Cum să te ierți

Calea spre iertare nu este una ușoară. Practicând conștiința de sine și înțelegând că viața este o călătorie și nu un sprint, și tu poți învăța să te ierți. Citiți acest eduCum pentru a afla cum să vă iertați.

Cap 1
Practicând auto-iertare

  1. Diagnosticați de ce trebuie să vă iertați.
    1
    Diagnosticați de ce trebuie să vă iertați. Dacă recunoaștem că suntem vinați, putem simți vinovăția și nevoia de iertare. Când vă gândiți la amintiri, pot crea aceste sentimente incomode. Pentru a identifica de ce simțiți acest lucru, întrebați-vă: Mă simt în acest fel din cauza rezultatelor a ceea ce am făcut să mă simt rău? Mă simt în acest fel pentru că eu sunt de vină pentru un rezultat rău?
  2. Acceptați că eșecurile nu vă fac o persoană rea.
    2
    Acceptați că eșecurile nu vă fac o persoană rea. Toată lumea nu reușește la ceva la un moment dat în viața ei sau altul. Nu credeți că a eșua la ceva - fie că este vorba de un loc de muncă sau de o relație - vă face o persoană rea. După cum a spus Bill Gates: "Este bine să sărbătorim succesul, dar este mai important să țineți seama de lecțiile de eșec." [1] Învățarea din greșelile omului este un pas în a-și ierta singur.
  3. Nu vă fie frică să începeți din nou.
    3
    Nu vă fie frică să începeți din nou. Pentru a vă ierta cu adevărat, nu vă fie teamă să începeți de la zero. Învățând să te ierți nu înseamnă doar să înveți să trăiești cu trecutul. Învățăm din această experiență. Luați ceea ce ați învățat și aplicați-l pentru a vă construi mai bine. [2]
  4. Adaptați o nouă mentalitate învățând din greșelile din trecut.
    4
    Adaptați o nouă mentalitate învățând din greșelile din trecut. O modalitate de a avansa cu voi înșivă este să vă adaptați din ceea ce ați învățat. [3] Stabiliți-vă obiectivele pentru viitor care ajută la promovarea unei mentalități mai bune și mai puternice. Acest aspect în viitor vă poate ajuta să vă iertați în prezent, concentrându-vă asupra schimbărilor pozitive pe care le puteți face. [4] Ori de câte ori vă simțiți vinovați, urmați cuvintele lui Les Brown: "Iartă-te pentru greșelile și greșelile tale și mergi mai departe". Acest lucru vă va ajuta ori de câte ori faceți o greșeală.

Cap 2
Lăsând go din trecut

  1. Realizați că nimeni nu este perfect.
    1
    Realizați că nimeni nu este perfect. Poate doriți să vă iertați din cauza acțiunilor împotriva unui altul. Trebuie să realizați mai întâi că nu sunteți de vină pentru acțiunile altor persoane. Cu toții facem greșeli și toți avem vremuri în viața noastră, încât nu acționăm mai bine. Realizând acest lucru poate fi pasul de care trebuie să fii procesul de auto-vindecare.
  2. Nu vă concentrați asupra greșelilor din trecut.
    2
    Nu vă concentrați asupra greșelilor din trecut. Învățarea din greșelile din trecut este bună, dar locuința lor poate împiedica iertarea de sine. Te poate împiedica să fii conștient de realitățile actuale. Viața ta poate deveni stagnantă, pe măsură ce te trezești obsedată de ceea ce ai făcut sau nu ai făcut. În schimb, concentrați-vă asupra prezentului și a ceea ce puteți face în viitor pentru a vă face o viață mai bună pentru dumneavoastră.
  3. Planificați astăzi un viitor luminos, fără a vă înăbuși de trecut.
    3
    Planificați astăzi un viitor luminos, fără a vă înăbuși de trecut. Luați în considerare o abordare "fixați-o și mutați-o" la viață. Dacă întâmpinați o întâlnire similară care v-a cauzat tulburări emoționale în trecut, concentrați-vă asupra a ceea ce puteți controla. Încercați și remediați problemele pe care le știți că le puteți gestiona și încercați să lăsați restul să meargă. Nu doriți să continuați să repetați aceleași greșeli. [5]
  4. Învață să fii atent.
    4
    Învață să fii atent. Conștiința de sine a acțiunilor actuale poate contribui la vindecarea viitoare. Dacă cultivați un puternic sentiment de sine și acceptați acțiunile pe care le alegeți să le luați acum, vă va ajuta să construiți un viitor mai bun și să vă ajutați să iertați acțiunile sau reacțiile din trecut.
  5. Investigați alegerile din trecut.
    5
    Investigați alegerile din trecut. Nu doriți să vă concentrați asupra greșelilor, dar trebuie să învățați de la ei să progresați într-un mod mai sănătos. O modalitate de a vă ierta pe voi înșivă este să identificați în primul rând declanșarea sau cauza emoțiilor. Dacă identificați ceea ce ați făcut în primul rând, atunci puteți schimba perspectiva pentru viitor. Întrebați-vă: "Ce am făcut prima dată și ce pot face pentru a evita același rezultat?" [7]
  6. Identificați situații în care simțiți emoții puternice.
    6
    Identificați situații în care simțiți emoții puternice. Acest lucru vă va ajuta să identificați în mod direct situațiile în care vă simțiți incomod. Odată ce ați identificat situația, aveți posibilitatea să complotați mai ușor o soluție. Întrebați-vă: Mă simt anxios sau vinovat când mă apropii de șeful meu? Simt emoții negative puternice atunci când vorbesc cu celălalt semnificativ. Timpul petrecut cu părinții mei mă face să mă simt supărat sau supărat?

