Cum să facem față tulburării obsesive compulsive

Tulburarea obsesivă compulsivă (OCD) este caracterizată de temeri sau obsesii nerezonabile care determină o persoană să se angajeze în comportamente compulsive pentru a minimiza sau a diminua anxietatea lor. TOC poate varia de la ușoară la severă și poate fi, de asemenea, însoțită de alte probleme de sănătate mintală. [1] Copierea cu TOC poate fi dificilă, mai ales că pacientul nu caută ajutor profesional. Psihiatrii folosesc diferite tipuri de terapie și medicamente pentru a trata persoanele cu TOC. Pacienții cu TOC pot, de asemenea, să facă lucruri cum ar fi să țină un jurnal, să se alăture unui grup de sprijin și să utilizeze tehnici de relaxare pentru ai ajuta să facă față TOC. Dacă credeți că ați putea avea TOC, trebuie să căutați un ajutor profesionist de la un profesionist în domeniul sănătății mintale. Continuați să citiți pentru a afla mai multe despre cum să faceți față tulburării obsesive compulsive.

Cap 1
Obținerea de ajutor pentru toc

  1. Căutați un diagnostic profesional.
    1
    Căutați un diagnostic profesional. Chiar dacă bănuiți că aveți TOC, niciodată nu încercați să vă diagnosticați. Diagnosticul psihiatric poate fi destul de complex și este destinat să fie folosit de către profesioniștii din domeniul sănătății mintale pentru ai ajuta pe pacienți. Dacă nu ați reușit să lucrați cu probleme legate de obsesie sau constrângere, luați în considerare văzând un psiholog sau practicând un profesionist în domeniul sănătății mintale pentru diagnosticare și tratament. Adresați-vă medicului dumneavoastră pentru o sesizare dacă nu sunteți sigur de unde să începeți.
  2. Luați în considerare psihoterapia.
    2
    Luați în considerare psihoterapia. Psihoterapia pentru TOC presupune să vorbești cu un terapeut despre obsesiile, anxietățile și compulsiile tale în timpul întâlnirilor regulate programate. În timp ce psihoterapia nu vă poate vindeca TOC, poate fi o modalitate eficientă de a face față simptomelor TOC și de a le face mai puțin observabile; terapia poate vindeca aproximativ 10% din cazuri, dar poate îmbunătăți simptomele la mai mult de 50-80% dintre pacienți. [2] [3] Terapeuții și consilierii folosesc tehnici diferite atunci când lucrează cu pacienții cu TOC. [4] Unii terapeuți folosesc terapia expunerii, în care pacienții sunt expuși treptat la orice condiții care provoacă cea mai mare anxietate pentru client, cum ar fi nu spălarea intenționată a mâinilor după atingere o ușă. Terapeutul va lucra cu pacientul în acest fel până când anxietatea pacientului cu privire la această situație va începe să scadă. [5] Unii terapeuți folosesc expunerea imaginară, care utilizează scurte narațiuni care sunt menite să simuleze situațiile care provoacă cea mai mare anxietate pentru client [6]. Scopul expunerii imaginare este acela de a avea clienții să învețe să gestioneze anxietatea despre o situație și să îi desensibilizeze pe cei care declanșează anxietatea.
  3. Luați în considerare medicamentele cu prescripție medicală.
    3
    Luați în considerare medicamentele cu prescripție medicală. Există, de asemenea, câteva medicamente eliberate pe bază de prescripție medicală care s-au dovedit a ajuta la gândurile obsesive pe termen scurt sau la comportamentele compulsive asociate cu TOC. Rețineți că astfel de medicamente tratează simptomele fără a vindeca tulburarea, de aceea este mai bine să combinați terapia medicamentoasă cu terapia de conversație pentru a trata TOC decât să utilizați singur tratamentul medicamentos [7]. Unele dintre aceste medicamente includ: Clomipramină (Anafranil) Fluvoxamină (Luvox CR) Fluoxetină (Prozac) Paroxetină (Paxil, Pexeva) Sertralină (Zoloft)
  4. Construiți un sistem puternic de sprijin pentru a vă ajuta să faceți față TOC.
    4
    Construiți un sistem puternic de sprijin pentru a vă ajuta să faceți față TOC. În timp ce mulți oameni consideră TOC ca o problemă provocată numai de creierul disfuncțional al unui individ, este important să rețineți că apariția TOC este adesea precedată de evenimente traumatice sau chiar de o serie de evenimente de viață deosebit de stresante [8]. Trecerea prin experiențe cum ar fi moartea unui iubit, pierderea unui loc de muncă important sau diagnosticarea cu o boală care pune viața în pericol poate genera stres și anxietate. La unii oameni, acest stres și anxietate pot duce la o dorință crescută de a controla anumite aspecte ale vieții unuia care ar putea părea lipsit de importanță pentru alții. Lucrați pentru a construi un puternic sistem de susținere socială în care experiențele voastre din trecut vor beneficia de respectul pe care îl merită. Înconjurați-vă cu oameni susținători. Sentimentul susținut de un grup de alții sa dovedit important pentru promovarea sănătății mintale în general. Găsiți modalități de a petrece cât mai mult timp posibil cu persoanele cărora le pasă. Dacă nu vă simțiți suficient de susținută de toți cei cu care veniți în prezent, luați în considerare vizitarea unui grup local de sprijin pentru TOC. [9] Aceste întâlniri sunt de obicei gratuite și pot servi ca o modalitate excelentă de a începe să vorbim despre tulburarea dvs. cu alții care sunt atât de susținători, cât și oarecum familiarizați cu ceea ce ați putea trece prin.

