Cum să reglezi schimbătorul de viteze la o bicicletă

Ați avut vreodată probleme cu treptele de schimbare a bicicletei dvs. în mod neașteptat sau nu mișcați corect? Mulți oameni au această problemă, dar se tem să încerce să o remedieze din cauza fricii de a face lucrurile să se înrăutățească. Dar nu trebuie să intrați în magazin pentru a vă schimba corect bicicleta. Ajustați doar schimbătorul spate! Un ochi bun și un lubrifiant ar trebui să fie tot ce aveți nevoie.

Cap 1
Rezolvarea problemelor de schimbare

  1. Rotiți bicicleta în sus pentru a putea roti roțile în timp ce lucrați.
    1
    Rotiți bicicleta în sus pentru a putea roti roțile în timp ce lucrați. Va trebui să ridicați bicicleta într-un suport pentru biciclete sau să răsturnați bicicleta astfel încât să se sprijine pe scaun și pe ghidon. Pentru a regla un schimbător de viteze, va trebui să pedalați bicicleta în timp ce lucrați.
  2. Deplasați bicicleta la cea mai înaltă treaptă posibilă.
    2
    Deplasați bicicleta la cea mai înaltă treaptă posibilă. Acesta este cel mai mic pinion dințat pe caseta din spate. Este mai departe de bicicletă. Un schimbător de viteze funcționează prin tensiunea cablului, iar cea mai mare treaptă de viteză este de fapt punctul cel mai scăzut de tensiune, ceea ce înseamnă că schimbătorul de viteze face cel mai puțin de lucru și astfel este mai ușor de reglat.
    În timp ce pedalați bicicleta, localizați cablul care duce la schimbătorul din spate și trageți-l ușor. Observați cum se schimbă bicicleta pentru tine! Tot ceea ce face un schimbător de viteze este reglarea tensiunii cablului.
  3. Localizați dispozitivul de reglare a barilului, apoi urmați acest cablu prin bicicletă pentru a căuta probleme.
    3
    Localizați dispozitivul de reglare a barilului, apoi urmați acest cablu prin bicicletă pentru a căuta probleme. Dispozitivul de reglare a cilindrului este un mic cilindru care leagă cablul cu schimbătorul de viteze. Urmați cablul de la schimbătorul din spate până la ghidon. Tensiunea pe acest cablu este ceea ce provoacă de fapt schimbarea vitezelor. Asigurați-vă că este așezat în carcasă și nu este îndoit, slăbit sau prins în nimic. Aceasta nu este o problemă comună, dar se întâmplă. [1]
  4. Încercați să treceți prin toate uneltele în ambele direcții, observând orice problemă.
    4
    Încercați să treceți prin toate uneltele în ambele direcții, observând orice problemă. Păstrați pedalele pe bicicletă, deplasând uneltele câte unul câte unul. Faceți o notă mentală atunci când lanțul alunecă o unelte sau trebuie să faceți clic de două ori pentru a sări o treaptă de viteză. Bicicleta are probleme cu ridicarea bicicletei, sau în jos? Există vreun zgomot sau măcinare?
  5. Reveniți la cea mai mare treaptă de viteză și începeți să schimbați până când ajungeți la o "zonă cu probleme", după cum sa menționat anterior.
    5
    Reveniți la cea mai mare treaptă de viteză și începeți să schimbați până când ajungeți la o "zonă cu probleme", după cum sa menționat anterior. De exemplu, în cazul în care bicicleta se luptă pentru a obține de la a patra la a treia treaptă de viteză, opriți trecerea pe treapta a patra. În timp ce încă pedalați, rotiți dispozitivul de reglare în direcția în care aveți nevoie de cablul de cădere, care, în acest caz, ar fi în sens contrar acelor de ceasornic. Strângerea cilindrului modifică tensiunea cablului, care, la rândul său, dictează uneltele în care vă aflați. [2]
    Rețineți că în cazul în care bicicleta este cu capul în jos, trebuie să răsuciți cilindrul departe de direcția în care doriți să se miște lanțul. [3]
  6. Rotiți dispozitivul de reglare a butoiului în sens invers acelor de ceasornic pentru a ajuta lanțul să se deplaseze în jos, spre angrenajele mai mari.
    6
    Rotiți dispozitivul de reglare a butoiului în sens invers acelor de ceasornic pentru a ajuta lanțul să se deplaseze în jos, spre angrenajele mai mari. Slăbirea dispozitivului de reglare a cilindrului strânge cablul, făcând mai ușor tragerea acestuia către uneltele mai mari. Dacă vă deplasați în jos și nu se întâmplă nimic, lăsați-l în viteza schimbată și continuați să rotiți pedalele. Rotiți butonul în sens invers acelor de ceasornic până când lanțul se ridică și se deplasează singur - bicicleta dvs. este ajustată. [4]
  7. Rotiți dispozitivul de reglare în sensul acelor de ceasornic pentru a ajuta lanțul să se deplaseze în sus, spre angrenajele mai mici.
    7
    Rotiți dispozitivul de reglare în sensul acelor de ceasornic pentru a ajuta lanțul să se deplaseze în sus, spre angrenajele mai mici. Dacă lanțul dvs. se luptă să se îndepărteze de bicicletă, puteți strânge cilindrul. Dacă nu se va schimba atunci când faceți clic pe el, păstrați pedalarea bicicletei și rotiți cilindrul. Acest lucru scade tensiunea pe schimbătorul de viteze, permițând lanțului să "cadă" ușor la treptele mai mici. Continuați să vă întoarceți încet până când lanțul se deplasează singur, potrivind uneltele pe care tocmai ați încercat să le schimbați.
    Slăbirea cilindrului ajută, de asemenea, în cazul în care lanțul sări jumătate din două trepte de viteză odată cu trecerea la uneltele mai mari. [6]
  8. Verificați toate uneltele trecând încet în sus și în jos.
    8
    Verificați toate uneltele trecând încet în sus și în jos. Odată ce ați ajustat o treaptă de viteză pentru a trece ușor, restul de schimbător de viteză, de obicei, cade direct pe poziție. Verificați toate uneltele pentru a vă asigura că sunteți ajustat, apoi continuați. Dacă aveți în continuare probleme: / / Întoarceți butonul 2-3 ori spre dreapta pentru a slăbi complet, apoi începeți din nou. În cazul în care cablul a fost prea tensionat când ați pornit, ar putea fi nevoie să fie reglat de la zero. Verificați uneltele îndoite sau brațele schimbătorului de viteze. Dacă acest lucru nu a funcționat, există probabil o problemă mai mare cu bicicleta. [7]
  9. Lubrifiați șuruburile și punctele de pivotare cu unsoare pentru biciclete pentru a preveni alte probleme.
    9
    Lubrifiați șuruburile și punctele de pivotare cu unsoare pentru biciclete pentru a preveni alte probleme. Păstrați lanțul lubrifiat cu lubrifiant special pentru lanț, pentru a vă asigura că legăturile rigide ale lanțurilor nu afectează deplasarea și asigurați-vă că trenul de transmisie va dura mult timp.

