Cum să formatați o literă

Formatul corect de utilizat la scrierea unei scrisori depinde în mare măsură de tipul de scrisoare pe care intenționați să o scrieți și de cine îi scrieți. Formatarea pe care ați putea să o utilizați când scrieți unui prieten va varia semnificativ de la formatul utilizat în litere oficiale. În plus, formatarea literelor tradiționale trimise prin poștă variază de la cele trimise prin e-mail. Continuați să citiți pentru a afla mai multe despre modalitatea corectă de a formata litera următoare.

Cap 1
Formală sau business letter

  1. Plasați numele și adresa dvs. în partea de sus a scrisorii dvs.
    1
    Plasați numele și adresa dvs. în partea de sus a scrisorii dvs. Includeți adresa stradală, orașul, statul și codul poștal într-un bloc care este aliniat la stânga și cu un singur spațiu. [1] Orașul, statul și codul poștal sunt incluse pe aceeași linie, iar adresa stradală are propria sa adresă linia. Dacă trimiteți o scrisoare utilizând un antet profesional care conține aceste informații, săriți acest pas. Nu repetați adresa expeditorului de două ori.
  2. Includeți data direct sub adresa dvs.
    2
    Includeți data direct sub adresa dvs. Tastați data la care scrisoarea a fost scrisă sau data la care a fost terminată, în funcție de preferința dvs. Data trebuie aliniată, la fel ca adresa direct deasupra ei. Scrieți data în formatul lună-zi-an. Scrieți luna în text, dar folosiți numere pentru a scrie ziua și anul. De exemplu: 9 februarie 2013.
  3. Includeți o linie între data și următoarea porțiune a literei.
    3
    Includeți o linie între data și următoarea porțiune a literei. Acest lucru va seta adresa într-un mod frumos în afară de secțiunea următoare.
  4. Utilizați o linie de referință, dacă este cazul.
    4
    Utilizați o linie de referință, dacă este cazul. [2] Dacă scrieți litera cu referire la ceva specific, poate fi de ajutor să includeți o linie de referință începând cu "Re:" Aliniați linia de referință la stânga și păstrați-o pe o singură linie. Utilizați o linie de referință atunci când răspundeți la o altă literă, anunț de locuri de muncă sau solicitați informații. Urmați linia de referință opțională cu o linie necompletată pentru ao separa de următoarea porțiune a literei.
  5. Introduceți adresa destinatarului.
    5
    Introduceți adresa destinatarului. Includeți numele și titlul destinatarului, precum și numele companiei, adresa străzii, orașul, statul și codul poștal. Toate aceste informații trebuie să fie aliniate la stânga și la o singură distanță. Numele destinatarului trebuie să fie scris pe propria linie, precum și titlul destinatarului, numele companiei și adresa străzii. Orașul, statul și codul poștal sunt incluse pe aceeași linie. Dacă trimiteți scrisoarea către o altă țară, includeți numele țării cu toate majusculele pe linia sa separată sub adresa. Adresați-vă scrisoarea către o anumită persoană, ori de câte ori este posibil, și adresați-i acelei persoane un titlu adecvat, cum ar fi "domnul" sau "doamna" Dacă nu sunteți sigur de genul destinatarului, săriți titlul. Urmați întreaga adresă cu o linie goală.
  6. Începeți corpul scrisorii dvs. cu un salut politicos.
    6
    Începeți corpul scrisorii dvs. cu un salut politicos. O salutură tipică începe cu "Dragă", urmată de titlul și numele de familie al destinatarului. Numele este urmat de o virgulă. Salutul trebuie să fie aliniat la stânga. Dacă nu cunoașteți sexul destinatarului, puteți să îi adresați persoanei respective prin numele său complet sau să faceți numele de familie cu titlul de post. Lăsați o linie goală după salut.
  7. Scrieți o linie de subiect, dacă doriți.
    7
    Scrieți o linie de subiect, dacă doriți. Tastați linia de subiect cu toate majusculele de sub salut și păstrați-o la stânga aliniată. Păstrați subiectul scurt, dar descriptiv. Încercați să o păstrați pe o linie. Rețineți că acest lucru nu este convențional și ar trebui utilizat cu ușurință. Nu includeți linia de subiect dacă ați inclus o linie de referință. Includeți o linie necompletată după linia de subiect dacă ați inclus aceasta.
  8. Începeți secțiunea corpului cu o scurtă introducere care explică scopul scrisorii dvs.
    8
    Începeți secțiunea corpului cu o scurtă introducere care explică scopul scrisorii dvs. Aliniați paragrafele la stânga, dar nu ezitați să utilizați indentări la începutul paragrafelor.
  9. Urmați introducerea cu o porțiune de corp mai lungă.
    9
    Urmați introducerea cu o porțiune de corp mai lungă. Această secțiune ar trebui să detalieze scopul scrisorii dvs. și ar trebui să includă și o concluzie care să însumeze lucrurile. Introduceți o secțiune a corpului concis. Un singur spațiu în fiecare paragraf, dar lăsați o linie între fiecare paragraf și după paragraful final.
  10. Terminați scrisoarea printr-o închidere politicoasă.
    10
    Terminați scrisoarea printr-o închidere politicoasă. Exemple de închideri politicoase includ "Cu stimă", "Cu plăcere" sau "Mulțumesc". Nu uitați să lăsați alinierea închiderii și să o urmați cu o virgulă. Numai capitalizarea primei litere a primului cuvânt la închidere.
  11. Urmați închiderea cu numele dvs.
    11
    Urmați închiderea cu numele dvs. Cu toate acestea, lăsați trei linii goale sub închidere înainte de a introduce numele dvs. complet, urmat de titlul postului pe linia de mai jos.
  12. Menționați toate exemplarele de la sfârșitul scrisorii dvs.
    12
    Menționați toate exemplarele de la sfârșitul scrisorii dvs. Dacă includeți oricare dintre acestea, tastați "Enclosures" la un rând sub numele și titlul dvs. și listați culele incluse. Rețineți că acest lucru nu este necesar dacă nu aveți nicio anexă. Amplasați un singur spațiu și aliniați la stânga secțiunea de carcase.
  13. Includeți inițialele dactilografului, dacă este cazul.
    13
    Includeți inițialele dactilografului, dacă este cazul. Dacă o altă persoană a scris scrisoarea și i-ați dictat, includeți primul și ultimul inițial al dactilografului în partea de jos a literei, cu o linie sub cofrete.
  14. Semnează-ți numele după ce ți-ai imprimat scrisoarea.
    14
    Semnează-ți numele după ce ți-ai imprimat scrisoarea. Mâna scrie numele dvs., de preferat în cursive, între textul de închidere și numele dvs. tastat. Semnarea scrisorii dvs. de mână arată destinatarului că ați luat timpul dvs. pentru a le trimite această scrisoare și, astfel, că este important.

