Cum să verificați o supapă de control a aerului în gol

Supapa de reglare a aerului în gol - cunoscută și sub denumirea de "supapă de reglare a turației în mers", reglează turația de mers în gol a motorului. Aceasta este controlată de computerul motorului. Uneori, piesele se rău, ceea ce duce la o mișcare ciudată a mașinii. Verificați dacă supapa de reglare în regim de ralanti funcționează corect înainte de a încerca să o înlocuiți.

Cap 1
Identificarea problemelor cu o supapă de control în gol

  1. Căutați un inactiv al motorului.
    1
    Căutați un inactiv al motorului. Un simptom obișnuit al unei supape de control în caz de întrerupere a funcționării necorespunzătoare poate fi o inactivitate ridicată. Porniți motorul și priviți tahometrul de pe tabloul de bord. Cele mai multe motoare ale vehiculului vor funcționa la un nivel inferior unei mii de RPM-uri. Dacă sunteți familiarizat cu inactivitatea motorului în mod normal, comparați cu valoarea RPM-urilor curente. [1] Dacă motorul vehiculului este în gol peste 1.000 RPM-uri, este probabil prea mare. Scurgerile de vid pot provoca, de asemenea, o inactivitate ridicată.
  2. Aveți grijă să nu ratați sau să vă opriți.
    2
    Aveți grijă să nu ratați sau să vă opriți. În afară de problemele ridicate la ralanti, împiedicarea încetului și chiar sporadicul poate fi atribuibilă unei valve de control inadecvate. Din nou, porniți motorul și comparați modul în care funcționează la o oprire în modul în care rulează în mod normal. [2] În cazul în care starea de mers în gol este scăzută și inconsecventă, este posibil să se întâmple o problemă cu supapa dvs. de control în gol. Inelele joase pot fi cauzate de scurgeri de vid.
  3. Căutați semne de scurgere de vid.
    3
    Căutați semne de scurgere de vid. Dacă motorul funcționează prost, încercați să diagnosticați eventualele scurgeri de vid care ar putea cauza acest lucru. Verificați vizual linia de vid în locașul motorului pentru semne de deteriorare, cum ar fi fisuri sau suprafețe prea uzate. [3] Scoateți o linie de vacuum și conectați-o la un vid pentru a măsura nivelul și consistența vidului. Puteți încerca, de asemenea, să pulverizați un amestec de săpun și apă pe linii pentru a căuta o barbotare în punctul de scurgere.
  4. Luați notă dacă se aprinde lampa de control a motorului.
    4
    Luați notă dacă se aprinde lampa de control a motorului. Lampa de control a motorului din vehiculul dvs. este proiectată să se aprindă dacă unitatea de control al motorului (ECU) identifică o problemă cu privire la funcționarea motorului. Uită-te la tabloul de bord; dacă lampa de control a motorului este pornită în legătură cu problemele de ralanti, este posibil ca supapa de reglaj de ralanti să funcționeze defectuos. [4] Lampa motorului de verificare arată ca un desen simplu al unui motor. O lumină de verificare a motorului în legătură cu problemele de mers în gol poate indica o supapă de reglaj defectă.

