Cum să obțineți o piele sănătoasă

Pielea este extrem de importantă pentru sănătate, deoarece protejează restul corpului de germeni și agenți infecțioși. În timp ce mulți oameni doresc o piele sănătoasă datorită aspectului radiant pe care îl oferă, poate fi de asemenea un indicator al sănătății generale, iar pielea sănătoasă începe cu un corp sănătos. Îngrijirea pielii și produsele anti-îmbătrânire sunt industrii uriașe, dar îngrijirea pielii are la fel de mult de-a face cu modul în care tratați corpul și ceea ce puneți în el, pe măsură ce face ceea ce îl puneți.

Cap 1
Curățare și hidratare

  1. Spălați regulat, dar nu prea des.
    1
    Spălați regulat, dar nu prea des. Pielea ta este acoperită într-un strat de piele moartă, ulei și bacterii bune, care ajută la prevenirea pătrunderii obiectelor dăunătoare în corpul tău. Dușul spală acest strat. [1] Curățarea pielii este importantă pentru o bună igienă, dar spălarea prea frecventă este inutilă și poate face mai dificil pentru pielea dvs. să vă protejeze corpul de contaminanți și infecții. În general, oamenii nu au nevoie să facă duș mai mult decât în ​​fiecare zi sau la fiecare trei zile. [2] Poate doriți să luați în considerare procesul de duș mai des dacă lucrați cu publicul sau cu infractorul, luați zilnic transportul public sau dacă aveți un loc de muncă fizic care necesită efort.
  2. Au dușuri scurte sau băi în apă caldă.
    2
    Au dușuri scurte sau băi în apă caldă. Îndepărtarea în apă fierbinte și pentru fâșii prea lungi uleioase și utile din piele [3] și poate agrava anumite afecțiuni ale pielii precum rozacee și eczemă. [4]
  3. Folosiți produse de curățare ușoare.
    3
    Folosiți produse de curățare ușoare. La fel ca apa calda, sapunurile puternice vor elimina uleiul din piele si va vor lasa sa va simtiti bine si uscate. Când faceți baie, alegeți săpunuri sau detergenți ușori care nu conțin arome artificiale. Căutați sapunuri care: Conține ingrediente liniștitoare și hidratante, cum ar fi aloe, căpșuni și uleiuri vegetale, ierburi sau plante medicinale, cum ar fi musetelul, lavanda, rozmarinul și menta. Nu conțineți laurii sulfat de sodiu sau alcool, care poate atât să vă usuce pielea. [7] Potrivi tipul tău de piele. De exemplu, dacă aveți piele uscată, căutați săpunuri hidratante. Pentru pielea sensibilă, căutați săpunul fără parfum și hipoalergen. Curățați pielea fără a îndepărta pielea și uleiul. [8]
  4. Îndepărtați pielea.
    4
    Îndepărtați pielea. În loc să frecați uscat cu un prosop când ați terminat de baie, blocați ușor pielea cu un prosop și lăsați umezeala rămasă să se usuce la aer. Acest lucru vă va permite să lăsați un strat de ulei pe piele, care va ajuta la menținerea umidității și prevenirea uscăciunii.
  5. Exfoliați o dată sau de două ori pe săptămână.
    5
    Exfoliați o dată sau de două ori pe săptămână. Acest lucru va elimina stratul superior al pielii moarte și va dezvălui pielea proaspătă, nouă și radiantă de dedesubt, oferind pielea un aspect sănătos și strălucitor. Evitați să utilizați substanțe acide, cum ar fi suc de lamaie sau roșii, pe piele și mai ales pe față, deoarece acestea pot elimina uleiurile naturale ale pielii și vă vor face mai sensibili la soare. Cu toate acestea, produsele cu alfa hidroxi acizi, care sunt special formulate pentru a fi utilizate pe piele, pot fi exfoliante blând și eficiente. Regular curățarea, exfolierea și hidratarea pot ajuta la prevenirea erupțiilor și petelor, și păstrați-vă pielea caută tineri și sănătoși. Pentru pielea uscată, căutați un produs de exfoliere care nu are agenți de curățare suplimentari (sau foarte blanzi) și un hidratant. Pentru pielea grasă, alegeți un produs de exfoliere pentru echilibrare care oferă, de asemenea, o spălare profundă. [10]
  6. Umidificați în mod regulat.
    6
    Umidificați în mod regulat. Împreună cu menținerea umezelii pe piele, care îl împiedică să se usuce, hidratatoarele protejează de asemenea pielea și îmbunătățesc tonul și textura. [11] Luați în considerare utilizarea unui hidratant care are o clasificare SPF pentru o protecție suplimentară împotriva soarelui. Ca un antioxidant și antiinflamator, uleiul de măsline poate fi aplicat și pe piele ca un hidratant natural. Amidonul dulce, nuca de cocos, jojoba și uleiul de argan funcționează și ca hidratanți, ca și Shea și untul de cacao. Puteți utiliza aceste produse pe cont propriu sau căutați hidratante care le conțin. Rețineți că uleiul de nucă de cocos, uleiul de măsline și unturile de shea și de nucă de cocos pot fi comedogene și nu sunt recomandate pentru utilizare pe față la persoanele cu piele predispusă la acnee sau negru. Căutați loțiuni sau geluri în loc de creme dacă aveți piele grasă, dar optați pentru creme dacă aveți piele uscată. Pentru pielea cu acnee, căutați hidratante care conțin acid salicilic. Dar dacă aveți pielea sensibilă, căutați ingrediente calmante cum ar fi ceaiul verde, vitamina C și aloe. [12]

