Cum să fii asertiv

Expert revizuit

Cap 1
Înțelegerea diferenței dintre asertivitate, agresivitate și pasivitate

  1. Înțelegeți comunicarea asertivă.
    1
    Înțelegeți comunicarea asertivă. Comunicarea asertivă aduce respect pentru sentimentele, nevoile, dorințele și opiniile altora. Un comunicator asertiv evită să aducă atingere drepturilor altora, în timp ce își afirmă pe alții, căutând un compromis în acest proces. Comunicarea asertivă utilizează acțiuni și cuvinte pentru a exprima limitele nevoilor și dorințelor într-un mod calm, transmițând un mesaj de încredere. [1]
  2. Aflați caracteristicile verbale ale comunicării asertive.
    2
    Aflați caracteristicile verbale ale comunicării asertive. Indicațiile verbale care indică comunicarea asertivă transmit respect, sinceritate și fermitate. Aceste indicii ar putea include: [2] Voce fermă, relaxată Fluent și sincer Volumul potrivit pentru situație Cooperativă și constructivă
  3. Aflați gânduri asociate cu comunicarea asertivă.
    3
    Aflați gânduri asociate cu comunicarea asertivă. O persoană asertivă va gravita în mod natural spre anumite modele de gândire care le indică încrederea și respectul față de ceilalți. Aceste gânduri ar putea include: [4] "Nu voi fi profitat sau nu voi ataca o altă persoană." "Eu mă voi ridica pentru mine în mod respectuos." "Mă voi exprima direct și openly.â €
  4. Înțelegeți comunicarea agresivă.
    4
    Înțelegeți comunicarea agresivă. Asertivitatea poate fi adesea confundată incorect cu agresiunea. Agresivitatea nu are respect pentru ceilalți. Este o ignorare totală a nevoilor, sentimentelor, dorințelor, opiniilor și, uneori, a siguranței personale a altor persoane. Comunicarea agresivă poate fi adesea identificată prin comportament furios și / sau solicitant, auto-promovare și manipulare. Caracteristicile verbale ale comunicării agresive ar putea include [5]: remarci sarcastice sau condescendente, vina, strigăt, amenințări, laudă sau folosirea substituirilor. Caracteristicile nonverbale ale comunicării agresive ar putea include: intruziunea asupra spațiului personal al altora; pumnii cu pumnii, bratele încrucișate, înfumurați-vă sau priviți o altă persoană. Gândurile asociate cu comunicarea agresivă ar putea include: "Mă simt puternic și îi voi face pe ceilalți să-mi facă oferta", "Eu sunt în controlul altor oameni" sau "Refuz să fiu vulnerabil".
  5. Înțelegeți comunicarea pasivă.
    5
    Înțelegeți comunicarea pasivă. Tacerea și presupunerea sunt semnele distinctive ale stilului de comunicare pasivă. Comunicatorii pasivi adesea nu le respectă pe ei înșiși, ignorând propriile opinii, sentimente, nevoi și dorințe. Comunicarea pasivă plasează nevoile și dorințele proprii sub cele ale altora. Pasivitatea ia puterea și îi permite celorlalți să decidă rezultatele situațiilor. [6] Caracteristicile verbale ale comunicării pasive ar putea include: ezitare, liniște, auto-concediere sau auto-abandonare. Caracteristicile non-verbale ale comunicării pasive pot include: evitarea oricărei priviri în jos, a posturii îndoite, a brațelor încrucișate sau a acoperirii gurii cu mâna. Gândurile asociate cu comunicarea pasivă pot include: "Nu contează" sau "Oamenii se vor gândi prost de mine".
  6. Gândește-te la influențele tale.
    6
    Gândește-te la influențele tale. De la începutul copilăriei, comportamentele noastre sunt adaptate pentru a se potrivi cu răspunsurile primite de la mediul nostru, familii, colegi, colegi și autorități. Stilurile de comunicare, cum ar fi pasivitatea, asertivitatea și agresiunea, pot fi extinderi ale influențelor culturale, generaționale și situaționale. Asertivitatea este mult mai apreciată în societățile occidentale. Generațiile mai vechi pot considera că este mai dificil să acționeze asertiv. Oamenii au fost odată învățați că expresia emoțională a fost un semn de slăbiciune, în timp ce femeile au fost învățate că afirmarea nevoilor și opiniilor lor a transmis mesaje de agresiune. Uneori, poate fi chiar dificil pentru noi să discernem ce comportamente sunt adecvate pentru a fi utilizate în diferite situații. [7]
  7. Nu vă învinuiți pentru stilul dvs. de comunicare.
    7
    Nu vă învinuiți pentru stilul dvs. de comunicare. Este important să nu vă învinuiți dacă nu înțelegeți cum să comunicați în mod asertiv. Alte tipuri de stiluri de comunicare, cum ar fi pasivitatea și agresivitatea, pot fi părți ale unui ciclu vicios. Puteți rupe acest ciclu prin învățarea unor noi moduri de gândire și comportament asertiv. Dacă familia voastră va învățat să plasați nevoile altora înaintea voastră ca un copil, vă poate fi dificil să vă afirmați. Dacă familia sau grupul dvs. de egali au rezolvat conflictul prin a striga și a argumenta, este posibil să fi învățat să rezolvați conflictul în consecință. Dacă grupul dvs. social crede că emoțiile negative trebuie ascunse sau dacă ați fost vreodată ignorați sau ridiculizați pentru exprimarea acestor tipuri de sentimente, atunci ați fi învățat să nu comunicați emoțiile negative.

