Cum să a face față pierderii unui picior

Obținerea unui amputare a piciorului ar putea fi necesară din mai multe motive, de la accidente până la diabet zaharat până la gangrene. Este o pierdere majoră, dar dacă a fost făcută pentru a vă salva viața, atunci acceptați-o și trăiți viața care a fost salvată. Indiferent de motiv, sunteți încă în viață, iar cu reabilitare și sprijin, vă puteți bucura de o viață lungă și fructuoasă!

Cap 1
Reabilitarea fizic

  1. Ia dureri de relaxare.
    1
    Ia dureri de relaxare. [1] [2] [3] În urma intervenției chirurgicale, medicul dumneavoastră vă poate prescrie medicamente care pot ameliora durerea, cum ar fi antibioticele. De dragul sănătății și siguranței, asigurați-vă că luați numai acei extenuatori de durere prescrisi sau recomandați de medicul dumneavoastră și exact așa cum este instruit. Aspirina poate crește sângerarea, așa că trebuie utilizată numai dacă medicul dumneavoastră consideră că este cel mai bine pentru dumneavoastră. Aveți grijă să nu deveniți dependenți de analgezice. Acestea ar trebui utilizate numai pe termen scurt și sunt cunoscute că determină o retragere puternică dacă încercați să le opriți. [4]
  2. Practicați exercițiile de terapie fizică.
    2
    Practicați exercițiile de terapie fizică. [5] [6] [7] În timp ce sunteți încă în spital, veți lucra cu terapeuți fizici pentru a afla cum să vă recuperați mobilitatea. Terapeutul dvs. fizic va sugera, de asemenea, exerciții de a practica odată ce ați ajuns acasă și în alte sesiuni de terapie. Vor fi elaborate planuri specifice de reabilitare pentru fiecare pacient. Exercițiile pot include: Întinderi Învățați cum să vă scoateți din pat și / sau un scaun cu rotile cu și fără asistență Practică purtând greutatea dvs. în moduri noi Plimbare cu bare paralele Ședința sau poziționarea în diferite poziții
  3. Faceți cunoștință cu un specialist despre o proteză.
    3
    Faceți cunoștință cu un specialist despre o proteză. [8] [9] [10] Un specialist vă va întâlni la scurt timp după operație, pentru a discuta despre montajul și utilizarea unui picior protetic. În funcție de procesul dvs. de vindecare, este posibil să poți purta un picior protetic imediat după zece-paisprezece zile de la operație. Există mai multe tipuri de proteze; medicul vă va ajuta să vă decideți care dintre acestea va fi cel mai funcțional și mai confortabil pentru dvs. [11] Practicați purtarea piciorului protetic, exact așa cum este instruit. [12] Va dura ceva timp să vă obișnuiți cu proteza, dar terapia fizică și persistența vă vor ajuta.
  4. Învață să te descurci cu durere fantomă.
    4
    Învață să te descurci cu durere fantomă. [13] [14] Senzațiile sau sentimentele de durere care provin dintr-un membru care nu mai există sunt cunoscute sub numele de durere fantomă. Aceasta este o problemă fizică care poate apărea după o amputare. Unii oameni consideră că durerea fantomă devine mai puțin severă în timp (de obicei, în termen de șase luni), fără tratament specific. Dacă sunteți deranjat de durere fantomă, cu toate acestea, medicul dumneavoastră poate dezvolta un plan de tratament care poate implica medicamente și terapie. Phantom durerea nu este un semn de a fi "nebun". Este un răspuns fizic comun la amputare care apare ca creierul și sistemul nervos se adapteze la pierderea unui membru. Medicamentele utilizate pentru tratamentul durerii fantomatice pot include antidepresive, anticonvulsive, narcotice și relaxante musculare. Terapiile care pot ajuta la ameliorarea durerii fantomatice includ folosirea unei "boxe" (care reflectă memoria rămasă pentru a da iluzia celor doi), acupunctura, masajul membrului rămas, repoziționarea membrului rămas, biofeedback, terapia realității virtuale, și stimularea nervului electric transcutanat (TENS).

