentru a vă sprijini reciproc.