Cum să scapi rapid de gâtul tău nervos în gât

Termenul "nervul ciupit" este folosit în mod obișnuit pentru a descrie dureri intense și ascuțite fie în gât, fie în alte părți ale coloanei vertebrale. Cu toate acestea, în realitate, nervii spinali se prăbușesc foarte rar. În mod obișnuit, ele se irită chimic, se împrăștie sau se întinde ușor în interiorul corpului, care produce, de regulă, durere descrisă ca arsură, electrică, furnicături și / sau împușcături în natură. Ceea ce majoritatea oamenilor descriu ca un nerv ciupit este, de obicei, o articulație fatetă, iritată sau inflamată, care poate fi extrem de dureroasă și poate restricționa grav mișcarea, dar în general nu este considerată o afecțiune medicală gravă. Există multe metode potențiale de a scăpa de un nerv ciupit în gât, inclusiv anumite tehnici de îngrijire la domiciliu și tratamente de la profesioniștii din domeniul sănătății.

Cap 1
Se confruntă cu un nerv alungit la domiciliu

  1. Stai și fii răbdător.
    1
    Stai și fii răbdător. Prăjiturile nervilor din coloana vertebrală a colului uterin (uneori, de asemenea, numit și gâtul înclinat) apar de obicei brusc și sunt legate de mișcări neplăcute ale gâtului sau de traume, cum ar fi un accident de tip whiplash. Dacă este cauzată de o mișcare neobișnuită, durerea la nivelul gâtului poate dispărea rapid singură, fără niciun tratament. Ca atare, fiți răbdători câteva ore până la câteva zile și sperați pentru cele mai bune. Riscul de rănire a gâtului este mai mare dacă mușchii sunt răciți și strânși, astfel încât să nu vă mișcați prea mult gâtul până când se încălzește prin fluxul sanguin normal sau prin acoperirea cu o eșarfă sau cu o broască țestoasă dacă temperatura ambiantă este rece. Continuând cu mișcările normale ale gâtului, în ciuda durerii, poate inversa natural un nerv ciupit.
  2. Modificați-vă munca sau exersați rutina.
    2
    Modificați-vă munca sau exersați rutina. Dacă problema gâtului este cauzată de condițiile la locul de muncă, atunci discutați cu șeful dvs. despre trecerea la o activitate diferită sau despre modificarea stației de lucru, astfel încât gâtul să nu sufere mai multe abuzuri. Lucrările de guler albastru, cum ar fi sudarea și construcția, au o incidență relativ ridicată a durerii la nivelul gâtului, dar pot fi și locuri de muncă la birou dacă gâtul este în mod constant în poziție răsucite sau îndoite. Dacă durerea la nivelul gâtului este legată de exerciții, atunci este posibil să lucrați prea agresiv sau cu formă proastă - consultați-vă cu un antrenor personal. Inactivitatea completă (cum ar fi odihna patului) nu este recomandată pentru durerea gâtului - mușchii și articulațiile trebuie să se miște și să obțină o cantitate amplă de sânge pentru a se vindeca. [3] Practicați o poziție mai bună la locul de muncă și la domiciliu. Asigurați-vă că monitorul computerului este la nivelul ochilor, ceea ce va ajuta la prevenirea tensiunii / entorsei gâtului. Examinați condițiile de dormit. Pernele care sunt prea groase pot contribui la probleme de gât. Evitați să dormiți pe stomac, deoarece poate cauza capului și gâtului să se răsucească în moduri agravante.
