Cum să calculează profitul

Când vine vorba de a conduce o afacere, profitul este rege. Definiți ca venit total minus cheltuielile totale, profitul reprezintă suma pe care o "face" o afacere pe parcursul unei perioade contabile date. În general, cu cât profitați mai mult, cu atât mai bine, deoarece profitul poate fi reinvestit în afaceri sau reținut de proprietarii afacerii. Capacitatea de a determina cu exactitate profitul afacerii dvs. este o parte esențială a capacității de a judeca sănătatea sa financiară. De asemenea, vă poate ajuta să vă decideți cum să vă prețuiți bunurile și serviciile, cum să plătiți angajaților și multe altele.

Cap 1
Calculul profitului unei companii

  1. Începeți cu o valoare pentru venitul total al companiei dvs.
    1
    Începeți cu o valoare pentru venitul total al companiei dvs. Pentru a găsi profitul afacerii dvs., veți dori să începeți prin adăugarea tuturor banilor pe care compania dvs. le-a făcut într-o anumită perioadă de timp (de exemplu, trimestrul, anul, luna etc.). Adăugați vânzările totale de bunuri sau servicii de către întreprindere pentru perioada în cauză. Acestea pot fi provenite din mai multe surse, inclusiv produsele vândute, serviciile prestate, plățile de membru sau, în cazul agențiilor guvernamentale, impozite, taxe, vânzări de drepturi de resurse și așa mai departe. Rețineți că va trebui să scăpați orice sumă de bani rambursată clienților pentru returnări sau litigii pentru a găsi o cifră exactă pentru venitul total. Este mai ușor de înțeles procesul de calculare a profitului unei companii, urmând împreună cu un exemplu. Să spunem că avem o mică afacere de publicare. În ultima lună, am vândut cărți în valoare de 20.000 de euro pentru comercianții cu amănuntul din zonă. Cu toate acestea, am vândut drepturile pentru una dintre proprietățile noastre intelectuale pentru 7.000 $ și am primit 3.000 $ de la comercianții cu amănuntul pentru materiale promoționale oficiale. Dacă acestea reprezintă toate sursele de venit, putem spune că venitul total este de 20.000 $ + 7.000 $ + 3.000 $ = 30.000 $
  2. Calculați cheltuielile totale ale companiei pentru perioada contabilă.
    2
    Calculați cheltuielile totale ale companiei pentru perioada contabilă. Cheltuielile unei companii pot fi foarte diverse, în funcție de tipul de operațiuni în care se desfășoară activitatea. În general, cheltuielile totale ale unei întreprinderi reprezintă toți banii pe care compania le cheltuiește în perioada contabilă analizată. Vedeți secțiunea de mai jos pentru o detaliere detaliată a tipurilor de cheltuieli pe care le poate suporta o afacere pe măsură ce operează. În exemplul nostru, să spunem că activitatea noastră a cheltuit 13.000 de dolari în total în timpul lunii în care a făcut 30.000 $. În acest caz, vom folosi 13.000 $
  3. Reduceți totalul cheltuielilor din venitul total.
    3
    Reduceți totalul cheltuielilor din venitul total. Când ați găsit valori corecte pentru veniturile și cheltuielile totale ale companiei, calcularea profitului dvs. nu este dificilă. Pur și simplu scădea cheltuielile din venitul dvs. pentru a-ți găsi profitul. Valoarea pe care o obții pentru profitul companiei tale reprezintă suma pe care ți-a câștigat-o în perioada în care te concentrezi. Acești bani sunt proprietarii de afaceri pentru a le folosi așa cum vă place. Poate doriți să reinvestiți banii în afaceri, să-l utilizați pentru a achita un împrumut, pentru a plăti dividende investitorilor sau pur și simplu pentru ao salva. În exemplul nostru, deoarece avem cifre exacte, definitive pentru veniturile și cheltuielile noastre, calcularea profitului companiei noastre este destul de simplă. Scăderea cheltuielilor noastre din venitul nostru ne dă 30.000 dolari - 13.000 dolari = 17.000 dolari profit
  4. Rețineți că o valoare negativă pentru profit este numită "pierdere netă".
    4
    Rețineți că o valoare negativă pentru profit este numită "pierdere netă". Mai degrabă decât să spunem că o afacere a transformat un "profit negativ", spunem de obicei că o afacere "a rulat la o pierdere netă" sau a avut o "pierdere netă operațională (NOL)". Dacă afacerea dvs. generează un profit negativ, aceasta înseamnă că, pentru perioada în care vă concentrați, compania dvs. a cheltuit mai mulți bani decât a făcut. Pentru aproape toate întreprinderile, acest lucru trebuie evitat, totuși, la începutul vieții unei afaceri, acest lucru este uneori inevitabil. În cazurile de NOL, o afacere poate fi nevoită să plătească pentru cheltuielile de funcționare cu un împrumut sau să obțină capital suplimentar de la investitori. O pierdere netă nu înseamnă neapărat că o afacere se află într-o situație dificilă (deși cu siguranță acest lucru poate fi cazul). Nu este neobișnuit ca firmele să se răcească în timp ce suportă cheltuieli inițiale unice (cumpărarea de birouri, stabilirea unei mărci etc.) până când devin profitabile. De exemplu, Amazon.com a pierdut bani timp de nouă ani (1994-2003) înainte de a începe să câștige un profit. [1]
  5. Consultați situația veniturilor și cheltuielilor unei companii.
    5
    Consultați situația veniturilor și cheltuielilor unei companii. Întrucât calculul real folosit pentru a găsi profitul unei afaceri este destul de simplu, cea mai dificilă parte a procesului de identificare a profitului unei afaceri pentru o anumită perioadă contabilă este găsirea adesea a unor informații precise privind veniturile și cheltuielile. Din fericire, cele mai multe companii sunt obligate să dezvăluie documente contabile numite declarații de venit care enumeră sursele de venituri și cheltuieli ale companiei în detaliu. Rezultatele de venituri conțin, de regulă, defalcări detaliate ale surselor de venituri și cheltuieli ale unei companii, precum și o valoare "inferioară" a profitului total în cursul perioadei contabile (așa cum se numește, de obicei, în partea inferioară a situației veniturilor și cheltuielilor). Utilizând informațiile din contul de profit și pierdere, este posibil să se calculeze cu precizie profitul total al unei întreprinderi. În următoarea secțiune, vom analiza o detaliere detaliată a surselor de venituri și cheltuieli ale unei companii, la fel cum ar fi o declarație de venit efectivă.

