Cum să dezvolte un chestionar pentru cercetare

Un chestionar este o tehnică pentru colectarea datelor în care un respondent oferă răspunsuri la o serie de întrebări. [1] Pentru a elabora un chestionar care să colecteze datele pe care le dorești, e nevoie de efort și timp. Cu toate acestea, luând o abordare pas cu pas a dezvoltării chestionarelor, puteți găsi un mijloc eficient de colectare a datelor care să răspundă la întrebarea dvs. unică de cercetare.

Cap 1
Proiectarea chestionarului dvs.

  1. Identificați scopul chestionarului dvs.
    1
    Identificați scopul chestionarului dvs. Ce fel de informații doriți să obțineți cu chestionarul dvs.? Care este obiectivul dvs. principal? Este un chestionar cel mai bun mod de a colecta aceste informații? Vino cu o întrebare de cercetare. [2] Poate fi o întrebare sau mai multe, dar acesta ar trebui să fie punctul focal al chestionarului dvs. Dezvoltați una sau mai multe ipoteze pe care doriți să le testați. Întrebările pe care le includeți în chestionarul dvs. trebuie să vizeze testarea sistematică a acestor ipoteze.
  2. Alegeți tipul sau tipurile de întrebări.
    2
    Alegeți tipul sau tipurile de întrebări. În funcție de informațiile pe care doriți să le adunați, există câteva tipuri posibile de întrebări pe care să le includeți în chestionarul dvs., fiecare având avantaje și argumente unice. Iată tipurile de întrebări frecvent utilizate pe un chestionar: [3] Întrebare ditotomă: aceasta este o întrebare care va fi, în general, o întrebare "nu / nu", dar poate fi, de asemenea, o întrebare "de acord / dezacord". Este cea mai rapidă și mai simplă întrebare de analizat, dar nu este o măsură foarte sensibilă. Întrebări deschise: aceste întrebări permit respondentului să răspundă cu propriile cuvinte. Ele pot fi utile pentru a înțelege sentimentele respondentului, dar poate fi o provocare atunci când este vorba despre analiza datelor. Se recomandă să se utilizeze întrebări deschise pentru a aborda problema "pentru ce". [4] Întrebări cu mai multe întrebări: aceste întrebări constau în trei sau mai multe categorii exclusive și se solicită un singur răspuns sau mai multe răspunsuri. ] Întrebările cu mai multe întrebări permit o analiză ușoară a rezultatelor, dar nu pot da răspunsul dorit de respondent. Ordonanțe pe scară ordonată (sau ordinală): acest tip de întrebare vă solicită respondentului să clasifice articolele sau să aleagă elemente dintr-un anumit ordin într-o anumită ordine. De exemplu, s-ar putea solicita respondenților dvs. să comande cinci lucruri de la cel puțin la cel mai important. Aceste tipuri de întrebări impun discriminarea între alternative, dar nu abordează problema motivului pentru care respondentul a făcut aceste discriminări [6]. Scrisori privind scara de evaluare: aceste întrebări permit respondentului să evalueze o anumită problemă bazată pe o anumită dimensiune. Puteți oferi o scară care oferă un număr egal de opțiuni pozitive și negative, de exemplu, variind de la "în mod strâns de acord" până la "în mod categoric dezacord". [7] Aceste întrebări sunt foarte flexibile, dar, de asemenea, nu răspund la întrebare "pentru ce" [8]
  3. Elaborați întrebări pentru chestionarul dvs.
    3
    Elaborați întrebări pentru chestionarul dvs. Întrebările pe care le elaborați pentru chestionarul dvs. trebuie să fie clare, concise și directe. [9] Astfel veți obține cele mai bune răspunsuri posibile de la respondenții dvs. Scrieți întrebări care sunt succinte și simple. Nu ar trebui să scrieți declarații complexe sau folosind jargon tehnic, deoarece va confunda respondenții și va duce la răspunsuri incorecte. [10] Adresați-vă o singură întrebare la un moment dat. [11] Acest lucru va ajuta la evitarea confuziei Feriți-vă de cererea de informații private sau "sensibile". [12] Acest lucru poate fi la fel de simplu ca vârsta sau greutatea, sau ceva atât de complex ca istoria sexuală trecută. Dacă puneți întrebări, cum