Cum să cureți ficatul

Ficatul este cel de-al doilea cel mai mare organ din corpul uman și unul dintre cele mai importante, deoarece este responsabil pentru filtrarea toxinelor dăunătoare din fluxul sanguin. Există programe medicale de detoxifiere a ficatului, dar există, de asemenea, mai multe schimbări naturale, simple de stil de viață pe care le puteți face, ceea ce va duce la un ficat curat și sănătos. Ideea de a detoxifia sau a curăța dietele nu este susținută de studii științifice. Aveți grijă atunci când faceți aceste diete și rămâneți mereu în contact cu medicul dumneavoastră.

Cap 1
Bea lichidele potrivite

  1. Minimizați consumul de alcool și cafeină.
    1
    Minimizați consumul de alcool și cafeină. Alcoolul și cofeina sunt doi dintre cei mai mari vinovați care depozitează toxinele în ficat și îi împiedică să funcționeze corect. Curățați-vă ficatul reducând aportul de alcool și băuturi cu cofeină. Cercetările recente indică totuși că cafeaua decofeinizată poate ajuta la scăderea nivelurilor crescute ale enzimelor hepatice. Înlocuiți aceste băuturi cu băuturi nealcoolice pentru a vă permite regenerarea ficatului, curățați-vă și curățați-o corect. Citiți mai departe pentru a afla ce lichide sunt bune pentru ficat.
  2. Bea multa apa.
    2
    Bea multa apa. Detoxifi-vă ficatul și eliminați toxinele prin a bea cel puțin 2 litri de apă în fiecare zi. Bea multa apa va mentine hidratat, ceea ce in mod natural incurajeaza regenerarea celulelor. De asemenea, va permite ficatului să filtreze mai multe toxine și reziduuri, permițându-i să funcționeze mai rapid și să vă sporească nivelul de energie.
  3. Adaugati lamaie la dieta ta.
    3
    Adaugati lamaie la dieta ta. Bea suc de lamaie în apă sau ceai o dată pe zi. Sucul de lămâie stimulează producția de bilă a ficatului pentru a ajuta la eliminarea toxinelor. Ea previne, de asemenea, acumularea de pietre biliari și promovează digestia și funcția hepatică în mișcarea sucurilor gastrice.
  4. Bea ceai verde.
    4
    Bea ceai verde. Ceaiul verde este bogat in catechine, un tip de antioxidant al plantei care stimuleaza functia hepatica si ajuta la reducerea stocarii grasimilor in ficat. [1]
  5. Consumați fructe naturale din fructe.
    5
    Consumați fructe naturale din fructe. Fructe ca căpșuni, mure, afine și zmeură toate sporesc sănătatea ficatului. Aceste fructe au acizi organici care reduc nivelurile de zahăr din sânge și vă vor ajuta să ardeți grăsimile, scăzând șansele de boli hepatice grase. [2]
  6. Fă-ți propriul suc rapid.
    6
    Fă-ți propriul suc rapid. Postul este o modalitate sigură de a curăța ficatul. Cele mai multe posturi implică consumul numai de fructe și legume, sau de băut numai sucuri de fructe și legume, pentru o anumită perioadă de timp. Există multe curățiri diferite acolo - trebuie să alegeți unul potrivit pentru corpul vostru. Ar trebui să luați în considerare consultarea unui nutritionist sau a unui medic înainte de a vă îmbarca pe un fast.

Cap 2
Consumul de alimente sănătoase

  1. Evitați alimentele care vă vor afecta ficatul.
    1
    Evitați alimentele care vă vor afecta ficatul. Alimentele care sunt prelucrate și conțin o mulțime de conservanți, grăsimi și colesterol pot determina ficatul să devină congestionat și înfundat cu reziduuri de grăsime. Curățați ficatul prin evitarea alimentelor procesate sau grase pentru a permite ficatului să se deblocheze și să regenereze celulele. [3] Evitați hrana rapidă. În special, încercați să evitați alimentele prajite adânc sau carnea conservată (cum ar fi cârnați, șuncă, carne de vită cornată etc.) Evitați grăsimile proaste. Carnea roșie slabă, alimentele prăjite și grăsimile procesate ar trebui să fie evitate, deoarece acestea vă pot înfunda ficatul. Grasimile procesate includ margarina, scurtarea și uleiurile hidrogenate. Evitați îndulcitorii artificiali, coloranții și conservanții. Cel mai bine este să mergeți pe traseul natural când curățați ficatul.
  2. Mananca-ti legumele.
    2
    Mananca-ti legumele. Anumite legume conțin substanțe nutritive ca beta-caroten care stimulează celulele hepatice și protejează ficatul de toxine. Întunecările verzi, verzi, cum ar fi spanacul, încurajează creșterea celulelor și stimulează ficatul, în timp ce sfecla protejează conductele biliare din ficat de deteriorarea toxinelor. Scopul pentru 5 porții de legume zilnic și includeți cele care conțin substanțe nutritive care ajută la ficat. Verzii care promovează sănătatea ficatului includ verdele păpădie, tărtăcuța amară, arugula, verdețurile mustarului, cicoarele și spanacul.
  3. Pune-ți aportul de usturoi.
    3
    Pune-ți aportul de usturoi. Usturoiul are compuși cu conținut de sulf care activează enzimele hepatice care lucrează pentru a elimina orice toxine care ar putea apărea în sistemul dumneavoastră. Usturoiul conține de asemenea alicină și seleniu, doi nutrienți care protejează ficatul de daunele cauzate de toxine. Acești doi nutrienți ajută de asemenea la procesul de detoxifiere. Dacă nu puteți suporta gustul de usturoi pentru că pur și simplu nu vă place (sau sunteți un vampir), puteți cumpăra suplimente de usturoi la magazinul local de sănătate.
  4. Mănâncă grapefruit.
    4
    Mănâncă grapefruit. Grapefruitul este bogat în vitamina C și antioxidanți, ambii care promovează o curățare sănătoasă a ficatului. Grapefruitul stimulează enzimele de detoxifiere în ficat și are un compus flavonoid cunoscut sub numele de naringenin, care determină ficatul să ardă grăsimea, în loc să o păstreze. Aveți grijă, totuși, deoarece cantități mari de grapefruit pot inhiba o enzimă hepatică numită citocrom P450, care poate afecta modul în care anumite alimente și medicamente sunt defalcate în organism.
  5. Mancati avocado de doua ori pe saptamana.
    5
    Mancati avocado de doua ori pe saptamana. Avocadele sunt delicioase și au compuși producătoare de glutation. Acești compuși ajută la prevenirea supraîncărcării toxice a ficatului.
  6. Mănâncă nucile.
    6
    Mănâncă nucile. Nucile au nivele ridicate de glutation de l-arginină (un aminoacid) și de acizi grași omega-3 care ajută la curățarea ficatului de amoniac cauzator de boli. Extrasele din cojile lor sunt folosite în multe formule de curățare a ficatului.