Cap 2
Distrugerea veniturilor și a cheltuielilor

  1. Începeți cu valoarea vânzărilor nete ale afacerii dvs.
    1
    Începeți cu valoarea vânzărilor nete ale afacerii dvs. În timp ce profitul unei companii este de obicei definit ca veniturile sale minus cheltuielile sale, aceste două cantități sunt de obicei calculate din mai multe surse de venituri și cheltuieli în sine. Astfel, dacă începeți de la zero la calculul profitului unei companii, este posibil să aveți nevoie să lucrați cu mai multe valori pentru sursele de venituri și cheltuieli, în loc de valori individuale pentru fiecare. În această secțiune, vom descompune veniturile și cheltuielile unei companii pentru a calcula profitul în mod ciudat. Începeți cu vânzările dvs. nete - suma banilor generați de afacere de la vânzarea bunurilor și serviciilor sale, minus profiturile, reducerile și indemnizațiile pentru bunurile lipsă sau deteriorate. Pentru a ilustra procesul de diminuare a veniturilor și cheltuielilor unei companii, să analizăm o problemă de exemplu în această secțiune. Să spunem că deținem o mică companie care produce adidași de înaltă calitate. Pentru acest trimestru, să spunem că am vândut adidași de 350.000 de dolari. Cu toate acestea, datorită unei rechemări, am fost nevoiți să plătim rambursări de 10.000 USD. De asemenea, a trebuit să plătim 2 000 de dolari pentru returnări și reduceri independente. În acest caz, vânzările nete sunt de 350.000 $ - 10.000 $ - 2.000 $ = 338.000 $
  2. Reduceți costul bunurilor vândute (COGS) pentru a obține venitul brut.
    2
    Reduceți costul bunurilor vândute (COGS) pentru a obține venitul brut. Întreprinderile trebuie să cheltuiască bani pentru a face bani. Produsele trebuie să fie asamblate din materii prime și, pentru că nici materiile prime, nici forța de muncă necesară pentru a le asambla sunt gratuite, aceasta înseamnă că întreprinderile cheltuiesc bani pentru a face produsele pe care le vând. Acest cost se numește costul bunurilor vândute sau COGS. COGS include costurile materiale și de muncă direct legate de crearea produsului vândut, dar nu cheltuielile indirecte cum ar fi distribuția, transportul maritim și vânzările forței de vânzări. Scăderea COGS din vânzările nete dă o valoare numită venit brut. În exemplul companiei noastre de adidași, compania noastră are nevoie să cumpere tesaturi și cauciuc pentru a-și face adidași și, de asemenea, trebuie să plătească lucrătorilor din fabrică pentru a asambla materiile prime în produse care pot fi purtate. Dacă spunem că am cheltuit 30.000 de dolari pe țesături și cauciuc și am plătit colegilor noștri din fabrică 35.000 de dolari colectiv acest trimestru, venitul brut al afacerii noastre este de 338.000 $ - 30.000 $ - 35.000 $ = 273.000 $
  3. Reduceți toate cheltuielile de funcționare.
    3
    Reduceți toate cheltuielile de funcționare. Companiile nu trebuie doar să cheltuiască bani pentru a-și vinde produsele și / sau serviciile către consumatori. De asemenea, trebuie să-și plătească angajații, să-și finanțeze eforturile de marketing și să țină luminile la birourile lor. Aceste cheltuieli sunt numite în mod colectiv cheltuieli de funcționare și sunt definite ca fiind cheltuielile necesare pentru menținerea afacerii care nu este direct legată de fabricarea sau implementarea produselor sau serviciilor vândute. Pentru exemplul companiei noastre de adidași, să spunem că am plătit colectiv angajații noștri din afara fabricii (forță de vânzări, manageri etc.). Am plătit, de asemenea, 10.000 de dolari pentru chirie și utilități și am cheltuit 5000 de dolari în anunțuri în reviste comerciale. Dacă acestea sunt toate din cheltuielile noastre de funcționare, am scăpa 273.000 dolari - 120.000 dolari - 10.000 dolari - 5.000 dolari = 138.000 dolari