Cap 2
Mâncând o dietă sănătoasă

  1. Mănâncă fructele și legumele.
    1
    Mănâncă fructele și legumele. Consumul de alimente care vin în toate culorile curcubeului vă asigură că veți obține substanțele nutritive, vitaminele și mineralele care sunt vitale pentru o sănătate bună. Fructele și legumele vor ajuta la promovarea unei piele sănătoase, deoarece promovează un corp sănătos. Consumul unei alimente bogate în aceste alimente poate duce la un risc mai scăzut de boli de inimă, accident vascular cerebral și hipertensiune arterială, poate regla glicemia și greutatea și ajuta la digestie. [13] Mănâncă legume verzi, cu frunze verzi. Mananca alimente colorate luminos, care sunt portocalii, albastre, galbene, rosii si mov. Roșiile, de exemplu, sunt excelente pentru piele, deoarece consumul lor poate ajuta la protejarea acestora de daunele provocate de soare, pentru a face pielea mai fină și pentru a stimula colagenul.
  2. Mănâncă alimente cu aspect de piele.
    2
    Mănâncă alimente cu aspect de piele. Alimentele bogate în antioxidanți, seleniu, coenzima Q10 și flavonoide promovează toate organismele sănătoase și pielea radiantă. Antioxidanții și seleniul previne leziunile produse de radicalii liberi, care se crede că contribuie la ridurile, deteriorarea țesuturilor și pielea uscată. [14] Coenzima Q10 este un antioxidant produs de corpul vostru. Flavonoidele sunt produsul secundar al creșterii plantelor și au proprietăți antioxidante și antiinflamatoare. Alimente bogate în antioxidanți includ boabe întregi, fructe de padure, caise, sfecla, squash și cartofi dulci, mandarine, fasole [16] și ulei de măsline. Alimentele care conțin seleniu includ paste de grâu întreg, nuci de Brazilia, ciuperci de buton, carne de vită și curcan, stridii, creveți și crabi, snapper și cod, precum și alte pești. Coenzima Q10 se găsește în boabe întregi, pește, carne de organe și uleiuri de soia, canola și susan. [18] Flavonoidele pot fi găsite în lucruri precum ciocolată neagră și ceai verde. [19]
  3. Consumați alimente bogate în vitaminele A, C și E.
    3
    Consumați alimente bogate în vitaminele A, C și E. Aceste vitamine oferă beneficii diferite, dar toate contribuie la o piele sănătoasă. Vitamina C poate stimula colagenul și elastina din piele, iar aceste proteine ​​împiedică ridurile, liniile și ruperea [20]. Vitamina A vă ajută să vă păstrați pielea proaspătă și strălucitoare, împiedicând uscarea, reducând petele întunecate și eliminând ridurile. Vitamina E este un antioxidant care luptă împotriva daunelor produse de radicalii liberi. [21] Alimente bogate în vitamina C includ ardei, citrice, legume verzi, papaya și kiwi. Puteți încerca, de asemenea, căpșuni, dovleac și rodii pentru doze mari de această vitamină împotriva ridurilor. [23] Alimentele ambalate cu vitamina A includ verdeață cu frunze întunecate, portocale, morcovi, pepene galben și ouă. Vitamina E poate fi găsită în fructe cu coajă lemnoasă și semințe, măsline, verde cu frunze închise și uleiuri vegetale. [24]
  4. Pune-ți omega-ul.
    4
    Pune-ți omega-ul. Grăsimile sunt necesare pentru o piele sănătoasă, în special pentru acizii grași omega-3 și omega-6. Aceste acizi grași mențin pielea strălucitoare și hidratată și împiedică uscarea și pete. [25] Sursele bune ale acestor acizi grași esențiali sunt: ​​Nuci [26] Ulei de măsline și de canola Semințe de flax Sardine, macrou și somon
  5. Bea apă.
    5
    Bea apă. Pielea, ca orice parte a corpului, are nevoie de o buna hidratare pentru a functiona optim. Hidratarea suficientă poate preveni uscarea și inflamarea, ceea ce va împiedica încrețirea [27] și va face ca liniile să fie mai puțin vizibile. Orientarea tradițională pentru consumul de apă este de opt cupe (o ceașcă este egală cu 8 uncii sau 235 ml) pe zi. Cu toate acestea, fructele și legumele conțin apă, așa că mâncarea lor contează pentru hidratarea zilnică. [28] Cea mai bună regulă este să ascultați corpul despre consumul de apă, deci, dacă sunteți însetat, beți!
  6. Evitați zaharurile adăugate.
    6
    Evitați zaharurile adăugate. Zahărul din dieta ta poate duce la ridurile și pielea sărată. Moleculele de zahăr se atașează de moleculele de proteine ​​și, atunci când se întâmplă acest lucru, pot afecta colagenul și elastina. [29] În timp ce există multe alimente care sunt bune pentru tine - cum ar fi fructele - care conțin zahăr, ceas pentru zahăr adăugat în alimente prelucrate și pre-făcute.

