Cum să eviți să fii ciudat/ă din punct de vedere social

Expert revizuit

Cap 1
Ajustarea gândirii

  1. Realizați că nu sunteți singuri.
    1
    Realizați că nu sunteți singuri. S-ar putea să vă gândiți că fiecare persoană din orbita voastră este netedă din punct de vedere social, dar, în realitate, majoritatea oamenilor se îngrijorează că sunt ciudați din punct de vedere social în public. Ei își fac griji dacă sunt sau nu oameni ca ei, indiferent dacă fac o impresie bună sau dacă oamenii sunt plictisiți de ei. S-ar putea să credeți că unii din jurul vostru vă scuză în mod natural încrederea și nu trebuie să vă faceți griji cu privire la modul în care acestea vin, dar fiecare persoană este nesigură cu privire la un aspect al interacțiunii sociale. Vrem cu toții să ne placă și să avem prieteni.
  2. Întreabă-te de unde vin sentimentele tale de stricăciune.
    2
    Întreabă-te de unde vin sentimentele tale de stricăciune. Pentru mulți oameni care se confruntă cu incomoditate socială, sentimentele provin din anxietate, teamă, nesiguranță sau încredere în sine. Fiecare dintre aceste surse poate fi abordată dacă sunteți dispus să vă împingeți granițele puțin câte o dată și să găsiți modalități de a vă construi încrederea. În fiecare caz, încercați să identificați cauza principală a ceea ce vă face să vă simțiți ciudat pentru a putea să o abordați direct. Cu cât cunoașteți mai repede sursa reală, cu atât mai repede puteți să o abordați. Există multe alte motive pentru a vă simți conștient de sine, cum ar fi că ați avut o experiență rău trecută, simțindu-vă că nu sunteți înțeles, simțiți presiunea de a interacționa în situații (cum ar fi munca, colegii sau presiunea parentală etc.); sentiment de confuzie cu privire la motivațiile și acțiunile celor din jurul vostru.
  3. Lucrează pentru a depăși timiditatea.
    3
    Lucrează pentru a depăși timiditatea. Fiind timid poate inhiba cu adevărat interacțiunile sociale. Timiditatea poate varia de la senzația de timiditate în jurul tuturor oamenilor sau a anumitor grupuri. S-ar putea să fiți reticenți în a interacționa de teamă de jena. [1] Puteți să vă simțiți mai relaxați în timpul interacțiunilor sociale și să ieșiți din coajă un pic mai mult. Dacă sunteți timizi, ați putea dori să participați la evenimente sociale, dar vă simțiți frică de a fi stânjenit sau lăsat afară. Vedeți Cum puteți depăși timiditatea pentru mai multe informații și realizați că timiditatea este ceva ce poate fi gestionat.
  4. Nu te mai îngrijora de ce gândesc ceilalți despre tine.
    4
    Nu te mai îngrijora de ce gândesc ceilalți despre tine. Deși s-ar putea spune mai ușor decât o face, o modalitate majoră de a evita incomoditatea socială este să nu mai îngrijești de modul în care alții vă percep. Cei mai mulți oameni vă îngrijorează ce gândesc ceilalți despre ele, ceea ce merită să vă amintiți când începeți să vă faceți griji cu privire la ceea ce alți oameni vă gândesc la dvs. [2] Dacă sunteți prea ocupat îngrijorați de ceea ce persoana cu care vorbiți se gândește cu adevărat la tine, atunci nu veți putea niciodată să vă relaxați sau să vă bucurați de o interacțiune socială. Odată ce renunțați la această îngrijorare, veți găsi mai ușor să fii tu însuți și să vorbești calm și natural. Amintiți-vă ce opinii contează. Poate că o persoană nu te-a plăcut, dar vei vedea din nou această persoană? În ceea ce privește prietenii tăi, prietenii adevărați se vor lipi de tine, chiar dacă te încurci aici și acolo.
  5. Aflați dacă aveți anxietate socială.
    5
    Aflați dacă aveți anxietate socială. Anxietatea socială este o tulburare în care o persoană nu este capabilă să funcționeze în viața de zi cu zi, inclusiv la școală, la muncă sau la evenimente sociale. O persoană care suferă de anxietate socială tinde să păstreze aproape prietenii de familie și de încredere și să evite toate relațiile publice interpersonale. Anxietatea socială rezultă dintr-o teamă constantă că alți oameni îi supraveghează pe cel care suferă, pentru a le umili sau a le face să le stânjenească. [3] Pentru mai multe informații despre anxietatea socială și cum să o tratați, consultați Cum puteți depăși anxietatea socială.
  6. Recunoașteți sentimentele voastre.
    6
    Recunoașteți sentimentele voastre. Fiți conștienți când vă simțiți ciudat. Fiind mai conștienți de propriile dvs. senzații fizice atunci când vă simțiți ciudat și anxios, puteți recunoaște conștient că adrenalina dvs. vă inunde și vă provoacă să doriți să fugi sau să vă ascundeți. Fiți atenți dacă vă simțiți neobișnuit de cald, transpirat, nervos, îngrijorat sau prea conștient de corpul vostru. Urmăriți-vă gândurile și vedeți dacă acestea sunt prea critice față de performanța dvs. socială. De asemenea, urmăriți-vă emoțiile, indiferent dacă vă simțiți neajutorați sau ineficienți. Fiți în acord cu aceste sentimente, astfel încât să puteți învăța să le identificați.