Cap 2
Scrisoare prietenoasă

  1. Indicați data.
    1
    Indicați data. Includeți data în care scrisoarea a fost scrisă sau terminată în partea dreaptă sus a literei. [3] Scrieți data în formatul lună-zi-an. Scrierea lunii în text este, de obicei, considerată format standard, dar puteți, de asemenea, să scăpați cu scrierea întregii date sub formă numerică. Data trebuie aliniată la partea dreaptă a paginii.
  2. Scrieți un salut prietenos.
    2
    Scrieți un salut prietenos. Salutul "Dragul" este cel mai frecvent utilizat, dar, în funcție de relația pe care o aveți cu destinatarul, este posibil să puteți scrie numele destinatarului fără formalități. Salutul trebuie lăsat aliniat și urmat cu o virgulă. Atunci când scrieți un prieten sau un coleg, puteți scrie de obicei doar primul lor nume. De exemplu: "Dragă Jane". Pentru scrisori mai prietenoase și mai prietenoase, este posibil să înlocuiți "Dragul" cu un salut ocazional precum "Bună ziua", "Bună" sau "Hei". Dacă scrieți un bătrân sau o persoană pe care ar trebui să o arătați puțin, includeți un titlu personal și numele de familie. Exemplu: "Dragă doamnă Roberts" Lăsați o linie între hartă și textul principal al literei.
  3. Includeți o introducere, un corp și o concluzie în textul scrisorii dvs.
    3
    Includeți o introducere, un corp și o concluzie în textul scrisorii dvs. Introducerea și concluzia ar trebui să cuprindă doar un singur scurt paragraf fiecare, dar partea corporală este, de obicei, semnificativ mai lungă. Aliniați textul principal al literei, dar indentați prima linie a fiecărui paragraf. Întregul text principal trebuie să fie unic. De obicei, nu renunțați la linii între paragrafe cu o scrisoare prietenoasă, dar puteți face acest lucru în mod acceptabil dacă îmbunătățește lizibilitatea scrisorii dvs. Lăsați o linie necompletată după propoziția finală a textului principal pentru al separa de închidere.
  4. Încheiați cu închiderea corespunzătoare.
    4
    Încheiați cu închiderea corespunzătoare. "Sincer" este încă o închidere destul de comună, chiar și pentru scrisori prietenoase. Dacă scrisoarea este destul de obișnuită, puteți include o închidere mai puțin convențională. Incearca ceva de genul "Pana data viitoare!" sau "Vorbește mai târziu!" dacă scrieți unui prieten apropiat. Urmați închiderea cu o virgulă, dar nu includeți o versiune tastată a numelui dvs. după aceasta. Închiderea ar trebui să corespundă cu titlul.
  5. Semnează-ți numele.
    5
    Semnează-ți numele. Semnează-ți numele direct sub încheierea. De obicei, numele tău este scris în cursiv, mai degrabă decât tipărit. Dacă sunteți pe bază de nume cu destinatarul, puteți să vă semnați primul nume și să lăsați lucrurile la asta. În cazul în care destinatarul poate nu știe cine ești de la prenumele dvs., asigurați-vă că includeți și numele dvs. de familie.