Cap 2
Obținerea suportului emoțional

  1. Vedeți un terapeut sau un consilier.
    1
    Vedeți un terapeut sau un consilier. [15] [16] Pierderea unei părți a corpului poate fi stresantă din punct de vedere emoțional. Intalnirea cu un terapeut va ajuta sanatatea voastra emotionala dupa operatie, precum si atenuarea problemelor cum ar fi simtirea durerii fantomelor sau a senzatiilor in memoria amputata. Emoțiile cum ar fi tristețea sau frustrarea sunt frecvente după amputări, precum și un risc mai mare de depresie [17]. [18] Consilierea și sprijinul din partea familiei și / sau a altor îngrijitori vă pot ajuta să faceți față și să depășiți orice probleme de sănătate emoțională sau psihică pe care le puteți întâlni. Prietenii și familia vă pot ajuta, de asemenea, acasă în timp ce vă adaptați.
  2. Căutați un grup de asistență.
    2
    Căutați un grup de asistență. Întâlnirea cu alții care au avut amputări, tratarea membrelor protetice și depășirea provocărilor fizice și emoționale ale pierderii unui membru poate fi foarte utilă. Adresați-vă medicului dumneavoastră despre tipurile de grupuri de asistență disponibile în zona dvs. Coalitia Amputee mentine, de asemenea, o retea nationala de tip peer, care va poate ajuta sa gasiti pe cineva care sa vorbeasca cu cine a experimentat amputarea. [20] [21]
  3. Încearcă tehnici de relaxare.
    3
    Încearcă tehnici de relaxare. Meditația calmează trupul și mintea, iar relaxarea vă poate ajuta să faceți față dificultăților fizice și emoționale ale pierderii unui picior. [22] [23] Meditația de meditație este o modalitate simplă și eficientă de a începe o practică de meditație zilnică: [24] Așează-te într-o poziție confortabilă, fie pe scaun, cu picioare încrucișate, fie în genunchi. Începeți să vă acordați atenție respirației. Mintea ta va rătăci în cele din urmă. Când vă prindeți mintea rătăcind, aduceți-vă atenția înapoi la propria dvs. respirație. Nu vă opriți să vă gândiți sau să vă judecați. Continuați acest proces pentru o perioadă scurtă de timp, cum ar fi cinci minute dacă îl încercați pentru prima dată. Repetați frecvent această practică, cel puțin o dată pe zi. Pe măsură ce începeți să practicați în mod regulat medierea cu atenție, puteți crește treptat durata sesiunilor, dacă doriți.
  4. Încercați câteva exerciții de respirație.
    4
    Încercați câteva exerciții de respirație. Puteți ameliora stresul și durerea prin practicarea respirației profunde. [25] Chiar și exercițiile simple de respirație vă vor spori senzația de calm și relaxare. De exemplu, încercați această tehnică în mod regulat: [26] Concentrați-vă atenția asupra respirației. În timp ce inhalați și expirați prin nări, ascultați și simțiți mutarea aerului. Luați respirații lente și perfecte. Imaginați-vă că plămânii se umple de fiecare dată cu aer.
  5. Concentrați-vă pe lucruri pozitive.
    5
    Concentrați-vă pe lucruri pozitive. Amputarea implică o pierdere majoră și duce la schimbări de viață. Cu toate acestea, nu trebuie să vă împiedice să realizați lucrurile pe care doriți să le faceți. Evitați să vă izolați și să încercați să faceți lucruri care vă fac fericiți. Încercați să vă concentrați pe abilitățile, punctele forte și cele mai bune trăsături și pe lucrurile care vă fac fericite: [27] [28] Râsul vă ajută să vă simțiți mai bine prin ridicarea spiritelor dvs., deci acordați timp pentru a vă aprecia simțul umorului. Vizionați filme amuzante, spuneți glume, ieșiți împreună cu prieteni buni - ceea ce vă face să râdeți. Acordați timp pentru lucrurile pe care le bucurați - citiți cărți, jucați jocuri, vizionați filme sau orice alte hobby-uri pe care le aveți. Aceste activități vă vor distrage de orice disconfort pe care îl puteți confrunta și vă veți îndrepta atenția asupra a ceea ce vă prețuiți și a ceea ce vă face fericiți. Concentrați-vă pe cele mai bune caracteristici, nu pe pierdere. Poate că aveți o personalitate deosebită, căutați alte persoane sau că faceți alții mândri muncind foarte tare. Aveți talente, trăsături și caracteristici personale care fac parte toate din ceea ce vă aflați. Scrieți o listă a acestor valori personale pentru a vă reaminti lucrurile pe care le așteptați mai degrabă decât pe ceea ce ați pierdut. Păstrați un jurnal de recunoștință pe care îl utilizați pentru a scrie ceea ce sunteți recunoscător pentru fiecare zi. Reflectați înapoi la aceste lucruri ori de câte ori vă simțiți descurajați, astfel încât să vă puteți aminti toate lucrurile pozitive pe care le aveți în viața voastră. Dacă aveți dificultăți în a vă reaminti zilnic jurnalul, aplicații precum Jurnalul de Recunostințe vă pot ajuta să rămâneți la curent. [29]
  6. Aflați tot ce puteți despre a trăi ca un amputat.
    6
    Aflați tot ce puteți despre a trăi ca un amputat. Cunoașterea este putere, spun ei, și învățând cât de mult puteți despre amputarea voastră și cum să vă ocupați de aceasta vă va aminti de puterea pe care trebuie să o trăiți o viață activă și împlinită. Păstrați legătura cu medicul, terapeuții, grupurile de sprijin și familia despre progresul dvs. și sărbători în fiecare zi!
  7. Lucrați pentru a vă adapta stilul de viață.
    7
    Lucrați pentru a vă adapta stilul de viață. Deoarece ți-ai pierdut piciorul, probabil că va trebui să-ți schimbi stilul de viață în moduri majore care ar putea fi legate de identitatea ta. Activitățile sau locurile de muncă pe care le-ați angajat anterior pot necesita modificări sau întreruperi cu totul. Acest proces nu este întotdeauna ușor și de obicei necesită noi modalități de a vă vedea pe voi înșivă și pe lumea voastră. Încercați să rămâneți pozitivi pe măsură ce participați la anumite hobby-uri și abilități și descoperiți și noi, interesante.