Cap 2
Folosind tehnici pentru relaxare

  1. Folosește discuția de sine.
    1
    Folosește discuția de sine. Vorbirea de sine vă va ajuta să vă mișcați atenția de la îngrijorarea cu privire la ceea ce alții vă gândesc la voi și înapoi pe calmarea dvs., astfel încât să puteți proiecta un sentiment de ușurință cu voi. Unele lucruri care pot fi utile în depășirea momentelor de anxietate socială includ: "Eu voi fi bine. Sentimentele mele nu sunt întotdeauna raționale, așa că mă pot relaxa și m-aș calma". "Am acordat prea multă atenție sentimentelor mele rele din corpul meu". "Oamenii sunt drăguți și mă distrez în jurul lor." "Sunt aici să mă bucur de mine".
  2. Învață să te relaxezi.
    2
    Învață să te relaxezi. Învățați să vă relaxați ar trebui să înceapă acasă, unde sunteți mai confortabil. Relaxarea înainte de a intra într-o situație socială vă poate ajuta să vă deschideți mai mult, să fiți sincer cu oamenii și să vă lăsați gărzile jos când sunteți într-un cadru social. Dacă nu vă simțiți tensionată, veți fi, de asemenea, mult mai probabil să adoptați situații sociale în loc să vă temeți de ele. În plus, relaxarea va ajuta la calmarea oricăror anxietate pe care o simțiți. [5] Practicați respirația profundă pentru a depăși momentele de anxietate. Aflați cum să faceți meditația de conștientizare și cum să meditați pentru mai multe idei.
  3. Înviorează-te.
    3
    Înviorează-te. Sunt întâmplătoare lucruri jenante și neplăcute. Împingeți-vă și vedeți partea amuzantă a momentelor ciudate. Nu numai că vă va ajuta să plasați astfel de evenimente într-o perspectivă mai bună, dar umorul va rupe adesea tensiunea, permițând oamenilor să râdă cu voi, nu cu voi. Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le puteți face pentru a evita a fi ciudat din punct de vedere social este să vă opriți în serios. Acest lucru va face presiunea și vă va ajuta să vă relaxați. Adesea nu avem control asupra unor situații incomode, cum ar fi decalajul lung al tăcerii într-o conversație, trecerea inelantă și zgomotoasă a vântului când ne așteptăm cel mai puțin, și călătoria peste marginea covorului, pe măsură ce mergem să acceptăm adjudecare. Alegeți să râdeți.
  4. Concentrați-vă pe pozițiile pozitive.
    4
    Concentrați-vă pe pozițiile pozitive. În timp ce momentele sociale incomode pot testa să ne concentreze pe tot ceea ce merge prost în acel moment, este util să te concentrezi în mod deliberat pe poziții. Ce se întâmplă bine în jurul tău chiar acum? Identificarea unor pozitive vă poate ajuta să vă restaurați perspectiva despre cât de minimă este apariția incomodă în schema mai largă a lucrurilor. [6] Aveți grijă să nu întăriți relevanța unei ocazii proaste și să o aplicați impresiei generale a interacțiunilor sociale; concentrați cât mai mult pe toate interacțiunile sociale pe care le-ați bucurat, care s-au descurcat foarte bine.
  5. Creșteți încrederea dvs.
    5
    Creșteți încrederea dvs. Chiar dacă nu vă simțiți încrezători, puteți fie să falsificați-o până când o faceți, fie să vă reamintiți să fiți prietenoși cât mai mult posibil. Este cu siguranță greu să găsești încredere în situații care generează temeri, anxietate, panică și dorința de a te ascunde sau de a fugi. [7] Întrebându-te: "Care e cel mai rău lucru care s-ar putea întâmpla?" și încercarea de a face cel puțin un lucru de a te angaja cu ceilalți din jurul tău este un început bun. Șansele sunt, cel mai rău lucru nu se va întâmpla! Citiți cum să vă construiți încrederea în sine pentru sugestii privind îmbunătățirea încrederii dumneavoastră personale.
  6. Fii bland cu tine insuti.
    6
    Fii bland cu tine insuti. A fi ciudat din punct de vedere social nu este o stare de ființă, este o fază temporară. Veți trece printr-un anumit incident și veți experimenta multe experiențe pozitive în locul său. Toată lumea face greșeli și toată lumea are cel puțin o experiență mortificatoare pe care o pot relata. Este un semn al bunăvoinței de sine că puteți privi înapoi la astfel de ocazii cu un zâmbet și înțelegeți că nu te-a rupt, dar acum este o poveste destul de distractivă de masă.