  4. Se scad cheltuielile de depreciere / amortizare.
    4
    Se scad cheltuielile de depreciere / amortizare. Odată ce ați scăzut cheltuielile de funcționare ale companiei, veți dori să scăpați cheltuielile datorate deprecierii și amortizării. Deprecierea și amortizarea sunt cheltuieli (dar nu identice). Amortizarea reprezintă pierderea de valoare a activelor corporale, cum ar fi echipamentele și instrumentele datorate uzurii din exploatarea normală pe durata de viață a activului, în timp ce amortizarea reprezintă pierderea de valoare a activelor necorporale, precum brevetele și drepturile de autor, pe întreaga durată de viață a activului. Scăderea acestor cheltuieli din totalul de funcționare după scăderea cheltuielilor de exploatare vă oferă venitul operațional al afacerii dvs. În exemplul companiei noastre de adidași, să presupunem că mașinile folosite la fabricarea încălțămintei noastre costă 100.000 de dolari și au o durată de viață de 10 ani. Presupunând o depreciere pe linie dreaptă, mașinile se depreciază cu 10.000 de dolari pe an, sau 2.500 dolari pe trimestru. Dacă aceasta este singura noastră cheltuială de depreciere / amortizare, putem deduce 138.000 $ - 2.500 $ pentru a obține venitul din exploatare, 135.500 $
  5. Reduceți orice alte cheltuieli.
    5
    Reduceți orice alte cheltuieli. În continuare, veți dori să înregistrați cheltuieli extraordinare care nu pot fi atribuite operațiunilor normale de afaceri. Acestea pot include cheltuieli datorate dobânzii la împrumut, achitarea datoriilor, cumpărarea de active noi și multe altele. Acestea pot varia de la o perioadă contabilă la alta, în special dacă strategia de afaceri a companiei se modifică. Să spunem că societatea noastră de îmbrăcăminte încă plătește împrumutul inițial pe care l-am folosit pentru a începe afacerea. În ultimul trimestru, am plătit 10.000 de euro pentru împrumutul nostru. De asemenea, am cumpărat o nouă mașină de fabricat încălțăminte pentru suma de 20.000 de dolari. Dacă acestea reprezintă toate cheltuielile extraordinare pentru acest trimestru, putem deduce 135.500 $ - 10.000 $ - 20.000 $ = 105.500 $
  6. Adăugați venituri unice.
    6
    Adăugați venituri unice. Pe lângă faptul că au cheltuieli extraordinare, o afacere poate avea și surse de venit unice. Acestea pot include tranzacții de afaceri cu alte companii, vânzarea de active corporale precum echipamente și vânzarea de bunuri necorporale, cum ar fi drepturile de autor și mărcile comerciale. Să spunem că, în ultimul trimestru, am vândut o mașină de încălțăminte veche pentru 5.000 de dolari și am licențiat logoul nostru pentru a fi utilizat în anunțurile unei alte companii pentru 10.000 de dolari. În acest caz, ne-ar adăuga veniturile noastre unice la totalul nostru de funcționare: 105.500 $ + 5.000 $ + 10.000 $ = 120.500 $
  7. Reduceți impozitele pentru a vă găsi venitul net.
    7
    Reduceți impozitele pentru a vă găsi venitul net. În cele din urmă, când au fost contabilizate toate celelalte venituri și cheltuieli, ultima cheltuială care este de obicei scăzută din veniturile unei întreprinderi pe o situație a veniturilor este impozitele. Rețineți că taxele pot fi percepute pentru o afacere de mai multe entități guvernamentale (de exemplu, o afacere ar putea avea nevoie să plătească atât taxe de stat, cât și taxe federale). În plus, ratele de impozitare se pot schimba în funcție de locul în care compania își desfășoară activitatea și cât de mult se înregistrează în profituri. După ce vă scadeți cheltuielile din cauza impozitelor, valoarea pe care ați lăsat-o este venitul net al companiei dvs., care poate fi folosit ca proprietari. În exemplul nostru, să presupunem că, pe baza nivelului venitului nostru înainte de impozitare, suntem impozitați cu 30.000 $. Scăzând 120.500 $ - 30.000 $ = 90.500 $