ar fi acestea, de obicei, aveți nevoie să anonimați sau să criptați datele demografice pe care le colectați. Determinați dacă veți include un răspuns precum "nu știu" sau "nu este valabil pentru mine". În timp ce acestea pot da respondenților dvs. un mod de a nu răspunde la anumite întrebări, oferind aceste opțiuni pot duce, de asemenea, la lipsă date, care pot fi problematice în timpul analizei datelor. Puneți cele mai importante întrebări la începutul chestionarului dvs. [13] Acest lucru vă poate ajuta să strângeți date importante chiar dacă simțiți că respondenții dvs. pot fi distrați de la sfârșitul chestionarului.
  4. Limitați lungimea chestionarului dvs.
    4
    Limitați lungimea chestionarului dvs. Păstrați chestionarul cât mai scurt posibil. Este posibil ca mai mulți oameni să răspundă la un chestionar mai scurt, așa că asigurați-vă că îl păstrați cât mai concis posibil, colectând totodată informațiile necesare. [14] Dacă puteți face un chestionar care necesită doar 5 întrebări, faceți-o. Numai includeți întrebări care sunt direct utile întrebării dvs. de cercetare. [15] Un chestionar nu este o oportunitate de a colecta tot felul de informații despre respondenții dvs. Evitați să puneți întrebări redundante. Acest lucru va împiedica pe cei care vă iau chestionarul.
  5. Identificați obiectivul dvs. demografic.
    5
    Identificați obiectivul dvs. demografic. Există un anumit grup de persoane pe care doriți să le vizați cu chestionarul dvs.? Dacă este așa, cel mai bine este să determinați acest lucru înainte de a începe să distribuiți chestionarul dvs. [16] Luați în considerare dacă doriți ca chestionarul dvs. să colecteze informații atât de la bărbați, cât și de la femei. Unele studii vor studia doar un singur sex. Determinați dacă doriți ca ancheta dvs. să colecteze informații atât de la copii, cât și de la adulți. Multe sondaje vizează doar anumite intervale de vârstă pentru care se aplică întrebările. Luați în considerare includerea unei game de vârste în demografia țintă. De exemplu, puteți considera că tinerii sunt în vârstă de 18-29 de ani, adulți în vârstă de 30-54 de ani și adulți maturi în vârstă de 55+. Oferirea unui interval de vârstă vă va ajuta să obțineți mai mulți respondenți decât să vă limitați la o anumită vârstă. Gândiți-vă ce altceva ar face o persoană o țintă pentru chestionarul dvs. Trebuie să conducă o mașină? Trebuie să aibă asigurări de sănătate? Trebuie să aibă un copil sub 3 ani? Asigurați-vă că sunteți foarte clar în legătură cu acest lucru înainte de a distribui chestionarul.
  6. Asigurați-vă că vă puteți proteja confidențialitatea.
    6
    Asigurați-vă că vă puteți proteja confidențialitatea. Faceți-vă planul de a proteja confidențialitatea respondenților înainte de a începe să vă scrieți sondajul. Aceasta este o parte foarte importantă a multor proiecte de cercetare. Luați în considerare un chestionar anonim. Este posibil să nu doriți să solicitați nume pe chestionarul dvs. Acesta este un pas pe care îl puteți lua pentru a preveni confidențialitatea, totuși este adesea posibilă identificarea identității unui respondent utilizând alte informații demografice (cum ar fi vârsta, caracteristicile fizice sau codul poștal). Luați în considerare de-identificarea identității respondenților dvs. Dați fiecărui chestionar (și, prin urmare, fiecărui respondent) un număr unic sau un cuvânt unic și faceți referire numai la acel nou identificator. Distruge orice informație personală care poate fi utilizată pentru a determina identitatea. Rețineți că nu este nevoie să colectați multe informații demografice pentru a putea identifica pe cineva. Oamenii pot fi atenți să furnizeze aceste informații, astfel încât să puteți obține mai mulți respondenți prin a pune mai puține întrebări demografice (dacă este posibil pentru chestionarul dvs.). Asigurați-vă că ați distrus toate informațiile de identificare după finalizarea studiului. [17]