Cap 2
Obțineți o perspectivă asupra emoțiilor dvs.

  1. Începe să scrie într-un jurnal.
    1
    Începe să scrie într-un jurnal. Pentru a învăța cum să comunicați afirmativ, este important să învățați cum să vă gestionați eficient emoțiile. Pentru unii, obținerea unei înțelegeri în propriile lor procese emoționale poate fi suficientă pentru a le ajuta să schimbe modul în care aceștia comunică cu ceilalți și să le permită să-și exprime emoțiile într-un mod mai asertiv. Ținerea unui jurnal poate fi cea mai bună pentru a ajunge la fundul comportamentului dvs., prin înregistrarea unor situații și prin punerea unor întrebări specifice legate de asertivitate. [9]
  2. Identificați situații ca și cum ați fi filmat o scenă.
    2
    Identificați situații ca și cum ați fi filmat o scenă. Notați situațiile care vă declanșează emoțiile. Respectați faptele și încercați să nu faceți nici o interpretare în acest prim pas. De exemplu, puteți scrie pur și simplu: "L-am rugat pe prietena mea să meargă să mănânce și ea a spus" nu ".
  3. Identificați emoțiile pe care le simțiți în situație.
    3
    Identificați emoțiile pe care le simțiți în situație. Fii sincer despre cum ai simțit. Specificați ce emoții ați știut la acea dată și evaluați intensitatea fiecărei emoții pe o scară de la 0 la 100 (nu intensă deloc la extremă). Doar dă o estimare, dar fii sincer cu tine însuți.
  4. Identificați gândurile pe care le-ați avut în situația dată.
    4
    Identificați gândurile pe care le-ați avut în situația dată. Aceste gânduri pot fi ipoteze, interpretări, credințe, valori și așa mai departe. Întrebați-vă "Ce credeam eu" sau "Ce trec prin cap?" De exemplu, puteți scrie: "Am fost de acord să mă duc să mănânc când ma întrebat, așa că ar trebui să aibă a spus da când i-am întrebat-o, sau "Spunând că nu era nebună de ea" sau "Poate că nu vrea să mai fie prietenul meu".
  5. Evaluați puterea fiecărui gând.
    5
    Evaluați puterea fiecărui gând. Din nou, folosind scara de la 0 la 100, evaluați puterea gândurilor în situație. Înregistrați-o "0" dacă nu ați crezut gândul, sau o "100" dacă ați crezut-o 100%. Atunci întrebați-vă: "Mă gândesc într-o manieră pasivă, asertivă sau agresivă?" Înregistrați-vă răspunsul la această întrebare. Înregistrați orice dovezi pentru sau împotriva fiecărui gând. Evaluați dacă există alte modalități de a interpreta situația.
  6. Determinați un răspuns mai asertiv la această situație.
    6
    Determinați un răspuns mai asertiv la această situație. Pentru a găsi un mod mai echilibrat și mai asertiv de gândire și comportament, întrebați-vă: "Ce ar fi un mod mai asertiv de a gândi sau a răspunde?"
  7. Reluați-vă emoțiile originale.
    7
    Reluați-vă emoțiile originale. După ce ați evaluat situația, revizuiți intensitatea emotiilor originale și puterea credințelor dvs. în situație. Evaluați-le din nou de la 0 la 100.
  8. Încercați să scrieți în mod regulat.
    8
    Încercați să scrieți în mod regulat. Prin exercițiul de jurnalizare, este posibil să diminuați intensitatea emoțiilor. Evaluați-vă emoțiile, gândurile și reacțiile în diferite tipuri de situații. Dacă veți continua să practici, puteți începe să gândiți și să vă comportați într-un mod mai asertiv.