Cap 3
Aveți grijă de corpul vostru

  1. Exercițiu în mod regulat.
    1
    Exercițiu în mod regulat. Acest lucru este esențial pentru plămânii sănătoși, pentru sistemul dumneavoastră cardiovascular și pentru corpul dumneavoastră în ansamblu, inclusiv pentru piele. Exercitiile ajuta pielea dumneavoastra deoarece imbunatateste circulatia, creste fluxul de nutrienti pe piele si indeparteaza murdaria de pe suprafata pielii. În plus, poate încetini procesul de îmbătrânire a pielii. [30] Asigurați-vă că rehidratați corpul după un antrenament bun.
  2. Relaxați-vă și relaxați-vă.
    2
    Relaxați-vă și relaxați-vă. Stresul poate provoca haos pe piele și corp, precum și pe mintea ta, iar hormonii pe care corpul tău le eliberează ca răspuns la stres pot exacerba lucruri precum acnee, psoriazis, rozacee și eczemă. [31] În plus, stresul poate spori timpul de vindecare în corpul dvs., astfel încât decupajele vor dura mai mult timp pentru a pleca. [32] Yoga și meditația pot fi benefice pentru piele, deoarece sunt atât activități de eliberare a stresului.
  3. Nu fumezi.
    3
    Nu fumezi. Fumatul, ca stresul, are un impact negativ asupra sănătății, pielii și aspectului. Fumatul scade fluxul de sânge, care este necesar pentru o piele sănătoasă. De asemenea, dăunează colagenului și elastinei, în timp ce mișcările fizice asociate cu fumatul duc la riduri în jurul gurii și ochilor. [33]
  4. Dormi suficient.
    4
    Dormi suficient. Somnul este important din multe motive, iar pielea sănătoasă este doar una dintre ele. Pentru unul, atunci când dormim, corpurile noastre secretă anumiți hormoni de creștere, ceea ce duce la producția de colagen. [34]
  5. Protejați-vă pielea de soare.
    5
    Protejați-vă pielea de soare. În timp ce o cantitate minimă de expunere la UV este necesară pentru producerea de vitamina D (20 de minute sunt suficiente pentru majoritatea oamenilor [35]), prea mult soare poate afecta pielea și poate duce la cancer de piele. În plus, daunele cauzate de soare cauzează, de asemenea, semnele de îmbătrânire prematură, inclusiv pistrui, pete de vârstă și riduri și distrug colagenul și elastina. [36] Evitați soarele când este mai puternic, ceea ce este, în general, între orele de 10: 00 am și 4:00 pm [37] Căutați umbra oricând vă aflați la soare. Purtați o protecție solară cu spectru larg cu un SPF cuprins între 30 și 50 de ani pe tot parcursul anului. Alege cosmetice și hidratante cu un SPF, de asemenea. Purtați echipament de protecție care are un rating UPF (factor de protecție ultra-violetă). Purtați cămăși cu mâneci lungi, cu gulere înalte, pantaloni și pălării largi.
  6. Păstrați un ochi pentru semne de cancer de piele.
    6
    Păstrați un ochi pentru semne de cancer de piele. Cancerul de piele este creșterea anormală a celulelor pielii cauzate de mutațiile ADN, iar cauza primară a acestor mutații este expunerea la UV. Dacă observați modificări neregulate ale pielii sau observați carierele care nu au existat înainte, discutați cu medicul imediat. Cele mai frecvente semne de a căuta care indică cancer sau celule precanceroase sunt: ​​[38] Moles care au granițe neregulate sau caracteristici asimetrice, au mai mult de o culoare sau schimbare în timp. Rănile și bulgări care nu sunt cauzate de mușcături, zgârieturi, zgârieturi sau lovituri. Semne, semne sau modificări ale aspectului sau texturii pielii.
  7. Căutați ajutor profesional pentru probleme neregulate ale pielii.
    7
    Căutați ajutor profesional pentru probleme neregulate ale pielii. Este important să fiți conștienți de lucruri care vă irită pielea, alergenii și alte sensibilități, astfel încât să puteți distinge între o reacție regulată la ceva față de o schimbare sau o afecțiune a pielii care necesită atenția unui medic sau a unui dermatolog. Există numeroase probleme care pot afecta pielea și ar trebui să solicitați asistență medicală dacă observați simptome, cum ar fi: [39] Urticarie inexplicabilă, blistere, erupții cutanate sau scalare Inflamație cronică, roșeață, mâncărime sau decolorare , umflături sau tumori scalabile (negi) care nu vor dispărea