Cap 2
Scrierea chestionarului

  1. Prezinta-te.
    1
    Prezinta-te. Introducerea dvs. ar trebui să explice cine sunteți și ce acreditări aveți. Ar trebui să clarificați dacă lucrați singur sau ca parte a unei echipe. Includeți numele instituției sau societății academice pentru care colectați date. Iată câteva exemple: Numele meu este Jack Smith și sunt unul dintre creatorii acestui chestionar. Fac parte din Departamentul de Psihologie al Universității din Michigan, unde mă concentrez în dezvoltarea cunoașterii la sugari. Eu sunt Kelly Smith, student în anul III la Universitatea din New Mexico. Acest chestionar face parte din examenul meu final în statistici. Numele meu este Steve Johnson, iar eu sunt analist de marketing pentru The Best Company. Am lucrat la dezvoltarea chestionarelor pentru a determina atitudinile legate de consumul de droguri în Canada de mai mulți ani.
  2. Explicați scopul chestionarului.
    2
    Explicați scopul chestionarului. [18] Mulți oameni nu vor răspunde la un chestionar fără a înțelege care este scopul chestionarului. Nu este nevoie de o explicație lungă; în schimb, câteva propoziții concise vor face truc. Iată câteva exemple: colectez date referitoare la atitudinile legate de controlul armelor. Aceste informații sunt colectate pentru clasa mea Antropologie 101 de la Universitatea din Maryland. Acest chestionar vă va pune 15 întrebări despre obiceiurile dvs. de mâncare și de exerciții fizice. Încercăm să realizăm o corelație între consumul de alimente sănătoase, frecvența exercițiilor fizice și incidența cancerului la adulții maturi. Acest chestionar vă va întreba despre experiențele dvs. recente în legătură cu călătoriile aeriene internaționale. Vor fi trei secțiuni de întrebări care vă vor cere să vă relatați recentele excursii și sentimentele care vă înconjoară aceste călătorii, precum și planurile de călătorie pentru viitor. Căutăm să înțelegem cum influențează sentimentele unei persoane care înconjoară călătoria cu avionul planurile lor viitoare.
  3. Revelați ce se va întâmpla cu datele pe care le colectați.
    3
    Revelați ce se va întâmpla cu datele pe care le colectați. Colectați aceste date pentru un proiect de clasă sau pentru o publicație? Sunt aceste date utilizate pentru cercetarea pieței? În funcție de ce intenționați să faceți cu datele pe care le colectați din chestionarul dvs., pot exista cerințe diferite pe care trebuie să le acordați atenție înainte de a distribui sondajul. Feriți-vă că, dacă colectați informații pentru o universitate sau pentru publicare, este posibil să trebuiască să faceți check-in cu Consiliul instituțional de revizuire al instituției (IRB) pentru a primi permisiunea înainte de a începe. Majoritatea universităților de cercetare au personal dedicat IRB, iar informațiile lor pot fi găsite de obicei pe site-ul școlii. Amintiți-vă că transparența este cea mai bună. Este important să fii cinstit cu privire la ce se va întâmpla cu datele pe care le colectezi. Includeți un consimțământ informat dacă este necesar. Rețineți că nu puteți garanta confidențialitatea, dar veți face toate încercările rezonabile de a vă asigura că vă protejați informațiile. [19]
  4. Estimați cât timp va dura chestionarul.
    4
    Estimați cât timp va dura chestionarul. Înainte ca cineva să se așeze pentru a vă lua chestionarul, poate fi de ajutor să știe dacă chestionarul îi va lua 10 minute sau 2 ore. Furnizarea acestor informații la începutul chestionarului dvs. este mai probabil să vă aducă în cele din urmă mai multe chestionare complete. E timpul să luați sondajul. Apoi, ia în considerare faptul că va lua mai mulți oameni mai mult decât tine, iar unii oameni mai puțin timp decât tine. Oferiți un interval de timp în loc de un anumit timp. De exemplu, este mai bine să spunem că un sondaj va dura între 15 și 30 de minute decât să spunem că va dura 15 minute și că unii respondenți au renunțat la jumătate. Utilizați acest lucru ca motiv pentru a vă păstra concluzia anchetei! Veți simți mult mai bine să cereți oamenilor să facă un sondaj de 20 de minute, decât să le cereți să ia o perioadă de 3 ore.
  5. Descrieți orice stimulente care ar putea fi implicate.
    5
    Descrieți orice stimulente care ar putea fi implicate. Un stimulent este tot ce vă puteți oferi ca o recompensă la sfârșitul chestionarului. Stimulentele pot fi mai multe tipuri de lucruri: ele pot fi monetare, premii dorite, certificate de cadou, bomboane, etc. Există argumente pro și contra pentru a oferi stimulente. Stimulentele pot atrage un tip greșit de respondent. Nu doriți să includeți răspunsuri de la persoane care se grăbesc prin chestionarul dvs. doar pentru a obține recompensa la sfârșit. Acesta este un pericol de a oferi un stimulent. [20] Stimulentele pot încuraja oamenii să răspundă la sondajul dvs., care ar putea să nu fi răspuns fără o recompensă. Aceasta este o situație în care stimulentele vă pot ajuta să atingeți numărul țintă al respondenților dvs. [21] Luați în considerare strategia utilizată de SurveyMonkey. În loc să plătească direct respondenților pentru a-și lua sondajele, aceștia oferă 50 de cenți organizației caritabile la alegerea lor atunci când un respondent completează un sondaj. Ei simt că acest lucru micșorează șansele ca un respondent să completeze un chestionar din interes propriu. [22] Luați în considerare introducerea fiecărui respondent într-un desen pentru un premiu dacă acesta completează chestionarul. Puteți să oferiți un card cadou de 25 USD unui restaurant sau unui iPod nou sau unui bilet la un film. Acest lucru face mai puțin tentant doar să răspundă la chestionarul dvs. numai pentru stimulent, dar oferă totuși șansa unei recompense plăcute.
  6. Asigurați-vă că chestionarul dvs. arată profesional.
    6
    Asigurați-vă că chestionarul dvs. arată profesional. [23] Pentru că doriți ca oamenii să aibă încredere în dvs. ca colector de date, chestionarul dvs. trebuie să aibă un aspect profesional. Întotdeauna citiți dovada. Verificați erorile de ortografie, gramatică și punctuație. Includeți un titlu. Aceasta este o modalitate bună pentru ca respondenții dvs. să înțeleagă cât mai repede posibil punctul central al sondajului. Vă mulțumim respondenților. Mulțumiți-le că au făcut timp și efort pentru a vă completa sondajul.