Cap 3
Învățarea de a comunica eficient

  1. Înțelegeți beneficiile comunicării asertive.
    1
    Înțelegeți beneficiile comunicării asertive. Asertivitatea este un stil de învățare învățat care permite exprimarea încrezătoare a nevoilor și sentimentelor unuia, în timp ce, în același timp, rămâne conștient de opiniile, dorințele, nevoile și sentimentele celorlalți. Este o alternativă la comportamentul într-o manieră pasivă sau agresivă. Există numeroase beneficii pentru a învăța cum să comunicați în mod asertiv: [10] Comunicare puternică și eficientă Încredere Îmbunătățirea respectului de sine Obținerea respectului față de ceilalți Îmbunătățește abilitățile de luare a deciziilor Reduce stresul de a nu fi satisfăcut de nevoi Permite rezolvarea conflictelor Sporirea respectului de sine Sentimente de ignorare sau constrânși înlocuiți de sentimente de înțelegere și de control al deciziilor Tendința de a fi mai puțin deprimat [11] Scăderea probabilității abuzului de substanțe [12]
  2. Spuneți "nu" când este cazul.
    2
    Spuneți "nu" când este cazul. Spunând că nu poate fi dificil pentru mulți oameni. Cu toate acestea, spunând "ochii" atunci când trebuie să spui "nu poate duce la stres inutil, resentimente și furie față de ceilalți. Când spui nu, poate fi util să ții cont de un set util de linii directoare: [13] Mențineți-o scurtă. Fii clar. Fii cinstit. De exemplu, dacă nu ai timp să faci o favoare pe care nu ai timp să o faci, poți pur și simplu să spui: "Nu pot de data asta. Îmi pare rău că te dezamăgesc, dar am prea multe lucruri de făcut în acea zi, și nu există nici un loc în programul meu. "
  3. Rămâi calm și respectați ceilalți.
    3
    Rămâi calm și respectați ceilalți. Când vorbești cu cineva, rămâi calm și respect față de ei. Aceasta va permite celeilalte persoane să asculte ceea ce spuneți și să vă trateze cu respect și dumneavoastră. Poate ajuta respirația profundă dacă începeți să vă simțiți supărat. Procedând astfel, veți iniția procesul de calmare a corpului și vă veți ajuta să rămâneți în control.
  4. Utilizați propoziții simple.
    4
    Utilizați propoziții simple. Comunicarea poate părea o sarcină simplă, totuși, o mare parte din ceea ce încercăm să comunicăm altora - și ceea ce ne este comunicat - poate fi adesea înțeles greșit. Acest lucru poate provoca frustrare sau conflict în relațiile noastre cu alte persoane. Atunci când comunicați cu cineva, declarați sentimentele, dorințele, opiniile și nevoile în propoziții simple. Acest lucru îi va ajuta pe celălalt să înțeleagă clar ceea ce întrebați. [14] De exemplu, în loc să vorbiți unui membru al familiei în propoziții lungi pline de sugestii și declarații indirecte, puteți fi scurt și direct: "Îmi place când spune-mi doar să vorbesc! Este greu pentru mine să am o conversație lungă în timpul orelor de lucru, totuși aș aprecia dacă ai sunat în seara asta.
  5. Utilizați declarații "I" atunci când vă afirmați.
    5
    Utilizați declarații "I" atunci când vă afirmați. Declarațiile "I" vă spun că sunteți dispuși să vă asumați responsabilitatea pentru propriile gânduri și comportamente. Există diferite tipuri de afirmații "I" care sunt potrivite pentru o varietate de situații: [15] Aserțiunea de bază
  6. Utilizați limbajul corpului adecvat.
    6
    Utilizați limbajul corpului adecvat. Întotdeauna amintiți-vă când sunteți asertiv, comunicarea dvs. non-verbală este importantă. Este posibil să credeți că acționați asertiv când sunteți, de fapt, pasivi sau agresivi, deoarece nu sunteți atenți la stilul dvs. de comunicare non-verbal. Păstrați-vă vocea calmă și volumul neutru Mențineți contactul vizual bun Relaxați-vă fața și poziția corpului
  7. Acordați timp pentru a practica comunicarea asertivă.
    7
    Acordați timp pentru a practica comunicarea asertivă. Adoptarea comportamentului asertiv necesită timp și practică, astfel încât să devină a doua natură pentru dumneavoastră. Practicați conversațiile în oglindă. Alternativ, exersați conversația cu terapeutul sau consilierul.

