Cum să creează un buget de uz casnic

Aderarea la bugetul unei gospodării este un obicei excelent de dezvoltat. Acesta vă va ajuta să cheltuiți mai puțin, să salvați mai mult și să evitați problemele de a efectua plăți sau de a plăti dobânzi excesive pe cardurile de credit. Pentru a crea un buget de uz casnic, trebuie doar să documentați cheltuielile și veniturile curente și disciplina financiară pentru a vă ajusta cheltuielile, astfel încât să beneficiați de o mai bună finanțare.

Cap 1
Configurarea foii de calcul sau a registrelor

  1. Decideți cum veți documenta cheltuielile gospodăriei, veniturile și bugetul.
    1
    Decideți cum veți documenta cheltuielile gospodăriei, veniturile și bugetul. Puteți utiliza un stilou și hârtie simplă, însă este mult mai ușor să utilizați un program de calcul tabelar sau un program simplu de contabilitate dacă aveți acces la unul. Puteți găsi aici foi de lucru cu buget estimativ de la Kiplinger. Calculele într-un program simplu de contabilitate, cum ar fi Quicken, sunt practic automatizate, deoarece sunt făcute pentru acest tip de proiect. Acest tip de program are, de asemenea, caracteristici suplimentare care pot fi utile pentru formularea bugetului, cum ar fi instrumente de economisire. Cu toate acestea, ele nu sunt gratuite, deci va trebui să investești un pic de bani pentru a utiliza unul dintre ei. [1] Multe programe de calcul tabelar au un model încorporat pentru calcularea unui buget al gospodăriei. Acestea vor trebui să fie personalizate pentru nevoile dvs. specifice, dar va fi mai ușor decât de la zero. De asemenea, puteți utiliza software electronic de bugetare, cum ar fi Mint.com, care vă va ajuta să urmăriți cheltuielile dvs. [2]
  2. Formați coloanele foii de calcul.
    2
    Formați coloanele foii de calcul. Lucrează de la stânga la dreapta. Utilizați titluri pentru coloane cum ar fi "Data de cheltuieli", "Suma cheltuielilor", "Metoda de plată" și "Fix / Discretionary". Trebuie să înregistrați în mod disciplinat (în fiecare zi sau în fiecare săptămână) toate cheltuielile dvs., precum și veniturile dvs. Multe programe și aplicații software au aplicații mobile în care puteți adăuga cheltuielile dvs. în mișcare. Coloana Metodă de plată vă va ajuta să urmăriți unde se găsesc înregistrările cheltuielilor dvs. De exemplu, dacă vă plătiți facturile electrice cu o carte de credit în fiecare lună pentru a câștiga mile, rețineți că aceasta este metoda de plată în coloană.
  3. Clasificați-vă cheltuielile.
    3
    Clasificați-vă cheltuielile. Fiecare intrare ar trebui să intre într-o categorie, astfel încât să puteți vedea cu ușurință cât cheltuiți pe facturi lunare și anuale, elemente esențiale obișnuite și costuri discreționare. Acest lucru vă va ajuta atunci când veți merge pentru a introduce cheltuielile dvs. și atunci când doriți să le priviți pentru cheltuieli specifice. Categoriile comune includ: [3] Chiria / ipoteca (asigurați-vă că includeți orice fel de asigurare) Utilități, cum ar fi electricitatea, gazul și apa Gospodăriile casnice, și alte produse alimentare (alimentarea) Utilizarea unui program software pentru a face acest lucru are avantajul suplimentar de a putea clasifica cu ușurință tipul de cheltuieli (alimente, gaz, utilități, mașini, asigurări etc.), precum și calcularea totalurilor în diferite moduri care sunt utile pentru a înțelege ce, când, unde, cât de mult și cum (cheltuiești, banii etc.) cheltuiți. Software-ul va permite, de asemenea, să vă împărțiți cheltuielile în perioade și priorități diferite. Dacă utilizați un registru de hârtie, poate doriți să creați o pagină separată pentru fiecare dintre aceste categorii, în funcție de numărul de cheltuieli pe care le aveți în fiecare categorie în fiecare lună. Dacă utilizați software-ul, veți putea adăuga cu ușurință rânduri care să corespundă tuturor cheltuielilor dvs.

Cap 2
Documentarea cheltuielilor dvs.