Cap 3
E-mail formal sau de afaceri

  1. Începeți cu o scurtă, dar precisă descriere a scopului e-mailului dvs.
    1
    Începeți cu o scurtă, dar precisă descriere a scopului e-mailului dvs. Această descriere ar trebui să fie localizată în câmpul subiect al e-mailului dvs., nu în corpul e-mailului real. Dacă e-mailul dvs. este așteptat de către destinatar, această descriere poate pur și simplu să facă referire la subiectul respectiv. Dacă e-mailul nu este de așteptat, această descriere poate fi puțin mai complicată. Scopul trebuie să fie acela de a avea cititorul să știe la ce să se aștepte atunci când vă deschid e-mailul. Aceasta înseamnă că trebuie să-i motivezi pe cititor să o deschidă.
  2. Începeți e-mailul real cu o salutură oficială.
    2
    Începeți e-mailul real cu o salutură oficială. De obicei, aceasta începe cu "Dragă" și este urmată de titlul oficial al persoanei sau companiei în care scrieți. Adresați scrisoarea către un anumit destinatar ori de câte ori este posibil. Evitați trimiterea scrisorii destinatarilor fără nume. Utilizați doar "Către cine poate fi îngrijorat" ca o ultimă soluție. În mod strict vorbind, cea mai potrivită punctuație de utilizat după salut este încă un colon. Acestea fiind spuse, în zilele noastre majoritatea oamenilor folosesc o virgulă după salutul unei scrisori oficiale de poștă electronică. Dacă nu sunteți sigur (ă) dacă să adresați destinatarului "Doamna" sau "domnule", scrie numele complet al persoanei. Urmați salutul formal cu o linie necompletată.
  3. Scrieți textul scrisorii, păstrând-o scurtă și informativă.
    3
    Scrieți textul scrisorii, păstrând-o scurtă și informativă. Ca și în cazul oricărei scrisori, textul principal ar trebui să includă o introducere, un corp și o concluzie. Păstrați întregul lucru, inclusiv porțiunea de corp, cât mai scurtă și cât mai posibil posibil. Aliniați la stânga textul principal. Nu utilizați nicio încizie. Plasați un singur spațiu textul principal, însă lăsați o linie necompletată între fiecare paragraf și după paragraful final.
  4. Utilizați o închidere politicoasă.
    4
    Utilizați o închidere politicoasă. Introduceți "Cu respect" sau o altă închidere la fel de politicoasă după textul principal al scrisorii dvs. și urmați-o cu o virgulă. Amintiți-vă să aliniați închiderea din stânga și să folosiți numai prima literă a primului cuvânt. Alte închideri potențiale oficiale includ "Mulțumesc", "Cu adevărat" și "Cel mai bun dorințe".
  5. Introduceți numele exact sub limita de închidere.
    5
    Introduceți numele exact sub limita de închidere. Spre deosebire de o scrisoare livrată pe hârtie, nu veți putea să semnați scrisoarea de e-mail cu mâna. Aliniați-vă numele.
  6. Listați informațiile de contact din partea de jos.
    6
    Listați informațiile de contact din partea de jos. Săriți o linie după numele dvs., apoi tastați adresa fizică, numărul de telefon, adresa de e-mail și site-ul sau blogul, atunci când este cazul. Aliniați la stânga și spațiu unic toate aceste informații. Dă fiecare nouă informație propria linie separată.

Cap 4
E-mail prietenos

  1. Începeți cu o scurtă descriere exactă a subiectului e-mailului dvs. în câmpul de subiecte.
    1
    Începeți cu o scurtă descriere exactă a subiectului e-mailului dvs. în câmpul de subiecte. Acest lucru permite destinatarului să scaneze rapid subiectul înainte de a deschide e-mailul și le oferă suficiente informații pentru a ști ce să se aștepte [4].
  2. Începeți cu un salut politicos sau salut în textul real al e-mailului.
    2
    Începeți cu un salut politicos sau salut în textul real al e-mailului. Ar trebui să includeți orice fel de salut politicos, cum ar fi "Dragă". Urmați acest lucru cu numele destinatarului. Aliniați-vă salutul. Dacă scrieți unui prieten apropiat, puteți renunța complet la salut și începeți cu primul nume urmat de o virgulă. Includeți o linie între mesajul de întâmpinare și corpul e-mailului.
  3. Introduceți corpul e-mailului.
    3
    Introduceți corpul e-mailului. Ca toate celelalte scrisori, corpul e-mailului dvs. trebuie să includă o introducere, un corp și o concluzie. Cu toate acestea, dacă scrieți un e-mail unui prieten apropiat, acest tip de formatare poate să nu fie necesar.
  4. Finalizați-vă e-mailul cu un salut de închidere.
    4
    Finalizați-vă e-mailul cu un salut de închidere. Când închideți un e-mail unui prieten, această închidere nu trebuie să fie formală, ci ar trebui să semnaleze că e-mailul se termină. Dacă scrieți la un prieten foarte apropiat, uneori este perfect bine să vă terminați pur și simplu e-mailul cu numele dvs., lăsând salutul toate împreună.