Cap 4
Învățați să gestionați stresul

  1. Recunoașteți stresul din viața voastră.
    1
    Recunoașteți stresul din viața voastră. Poate fi o provocare pentru a vă menține emoțiile sub control, ceea ce poate afecta modul în care comunicăm. Atunci când ne stresăm sau ne supărăm, corpul nostru intră în modul de stres, ceea ce pune corpul nostru într-o reacție chimică și hormonală pentru a se pregăti pentru o amenințare percepută. Modul în care credeți în această stare este diferit de modul în care vă gândiți cu o minte și un corp calm, clar și rațional, făcându-vă mai dificil să utilizați tehnicile de asertivitate. [17] Recunoașteți când aveți stres în viața voastră. Faceți o listă a lucrurilor care contribuie la starea dumneavoastră stresantă.
  2. Încearcă meditația.
    2
    Încearcă meditația. Tehnicile de relaxare aduc organismul nostru într-o stare fiziologică echilibrată. De exemplu, meditația are un efect calmant asupra creierului care durează mult după sesiunea de meditație. Acest lucru are un efect direct asupra amigdalei, centrul creierului care răspunde de raționamentul emoțional [18]. Încercați să meditați în fiecare zi timp de cel puțin 5-10 minute. [19] Așezați-vă într-un scaun confortabil sau pe o pernă. Închideți ochii și concentrați-vă asupra senzațiilor pe care le aveți. Fiți atenți la ceea ce simțiți cu corpul, ceea ce auziți și ceea ce mirosiți. Acordați atenție respirației. Inspirați pentru un număr de patru, țineți respirația pentru un număr de patru și expirați pentru un număr de patru. Ori de câte ori mintea voastră rătăcește, respingeți gândurile fără judecată și refocalizați-vă gândurile în respirația voastră. S-ar putea să adăugați o mantra sau o mettă sau o zicală care vă ridică și vă oferă sentimente pozitive, cum ar fi: "Poate fi liniștită" sau "Poate fi fericit". meditație ghidată, care vă ajută să vizualizați imaginile relaxante. [21]
  3. Practicați respirația profundă.
    3
    Practicați respirația profundă. Când vă aflați într-o situație stresantă, respirația profundă poate ajuta la reducerea stresului și vă va ajuta să vă gândiți în mod clar. Luați niște respirații profunde inspirând și expirând lent și deliberat. Așezați-vă confortabil într-un scaun cu brațele și picioarele tăiate fără picioare, picioarele plate pe podea și cu mâinile așezate pe coapse. Închideți ușor ochii. Inspirați-vă prin nas, observând calitatea respirației în timp ce inhalați și expirați. Lungim încet fiecare inhalare prin aprofundarea fiecărei respirații în abdomen. Întrerupeți scurt, apoi rețineți respirația netedă și constantă eliberată când expirați. Începe să numeri ritmul respirațiilor tale. Inhalați timp de 3 secunde. Expirați timp de 3 secunde. Mențineți respirația lentă, uniformă și controlată. Încercați să nu accelerați. Utilizați acest ritm în timp ce respirați timp de 10-15 minute Când ați terminat, deschideți ușor ochii. Relaxați-vă puțin. Apoi, ridicați încet de pe scaun.
  4. Încearcă relaxarea musculară progresivă.
    4
    Încearcă relaxarea musculară progresivă. Dacă sunteți nervos în ceea ce privește meditația sau dacă nu vă simțiți că aveți timp să-l practicați cu fidelitate, răspunsul de relaxare poate fi activat încă prin relaxarea progresivă a mușchilor. Această tehnică activează răspunsul calmant al corpului și aduce corpul înapoi în echilibru fiziologic prin tensionarea și relaxarea fiecărui grup muscular din organism în progresie. Pentru a practica relaxare musculară progresivă în aproximativ 15-20 de minute pe zi: Găsiți o poziție confortabilă pe un scaun, cu picioarele plat pe podea, cu mâinile așezate pe coapse și cu ochii închiși. Începeți exercițiul prin prinderea pumnilor, timp de 10 secunde. Apoi eliberați, simțind senzația de relaxare pentru încă 10 secunde. Repeta. Împingeți brațul inferior prin îndoirea mâinii în jos la încheietura mâinii, țineți apăsat timp de 10 secunde. Eliberați-vă și relaxați-vă pentru încă 10 secunde. Repeta. Lucrați prin restul corpului, întrerupeți să tensionați și relaxați fiecare grupare musculară. Începeți cu brațele, umerii, gâtul, capul și fața. Apoi continuați cu pieptul, stomacul, spatele, fesele, coapsele, vițeii și picioarele. Când ați lucrat prin întregul corp, stați câteva minute pentru a vă bucura de senzația de relaxare. Stați încet pentru a evita amețelile (scăderea tensiunii arteriale atunci când este relaxată) sau tensarea din nou în mod neașteptat. Dacă nu aveți 15-20 de minute pentru a finaliza întregul exercițiu, puteți practica grupuri musculare care sunt în mod evident tensionate.

