Cum să face un test de compresie

Testele de compresie se fac de obicei pentru a testa motorul în mașinile de curse și alte vehicule cu motoare de înaltă performanță. Testul poate fi folosit pentru diagnosticarea problemelor din motor sau pentru măsurarea și îmbunătățirea performanțelor motorului. Unele cunoștințe de bază despre piese auto și întreținere sunt utile dacă doriți să învățați cum să faceți un test de compresie.

Paşi

  1. Aduceți motorul la temperatura normală de funcționare.
    1
    Aduceți motorul la temperatura normală de funcționare. Acest lucru se poate face în următoarele moduri. Dacă nu v-ați condus recent mașina, atunci motorul este cel mai probabil rece. Porniți vehiculul ca de obicei și mențineți motorul în funcțiune timp de câteva minute. Aceasta ar trebui să încălzească motorul la temperatura normală de funcționare; cu toate acestea, ar trebui să aveți grijă să nu supraîncălziți motorul, menținând-o pornită prea mult. În mod normal, păstrarea motorului pornită timp de 20 de minute este suficientă. Opriți motorul mașinii și lăsați motorul să se răcească dacă ați luat recent mașina pentru o unitate. Dacă motorul este fierbinte, trebuie să i se acorde aproximativ o oră de odihnă înainte de a efectua un test de compresie pe el. Dacă nu puteți porni motorul mașinii, atunci continuați cu testul oricum. Chiar dacă nu veți putea testa cu exactitate performanțele motorului, veți putea totuși să diagnosticați dacă motorul este defect datorită compresiei sale interne dacă aveți o lectură scăzută.
  2. Opriți motorul complet înainte de a începe testul.
    2
    Opriți motorul complet înainte de a începe testul.
  3. Scoateți releul pompei de combustibil.
    3
    Scoateți releul pompei de combustibil. Acest lucru va dezactiva sistemul de alimentare cu combustibil, astfel încât combustibilul nu va fi injectat în cilindri.
  4. Deconectați conexiunea electrică de la bobina de aprindere.
    4
    Deconectați conexiunea electrică de la bobina de aprindere. Aceasta va dezactiva sistemul de aprindere deoarece bobina de aprindere nu va putea crea și distribui scânteia din bujie.
  5. Deconectați firele pentru fiecare bujie, apoi scoateți bujiile.
    5
    Deconectați firele pentru fiecare bujie, apoi scoateți bujiile. Manipulați bujiile cu atenție, deoarece izolatorul ceramic al unei bujii poate rupe sau funcționa defectuos dacă nu este manipulat delicat.
  6. Puneți manometrul de compresie a motorului în orificiul bujiei de bujie a primului cilindru (acesta este orificiul cel mai apropiat de cureaua de transmisie).
    6
    Puneți manometrul de compresie a motorului în orificiul bujiei de bujie a primului cilindru (acesta este orificiul cel mai apropiat de cureaua de transmisie). Nu folosiți alte unelte suplimentare pentru a strânge manometrul, ci doar forța de mana.
  7. Cereți unui ajutor să cârmeze motorul în mod continuu.
    7
    Cereți unui ajutor să cârmeze motorul în mod continuu. Acul de pe manometrul va crește și odată ce acul a crescut la citirea maximă, ajutătorul ar trebui să oprească motorul. Această citire maximă este valoarea maximă de compresie pentru primul cilindru pe care tocmai l-ați testat.
  8. Repetați testul de comprimare a motorului pentru celelalte cilindri până când ați testat toate cilindrii de pe motor.
    8
    Repetați testul de comprimare a motorului pentru celelalte cilindri până când ați testat toate cilindrii de pe motor.