Cap 2
Verificați dacă supapa de control în gol funcționează

  1. Utilizați un scanner de cod pentru a verifica codurile de eroare.
    1
    Utilizați un scanner de cod pentru a verifica codurile de eroare. Dacă vehiculul dvs. a fost construit înainte de 1996, veți avea nevoie de un scaner OBD I. Vehiculele fabricate după 1996 vor avea nevoie de un scaner OBD II. Conectați scanerul de cod la portul de sub tabloul de bord și porniți-l. După conectare, utilizați scanerul pentru a afișa codurile de eroare, făcând ca lumina motorului de verificare să se aprindă. [5] În unele scanere de cod, acesta va furniza descrierea în limba engleză a codului de eroare pe citire. Dacă scanerul de cod nu are, trebuie să căutați codul pe care scanerul îl arată pentru a afla ce este.
  2. Porniți motorul și luați notă de RPM-urile inactivi.
    2
    Porniți motorul și luați notă de RPM-urile inactivi. Introduceți cheia în contact și porniți motorul. Așteptați un minut pentru ca motorul să se rotească în gol, apoi utilizați un stilou și hârtie pentru a nota RPM-urile pe care motorul le staționează și se oprește. [6] Este posibil să fie necesar să lăsați motorul să funcționeze timp de câteva minute, pentru ca acesta să coborâți la viteza normală de mers în gol. Păstrați hârtia pe care scrieți RPM-urile la îndemână, astfel încât să o puteți compara cu motorul inactiv când continuați testul.
  3. Opriți mașina și deconectați motorul de control în gol.
    3
    Opriți mașina și deconectați motorul de control în gol. Cu turații neutilizate, închideți vehiculul și scoateți cheia din contact. Deschideți capota și localizați motorul de control în gol. Odată ce ați localizat-o, deconectați-o. [7] Modul de deconectare a motorului dvs. de control în gol va varia de la aplicație la aplicație; consultați manualul de service al vehiculului dvs. pentru instrucțiuni mai detaliate despre modul de deconectare a acestuia. De obicei, puteți deconecta motorul de control în gol prin deconectarea cablului de conectare care intră în el.
  4. Reporniți motorul.
    4
    Reporniți motorul. Cu motorul de comandă în regim de oprire deconectat, reveniți în autovehicul și porniți din nou motorul. Motorul ar trebui să pornească și să funcționeze fără nici o problemă, în ciuda deconectării motorului de comandă în gol [8]. Asigurați-vă că ați înțepenit cablajul deconectat în locașul motorului, astfel încât acesta să nu fie prins în nici o parte în mișcare.
  5. Căutați o diferență în viteza de mers în gol.
    5
    Căutați o diferență în viteza de mers în gol. Permiteți motorului să funcționeze timp de un minut, astfel încât acesta să se regleze la o perioadă de inactivitate consecventă, apoi să ia notă de orice diferență în RPM-urile inactive față de ralanti pe care le-ați observat mai devreme. Dacă mișcarea de ralanti nu s-a schimbat deloc, este posibil ca motorul de control al inactivului să nu funcționeze. [9] Dacă motorul de control în gol funcționa, deconectarea acestuia ar fi trebuit să creeze o diferență în timpul inactivității motorului. Acest test confirmă că există o problemă cu motorul de control în gol, dar nu și despre problema.
  6. Opriți motorul și reconectați motorul de control în gol.
    6
    Opriți motorul și reconectați motorul de control în gol. Dacă ați identificat o diferență a RPM-urilor inerte ale motorului cu motorul de comandă în stare de funcționare conectat și deconectat, confirmați-vă ipoteza prin reconectarea acestuia și pornirea din nou a motorului. [10] Inactivul ar trebui să se întoarcă la ceea ce a fost atunci când a fost conectat ultima oară motorul de control în gol . Consultați nota pe care ați luat-o despre RPM-urile inactive pentru ao compara cu prima dvs. citire.

Cap 3
Verificarea problemelor din anumite modele

  1. Utilizați o lampă de testare pentru a verifica cablajul pe un motor de comandă în gol GM.
    1
    Utilizați o lampă de testare pentru a verifica cablajul pe un motor de comandă în gol GM. Luați o lumină de testare și conectați conductorul negativ la caroseria vehiculului. Apăsați lampa de testare în fiecare dintre cele patru circuite de pe motorul de comandă pentru mers în gol GM. Fiecare circuit va face ca lumina de testare să lumineze intermitent sau să treacă de la lumină la slabă în timp ce motorul funcționează. [11] Dacă lămpile de control nu luminează intermitent pe fiecare circuit, problema provine de la ECU, nu de la motorul de control în gol. Dacă lampa de control clipește în mod corespunzător, înseamnă că motorul de comandă în gol trebuie înlocuit.
  2. Măsurați rezistența solenoidului într-un Ford.
    2
    Măsurați rezistența solenoidului într-un Ford. Localizați motorul de control în gol în vehiculul Ford și identificați cele două știfturi electrice ale solenoidului. Conectați un contor de ohm la cele două și măsurați rezistența dintre ele. [12] Fords sunt proiectate să funcționeze cu rezistența în solenoid într-un interval cuprins între 7,0 și 13,0 ohmi. Dacă rezistența se află în afara acestui interval, trebuie înlocuit motorul de comandă în gol.
  3. Utilizați un instrument de scanare bidirecțional pentru a mări viteza de ralanti într-un Chrysler.
    3
    Utilizați un instrument de scanare bidirecțional pentru a mări viteza de ralanti într-un Chrysler. Conectați un instrument bidirecțional de scanare la același port OBD pe care l-ați conecta la un scanner de cod. Utilizați comanda din instrumentul de scanare pentru a mări puterea motorului. În cazul în care motorul de mers în gol nu crește, înseamnă că există o problemă la motorul de control în gol al circuitului său, împiedicând semnalul să schimbe inactivul. [13] Puteți cumpăra un instrument de scanare bidirecțional la magazinul local de piese auto. Asigurați-vă că cablajul este conectat ferm la motorul de control în gol înainte de a efectua acest test.