Cap 5
Efectuarea deciziilor în mod eficient

  1. Utilizați modelul IDEAL de luare a deciziilor.
    1
    Utilizați modelul IDEAL de luare a deciziilor. Luarea deciziilor face parte din asertivitate. Luați controlul asupra vieții voastre și luați deciziile care se potrivesc cel mai bine, decât să lăsați pe altcineva să ia decizii pentru dvs. sau să vă permiteți să vă influențați de altcineva împotriva judecății dvs. mai bune. Prin identificarea problemei, veți putea să abordați elementele critice care au ca rezultat luarea unor decizii bune. Regiunea de Sănătate Publică din Niagara recomandă utilizarea modelului IDEAL: [23] Identifică problema. D - Descrieți toate soluțiile posibile. Acestea ar putea include manipularea de către dvs., solicitarea de intervenție de la altcineva sau fără a face nimic. E - Evaluează consecințele fiecărei soluții. Evaluați sentimentele și nevoile dvs. pentru a determina cel mai bun rezultat pentru dvs. A - Acționați. Alegeți o soluție și încercați. Folosește declarațiile "I" pentru a-ți exprima sentimentele și nevoile. L - Aflați. Soluția a funcționat? Evaluați de ce sau de ce nu. Dacă nu a funcționat, uitați-vă la celelalte soluții din listă și lucrați prin ele.
  2. Luați în considerare cine trebuie să fie implicat.
    2
    Luați în considerare cine trebuie să fie implicat. Pot exista mai multe părți care vor fi afectate printr-o decizie, dar nu toate acestea trebuie să fie implicate neapărat în luarea deciziilor. Obțineți informații de la cei care trebuie să fie implicați. [24] Luați în considerare celelalte părți în timp ce luați decizia, dar ultimul cuvânt va veni de la dvs.
  3. Înțelegeți scopul deciziei dvs.
    3
    Înțelegeți scopul deciziei dvs. Toate deciziile sunt determinate de necesitatea unei acțiuni. Luați timp pentru a determina scopul în spatele acestui curs de acțiune. Acest lucru va asigura că decizia este cea corectă.
  4. Luați o decizie în timp util.
    4
    Luați o decizie în timp util. Procrastination poate fi un impediment major în procesul decizional asertiv. Nu lăsați decizia în ultimul moment sau puteți elimina unele soluții posibile. [25]