  1. Puneți cele mai mari cheltuieli obișnuite în foaia de calcul sau registrul.
    1
    Puneți cele mai mari cheltuieli obișnuite în foaia de calcul sau registrul. Câteva exemple ar fi plățile auto, chiria sau ipoteca, utilitățile (cum ar fi apa, electricitatea etc.) și asigurările (medicale, dentare etc.). Plățile de instalare, cum ar fi creditele pentru studenți și cardurile de credit, intră și aici. Faceți un rând separat pentru fiecare cheltuială. [4] Unele facturi, cum ar fi chiria sau ipoteca, de obicei rămân aceleași în fiecare lună, în timp ce altele sunt mai variabile (cum ar fi utilitățile). Puneți o estimare a facturilor dvs. recurente (poate ceea ce ați plătit în anul precedent pentru acea cheltuială specifică), dar odată ce factura vine și veți plăti, puneți suma reală în registrul dvs. Încercați fie să răsfoiți în sus, fie până la cel mai apropiat $ 10 pentru o estimare medie a cheltuielilor pe fiecare element. Unele companii de utilități vă vor permite să plătiți sume medii pe tot parcursul anului, în loc să vă fie fluctuată factura în fiecare lună. Poate doriți să investiga această opțiune dacă regularitatea este importantă pentru dvs.
  2. Calculați-vă informațiile esențiale obișnuite.
    2
    Calculați-vă informațiile esențiale obișnuite. Brainstorm ce cheltuiți în mod regulat bani și cât de mult. Cât de mult pe săptămână cheltuiți pentru gaz? Care este suma obișnuită pe care o cheltuiți pentru alimente? Gândiți-vă la alte lucruri esențiale de care aveți nevoie, nu doriți. După ce ați făcut rânduri pentru fiecare dintre aceste cheltuieli, puneți o estimare a cheltuielilor pe care le cheltuiți. După ce veți avea sumele reale pe care le cheltuiți, introduceți-le imediat. Ar trebui să cheltuiți în mod normal, dar să luați o chitanță sau o notă de fiecare dată când primiți portofelul sau poșeta. La sfârșitul zilei, adăugați acest lucru, fie pe hârtie, fie pe computer, fie pe telefon. Asigurați-vă că notați exact ceea ce ați cheltuit și că nu utilizați un termen generic cum ar fi alimente sau transport. Software-ul, cum ar fi ajutorul mint.com, vă clasifică cheltuielile în lucruri cum ar fi Bănci, Utilități și Diverse cumpărături. Acest lucru vă poate ajuta să vedeți ce cheltuiți de obicei pe lună pentru fiecare categorie.
  3. Introduceți și cheltuielile dvs. discreționare.
    3
    Introduceți și cheltuielile dvs. discreționare. Acestea includ elemente de bilet mare pe care le puteți tăia sau nu vă oferă nivelul de plăcere demn de preț. Acestea ar putea varia de la orice, cum ar fi nopți scumpe până la prânzuri și cafea. Rețineți că fiecare cheltuială separată ar trebui să aibă un rând separat. Acest lucru poate face foaia dvs. de calcul sau registru destul de lung până la sfârșitul lunii, dar dacă l-ați separat în tipuri de cheltuieli ar trebui să fie în măsură să-l păstrați gestionabil.
  4. Introduceți un rând de cheltuieli pentru economii.
    4
    Introduceți un rând de cheltuieli pentru economii. Deși nu toată lumea își poate permite să economisească bani în mod regulat, toată lumea ar trebui să aibă ca obiectiv și să o facă dacă pot. O țintă mare este de 10% din salariul dvs. Acest lucru este suficient pentru a face ca economiile să crească destul de repede, în timp ce nu atât de mult încât să se încurce alte zone din viața ta. Toți suntem prea familiarizați cu sosirea la sfârșitul lunii și fără să rămână nimic. De aceea trebuie să salvați mai întâi. Nu așteptați să rămână bani la sfârșitul lunii. Ajustați suma de economii după cum este necesar sau, mai bine, ajustați cheltuielile, dacă este posibil! Banii pe care îi economisiți pot fi utilizați mai târziu pentru a investi sau puteți salva cu alte scopuri în minte, cum ar fi cumpărarea unei case, a școlii, a vacanțelor sau a altora. Unele bănci au programe de economii gratuite pe care le puteți înscrie, cum ar fi programul Bank of America "Keep The Change". Acest program completează fiecare tranzacție efectuată cu cardul dvs. de debit și transferă diferența în contul dvs. de economii. De asemenea, se va potrivi un anumit procent din aceste economii. Acest tip de program poate fi o modalitate ușoară, nedureroasă de a salva un pic în fiecare lună. [5]
  5. Adăugați toate cheltuielile în fiecare lună.
    5
    Adăugați toate cheltuielile în fiecare lună. Adăugați fiecare secțiune de rânduri în mod individual și apoi adăugați-le pe toate împreună. Astfel puteți vedea ce procent din venitul pe care îl cheltuiți în fiecare categorie de cheltuieli, pe lângă cheltuielile totale.
  6. Înregistrați toate câștigurile dvs. și apoi adăugați-le împreună.
    6
    Înregistrați toate câștigurile dvs. și apoi adăugați-le împreună. Includeți toate veniturile, indiferent dacă acestea sunt sfaturi, "sub masa", locuri de muncă (bani pe care îi luați acasă, fără a fi scutiți de impozite), bani pe care îi găsiți pe teren și salariu (sau sold lunar dacă sunteți plătit o dată la două săptămâni) . Aceasta este suma pe salariul dvs., nu veniturile totale pentru perioada de timp. Înregistrați toate veniturile provenite din toate sursele cu același nivel de detaliere ca și dvs. pentru cheltuielile dvs. Sumați aceste săptămânal sau lunar, după caz.
  7. Puneți totalurile venitului lunar și cheltuielile totale alături.
    7
    Puneți totalurile venitului lunar și cheltuielile totale alături. Dacă suma cheltuielilor dvs. totale este mai mare decât venitul dvs., atunci trebuie să vă gândiți să reduceți cheltuielile dvs. sau să vă gândiți la modalități de reducere a facturilor. Având în detaliu informații detaliate despre cât de mult ați cheltuit pe elementele specifice, precum și pe prioritatea pe care o reprezintă fiecare pentru dvs., vă veți ajuta să vizați zone în care puteți reduce cheltuielile sau puteți elimina cheltuielile. Dacă venitul dvs. lunar este mai mare decât cheltuielile totale, ar trebui să aveți posibilitatea să puneți ceva în economie. Acesti bani pot fi folositi pentru a doua ipoteca, scolarizare, sau orice altceva mare. Sau, puteți stoca unele departe pentru ceva mic ca o excursie la spa.