Cap 3
Utilizarea remedierilor din plante

  1. Utilizați un supliment pe bază de plante.
    1
    Utilizați un supliment pe bază de plante. Ierburile naturale, cum ar fi brusturele și rădăcina păpădia, toate spun că ajută la scăderea corpului de toxine, protejând în același timp celulele hepatice și promovând funcția hepatică sănătoasă. Toate pot fi găsite sub formă de capsule sau tablete, iar rădăcina de păpădie vine și în unele ceaiuri din plante. Adăugarea acestor suplimente la dieta zilnică vă poate ajuta să vă curățați ficatul și să-i reglați funcția.
  2. Utilizați soia lecitină.
    2
    Utilizați soia lecitină. Granulele de soia lecitină conțin fosfolipide care ajută la protejarea ficatului [4]. Soia Lecitina granule sunt disponibile în cele mai multe magazine de produse alimentare de sănătate.
  3. Creșteți aportul de magneziu.
    3
    Creșteți aportul de magneziu. Magneziul promovează producerea bilei, care la rândul său promovează curățarea ficatului. Puteți lua suplimente de magneziu pentru a crește sănătatea ficatului. [5] O altă modalitate de a obține magneziu este prin dizolvarea unei linguri de sare Epsom în apă caldă și băut acest amestec o dată sau de două ori pe lună. Sarea Epsom conține o cantitate mare de magneziu.
  4. Adăugați turmeric la dieta dumneavoastră.
    4
    Adăugați turmeric la dieta dumneavoastră. Turmeric sporește capacitatea ficatului de a produce bile, o parte esențială a procesului de curățare a ficatului. De asemenea, a fost cunoscută pentru a ajuta la regenerarea celulelor hepatice deteriorate. [6]
  5. Începeți să luați suplimente de ciulin cu lapte.
    5
    Începeți să luați suplimente de ciulin cu lapte. Creierul de lapte promovează creșterea și sănătatea celulelor hepatice. Ciulinul de lapte conține silymarine, antioxidanți care luptă împotriva oxidării, un proces care dăunează celulelor hepatice. De asemenea, sporește sinteza proteinelor în ficat.

Cap 4
Detoxifierea vieții tale

  1. De-stress-ti viata.
    1
    De-stress-ti viata. Situațiile stresante eliberează hormoni și endorfine în sânge, care, la rândul lor, depozitează toxine în ficat și le încetinesc. Eliminați stresul în orice zonă a vieții pe care o puteți. Luați în considerare activitățile anti-stres cum ar fi yoga și meditația.
  2. Utilizați produse de curățare naturală a casei.
    2
    Utilizați produse de curățare naturală a casei. Când vă expuneți la substanțe chimice, ficatul dumneavoastră trebuie să lucreze ore suplimentare pentru a vă menține sănătoși. Reduceți numărul substanțelor chimice la care vă expuneți utilizând produse de curățare produse din ingrediente naturale. De asemenea, ajută la utilizarea produselor organice și naturale pentru igiena personală.
  3. Luați în considerare utilizarea unui purificator de aer în casa dvs.
    3
    Luați în considerare utilizarea unui purificator de aer în casa dvs. Cu cat mai multe toxine din aer, cu atat mai multe toxine trebuie eliminate din corpul tau. Purificatoarele de aer sunt investiții deosebit de bune dacă locuiți în oraș sau în apropierea unei autostrăzi, deoarece autovehiculele depozitează multe toxine în aer.
  4. Exercitați cât mai mult posibil.
    4
    Exercitați cât mai mult posibil. Exercițiul vă ajută să vă mențineți o greutate corporală sănătoasă, ceea ce, la rândul său, scade riscul de apariție a bolii hepatice grase. Exercitarea îmbunătățește funcția enzimelor hepatice. Cu toate acestea, antrenamentul excesiv de greutate este legat de enzimele hepatice crescute, motiv pentru care ar trebui să vă opriți exercitarea cu 48 de ore înainte de un test al funcției hepatice.