Cap 2
Gestionarea toc și starea pozitivă

  1. Lucrați cu declanșatoarele dvs.
    1
    Lucrați cu declanșatoarele dvs. Încercați să începeți să acordați o atenție deosebită în situațiile în care de obicei sunteți obsedați. Micile trucuri vă pot ajuta să vă simțiți mai mult control în astfel de situații, care pot fi suficiente pentru a vă provoca modelele care produc stres. [10] De exemplu, dacă vă faceți griji în mod constant dacă ați oprit sau nu soba, imaginea ta de a opri soba de fiecare dată când faci. Crearea acestei imagini mentale ar trebui să vă ajute să vă amintiți că ați oprit, de fapt, aragazul. Dacă creați o imagine mentală nu funcționează, încercați să păstrați un notepad pe sobă și să vă faceți o notă de fiecare dată când o dezactivați.
  2. Pastreaza un jurnal pentru a scrie despre sentimentele tale.
    2
    Pastreaza un jurnal pentru a scrie despre sentimentele tale. Jurnalizarea este un instrument excelent pentru a lucra cu emoțiile dvs. și pentru a afla mai multe despre dvs. [11] Ia ceva timp în fiecare zi să stai jos și să scrie despre experiențele pe care le-ai fi avut care au produs anxietate sau suferință. Punerea gândurilor obsesive în jos pe hârtie și analizarea lor poate fi o modalitate foarte bună de a simți un anumit grad de control asupra lor. Jurnalizarea vă poate ajuta, de asemenea, să faceți legături între anxietate și alte idei pe care le-ați avut sau comportamente pe care le-ați expus. Construirea acestui tip de conștiință de sine poate fi un instrument excelent pentru a învăța care tipuri de situații contribuie la TOC. [12] Încercați să descrieți gândurile obsesive într-o singură coloană și apoi să etichetați și să vă evaluați emoțiile într-o altă coloană. Într-o a treia coloană, ați putea chiar să descrieți orice interpretare a gândirii tale obsesive care a urmat emoțiilor. De exemplu, imaginați-vă că aveți un gând obsesiv cum ar fi: "Acest stilou este acoperit cu germeni de la străini. Aș putea contracta o boală teribilă și o să o transmită copiilor mei, făcându-i să fie bolnavi. "Apoi, ați fi reacționat la acest gând cu ceva de genul:" Dacă nu mă spăl pe mâini știind că pot să transmită copiilor mei o boală teribilă, aș fi un părinte teribil și iresponsabil. Nu fac tot ce este în puterea mea pentru a-mi proteja copiii este la fel de rău ca să-i fac rău singur. "Înregistrați și discutați ambele gânduri în jurnalul dumneavoastră.
  3. Amintește-te în mod regulat calităților tale bune.
    3
    Amintește-te în mod regulat calităților tale bune. Afirmația de sine a fost dovedită a fi foarte eficientă împotriva sentimentelor negative. Nu vă lăsați în jos pe voi înșivă sau lăsați TOC să definiți cine sunteți. Deși poate fi greu să te uiți uneori dincolo de TOC-ul tău, să nu uiți că ești mai mult decât starea ta. Faceți o listă cu toate calitățile uimitoare pe care le aveți și citiți-o de fiecare dată când vă simțiți în jos. Chiar și citind una dintre calități și uitându-te la oglindă poate ajuta la stimularea sentimentelor pozitive despre tine. [14]
  4. Felicitați-vă pentru atingerea obiectivelor dvs.
    4
    Felicitați-vă pentru atingerea obiectivelor dvs. Este important să stabiliți obiective pe măsură ce lucrați prin tratament. Stabilirea de obiective, indiferent cât de mici, vă va oferi ceva de lucru și motivele pentru a sărbători. De fiecare dată când atingeți ceva ce nu ați reușit înainte de a începe tratamentul pentru TOC, complimentează-te și simți mândru. [15]
  5. Să ai grijă de tine.
    5
    Să ai grijă de tine. În timp ce obțineți tratament pentru TOC, este important să aveți grijă de tot corpul, mintea și sufletul. Alăturați-vă într-o sală de gimnastică, hrăniți-vă corpul cu alimente sănătoase, obțineți o odihnă suficientă și îngrijiți-vă sufletul prin participarea la servicii religioase sau prin angajarea în alte activități de calmare a sufletului.
  6. Include tehnici de relaxare.
    6
    Include tehnici de relaxare. TOC provoacă o mulțime de stres și anxietate. Terapia și medicamentele pot ajuta la ameliorarea unora dintre sentimentele negative ale dvs., dar ar trebui să vă faceți timp și să vă relaxați în fiecare zi. Încorporează activități precum meditația, yoga, respirația profundă, aromoterapia și alte tehnici de liniștitoare vă vor ajuta să vă faceți față stresului și anxietății dvs. [17] Experimentați diferite tehnici de relaxare până când găsiți ceva care funcționează pentru dvs., apoi adăugați-l în rutina zilnică .
  7. Mențineți rutina zilnică.
    7
    Mențineți rutina zilnică. Tratamentul cu TOC vă poate face să vă simțiți ca și cum ați renunța la rutina obișnuită, dar asta nu vă va ajuta. Stick cu rutina zilnica si continua sa progresezi in viata ta. Nu permiteți TOC să vă împiedice să mergeți la școală, să vă faceți slujba sau să petreceți timp cu familia. [18] Dacă aveți neliniște sau temeri legate de anumite activități, discutați-le cu un terapeut, dar nu le evitați.

