Cum să țineți respirația sub apă

Indiferent dacă doriți să vă țineți respirația pentru a vă impresiona prietenii sau pentru a fi un înotător mai rapid, va trebui să practicați ținând respirația pentru perioade lungi de timp. Tehnicile adecvate de respirație vă vor ajuta să rămâneți sub apă fără să aveți nevoie de aer. Această abilitate este utilă pentru scufundări, surfing, înot și orice activitate de apă care vă cere să fiți sub apă în orice moment.

Cap 1
Construirea capacității lungului

  1. Stai sau stai pe teren solid.
    1
    Stai sau stai pe teren solid. Găsiți un teren confortabil pentru a vă așeza sau a vă așeza în genunchi. [1] Practicandu-ti respiratia pentru perioade lungi de timp din apa inainte, astfel incat sa poti practica tehnicile de respiratie adecvate.
  2. Relaxați-vă mintea și corpul.
    2
    Relaxați-vă mintea și corpul. În timp ce stați în picioare sau în ședințe, vă concentrați atenția asupra gândurilor și grijilor suplimentare. Nu vă mișcați în jurul corpului; stați cât mai departe posibil. Acest lucru scade pulsul sângelui. Pulsul redus înseamnă că corpul dvs. utilizează mai puțin oxigen. [2] Corpul tau are nevoie de oxigen pentru a se mișca și a funcționa. Cu cat te deplasezi mai putin, cu atat mai putin oxigen va avea nevoie de corpul tau. În primul rând, practică ținând respirația fără să se miște. Apoi, adăugați mișcări simple, lenești cum ar fi mersul pe jos pentru a vă antrena corpul pentru a conserva oxigenul. Aceasta vă va pregăti corpul să se scufunde și să înoate cu mai puțin aer.
  3. Inhalați lent folosind diafragma.
    3
    Inhalați lent folosind diafragma. Ar trebui să vă simțiți ca burta să crească în loc de umerii dvs. dacă folosiți diafragma pentru a inspira. Diafragma dvs. este mușchiul atașat la partea inferioară a plămânilor, care vă ajută să vă extindeți plămânii pentru a ține mai mult oxigen. [3] Începeți să inhalați timp de 5 secunde la un moment dat. Apoi, creșteți cu câteva secunde de fiecare dată când inhalați. Veți întinde plămânii și vă veți spori capacitatea de a ține mai mult aer. Umflarea obrajilor nu înseamnă că aveți suficient oxigen. Vă face să utilizați mușchii de față care cheltuiesc oxigenul în loc să îl conserve.
  4. Expirați puțin câte o dată.
    4
    Expirați puțin câte o dată. În timp ce vă țineți respirația, lăsați-i puțini puțini de aer la un moment dat. Veți simți corpul încercând și vă forțează să expirați complet. Aceste mici convulsii sunt corpul vostru care vă spune că dioxidul de carbon se dezvoltă în plămânii dvs. [4] Împingeți cât mai mult aer când este posibil pentru a scăpa de orice dioxid de carbon suplimentar. Pe măsură ce vă rețineți, corpul transformă oxigenul în dioxid de carbon. Dioxidul de carbon este toxic pentru corpul dumneavoastră și vă poate determina să treceți. Odată ce treceți de convulsii, splina dvs. eliberează sânge mai mult oxigen din sânge. Țineți-vă respirația peste acest punct pentru a putea să o țineți mai mult. [5]
  5. Repetați inhalarea și expirarea.
    5
    Repetați inhalarea și expirarea. De fiecare dată când repetați un ciclu de respirație, împingeți-vă să mergeți puțin mai mult de fiecare dată. Inspirați și ieșiți timp de două minute, păstrând-vă într-un ritm calm și echilibrat. Îți antrenezi corpul să se descurce fără oxigen.

Cap 2
Mergând sub apă

  1. Respirați corect de mai multe ori.
    1
    Respirați corect de mai multe ori. Înainte de a merge sub apă, petreceți cinci minute de respirație și ieșire încet, așa cum ați practicat. Relaxați-vă și corpul în timp ce stați sau în picioare în capătul superficial al unei piscine sau al unui corp de apă.
  2. Treci încet sub suprafață.
    2
    Treci încet sub suprafață. Luați o respirație adâncă prin gură și scăpați-vă sub suprafața apei. Păstrați-vă gura și nasul în timp ce sunt sub apă. Utilizați degetele pentru a vă ține nasul închis dacă aveți nevoie. Starea relaxată este importantă, deoarece există un risc mai mare în a vă reține respirația sub apă decât pe uscat.
  3. Resurface încet.
    3
    Resurface încet. După ce ați atins limita corpului, înotați sau împingeți-vă la suprafață. Suflați orice aer suplimentar în timp ce vă ridicați, pentru a vă putea respira imediat. Înainte de scufundări din nou, luați încă două până la cinci minute pentru a face câteva cicluri de respirație pentru a vă aduce corpul înapoi la nivelurile normale de oxigen. Dacă începeți să vă panicați în orice moment, relaxați-vă și suprafați. Panickingul poate duce la inhalare accidentală sub apă, care poate provoca înec.
  4. Adăugați în mișcare odată ce sunteți confortabil.
    4
    Adăugați în mișcare odată ce sunteți confortabil. Înotarea și forțarea corpului dumneavoastră să se scufunde mai adânc va folosi mai mult oxigen. Nu încercați să vă exercitați imediat. Când vă scufundați, doriți să rămâneți cât mai relaxat și mai calm posibil, menținându-vă pulsul scăzut. Înotul este opusul complet. Pulsul va fi înalt și mușchii se vor mișca repede. [6]
  5. Măsurați progresul în funcție de distanță și nu de timp.
    5
    Măsurați progresul în funcție de distanță și nu de timp. Pe măsură ce începeți să mergeți mai mult fără respirație, evitați să folosiți un cronometru sau să numărați secunde, pentru că vă veți pătrunde psihic. [7] În schimb, măsurați cât de departe puteți înota peste piscină sau cât de profund puteți merge înainte de a avea nevoie de aer. Dacă doriți să țineți evidența timpului dvs., aveți în schimb un prieten în timp.

Cap 3
Starea în siguranță

  1. Aveți o altă persoană în apropiere în timp ce vă exersați.
    1
    Aveți o altă persoană în apropiere în timp ce vă exersați. Practicarea în sine este periculoasă deoarece nu vă puteți ajuta la siguranță dacă treceți sau începeți să vă sufocați sau să vă înecați. Pentru a fi în siguranță, asigurați-vă că partenerul dvs. este instruit în CPR, astfel încât, dacă există o situație de urgență, ei sunt în măsură să vă ajute.
  2. Rămâneți mai întâi în ape de mică adâncime.
    2
    Rămâneți mai întâi în ape de mică adâncime. În acest fel poți să stai sau să stai în timp ce mergi sub apă. Trecerea apei necesită o energie suplimentară care utilizează oxigenul prețios. Este, de asemenea, mai ușor să ajungeți la suprafață rapid în cazul în care aveți nevoie de aer sau aveți o urgență.
  3. Ascultați-vă corpul.
    3
    Ascultați-vă corpul. Dacă vă vedeți o viziune care începe să se estompeze sau vă simțiți ușor, mergeți imediat la suprafață. Riscul siguranței dvs. personale nu este la fel de important ca câteva secunde sub apă.