Cap 6
Stabilirea limitelor sănătoase

  1. Protejați-vă spațiul fizic și emoțional.
    1
    Protejați-vă spațiul fizic și emoțional. Limitele sunt barierele fizice, emoționale și intelectuale pe care le creați pentru a vă proteja de rău. Limitele sănătoase vă protejează spațiul personal, stima de sine și vă mențin capacitatea de a vă separa propriile sentimente de cele ale altora. Limitele nesigure vă cresc probabilitatea de expunere la a fi afectate negativ de alte sentimente, convingeri și comportamente. [26]
  2. Planificați-vă limitele.
    2
    Planificați-vă limitele. Când intri într-o conversație în care vrei să discutăm nevoile tale, este important să știi limitele tale în prealabil. Având granițele în prim-planul minții, înainte ca o conversație să vă împiedice să vă deranjeze și să vă compromiteți nevoile în mijlocul unei conversații, deoarece este mai ușor sau vă ajută să evitați conflictele. De exemplu, stabiliți o limită cu șeful dvs. de a nu lucra la sfârșit de săptămână sau de a nu lucra ore suplimentare fără notificare de trei zile. Dacă vorbești cu un prieten, ai o limită de a nu o ridica din nou la aeroport până când te ia pe tine când ai nevoie de o călătorie.
  3. Învață să spui nu.
    3
    Învață să spui nu. Dacă nu vă simțiți bine să faceți ceva, atunci nu o faceți. E bine să respingi pe cineva. Adu-ți aminte, pentru tine, cea mai importantă persoană ești tu
  4. Afișați propriile opinii într-o manieră respectuoasă.
    4
    Afișați propriile opinii într-o manieră respectuoasă. Nu tăcea dacă ai ceva de spus. Împărtășește-ți sentimentele în mod liber: e drept. Amintiți-vă, nu este nimic rău în a avea o opinie. Doar asigurați-vă că alegeți momentul potrivit pentru a vă exprima nevoile. Spune-i clar că ceea ce trebuie să spui este important și trebuie remarcat. Practica în situații cu mize mici. Îți iubesc toți prietenii noile emisiuni de televiziune despre care vorbește toată lumea? Nu vă fie frică să recunoașteți că nu ați fost impresionați. Cineva a interpretat greșit ceea ce ați spus? Nu vă dați drumul și jucați; explicați ceea ce ați vrut cu adevărat, chiar dacă dezordinea a fost inofensivă.
  5. Identificați nevoile dvs.
    5
    Identificați nevoile dvs. Identificați-vă ce vă face fericiți și care sunt nevoile dvs. Acest lucru vă va ajuta să dezvoltați o serie de așteptări pentru alte persoane să vă urmați în modul în care doriți să fiți tratat. Gândiți-vă la situații în care nu vă simțiți ca și cum ați fi tratați cu respect reciproc sau situații în care ați simțit că sentimentele dvs. nu au fost luate în considerare. Apoi, ia în considerare ceea ce s-ar putea întâmpla să vă facă să vă simțiți mai respectați. [27]
  6. Fii sincer cu tine însuți despre ceea ce vrei.
    6
    Fii sincer cu tine însuți despre ceea ce vrei. Acționând cu încredere nu veți avea nici un bine dacă nu vă puteți gândi niciodată sau încercați prea mult pentru a "fugi cu fluxul". Oamenii vor fi în întâmpinarea nevoilor dvs. dacă le puteți spune clar care sunt aceste nevoi . Decuplarea deciziilor off-load pe oricine altcineva este o cale pasivă-agresivă de a-ți evita responsabilitatea - și a pune consecințele direct pe umerii altcuiva. Data viitoare când prietenii dvs. vă întreb unde doriți să mergeți la cină, nu răspundeți, "O, oriunde"; dați-i un răspuns concret.
  7. Vino cu soluții care fac ambele părți fericite.
    7
    Vino cu soluții care fac ambele părți fericite. O abordare bună este să adoptăm o "mentalitate" și să vină cu soluții care să facă ambele părți fericite, dacă situația o permite. În acest fel, sentimentele fiecăruia sunt luate în considerare și auzite. De exemplu, dacă conduceți colegul de cameră să lucreze în fiecare zi, totuși ea nu plătește pentru gaz, abordarea ei în legătură cu această problemă. Poți să spui: "Nu mă deranjează să te duc în fiecare zi atât de des. Deținerea unei mașini este cu adevărat costisitoare, totuși, și vă economisesc bani și timp dacă ați lua autobuzul în fiecare zi. Te-ai gandi sa faci gas in fiecare saptamana? I-aș aprecia cu adevărat. "În acest fel, recunoașteți că este posibil să nu realizați că vă simțiți într-un anumit fel. Acum este conștientă de această problemă fără să folosiți un ton acuzator.