Cap 2
Fixarea lanțurilor de alunecare

  1. Reglați numai șuruburile de limitare dacă lanțul se deschide din ambele părți ale schimbătorului de viteze.
    1
    Reglați numai șuruburile de limitare dacă lanțul se deschide din ambele părți ale schimbătorului de viteze. Cele două șuruburi etichetate cu "L" și "H" sunt utilizate pentru a vă ajusta limitele. Practic, ele determină cât de departe poate călători lanțul în ambele direcții. Cu excepția cazului în care aveți probleme cu căderea lanțului, nu există nici un motiv să reglați aceste șuruburi pe schimbătorul din spate (așa cum erau probabil setate corespunzător la fabricație). Cu toate acestea, în cazul în care bicicleta dvs. a fost într-un accident sau ați instalat un nou schimbător de viteze, este posibil ca aceste șuruburi să trebuiască să fie ajustate. Dacă continuați să alunecați un lanț, verificați șuruburile limită. Dacă nu puteți trece la treapta cea mai mare sau cea mai joasă, verificați șuruburile limită. Dacă lanțul tău se șlefuiește pe cadrul tău, verifică șuruburile limită. [8]
  2. Rotiți șurubul de limită "H" (înalt) în sensul acelor de ceasornic pentru a preveni deplasarea lanțului prea departe spre dreapta, departe de bicicletă.
    2
    Rotiți șurubul de limită "H" (înalt) în sensul acelor de ceasornic pentru a preveni deplasarea lanțului prea departe spre dreapta, departe de bicicletă. Desigur, îl veți întoarce în sens contrar acelor de ceasornic dacă lanțul se oprește prea devreme. Limita superioară este pentru cea mai mică treaptă de viteză din schimbătorul din spate. [9]
  3. Rotiți șurubul de limită "L" (scăzut) în sensul acelor de ceasornic pentru a preveni deplasarea lanțului prea departe spre stânga (și eventual în roată).
    3
    Rotiți șurubul de limită "L" (scăzut) în sensul acelor de ceasornic pentru a preveni deplasarea lanțului prea departe spre stânga (și eventual în roată). Din nou, rotiți-o în sens invers (în sens contrar acelor de ceasornic), dacă limita este împinsă prea departe. Pe schimbătorul din spate, limita inferioară este pentru cea mai mare treaptă de viteză. [10]
  4. Treceți la treptele de viteză ridicate și joase, confirmând vizual că dispozitivul de schimbare a vitezelor este aliniat cu centrul angrenajelor.
    4
    Treceți la treptele de viteză ridicate și joase, confirmând vizual că dispozitivul de schimbare a vitezelor este aliniat cu centrul angrenajelor. Odată ce ați obținut limitele unde le doriți, asigurați-vă că sunt bine aliniate. Ar trebui să vedeți roata jockey (brațul metalic cu știfturi mici sub schimbătorul de viteză) aliniat direct sub lanț. [11]
  5. Testați atât șuruburile, cât și ceasul pentru a vedea când se deplasează deraillerul dacă nu mai sunt marcate literele H și L.
    5
    Testați atât șuruburile, cât și ceasul pentru a vedea când se deplasează deraillerul dacă nu mai sunt marcate literele H și L. Dacă vă aflați în cea mai mare viteză, veți vedea că schimbătorul de viteze se mișcă în timp ce reglați șuruburile. Deci, dacă trebuie să ajustați limita inferioară, treci la treapta de viteză din extrema stângă, cea mai mare. Reglați ambele șuruburi cu 1/2 rotație și observați dacă se deplasează deloc. Asigurați-vă că linia este în mijlocul treptei de viteză, apoi întoarceți ambele șuruburi cu 1/2 rotație, astfel încât să nu ruinați limitele de pe șurubul corect [12].