Cap 4
Îngrijirea pielii îmbătrânite

  1. Concentrați-vă mai întâi pe tratarea celei mai mari îngrijorări a pielii, nu pe toate, simultan.
    1
    Concentrați-vă mai întâi pe tratarea celei mai mari îngrijorări a pielii, nu pe toate, simultan. Folosind prea multe produse anti-îmbătrânire poate de fapt supra-stres pielea ta, ceea ce face să arate chiar mai în vârstă. Nici un produs nu poate lupta împotriva ridurilor, a petelor întunecate și a stării de întuneric, de aceea nu încercați să le abordați imediat. Alegeți problema pe care vreți să o rezolvați cel mai mult și concentrați timpul și banii asupra dvs. - veți obține cele mai bune rezultate. [40] Dacă un produs irită pielea, nu mai utilizați-l. Pielea îmbătrânește în mod natural și nu puteți opri acest proces cu fiecare cremă și tehnică din lume. În schimb, concentrați-vă asupra menținerii sănătății pielii - va fi foarte tânără.
  2. Cumpărați un hidratant adecvat tipului dvs. de piele și îl utilizați zilnic.
    2
    Cumpărați un hidratant adecvat tipului dvs. de piele și îl utilizați zilnic. Hidratarea zilnică este una dintre cheile pentru pielea sănătoasă la orice vârstă, dar devine și mai importantă pe măsură ce îmbătrâniți. Pielea se va usca in mod natural in timp, dar puteti sa o mentineti sanatos folosind un hidratant bine formulat in fiecare zi pentru a va mentine tenul tânar si suplu. Niciun produs nu funcționează pentru toată lumea, așa că alegeți unul potrivit pentru dvs. Obțineți un hidratant cu SPF 15-30 pentru a vă proteja pielea împotriva luminii UV pentru rezultate optime. [41] Există hidratante special formulate pentru piele uscată, uleioasă, sensibilă, șifonată și multe alte tipuri de piele. Obținerea unei soluții care să se potrivească pieței va ajuta la obținerea celor mai bune rezultate cel mai rapid. [42]
  3. Mâncați o dietă sănătoasă pentru piele, bogată în vitamine, minerale și antioxidanți.
    3
    Mâncați o dietă sănătoasă pentru piele, bogată în vitamine, minerale și antioxidanți. Cu cât mai multe vitamine și minerale puteți obține din dieta dvs., cu atât mai bine. Acest lucru devine din ce în ce mai important pe măsură ce îmbătrâniți. Totuși, ar trebui să luați în considerare și un supliment dacă sunteți îngrijorat că nu primiți suficienți nutrienți sănătoși pentru piele. Alimentele bune pe care trebuie să le urmăriți includ: verdele frunzelor, cum ar fi spanacul și salata verde. Peștii, în special cei cu conținut ridicat de Omega-3 (somon, pește alb de apă dulce etc.), care sunt, în general, bogate în antioxidanți [43].