Cap 3
Crearea unui nou buget

  1. Vizați zonele specifice ale cheltuielilor dvs. pentru a scădea.
    1
    Vizați zonele specifice ale cheltuielilor dvs. pentru a scădea. Stabiliți limite ale cheltuielilor discreționare, în special. Alege o sumă fixă ​​pe care nu o poți trece în fiecare lună și rămâi la ea. Este bine să buget pentru cheltuieli discreționare - nu puteți trăi o viață fără distracție. Cu toate acestea, stabilirea unui buget și păstrarea acestuia vor contribui la menținerea sub control a cheltuielilor [6]. De exemplu, dacă vizitați în mod curent filmele, stabiliți un buget de 40 USD pe lună pentru biletele la film. Odată ce ați cheltuit 40 de dolari, nu mai puteți trece la alte filme până în luna următoare. Chiar și secțiunea esențială trebuie analizată îndeaproape. Cheltuielile regulate ar trebui, de obicei, să preia atât de mult din veniturile dvs. De exemplu, achizițiile de alimente ar trebui să necesite doar 5-15% din bugetul dvs. [7] Dacă cheltuiești mai mult decât atât, ar trebui să te gândești la reducerea cheltuielilor. Evident, procentul pe care îl cheltuiți va varia; de exemplu, pentru alimente va varia în funcție de lucruri precum prețul alimentelor, mărimea familiei dvs. și orice necesități nutriționale speciale. Ideea este pur și simplu să vă asigurați că nu cheltuiți bani pe care nu aveți nevoie. De exemplu, cheltuiești mulți bani pe alimentele pregătite care sunt mai scumpe, când poți găti mai mult acasă?
  2. Estimați și încorporați cheltuieli neprevăzute în bugetul dvs.
    2
    Estimați și încorporați cheltuieli neprevăzute în bugetul dvs. [8] Prin încorporarea cheltuielilor pentru posibile contingente în bugetul dvs., costurile neașteptate de întreținere medicală, auto sau de întreținere a locuinței vor avea un impact mai mic asupra bugetului general și asupra sănătății financiare. Estimați ce s-ar putea să cheltuiți pentru acestea într-un an și împărțiți-le cu 12 pentru bugetul dvs. lunar. Tamponul dvs. va însemna că dacă depășiți limita săptămânală de cheltuieli, acesta nu va afecta buzunarul de șold și nu se va termina pe cardul de credit temut. Dacă ajungeți la sfârșitul anului și nu aveți nevoie să utilizați tamponul pentru aceste tipuri de cheltuieli, atunci minunat! Veți avea bani în plus pe care îi puteți alimenta în planurile de investiții pentru economii sau pentru pensionare.
  3. Calculează cât costă obiectivele pe termen scurt, mediu și pe termen lung.
    3
    Calculează cât costă obiectivele pe termen scurt, mediu și pe termen lung. Acestea nu sunt costuri de urgență, ci sunt parte a planului tău. Trebuie să înlocuiți articolele de uz casnic în acest an? Aveți nevoie de o nouă pereche de cizme în acest an? Vrei să cumperi o mașină? Planificați acest lucru în avans și nu va trebui să vă bazați pe economiile pe termen lung. Un alt punct important de reținut este că trebuie să încercați să cumpărați numai aceste articole după ce le-ați salvat pentru ele. Întreabă-te, chiar ai nevoie de ea chiar acum? Odată ce trimiteți, de fapt, banii bugetați ca cheltuieli neprevăzute sau planificate, înregistrați cheltuielile reale și ștergeți cheltuielile provizorii pe care le-ați creat, altfel se vor dubla.
  4. Elaborează un nou buget.
    4
    Elaborează un nou buget. Combinați tampoanele și obiectivele dvs. cu cheltuielile și veniturile reale. Acest exercițiu nu numai că vă va ajuta să creați un buget eficient și să vă ajutați să salvați, făcându-vă viața mai puțin agitată și mai relaxată, vă va motiva, de asemenea, să vă reduceți cheltuielile astfel încât să vă puteți atinge obiectivele și să faceți achizițiile pe care le aspiră fără să trebuiască să-i dați datoria să o faceți. Încercați să rămâneți la cheltuieli doar pe cheltuieli fixe. Tăiați elementele discreționare ori de câte ori este posibil.