Cap 3
Îmbunătățirea abilităților sociale

  1. Învață să fii un bun ascultător.
    1
    Învață să fii un bun ascultător. Dacă nu vă simțiți gata să faceți o conversație cu o anecdotă plină de înțelepciune, există și alte modalități de a vă conecta cu ceilalți: deveniți un ascultător activ. Acest lucru ameliorează o parte din presiunea interacțiunilor sociale, deoarece nu trebuie să vă faceți griji că sunați inteligent sau interesant; trebuie doar să asculți cu atenție și să adresați întrebări. Amintiți-vă, oamenii iubesc să vorbească despre ei înșiși, mai ales dacă cealaltă persoană pare să se intereseze cu adevărat. [8] Când ascultați în mod activ, arătați celeilalte persoane că sunteți angajați prin parafrazarea mesajului și repetarea lor. Puteți spune ceva de genul: "Deci, suna ca ceea ce spui este ..." Întreabă întrebări de urmărire. Nu doriți să obțineți inadecvată sau prea personală, dar continuați să întrebați întrebările persoanei sau opiniile acestora. Afișează persoana pe care o asculți prin a da din cap, făcând un contact bun cu ochii, făcând sunete sau spunând cuvinte care afirmă că asculți (cum ar fi "Uh-huh" sau "Sure").
  2. Utilizați limbajul corpului prosocial.
    2
    Utilizați limbajul corpului prosocial. Nu te uita închisă, ci invită-i pe oameni să demonstreze că ești deschis și primitor. Corpul comunică cu ușurință acest lucru. Prin trecerea brațelor sau a picioarelor, se pare că sunteți dezinteresați în interacțiunile sociale. Dacă evitați contactul vizual, acest lucru vă face să vă manifestați și dezinteresat. Aveți grijă să nu vă traversați corpul, să vă păstrați capul în jos și să vă angajați în contact cu ochii și să mențineți o poziție deschisă a corpului.
  3. A face conversație.
    3
    A face conversație. Efectuarea de mici discuții este ceea ce vă poate ajuta să atrageți oamenii să se deschidă și să aveți conversații scurte cu persoane pe care tocmai le-ați întâlnit. [10] Întreabă-i pe oameni cum sunt sau cum se îndreaptă ziua lor. Căutați teren comun. Găsiți modalități ocazionale de a afla dacă tu și persoana rădăcină pentru aceleași echipe sportive, urmăriți aceleași spectacole sau aveți aceleași animale de companie. Utilizați mediul dvs. pentru a vă ajuta. Dacă intri în persoana într-o cafenea, întreabă dacă a încercat bunurile uimitoare de cofetărie. Dacă sunteți afară și este o zi minunată, întrebați persoana dacă va profita de vremea frumoasă pentru a face ceva distractiv în aer liber.
  4. Fii prietenos.
    4
    Fii prietenos. Presupunând că cineva vrea să se conecteze cu dvs. vă permite să fiți mai deschisi și mai prietenoși față de alte persoane. Deși este adevărat că, indiferent cât de prietenos ești, unii oameni vor răspunde ca și cum gura și mintea lor vor fi mereu încurcați, nu este un motiv pentru a te răzbuna sau a te învinovăți. La urma urmei, nu sunteți responsabil pentru comportamentul altor persoane. Ar putea avea un trecut dificil sau s-ar putea să aibă o zi proastă. Oricum, nu este o reflecție a modului în care ești o persoană. Fiind prietenoși, veți pune pe ceilalți la ușurință, veți găsi modalități de a rupe gheața și vă veți da libertatea de a fi mai deschisi și mai vulnerabili în jurul vostru.
  5. Spune o gluma.
    5
