Cum să iți mărești dopamina

Dopamina produsă natural de creierul dvs. vă face să vă simțiți bine și să aveți încredere în sine. Ai o grămadă de dopamină ca răspuns la activități plăcute, cum ar fi mâncarea sau sexul. Pe de altă parte, fără suficientă dopamină, vă puteți simți leneș, deprimat și neinteresat în viață. Iată câteva metode diferite pentru a crește nivelul de dopamină dacă vă simțiți puțin scăzut.

Cap 1
Prin dietă

  1. Mancati alimente bogate in tirozina.
    1
    Mancati alimente bogate in tirozina. Pentru a face dopamina, corpul tau are nevoie de tirozină - după o grămadă de termeni de sinteză și tehnică, acesta se transformă în combustibilul tău fericit. Migdalele, avocado, bananele, laptele cu conținut scăzut de grăsimi, carnea și păsările de curte, boabele de lima, semințele de susan și de dovleac pot ajuta organismul să producă mai mult dopamină. la tirozină. Acesta poate fi găsit în produsele din soia (cum ar fi tofu, etc.), pește, produse lactate și carne. [2] Cu toate acestea, multe produse lactate și produse din carne sunt bogate în calorii și grăsimi, deci aveți grijă și monitorizați consumul caloric cu această dietă bogată în dopamine.
  2. Creșteți aportul de antioxidanți.
    2
    Creșteți aportul de antioxidanți. Dopamina este ușor de oxidat, iar antioxidanții pot reduce leziunea radicalilor liberi celulelor creierului care produc dopamină. Multe fructe și legume sunt bogate în antioxidanți, printre care: [3] beta-caroten și carotenoizi:

Cap 2
Prin hackeri de stil de viață

  1. Fă sport regulat.
    1
    Fă sport regulat. Exercitarea crește calciul din sânge, care stimulează eliberarea și absorbția dopaminei în creier. Încercați 30 până la 60 de minute de mers pe jos, înot sau jogging pentru a începe să vă începeți nivelurile de dopamină. De asemenea, vă susțin endorfinele. Un râs veritabil sau o întindere devine endorfinele tale, ceea ce este similar cu un maxim de dopamină. Cu excepția cazului în care erați de fapt într-o endorfină, ar fi foarte periculos - este un inhibitor al durerii. [5]
  2. Ia multă somn.
    2
    Ia multă somn. Una dintre cele mai bune modalități de a vă simți energizată și pregătită pentru a face față zilei este să dormiți mult. Dopamina a fost legată de sentimentele de stare de veghe, astfel încât, pentru a obține acel sentiment de veghe, obțineți 7 până la 8 ore de somn pe timp de noapte. Sau ... nu primiți nimic. Dacă sunteți de fapt căutați până la nivelurile de dopamină, spre deosebire de a vă simți bine, nivelurile de dopamină cresc rapid cu privarea de somn. Veți simți obosit, grogos și iritabil, dar nivelurile de dopamină vor fi prin acoperiș. [6] [7]
  3. Atingeți un nou obiectiv.
    3
    Atingeți un nou obiectiv. Dopamina este vorba despre plăcere; este o chestie chimică hedonistă credibilă, asta e sigur. Din fericire, tot ce trebuie să faceți este să vă antrenați creierul. Indiferent dacă este important pentru dvs. să ajungeți la magazinul de gogoși la timp sau să obțineți în cele din urmă acel doctorat, atingerea unui nou obiectiv va pune centrele de plăcere în modul de petrecere. [5] Nu trebuie să fie mare. Începeți să vă gândiți la activitățile dvs. zilnice ca scopuri. Ați făcut-o în dimineața fără a verifica Facebook ?! FANTASTIC. Recompensă timpul, pentru că acest obiectiv a fost atins! Dopamina pentru toată lumea! Dopamina? Nu, dopa ta! Dopa-tuturor!

Cap 3
Cu suplimente, medicamente, etc.

  1. Încercați un supliment.
    1
    Încercați un supliment. Unii medici recomanda suplimentele de vitamina B6 si L-fenilalanina (Phe) pentru a ridica dopamina in creier. Puteți lua oricare dintre acestea la farmacia dvs. locală. În mod similar, feniletilamină (PEA), un ingredient găsit în ciocolată, ridică dopamina. PEA oferă, de asemenea, beneficii terapeutice legate de pierderea în greutate. Puteți comanda acest lucru online. Cu siguranță vorbiți cu medicul dumneavoastră în prealabil, totuși. [8]
  2. Luați medicamente pentru a mări dopamina.
    2
    Luați medicamente pentru a mări dopamina. În funcție de simptomele pe care le expuneți, medicul dumneavoastră vă poate prescrie medicamente care vă vor mări nivelul de dopamină. El / ea va cunoaște inna și out-ul fiecărui medicament și va putea să vă îndrume în direcția cea bună. [9] ADHD:
  3. Luați în considerare măsuri mai drastice.
    3
    Luați în considerare măsuri mai drastice. Dacă pur și simplu căutați un pic pick-me-up, aceasta nu este alternativa pentru tine. Dar, pentru înregistrare, există strategii mai serioase pe care le puteți întreprinde pentru a crește nivelul de dopamină; totuși, toate sunt numai pentru cei care sunt sub îngrijirea unui profesionist psihologic. Anumite strategii cum ar fi ECT (terapia electro-convulsivă - o dată considerată precară acum se întoarce în popularitate) s-au dovedit eficiente în creșterea nivelurilor de dopamină [10]. Dacă medicamentele nu funcționează pentru dvs., există și alte lucruri pe care le puteți încerca. Discutați cu medicul dumneavoastră.