Cap 3
Comunicarea cu privire la iertarea ta și a altora

  1. Lăsați-i pe oameni să intre în viața ta.
    1
    Lăsați-i pe oameni să intre în viața ta. Așa cum a spus filozoful Derrida: "Furtul este deseori confuz, uneori într-o manieră calculată, cu tematici conexe: scuză, regret, amnistie, rețetă, etc." [8]. Iertarea este o stradă cu două sensuri. S-ar putea să nu vă puteți ierta dacă nu veți învăța să iertați pe alții. Este posibil să trebuiască să-i lăsați pe alții în viața voastră pentru a vă ajuta să vă oferiți suportul și structura pentru a vă ierta. Vorbiți cu cei dragi pentru a vă sprijini în timp ce vă luptați cu auto-iertare.
  2. Descrieți o soluție sau un plan.
    2
    Descrieți o soluție sau un plan. Pentru a vă ierta, trebuie să fiți conștienți de ceea ce trebuie să iertați. Scrierea unui ghid detaliat pas cu pas vă poate ajuta să vă concentrați asupra a ceea ce este important și să vă dați structura pentru scuze pentru dvs. sau pentru ceilalți. [9] Luați în considerare următoarele aspecte ale creării unei soluții pentru a cere iertare: Declarați sau cereți scuze folosind limbajul direct. Nu treceți în jurul problemei. Spune: "Îmi pare rău" sau întreabă "Mă ierți?" Direct. Nu doriți să fiți ambiguți sau să vă întâlniți ca nesimțitori. Investigați cum puteți rezolva de fapt o soluție. Dacă cereți iertare de la altul, dați seama de acțiunile specifice care vă pot ajuta să faceți modificări. Dacă vă iertați, întrebați-vă ce pași trebuie să faceți pentru a avansa cu o perspectivă mai sănătoasă asupra vieții. Promite-te și altora că te vei strădui să fii mai bun în viitor. O scuză este goală dacă nu veți urma cu ea. Asigurați-vă că nu repetați aceleași greșeli.
  3. Cere iertare de la alții.
    3
    Cere iertare de la alții. Dacă cereți iertare altora, vă veți simți mai bine despre voi înșivă. Uneori, curățarea aerului poate ajuta la rezolvarea unei probleme existente. De asemenea, aceasta poate ajuta să arătați că ați internalizat o problemă mai mare decât a fost de fapt prezentă. [10] S-a dovedit că cererea de iertare aduce rezultate mai favorabile și oferă relații mai puternice

Cap 4
Asumarea responsabilității pentru acțiunile dvs.