    Spune o gluma. Spunând o glumă la momentul nepotrivit, puteți să vă aruncați "credința socială" direct din apă și să vă lăsați în căutarea neplăcută. Cu toate acestea, spuneți-le exact la momentul potrivit, cu doar tonul potrivit, se pot bloca chiar și în cel mai tensionat moment. Obțineți o simțire a situației. Dacă lucrurile sunt grele, gluma perfectă poate ușura starea de spirit. Dar dacă oamenii au o discuție cu adevărat serioasă cum ar fi discutarea moartea bunicilor lor, atunci ar trebui să renunțați cu umorul până când tonul conversației se schimbă puțin.
  6. Oferiți complimente semnificative.
    6
    Oferiți complimente semnificative. Când vine vorba de a da complimente, cel mai important lucru este să-i păstrați sincer și să le aruncați la momentele potrivite. Dacă nu sunteți autentic, nu complimentați. Eu sunt un începător în complimente, uita-te pe alții pentru calendarul de complimente și urmați exemplul. Puteți compliment bijuteriile unei persoane, un pulover sau o tunsoare nouă și puteți merge mai departe pentru a oferi complimente mai profunde pe măsură ce cunoașteți persoana mai bine. Complimentând un aspect al personalității unei persoane, cum ar fi să-i spui prietenului tău că are un mare simț al umorului sau că e bun să vorbească cu oameni noi, poate face o persoană să se simtă mai specială decât un compliment pentru aspectul fizic. Dacă complimentezi ceva fizic, asigurați-vă că nu se va întâmpla în mod greșit. Dacă complimentează aspectul cuiva, lipiți-vă pe fața sau pe păr și evitați să-i complimentezi corpul sau comentariul dvs. poate să dispară mai mult decât v-ați dorit.
  7. Știți ce să evitați.
    7
    Știți ce să evitați. Deși fiecare situație socială este diferită, există câteva lucruri-cheie pe care poate doriți să le evitați atunci când este vorba de a fi înțelept din punct de vedere social. Există anumite comentarii sau acțiuni care au tendința de a se desprinde ca fiind ciudate din punct de vedere social și merită evitate dacă doriți să vă simțiți confortabil în jurul altor persoane. Iată câteva lucruri de urmărit: Evitați să spuneți că sunteți atât de ciudat. Puteți ghici rezultatul. Evitați să întrebați întrebări prea personale dacă nu le cunoașteți foarte bine, de parcă nu se întâlnesc cu nimeni sau dacă au câștigat greutate. Deși nu trebuie să stați departe de alte persoane, oferiți oamenilor spațiu.
  8. Îmbunătățiți eticheta.
    8
    Îmbunătățiți eticheta. Dacă nu cunoașteți normele sociale pentru grupul cu care petreceți timp, faceți efortul de a învăța. Nu știți normele sociale vă pot lăsa să vă simțiți ciudat social. Acest lucru este valabil în special atunci când vizitați o altă parte a țării dvs. sau mergeți într-o altă țară. Folosește maniere bune și nu uita să spui "îți faci" și "te mulțumești". [11]
  9. Ieșiți acolo.
    9
    Ieșiți acolo. Stai la domiciliu, în spatele ecranului computerului, ascunse în spatele barierului tău în cubiclă, sau nu te ajută să eviți momentele ciudate din punct de vedere social. Dacă îți petreci cea mai mare parte a timpului acasă sau în fața computerului, de teama de a interacționa cu oameni, atunci niciodată nu veți putea să vă ocupați de abilitățile sociale. Revedeți că unii oameni sunt snobby sau standoffish. Ele nu sunt normele și nici nu reprezintă un motiv pentru a le ascunde. Pentru astfel de oameni, învățați o modalitate simplă de a vă detașa cu demnitate, cum ar fi un buzunar scurt și o "A fost plăcut să vă cunosc", înainte de a vă întoarce rapid spatele. Aflați cum să încheiați o conversație, precum și cum să aveți o conversație. Pentru mulți oameni, se termină o conversație care nu merge nicăieri sau care este plictisitor de plictisitoare, care lasă un sentiment de stânjenire, din teama de a apărea nepoliticos sau nepăsător.