Cum să vă ocupați de faptul că ați fost respins de părintele dvs.

Nu există nici un argument: respingerea dăunează. Durerea simțită după ce a fost respinsă de o persoană care ar trebui să vă accepte în mod natural este totuși o durere cu totul diferită. Când un părinte te respinge, te poți simți nesigur și supărat - și asta e perfect normal! Învață să te descurci cu aceste sentimente dureroase reacționând într-un mod sănătos și depunând eforturi pentru a depăși orice efecte negative ale respingerii părintelui tău. De asemenea, puteți ajunge la ceilalți din jurul dvs. pentru a vă încuraja și pentru a vă ajuta.

Cap 1
Reacționând la respingere

  1. Împărtășește-ți dezamăgirea cu părintele tău.
    1
    Împărtășește-ți dezamăgirea cu părintele tău. Câștigurile sunt, dacă părintele tău te-a respins, poate că nu ai avut ocazia să-ți spui deplin lucrurile. Dacă da, găsiți o modalitate de a vă exprima sentimentele părintelui dvs. S-ar putea să faceți acest lucru solicitându-vă să vă întâlniți personal, să-i numiți sau să compuneți o scrisoare sau un e-mail. Spuneți-le cât de dezamăgiți și de răniți că simțiți despre respingerea lor în cât mai multe detalii. Dacă acestea sunt deschise pentru a asculta, puteți folosi această ocazie pentru a vă împărtăși povestea. De exemplu, dacă te-au respins din cauza alegerilor tale religioase, ai putea explica de ce ai ales o anumită religie. Modul în care alegeți să vă împărtășiți sentimentele depinde de relația dvs. continuă cu părintele dvs. Dacă ați devenit înstrăinați, o scrisoare sau un e-mail poate fi cea mai bună metodă. [1]
  2. Întristăm.
    2
    Întristăm. Fiind respins de un părinte, doare. Pretinzând că nu va întârzia recuperarea. Permiteți-vă să simțiți aceste sentimente totuși vin. Este posibil să aveți nevoie să plângeți, să scrieți, să ascultați muzică sau să urmăriți un film care să corespundă emoțiilor pe care le întâmpinați. [2] Dacă nu doriți să vă petreceți prea mult timp, dați-vă un termen limită. De exemplu, ați putea spune: "Într-o săptămână, voi încerca să mă împrietenesc." Stabilirea unui termen limită nu înseamnă că veți fi procesat pe deplin toată durerea. Pur și simplu te împinge să te întorci în viața ta în ciuda durerii.
  3. Vorbiți cu cineva în care aveți încredere.
    3
    Vorbiți cu cineva în care aveți încredere. Cereți urechea cuiva care are grijă de tine. Poate că este un prieten, un frate, un profesor sau celălalt părinte. Spuneți acestei persoane cum vă simțiți. [3] Dacă nu sunteți sigur cum să abordați subiectul, puteți începe cu ceva de genul: "Hei, Randy. Putem vorbi? Mă simțeam într-adevăr respinsă de tată și m-am gândit că ai putea înțelege