  4. Aplicați antioxidanți topici pentru a lupta împotriva leziunilor solare, a ridurilor și a petelor întunecate.
    4
    Aplicați antioxidanți topici pentru a lupta împotriva leziunilor solare, a ridurilor și a petelor întunecate. Antioxidanții ajută la prevenirea "radicalilor liberi" de deteriorarea ADN-ului pielii. Din fericire, antioxidanții sunt compuși din vitamine și minerale naturale și se găsesc abundent în natură. În timp ce o dietă bogată în antioxidanți este importantă, puteți să o aplicați și pe cea locală, direct pe piele, pentru o sănătate excelentă a pielii: Acai ulei Extract din ceai verde Retinol [44]
  5. Utilizați creme care conțin alfa-hidroxi acid pentru a lupta împotriva leziunilor cutanate datorate vârstei înaintate.
    5
    Utilizați creme care conțin alfa-hidroxi acid pentru a lupta împotriva leziunilor cutanate datorate vârstei înaintate. Aceste produse sunt considerate modalități excelente și sigure de a vă exfolia pielea, a elimina pete întunecate și pielea moartă și vă ajută să rămâneți tineri. Căutați creme cu o concentrație de 5-10% din unul dintre următorii acizi alfa-hidroxi, folosind o dată pe zi și treptat, ridicând frecvența dacă este confortabil: Acid glicolic Acid citric Acid lactic Acid malic [45]
  6. Evitați "tratamentele miraculoase" sau rezultatele prea slabe.
    6
    Evitați "tratamentele miraculoase" sau rezultatele prea slabe. Multe produse de îngrijire a pielii spun că pot "șterge complet ridurile" sau pot întoarce ceasul cu douăzeci de ani pe piele. Dacă aceste produse ar fi într-adevăr livrate cu aceste promisiuni, cu toate acestea, nu veți vedea niciodată un alt ridura din nou. Păstrați așteptările dvs. scăzute - obiectivul dvs. ar trebui să fie piele sănătoasă, fericită, nu aceeași piele pe care ați avut-o atunci când aveați treizeci de ani. [46] Chiar și creanțele "dovedite clinic" sunt de fapt lipsite de bază - "dovedită clinic" a permis să încerce produsul înainte de a fi vândut. [47]
  7. Continuați să vă îngrijiți pielea cu cremă de protecție solară, hidratare și controale regulate ale cancerului de piele.
    7
    Continuați să vă îngrijiți pielea cu cremă de protecție solară, hidratare și controale regulate ale cancerului de piele. Pe măsură ce îmbătrâniți, îngrijirea pielii devine la fel de importantă. Obiceiurile de îngrijire a pielii nu trebuie să se schimbe radical pe măsură ce îmbătrâniți. Rămâi vigilent cu privire la protecția solară, beți multă apă în fiecare zi, mâncați o dietă sănătoasă și obțineți multă somn. Dacă păstrați aceste obiceiuri pe tot parcursul vieții, pielea va rămâne vibrantă și tânără.