Cap 3
Distribuirea chestionarului dvs.

  1. Faceți un studiu pilot.
    1
    Faceți un studiu pilot. Cereți unor persoane pe care le cunoașteți să vă ia chestionarul (nu vor fi incluse în nici un rezultat care rezultă din acest chestionar) și să fie pregătiți să îl revizuiască dacă este necesar. [24] Planificați să includeți 5-10 persoane în testarea-pilot a chestionarului dvs. [25] Obțineți feedbackul asupra chestionarului dvs. întrebând următoarele întrebări: A fost chestionarul ușor de înțeles? Aveți întrebări care te-au derutat? A fost chestionarul ușor de accesat? (Este deosebit de important dacă chestionarul dvs. este online). Credeți că chestionarul a meritat timpul dumneavoastră? Ați fost confortabil să răspundeți la întrebările cerute? Există îmbunătățiri pe care le-ați face cu chestionarul?
  2. Diseminați chestionarul.
    2
    Diseminați chestionarul. Trebuie să stabiliți ce este cel mai bun mod de a difuza chestionarul dvs. [26] Există mai multe modalități comune de distribuire a chestionarelor: [27] Utilizați un site online, cum ar fi SurveyMonkey.com. Acest site vă permite să vă scrieți propriul chestionar împreună cu constructorul de sondaje și să oferiți opțiuni suplimentare cum ar fi opțiunea de a cumpăra un public țintă și de a folosi analizele lor pentru a analiza datele dvs. [28] Luați în considerare utilizarea e-mailului. Dacă trimiteți prin e-mail sondajul dvs., asigurați-vă întotdeauna că includeți un plic stampilat de auto-adresare, astfel încât respondentul să poată trimite cu ușurință răspunsurile înapoi. Asigurați-vă că chestionarul dvs. se va potrivi într-un plic standard de afaceri. Efectuați interviuri față-în-față. Aceasta poate fi o modalitate bună de a vă asigura că atingeți obiectivul dvs. demografic și puteți reduce informațiile lipsă în chestionarele dvs., deoarece este mai dificil pentru un respondent să evite să răspundă la o întrebare atunci când îl întrebați direct. Încercați să utilizați telefonul. Deși acest lucru poate fi o modalitate mai eficientă de a vă culege datele, poate fi dificil să îi faceți pe oameni să răspundă la chestionare telefonice.
  3. Includeți un termen limită.
    3
    Includeți un termen limită. Cereți-vă respondenților să vă completeze chestionarul și să vă întoarce la o anumită dată pentru a vă asigura că aveți suficient timp pentru a analiza rezultatele. Terminați-vă termenul rezonabil. Acordarea de răspunsuri respondenților până la 2 săptămâni ar trebui să fie mai mult decât suficientă. Orice mai mult și riscați-vă pe respondenți să uitați despre chestionarul dvs. Luați în considerare furnizarea unui memento. O săptămână înainte de termenul limită este un moment bun pentru a oferi un memento blând pentru returnarea chestionarului. Includeți o înlocuire a chestionarului în cazul în care acesta a fost deplasat greșit de respondentul dvs. [29]