  1. Fii sincer cu tine însuți despre acțiunile tale.
    1
    Fii sincer cu tine însuți despre acțiunile tale. Înainte de a vă putea ierta complet, mai întâi trebuie să recunoașteți acțiunile. Vă poate ajuta să vă scrieți acțiunile despre care aveți sentimente puternice. Acest lucru va ajuta la identificarea unor exemple concrete de ce aveți sentimente negative despre dumneavoastră.
  2. Opriți raționalizarea și începeți să vă asumați responsabilitatea pentru ceea ce spuneți și faceți.
    2
    Opriți raționalizarea și începeți să vă asumați responsabilitatea pentru ceea ce spuneți și faceți. O modalitate de a fi sincer pentru tine este să accepți consecințele acțiunilor tale. Dacă ați făcut sau ați spus ceva greșit, trebuie să aveți propria acțiune înainte de a vă ierta pentru asta. O modalitate de a realiza acest lucru este prin lăsarea de stres. Cu cât mai multă stres pe care îl țineți înăuntrul vostru, cu atât vă faceți mai multă vătămare. Stresul poate uneori să vă ducă la eliberarea furiei și să vă răniți pe voi și pe ceilalți din jurul vostru, dar dacă vă iertați, mânia va dispărea și lucrurile rele vor dispărea. Rezultatul este că sunteți mai concentrat și mai bine în ceea ce privește pozitivul decât cel negativ.
  3. Acceptați vina pe care o simțiți.
    3
    Acceptați vina pe care o simțiți. Acceptarea responsabilității este un lucru, dar înțelegerea emoțiilor din spate este un alt lucru. Senzația de emoții puternice precum vina nu este doar comună, ci și bună. Senzația de vinovăție vă va încuraja să luați măsuri pentru dvs. și pentru ceilalți. [11]. S-ar putea să te simți vinovat de gândurile tale. S-ar putea să aveți gânduri de a dori durere sau nenorocire asupra altora. Puteți simți lucruri ca pofta sau lăcomia. Dacă sunteți copleșiți de aceste sentimente vinovate, știți că acestea sunt comune. Vina ta poate să provină din aceste emoții puternice; cel mai bine este să le confrunți și să recunoașteți de ce vă simțiți în acest fel. Numai făcând asta puteți trece la a vă ierta. S-ar putea să vă judecați pe voi înșivă (sau pe alții) din vină. S-ar putea să îți scoți sentimentele de la tine și de la ceilalți, făcându-te să te simți vinovat de acțiunile tale. Poți să dai vina pe alții din nesiguranță și să crești senzația de vinovăție. Dacă vă dați vina pe ceilalți, faceți un pas înapoi și recunoașteți de ce spuneți aceste lucruri. Te poate ajuta pe calea spre auto-iertare. S-ar putea să fiți vinovați din cauza acțiunii altcuiva. Nu este neobișnuit ca un cuplu să se simtă vinovat de acțiunile sale semnificative. S-ar putea să vă simțiți vinovați de acțiunile sau de nesiguranța unui soț. Ar trebui să identificați de ce simțiți acest mod de a vă da seama dacă ar trebui să vă iertați pe dvs. sau pe o altă persoană. [12]
  4. Identificați valorile de sine și convingerile de sine.
    4
    Identificați valorile de sine și convingerile de sine. Înainte de a vă putea ierta, trebuie să identificați ce înseamnă și ce crezi tu. [13] Ia-ți un moment să te gândești cum ai putea să-ți ispășești ceea ce te simți vinovat. Gândiți-vă la modul în care puteți face o diferență reală. Aceste acțiuni se pot baza pe un sistem de credință spirituală sau pe cerințe sociale.
  5. Analizați nevoile dvs. în funcție de dorințele dvs.
    5
    Analizați nevoile dvs. în funcție de dorințele dvs. O modalitate de a vă ierta pentru sentimente de neajunsuri este de a identifica ceea ce aveți nevoie în viața voastră față de ceea ce doriți. Identificați ambele nevoi concrete - cum ar fi adăpostul, alimentația și nevoile sociale - și comparați-le cu dorințele concrete - o mașină mai frumoasă, o casă mai mare, un corp mai plăcut. Identificarea acestor nevoi în funcție de dorințe vă poate ajuta să vă dați seama că ați fost prea greu pentru dvs. sau poate că lucrurile nu vă stau în control. [14]

Cap 5
Provocați-vă să faceți bine

  1. Deveniți o persoană mai bună prin provocări personale.
    1
    Deveniți o persoană mai bună prin provocări personale. Pentru a vă împiedica să vă aliniați într-o situație de îndoială și vinovăție, creați mici provocări care vă vor ajuta să deveniți o persoană mai bună. [15] Puteți face acest lucru prin stabilirea unei rutine timp de o lună pe ceva ce doriți să vă îmbunătățiți. Făcând ceva pentru o lună - cum ar fi urmărirea caloriilor - veți începe să dezvoltați o rutină utilă pentru îmbunătățire. Acest lucru vă va ajuta să vă auto-actualizați iertarea acționând într-un mod pozitiv.
  2. Lucrați asupra defecțiunilor identificate.
    2
    Lucrați asupra defecțiunilor identificate. Încercați și oferiți-vă o analiză a performanței pentru a identifica mijloacele măsurabile de auto-îmbunătățire. Dacă vă simțiți vinovată de procrastinare, de exemplu, faceți o listă de sarcini și încercați să vă lipiți de ea. Este important să identificați lucruri pe care le puteți controla. Acest lucru va aduce beneficii auto-iertare prin auto-îmbunătățire.
  3. Practicați conștiința de sine.
    3
    Practicați conștiința de sine. Conștiința de sine este capacitatea de a anticipa consecințele acțiunilor noastre. [16] Gândirea la noi înșine și la acțiunile noastre ne pot ajuta să fim oameni mai buni creând o moralitate impusă de sine. Puteți practica cunoașterea de sine, observând punctele forte, observând reacțiile dvs. la situații și exprimându-vă emoțiile. [17]