  3. Luați medicamente fără prescripție medicală.
    3
    Luați medicamente fără prescripție medicală. Antiinflamatoarele nesteroidiene (AINS), cum ar fi ibuprofenul, naproxenul sau aspirina, pot fi soluții pe termen scurt pentru a vă ajuta să faceți față durerii sau inflamației la nivelul gâtului dvs. [4] Rețineți că aceste medicamente pot fi dureroase pe stomac, rinichi și ficat, deci este mai bine să nu le utilizați mai mult de două săptămâni la o întindere. Nu luați niciodată mai mult decât doza sugerată. Dozajul pentru adulți este de obicei 200-400 mg, pe cale orală, la fiecare patru până la șase ore. În mod alternativ, puteți încerca analgezice, cum ar fi acetaminofenul (Tylenol) sau relaxantele musculare (cum ar fi cyclobenzaprinele) pentru durerea gâtului, dar niciodată să le administrați concomitent cu AINS. Aveți grijă să nu luați medicamente pe stomacul gol, deoarece ele pot irita mucoasa stomacului și pot crește riscul de ulcere.
  4. Aplicați terapie rece.
    4
    Aplicați terapie rece. Aplicarea gheții este un tratament eficient pentru toate leziunile minore musculo-scheletice, inclusiv durerile la nivelul gâtului. [5] Tratamentul rece trebuie aplicat în partea cea mai delicată a gâtului pentru a reduce umflarea și durerea. Gheața trebuie aplicată timp de 20 de minute la fiecare două până la trei ore pentru câteva zile, apoi se reduce frecvența pe măsură ce durerea și umflarea se diminuează. Comprimarea gheții pe gât cu un suport elastic înfășurat va ajuta, de asemenea, la controlul inflamației. Împachetați întotdeauna pachetele de gheață sau gel înghețate într-un prosop subțire, pentru a preveni degerările de pe piele.
  5. Luați în considerare o baie de sare Epsom.
    5
    Luați în considerare o baie de sare Epsom. Înmuierea spatelui și a gâtului într-o baie caldă de sare Epsom poate reduce semnificativ durerea și umflarea, mai ales dacă durerea este cauzată de tulpina musculară. Magneziul din sare ajută mușchii să se relaxeze. Nu faceți băutul prea fierbinte (pentru a preveni opărirea) și nu vă îmbibați în baie mai mult de 30 de minute deoarece apa sărată va trage lichid din corpul dumneavoastră și vă poate deshidrata. Dacă umflarea este o problemă specială la nivelul gâtului, atunci urmați băița de sare caldă cu terapie rece până când gâtul se simte amorțit (aproximativ 15 minute sau cam asa ceva).
  6. Încercați ușor să vă întindeți gâtul.
    6
    Încercați ușor să vă întindeți gâtul. Extinderea gâtului vă poate inversa condiția gâtului (fie să presați nervul, fie să vă descurcați articulația facială cervicală), mai ales dacă abordați problema în timpul fazelor sale inițiale. Folosiți mișcări lente și stabile și respirați adânc în timpul întinderilor. În general, țineți întindeți timp de aproximativ 30 de secunde și repetați de trei până la cinci ori pe zi. În timp ce stați în picioare și priviți drept înainte, îndoiți încet lateral gâtul, aducând urechea cât mai aproape de umăr posibil. După câteva secunde de odihnă, întindeți cealaltă parte. Se recomandă întinderea directă după un duș cald sau aplicarea căldurii umede deoarece mușchii gâtului vor fi mai flexibili.