Cap 3
Înțelegerea toc

  1. Înțelegeți semnele de TOC.
    1
    Înțelegeți semnele de TOC. Pacienții cu TIS pot fi afectați de gânduri și îndemnuri intruzive, repetitive, precum și de comportamente nedorite și incontrolabile. Aceste comportamente pot împiedica abilitatea de a funcționa. Comportamentele pot include spălarea ritualică a mâinilor, o dorință nesfârșită de a număra ceea ce este în fața dvs. sau chiar pur și simplu o serie de gânduri negative recurente pe care nu se pare că le puteți agita. Pacienții cu TIS simt adesea un sentiment de nesiguranță și lipsă de control. Unele alte comportamente comune asociate cu TOC includ. Trebuie să verificați totul de mai multe ori. Acestea includ verificarea faptului că ați blocat de multe ori ușa mașinii, lăsând luminile aprinse și dezactivate de câteva ori pentru a vedea că sunt într-adevăr oprite, verificându-vă că ați blocat ușa mașinii sau, în general, repetați lucrurile de mai multe ori . Persoanele care suferă de TOC, de obicei, își dau seama că obsesiile lor sunt iraționale. O obsesie cu spălare manuală sau murdărie / contaminare. Oamenii care suferă de acest lucru își vor spăla mâinile după atingerea a tot ceea ce ei consideră contaminați. Gânduri intruzive. Unii oameni cu TOC suferă de gânduri intruzive: gânduri nepotrivite și care provoacă stres suferinței. Acestea se încadrează, de obicei, în cele trei categorii de gânduri violente inadecvate, gânduri sexuale inadecvate și gânduri blasfemice. [19]
  2. Înțelegeți modelul de obsesie / stres / compulsie.
    2
    Înțelegeți modelul de obsesie / stres / compulsie. Pacienții cu TOC suferă de anxietate și stres de la declanșatoarele lor, motiv pentru care se simt obligați să se angajeze în anumite comportamente. Aceste comportamente ajută la ameliorarea sau reducerea temporară a anxietății pe care o simt, dar ciclul începe din nou atunci când se reduce uzura. Pacienții cu TOC pot trece de la ciclul obsesiei, stresului și constrângerii de mai multe ori într-o zi. [20] Declanșatoare. Un declanșator poate fi intern sau extern, cum ar fi un gând sau o experiență. Ar putea fi un gând intruziv că sunteți contaminat sau că ați fost jefuit în trecut. Interpretare. Interpretarea dvs. de declanșare este cât de probabilă, severă sau amenințătoare vă percepeți declanșatorul de a fi. Pentru ca declanșatorul să devină o obsesie, persoana percepe declanșatorul de a fi o amenințare foarte reală și probabil că se va întâmpla. Obsesia / anxietate. Dacă persoana percepe declanșarea ca o adevărată amenințare, aceasta va provoca o anxietate considerabilă, care produce în timp și obsesie cu gândul sau cu probabilitatea apariției gândirii. De exemplu, dacă aveți un gând intuit de a fi jefuit și acest lucru vă provoacă o mare frică și o anxietate, acest gând are capacitatea de a deveni o obsesie. Constrângere. Compulsia este rutina sau acțiunea pe care trebuie să o îndepliniți pentru a face față stresului cauzat de obsesie. Constrângerea crește de la necesitatea de a controla anumite aspecte ale mediului înconjurător pentru a vă ajuta să simțiți că aveți controlul asupra amenințării obsesiei. Ar putea verifica dacă luminile sunt oprite de cinci ori, spunând o rugăciune auto-inventată sau spălarea mâinilor. S-ar putea să vă aflați argumentându-vă că stresul pe care îl suferiți ca urmare a faptului că trebuie să verificați blocarea de mai multe ori este mai mic decât stresul pe care ați putea-o suferi în cazul unui jaf.