Cap 7
Proiectarea încrederii

  1. Evaluați-vă nivelul de încredere în sine.
    1
    Evaluați-vă nivelul de încredere în sine. Încrederea în sine este reflectată de capacitatea dvs. de a înțelege cum vă vedeți. Aceasta include percepția de sine și unde credeți că vă potriviți în ierarhia socială. Dacă vă vedeți într-o lumină negativă, s-ar putea să vă confruntați cu o mare dificultate în afirmarea propriilor gânduri, credințe, nevoi și sentimente. În plus, vă puteți simți intimidați sau reticenți în a pune întrebări atunci când aveți nevoie de clarificare, să vă concentrați prea mult asupra propriilor trăsături negative și să nu aveți încredere în tine. Îndoiala de la sine împiedică comunicarea asertivă. Evaluați-vă încrederea în sine prin autoevaluare prin a vă pune întrebările: [29] Puteți să vă mențineți contactul vizual atunci când comunicați cu ceilalți? Vă proiectați vocea corect? Vorbiți cu încredere (fără a folosi expresii "multe" sau "multe")? Poziția sau poziția fizică este erectă și deschisă? Aveți posibilitatea de a pune întrebări atunci când este necesară clarificarea? Te simți confortabil în jurul altor persoane? Poți să spui nu când e cazul? Ești capabil să-ți exprimi furia și supărarea în mod corespunzător? Vă oferiți opinia atunci când sunteți în dezacord cu ceilalți? Te aperi de greșeli care nu sunt vina ta? Dacă ați răspuns la 3 sau mai puține dintre aceste întrebări, probabil că sunteți o persoană cu auto-asigurări. Dacă ați răspuns la nr. 4-6 din aceste întrebări, există o șansă semnificativă să vă vedeți în mod negativ. Dacă nu ați răspuns la mai mult de 7 întrebări, este posibil să întâmpinați dificultăți extraordinare cu încrederea în sine. S-ar putea să te îndoiești adesea de valoarea ta de respect sau să te vezi mai jos în ierarhia socială.
  2. Au limbajul trupului încrezător.
    2
    Au limbajul trupului încrezător. Modul în care vă țineți voi vorbi despre voi cu mult înainte de a obține o șansă de a vă deschide gura. Ține-ți umărul în pătrat și bărbia în sus. Evitați fidgeting (pune-ți mâinile în buzunare dacă trebuie) sau acoperă-ți gura atunci când vorbești. Uită-te la oameni în ochi atunci când vorbești, pentru a indica că nu intenționezi să fii tăiat. Încercați să nu fiți ușor de citit, mai ales dacă sunteți nervos sau nesigur. Ascunde "tăcerile" dvs. prin controlul mâinilor, picioarelor și expresiilor faciale astfel încât să nu-ți trădeze emoțiile. În cazul în care contactul cu ochii este o problemă, practică cu ochelari de soare și apoi lucrați până la a face it barefaced. Dacă trebuie să evitați privirea, priviți la distanță ca și când ați gândit, nu în jos. Chiar dacă sunteți nervos sau confuz, puteți continua să aveți încredere. Nu este rușine să punem întrebări.
  3. Vorbiți clar și deliberat.
    3
    Vorbiți clar și deliberat. Rushing atunci când vorbiți este o admitere că tu nu te aștepta ca oamenii să ia timp pentru a asculta. Vorbind încet, pe de altă parte, va indica oamenilor că merită să așteptați. Utilizați o voce clară și calmă. Nu trebuie să fii tare, dar trebuie să te faci auzit. Dacă oamenii nu vă observă, spuneți "Scuzați-mă" în mod clar și ferm. Nu te scuza când nu ai făcut nimic greșit, deoarece acest lucru poate comunica oamenilor că te simți ușor jenat doar pentru existența. Încearcă să fii concis când vorbești. Chiar și cei mai încrezători în lume își vor pierde audiența dacă nu-și vor face destul de ușor punctul de vedere. Evitați să spuneți cât de mult puteți, când încercați să faceți o declarație puternică. Faceți un efort conștient pentru a obține aceste cuvinte din vocabularul dvs.
  4. Lucrați pe aspectul vostru.
    4
    Lucrați pe aspectul vostru. Deși este posibil, oamenii fac judecăți rapide pe baza aspectului tău. Oamenii care sunt încrezători în mod natural și carismatici pot schimba mintea altora, dar restul de noi nu suntem atât de norocoși. Dacă purtați haine care arată că tocmai v-ați sculat din pat sau dacă purtați o lire de machiaj cu tocuri înalte pufoase, persoana obișnuită nu vă va lua în serios. Pe de altă parte, dacă arăți că sunteți gata să faceți lucruri, oamenii vor avea tendința de a fi mai respectuoși. Îmbrăcarea bine nu înseamnă neapărat îmbrăcarea. Dacă sunteți în mod natural obișnuit, concentrați-vă pe purtarea de haine curate, potrivite, nemodificate, fără sloganuri jenante sau imagini inadecvate. Efectuarea unui efort de a fi serioase cu privire la aspectul dvs. va face să pară că sunteți mai serios cu privire la cerințele dumneavoastră.
  5. Repetiți ce veți spune.
    5
    Repetiți ce veți spune. Acest lucru poate părea proastă, dar dacă doriți să proiectați încredere, atunci ar trebui să sunați ferm și decisiv atunci când vine momentul. Ce modalitate mai bună de a ajunge acolo decât de a practica? Puteți practica în fața oglinzii, într-o înregistrare sau chiar cu un prieten de încredere, pretinzând că acesta este șeful tău, altul semnificativ sau cu cine ai de gând să vorbești. Când vine momentul, amintiți-vă cât de încrezător ați sunat când ați fost doar repetiți, și lucrați pentru a suna și mai încrezător atunci când contează.