Cap 2
Căutând ajutor medical

  1. Consultați un specialist medical.
    1
    Consultați un specialist medical. Pentru a exclude cele mai grave cauze ale durerii la nivelul gâtului, cum ar fi discul herniat, infecția (osteomielita), osteoporoza, fractura coloanei vertebrale, artrita reumatoidă sau cancerul, pot fi necesare specialiști medicali, cum ar fi un ortoped, neurolog sau reumatolog. Aceste condiții nu sunt cauze comune ale durerii la nivelul gâtului, dar dacă îngrijirea la domiciliu și terapiile conservatoare nu sunt eficiente, atunci trebuie luate în considerare și alte probleme serioase. Razele X, scanările osoase, RMN, scanarea CT și studiile de conductivitate a nervilor sunt modalități pe care specialiștii le pot folosi pentru a vă ajuta să diagnosticați durerea gâtului. [9] De asemenea, medicul dumneavoastră vă poate trimite un test de sânge pentru a exclude poliartrita reumatoidă sau o infecție a coloanei vertebrale, cum ar fi meningita.
  2. Luați în considerare o injecție de fațetă în articulație.
    2
    Luați în considerare o injecție de fațetă în articulație. Durerea gâtului poate fi cauzată de inflamația cronică a articulațiilor. O injectare a articulației fațete implică ghidarea radiografică în timp real a unui ac prin mușchii gâtului și în articulația spinală inflamată sau iritată, urmată de eliberarea unui amestec anestezic și corticosteroid, care ameliorează rapid durerea și inflamația la Site-ul. Injectiile cu articulatie faciala au nevoie de 20-30 de minute si rezultatele pot dura de la cateva saptamani pana la cateva luni. [10] Injectiile cu articulatie faciala sunt limitate la trei intr-un interval de timp de sase luni. Avantajele durerii de pe urma injecțiilor cu fațete în mod obișnuit încep în a doua sau a treia zi după tratament. Până în acel moment, durerile de gât se pot agrava. Potențialele complicații ale injectărilor articulare fetale includ infecția, sângerarea, atrofia musculară locală și iritarea / deteriorarea nervului.
  3. Discutați cu medicul sau terapeutul fizic cu privire la tracțiune.
    3
    Discutați cu medicul sau terapeutul fizic cu privire la tracțiune. Tractarea este o tehnică de deschidere a spațiilor dintre vertebre. Tracțiunea poate să vină în mai multe forme, de la un terapeut care folosește mâinile pentru a tracționa manual gâtul, la o masă de tracțiune. Există și dispozitive de tracțiune de casă. Nu uitați întotdeauna să tracți ușor gâtul. Dacă există vreo durere sau senzație de amorțeală care se extinde în brațe, opriți-vă imediat și consultați un medic. Înainte de a utiliza un dispozitiv de tracțiune făcută la domiciliu, este cel mai bine să solicitați sfatul medicului, chiropracticianului sau terapeutului fizic, pentru a vă ajuta să alegeți unul potrivit.
  4. Luați în considerare operația.
    4
    Luați în considerare operația. Chirurgia pentru durerile de gât este ultima soluție și ar trebui luată în considerare numai după ce toate celelalte terapii conservatoare s-au dovedit a fi ineficiente și dacă cauza justifică o astfel de procedură invazivă. Motivele chirurgiei gâtului pot include reparația sau stabilizarea unei fracturi (de la traume sau osteoporoză), pentru a elimina o tumoare sau pentru a repara un disc herniat [11]. În cazul în care nervii din gât sunt implicați cu adevărat, atunci ar trebui să observați, de asemenea, dureri de tragere, amorțeală și / sau slăbiciune musculară sau pierderea în brațe și / sau mâini. Chirurgia spinării poate implica utilizarea de tije metalice, știfturi sau alte dispozitive de susținere structurală. Repararea unui disc herniat implică adesea fuziunea a două sau mai multe oase (vertebre), care de obicei reduc intervalul de mișcare. Eventualele complicații din chirurgia spatelui includ infecția locală, reacția alergică la anestezie, leziunile nervoase, paralizia și umflarea / durerea cronică.