  3. Cunoaște diferența dintre tulburarea obsesiv-compulsivă (OCD) și tulburarea de personalitate obsesiv-compulsivă (OCPD).
    3
    Cunoaște diferența dintre tulburarea obsesiv-compulsivă (OCD) și tulburarea de personalitate obsesiv-compulsivă (OCPD). Atunci când mulți oameni se gândesc la TOC, ei se gândesc la o preocupare extremă cu ordinea și regulile. În timp ce o astfel de tendință poate fi o indicație a TOC, este posibil să nu fie diagnosticată în acest sens decât dacă gândurile și comportamentele asociate cu preocuparea sunt nedorite. Pe de altă parte, această tendință ar putea fi o indicație a OCPD, care este o tulburare de personalitate caracterizată de standarde personale ridicate și o cantitate excesivă de atenție acordată ordinii și disciplinei [22]. Țineți minte că nu toată lumea cu TOC are o tulburare de personalitate , dar există un grad ridicat de co-morbiditate între TOC și OCPD [23]. Deoarece multe dintre comportamentele și gândurile legate de TOC sunt nedorite, TOC este deseori asociată cu un grad mult mai mare de disfuncție decât OCPD [24]. De exemplu, comportamentele asociate cu TOC pot interfera cu capacitatea unuia de a face să lucreze la timp sau, în cazuri extreme, chiar să-și părăsească casa. Gândurile intruzive și uneori vagi vor apărea adesea, cum ar fi "ce ar fi dacă am uitat ceva important la domiciliu în această dimineață", ceea ce ar putea provoca o anxietate debilitantă pentru persoana respectivă. Dacă un individ a avut aceste tipuri de comportamente și gânduri de la începutul vieții, individul va fi cel mai probabil diagnosticat cu TOC în loc de OCPD.
  4. Rețineți că există multe grade și tipuri diferite de TOC.
    4
    Rețineți că există multe grade și tipuri diferite de TOC. În toate cazurile de TOC, modelele se vor dezvolta în gândirea sau comportamentul unui individ care au efecte negative vizibile asupra activităților de zi cu zi ale unei persoane. Deoarece gama modelelor asociate cu TOC poate fi largă, TOC poate fi cel mai bine înțeleasă ca parte a unui spectru de tulburări, mai degrabă decât o singură condiție. [25] Simptomele dvs. pot sau nu vă vor cere să căutați un tratament, în funcție de situația în care aceste simptome interferează cu viața de zi cu zi. Întrebați-vă dacă un anumit tipar de gânduri și / sau comportamente vă afectează negativ viața. Dacă răspunsul este da, atunci ar trebui să obțineți ajutor. Dacă TOC este ușoară și nu afectează viața de zi cu zi, poate doriți să obțineți ajutor pentru a nu lăsa mâncarea. De exemplu, un grad minor de TOC ar putea fi aplicat dacă aveți adesea dorința de a verifica încuietorile de pe ușile dvs., în ciuda multiplelor confirmări că acestea sunt într-adevăr blocate. Chiar dacă nu acționați pe aceste solicitări, acest comportament poate distrage suficient pentru a vă împiedica să vă concentrați asupra altor activități din viața voastră. Linia dintre TOC și o urgență ocazională irațională nu este întotdeauna clară. Va trebui să determinați pentru dvs. dacă considerați sau nu necesitatea de a fi suficient de gravă pentru a justifica ajutorul profesional.