Cap 8
Căutați ajutor suplimentar

  1. Vizitați un consilier sau un psiholog.
    1
    Vizitați un consilier sau un psiholog. Dacă simți că mai ai nevoie de ajutor să devii asertiv, te poate ajuta să vezi un profesionist. Consilierii și psihologii au educație și formare specială pentru a ajuta oamenii să comunice în moduri sănătoase și semnificative. [30]
  2. Încearcă antrenamentul de asertivitate.
    2
    Încearcă antrenamentul de asertivitate. Multe universități oferă formare de asertivitate studenților [31]. Acest lucru vă va ajuta să practici tehnicile de asertivitate, ajutându-vă în același timp să discutați diferite situații în care simțiți că aveți nevoie de ajutor pentru a fi aserți, precum și pentru a vă ajuta să vă controlați stresul pe măsură ce navigați în diferite situații.
  3. Practicați-vă cu un prieten de încredere.
    3
    Practicați-vă cu un prieten de încredere. Afirmarea dumneavoastră însuși necesită practică și timp. Adresați-vă unui prieten pentru a vă ajuta să vă exersați abilitățile de comunicare în diferite scenarii. Cu cât vă confruntați mai mult cu situații care cer asertivitate, chiar și atunci când acestea sunt situații false, cu atât mai încrezător veți deveni.