Cap 2
Combaterea efectelor respingerii

  1. Găsiți o priză pentru furie.
    1
    Găsiți o priză pentru furie. Copiii și adulții care sunt respinși de părinții lor se pot confrunta cu probleme de furie și agresiune. Răspundeți acestor efecte negative găsind modalități pozitive de a vă gestiona furia. [5] S-ar putea să luați o nouă activitate fizică, cum ar fi alergarea sau boxul. Alte modalități de a exprima furia ar putea fi prin activități creative, cum ar fi dansul, pictura sau scrisul. [6]
  2. Puneți-vă povestea.
    2
    Puneți-vă povestea. Respingerea te poate face să te întrebi pe tine și pe deciziile tale. S-ar putea simți, de asemenea, rușine. Lucrați pentru a depăși acest lucru prin preluarea proprietății de povestea și experiența dvs. Nu simțiți că trebuie să ascundeți sau să schimbați cine sunteți din cauza respingerii. Începeți prin a scrie o narațiune. Explicați toate evenimentele care au condus la respingere și modul în care acestea v-au afectat. Încercați să includeți orice gânduri și sentimente legate de eveniment. Scrieți povestea prin ochii voștri, spre deosebire de părinții voștri. [7] Odată ce ați scris povestea dvs., împărtășiți-o cu alții. Încercați să începeți cu un prieten bun, un profesor preferat sau un consilier școlar. Dacă sunteți un adult, împărtășiți-vă povestea cu un partener sau un prieten apropiat. [8]
  3. Repeta afirmații iubitoare.
    3
    Repeta afirmații iubitoare. Veți avea multe relații pe tot parcursul vieții dvs., dar cea mai constantă relație pe care o veți avea vreodată este cu voi înșivă. De aceea iubirea de sine poate fi un instrument puternic pentru a face față respingerii. Încercați să repetați o afirmație iubitoare zilnic, cum ar fi "Sunt în pace cu tot ceea ce sa întâmplat și tot ce se va întâmpla pentru că totul lucrează pentru cel mai bun bine meu". [9] Când repetați afirmațiile care întăresc dragostea de sine, se poate simți ciudat la început. Cu toate acestea, în timp, s-ar putea să vă aflați recitându-i mai tare și cu încredere. S-ar putea chiar să le crezi.
  4. Nu-ți asumi responsabilitatea pentru respingere.
    4
    Nu-ți asumi responsabilitatea pentru respingere. După ce a fost respinsă de un părinte, s-ar putea să aveți o mare nesiguranță în relațiile și în viața dvs. în general. O modalitate de a depăși nesiguranța este prin stimularea optimismului dvs. și învățarea de a privi pe partea strălucitoare a lucrurilor. Un truc pentru dezvoltarea optimismului este recunoașterea faptului că nu sunteți întotdeauna responsabili pentru modul în care se produc lucrurile. [10] Faceți tot posibilul pentru a vă reaminti că orice respingere sau judecată se referă mai mult la persoana care v-a respins. Dacă un părinte a fost critic sau te respinge, încetați să încercați să obțineți aprobarea. În schimb, permiteți-le să vină la dvs. dacă doresc să construiască o relație mai târziu în viață. De exemplu, nu puteți controla modul în care părintele dvs. acționează; vă puteți controla propriul comportament. Cu alte cuvinte, nu te învinovăți pentru modul în care te-au tratat. Este sarcina părintelui de a fi iubitoare și de a accepta. Dacă nu-și fac treaba, nu este vina ta. [11]
  5. Construieste modalitati sanatoase de relationare cu ceilalti.
    5
    Construieste modalitati sanatoase de relationare cu ceilalti. Insecuritatea care urmează respingerii părintești poate afecta modul în care relaționați cu prietenii, cu alți membri ai familiei și cu partenerii de romantică viitori. S-ar putea să fiți ispitiți să izolați sau să îndepărtați pe alții de teama de a fi abandonați sau respinși. [12] În primul rând, nu depindeți de ceilalți pentru a-ți construi valoarea de sine. Dacă cineva sună sau nu sună, vă place sau nu, sunteți întotdeauna vrednici. Amintirea acestui lucru va reflecta pozitiv relațiile voastre. În al doilea rând, luați-vă relațiile încet. Dați-le timp să se dezvolte în mod natural, fără să vă asumați nimic sau să încercați să-i forța să fie ceva ce nu sunt. Fiți atenți la relațiile cu ceilalți și întrerupeți comportamentele nevoiașe de îndată ce le veți observa. [13]

Cap 3
Găsirea surselor de asistență

  1. Ajungeți la alți membri ai familiei.
    1
    Ajungeți la alți membri ai familiei. Doar pentru că o persoană din familia ta te-a respins, nu înseamnă că toată lumea va face asta. Luați legătura cu celălalt părinte (cu excepția cazului în care vă resping, de asemenea), frați, mătuși, unchi și bunici. Dacă acești oameni sunt dispuși să vă sprijine, lăsați-i. [14]
  2. Vedeți un terapeut.
    2
    Vedeți un terapeut. Există o serie de efecte negative din partea respingerii părintești, cum ar fi furia, nesiguranța sau depresia. În săptămânile, lunile și anii care urmează, este posibil să aveți nevoie de ajutor pentru a veni în întâmpinare cu respingerea și deținerea povestirii. Un profesionist terapeut de sănătate mintală vă poate ajuta să faceți acest lucru. [16] Adresați-vă medicului de familie sau membrilor grupului dvs. de sprijin pentru sugestii de terapeuți din zona dvs. Dacă sunteți student, puteți discuta și cu consilierul școlar.