Cap 3
Utilizarea de terapii alternative

  1. Luați un masaj de gât.
    1
    Luați un masaj de gât. Un mușchi tensionat apare atunci când fibrele musculare individuale sunt luate dincolo de limitele lor de tracțiune și apoi se rup, ceea ce duce la durere, inflamație și un anumit grad de pază (spasme musculare în încercarea de a preveni deteriorarea ulterioară). Ca atare, ceea ce numiți "un nerv ciupit" ar putea fi, de fapt, un mușchi al gâtului tensionat. Un masaj de țesut adânc este util pentru tulpini ușoare până la moderate, deoarece reduce spasmele musculare, combate inflamația și promovează relaxarea. [12] Începeți cu un masaj de 30 de minute, concentrându-vă asupra gâtului și spatelui superior. Permiteți terapeutului să meargă la fel de adânc cum poți să tolerai fără a fi rănit. Întotdeauna beți multă apă imediat după un masaj pentru a elimina subproduse inflamatorii, acid lactic și toxine din corpul dumneavoastră. Dacă nu faceți acest lucru, puteți provoca dureri de cap sau greață ușoară. Ca alternativă la terapia cu masaj profesionist, utilizați o minge de tenis sau un dispozitiv vibrator pe mușchii gâtului - sau mai bine, întrebați-vă un prieten să o facă. Rulați mingea încet în jurul gâtului sensibilitatea timp de 10-15 minute de câteva ori pe zi până când durerea dispare.
  2. Vedeți un chiropractor sau osteopat.
    2
    Vedeți un chiropractor sau osteopat. Chiropracticienii și osteopatii sunt specialiști ai coloanei vertebrale care se concentrează pe stabilirea mișcării normale și a funcționării micilor articulații spinale care leagă vertebrele, numite articulații fațete. Manipularea manuală a articulațiilor, numită și o ajustare, poate fi utilizată pentru a dezamagi sau a repoziționa îmbinările fațetei cervicale, care sunt ușor deformate, ceea ce declanșează inflamația și durerea ascuțită, în special cu mișcarea. Îngrijirea gâtului vă poate ajuta, de asemenea, să vă ușurați durerea. Deși o singură ajustare a coloanei vertebrale poate uneori să ușureze complet nervul tău strâns, mai mult decât probabil va dura 3-5 tratamente pentru a observa rezultate semnificative. Chiropracticienii și osteopatii folosesc, de asemenea, o varietate de terapii adaptate mai mult la tulpini musculare, care pot fi mai potrivite pentru problema gâtului.
  3. Încearcă fizioterapia (terapie fizică).
    3
    Încearcă fizioterapia (terapie fizică). Dacă problema gâtului este recurentă (cronică) și este cauzată de mușchii slabi, de starea proastă sau de starea degenerativă, cum ar fi osteoartrita, atunci trebuie să luați în considerare o formă de reabilitare. Un terapeut fizic vă poate arăta întinderi specifice și personalizate și exerciții de întărire a gâtului dvs. [13] Fizioterapia este de obicei necesară 2-3x pe săptămână timp de 4-6 săptămâni pentru a avea un impact pozitiv asupra problemelor cronice ale coloanei vertebrale. Dacă este necesar, un terapeut fizic vă poate trata mușchii gâtului cu electroterapie, cum ar fi ultrasunetele terapeutice sau stimularea musculară electronică. Exercițiile bune pentru gât includ înot, anumite poziții de yoga și antrenament în greutate, dar asigurați-vă că vă răniți mai întâi.
  4. Luați în considerare acupunctura.
    4
    Luați în considerare acupunctura. Acupunctura implică lipirea acelor foarte subțiri în puncte energetice specifice din interiorul pielii / mușchilor în eforturile de a reduce durerea și inflamația. Acupunctura pentru durerea gâtului poate fi eficientă, mai ales dacă se face atunci când simptomele apar întâi. [14] Bazat pe principiile medicinei tradiționale chineze, acupunctura funcționează prin eliberarea unei varietăți de substanțe, inclusiv endorfinele și serotonina, care acționează pentru a reduce durerea. De asemenea, sa susținut că acupunctura stimulează fluxul de energie, denumit chi. Acupunctura este practicată de o varietate de profesioniști din domeniul sănătății, inclusiv de unii medici, chiropracticieni, naturopați, terapeuți fizici și terapeuți de masaj.