Cum să a crea un gui swing în Java

Acest articol explică modul de creare a unei aplicații simple care este prezentată în figura din dreapta, oferind și codul sursă.

Cap 1
Efectuarea cadrului general

  1. Creați o clasă care extinde clasa JFrame.
    1
    Creați o clasă care extinde clasa JFrame. Această clasă va conține toate componentele GUI, cum ar fi butoanele și câmpurile de text.
  2. Planificați aspectul global al primei aplicații.
    2
    Planificați aspectul global al primei aplicații. Un început bun ar putea fi un panou central cu BorderLayout, cu un alt panou în partea de jos (BorderLayout.South). Acest al doilea panou poate avea FlowLayout și conține mai multe butoane, casete de selectare și alte controale similare. În cele din urmă, plasați JTextArea mare în centrul componentei centrale. Veți putea utiliza metodele sale getText () și setText () pentru a face o anumită interacțiune bazată pe text cu utilizatorul.
  3. Scrie constructor la clasa ta.
    3
    Scrie constructor la clasa ta. Acest constructor trebuie să creeze toate panourile și componentele pe care le planificați, să le plasați corect unul în celălalt și să adăugați panoul final, care "vă ține tot" în cadru (myFrame.getContentPane () add (myLargePanel, BorderLayout.Center).
  4. Scrieți metoda principală care va fi punctul de intrare al programului.
    4
    Scrieți metoda principală care va fi punctul de intrare al programului. În această metodă, creați o instanță a cadrului dvs., setați dimensiunea și locația inițială (utilizați .setSize (x, y) și .setLocation (lățime, înălțime)) și faceți-o să apară pe ecran apelând .setVisible .

Cap 2
Programarea răspunsurilor la acțiunile utilizatorului

  1. Asigurați-vă că cadrul dvs. implementează interfața ActionListener.
    1
    Asigurați-vă că cadrul dvs. implementează interfața ActionListener. Acest lucru va permite clasei dvs. să asculte activitățile componentelor.
  2. Pentru fiecare buton, caseta de selectare sau alt control pe care l-ați creat, invoca metoda sa.
    2
    Pentru fiecare buton, caseta de selectare sau alt control pe care l-ați creat, invoca metoda sa. addActionListener, trecând cadrul dvs. (acest lucru) ca parametru.
  3. Acționați metoda Abstracte ActionListener, acțiunePerformed (eveniment ActionEvent).
    3
    Acționați metoda Abstracte ActionListener, acțiunePerformed (eveniment ActionEvent). În această metodă, ar trebui să puneți dacă declarațiile verifică de unde provine evenimentul de acțiune. Această instrucțiune if trebuie să aibă o condiție care spune ceva de genul "if (event.getSource () == button1)". Acest lucru verifică de unde a venit evenimentul și dacă a venit din butonul dvs. În interiorul instrucțiunii if, faceți tot ce trebuie făcut când apăsați butonul.
  4. JTextArea are o metodă .setText ("myText"), care pare a fi bună ca modul de programare a unor răspunsuri vizibile asupra acțiunii dvs.
    4
    JTextArea are o metodă .setText ("myText"), care pare a fi bună ca modul de programare a unor răspunsuri vizibile asupra acțiunii dvs.